Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe schoenen inlopen

<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 11:42

Nieuwe schoenen inlopen

Ik word er gek van. Ik haat het. Ik ben er niet voor gemaakt. Nieuwe schoenen inlopen.
Hoe lekker de schoenen ook zitren, na een uur heb ik open blaren en wonden, die vervolgens weken blijven zitten.

Dus loop ik al maanden op kapotte laarzen, terwijl ik tig nieuwe heb staan. Ik loop op laarzen met een gat van 1,5 cm in de zool. Echt. Waardoor ik dus mijn sokken kapot loop op de straatstenen :laughcry: . En ook dat doet zeer.

En ja ik zeur. Maar wie heeft de tip.
Ik loop ook te vaak op hoge hakken. Dus op lage laarzen lopen voelt sowieso al gek en alsof ik kromme voeten heb.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 24 Sep 2013 11:47

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Eerst korte tijd in huis dragen?
Misschien kun je slecht tegen 'nep' blaren en wonden komen dan toch van zweten en wrijving echte leren schoenen kopen?

Misschien koop je toch de verkeerde pasvorm..
Smorgens aantrekken als je voeten niet opgezet zijn
pffff uhhhhh
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Sep 2013 11:47

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik heb nog nooit schoenen hoeven in te lopen. Ik let er met het kopen op dat ze al goed zitten.
Ik weet ook precies welke breedte maat ik moet hebben en verder koop ik eigenlijk alleen maar duurdere schoenen, waar ik dan wel 2-3 seizoenen op loop. Misschien eens gaan kijken naar een andere schoen met goed passende leest.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 24 Sep 2013 11:50

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Inlopen is toch even een kwestie van doorbijten. Een pleister op je blaar en weer gaan.
Oh en ik begin wel altijd eerst met kleinere stukjes lopen voordat ik er op zou gaan werken/stappen/een vierdaagse lopen bijvoorbeeld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Sep 2013 11:51

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik breng nieuwe schoenen vaak naar de schoenmaker ipv dat ik ze inloop.
Ik draag ze meestal een dag zodat ik weet waar het knelt. De schoenmaker rekt ze dan altijd een klein beetje op of tikt de hiel wat plat, afhankelijk van waar de blaren komen. Echt ideaal!

Natuurlijk probeer ik er bij het kopen van nieuwe schoenen zoveel mogelijk op te letten dat het niet knelt, maar ik heb vaak dat mijn voeten in de loop van de dag een beetje opzetten. En dan is dit (voor mij) een goede oplossing.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 11:54

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ooh La La! schreef:Ik breng nieuwe schoenen vaak naar de schoenmaker ipv dat ik ze inloop.
Ik draag ze meestal een dag zodat ik weet waar het knelt. De schoenmaker rekt ze dan altijd een klein beetje op of tikt de hiel wat plat, afhankelijk van waar de blaren komen. Echt ideaal!

Natuurlijk probeer ik er bij het kopen van nieuwe schoenen zoveel mogelijk op te letten dat het niet knelt, maar ik heb vaak dat mijn voeten in de loop van de dag een beetje opzetten. En dan is dit (voor mij) een goede oplossing.


Oeh :cheers: dit klinkt goed.

Expressob, ik heb alleen maar leren (dure) schoenen. Das het probleem niet :razz:
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 12:00

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Lampenkapje schreef:Inlopen is toch even een kwestie van doorbijten. Een pleister op je blaar en weer gaan.
Oh en ik begin wel altijd eerst met kleinere stukjes lopen voordat ik er op zou gaan werken/stappen/een vierdaagse lopen bijvoorbeeld.

Van de week had ik pleisters op mijn blaren gedaan en toen kreeg ik weer wondjes/blaren van waar de pleisters langs andere huid gingen. Yolo :laughcry:
<<

Anoniem185

Bericht 24 Sep 2013 12:02

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Reva schreef:
Lampenkapje schreef:Inlopen is toch even een kwestie van doorbijten. Een pleister op je blaar en weer gaan.
Oh en ik begin wel altijd eerst met kleinere stukjes lopen voordat ik er op zou gaan werken/stappen/een vierdaagse lopen bijvoorbeeld.

Van de week had ik pleisters op mijn blaren gedaan en toen kreeg ik weer wondjes/blaren van waar de pleisters langs andere huid gingen. Yolo :laughcry:
Hahaha, misschien ben jij gewoon overgevoelig voor pleisters?
Bij mij werkt het namelijk prima hoor! Hoewel die pleisters bij mij er wel altijd na een halve dag al weer af liggen en ik vervolgens doorbijt in de pijn en gewoon heel de dag door loop en vervolgens 's avonds vloekend op de bank zit omdat mijn voeten zoveel pijn doen. :laughcry:

Edit: Eigenlijk werkt het dus niet.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Sep 2013 12:17

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik koop bijna nooit schoenen die echt ingelopen moeten worden. Ik probeer er op te letten dat ze meteen goed zitten, en ik nergens twijfel heb over knellen, wrijving, etc. Dan nog komt het wel voor dat ik ergens last van krijg met langer lopen, maar meestal helpt inlopen dan alsnog niet, en blijft het irriteren bij bepaalde schoenen. Die ik vervolgens dan ook amper draag.
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 12:35

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Als ik ze koop vind ik ze lekker zitten hoor :cheers:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Sep 2013 12:39

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Reva schreef:Als ik ze koop vind ik ze lekker zitten hoor :cheers:


Dat heb ik dus ook altijd. Maar passen is toch echt een momentopname.
Ik zou de schoenmaker proberen. Raad het iedereen aan ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem19

Bericht 24 Sep 2013 12:41

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Roze schreef:Ik koop bijna nooit schoenen die echt ingelopen moeten worden. Ik probeer er op te letten dat ze meteen goed zitten, en ik nergens twijfel heb over knellen, wrijving, etc. Dan nog komt het wel voor dat ik ergens last van krijg met langer lopen, maar meestal helpt inlopen dan alsnog niet, en blijft het irriteren bij bepaalde schoenen. Die ik vervolgens dan ook amper draag.


Bij leren schoenen kom je er bijna niet onderuit, die moeten zich gewoon vormen.

Misschien scheelt het nog wat voor sokken je aandoet Reva? Ik gebruik in mijn Shabbies (heel veel blaren) altijd een soort sokken voor in bergschoenen met zo'n dik stuk bij de hiel. Als ik dunne katoenen sokken aandoe heb ik meteen weer blaren.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Sep 2013 12:55

Re: Nieuwe schoenen inlopen

O, dan heb ik denk ik veel mazzel gehad. Heb ook leren schoenen en laarzen, die meteen geweldig liepen. Al liepen mijn favoriete leren laarzen bijvoorbeeld wel wat uit, maar zaten vanaf het begin al heerlijk. Al heb ik dus ook schoenen waar ik wel problemen mee heb gekregen, maar inlopen werkt bij mij dan niet, ik blijf last houden. De tip van de schoenmaker ga ik dan ook zeker onthouden!
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 12:56

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Hmm. Sokken.. Ik draag altijd heel dunne sokken van Bonnie Doon. Andere sokken vind ik vervelend :laughcry: Van nieuwe sokken krijg ik ook blaren hahaha. Ze gaan eerst een paar keer in de was en daarna een tijdje in huis zonder schoenen. Misschien moet ik donorvoeten overwegen.

Mijn shabbies en twee andere schoenen van Fred staan ook nog niet ingelopen te roepen in de kast. Zal eens kijken voor andere sokken, misschien dan ook minder wrijving.

Thanks in ieder geval!
<<

Anoniem19

Bericht 24 Sep 2013 12:56

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Roze schreef:O, dan heb ik denk ik veel mazzel gehad. Heb ook leren schoenen en laarzen, die meteen geweldig liepen. Al liepen mijn favoriete leren laarzen bijvoorbeeld wel wat uit, maar zaten vanaf het begin al heerlijk. Al heb ik dus ook schoenen waar ik wel problemen mee heb gekregen, maar inlopen werkt bij mij dan niet, ik blijf last houden. De tip van de schoenmaker ga ik dan ook zeker onthouden!


Oh dat scheelt!!
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 12:57

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ooh La La! schreef:
Reva schreef:Als ik ze koop vind ik ze lekker zitten hoor :cheers:


Dat heb ik dus ook altijd. Maar passen is toch echt een momentopname.
Ik zou de schoenmaker proberen. Raad het iedereen aan ;)



Ja is echt een goede tip. Dit is doodzonde namelijk.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Sep 2013 12:59

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Volgens mij ligt het ook gewoon aan je voeten. Ik heb echt 9 van de 10 keer pijnlijke voeten bij nieuwe schoenen. Ik heb altijd blaren, het is altijd ellende. Ook met gewone flip flop slippers en andere 'makkelijke' schoenen. :thumbdown:
<<

Anoniem173

Bericht 24 Sep 2013 14:02

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik heb het vooral met ballerina's, dat ik echt de eerste paar maanden gewoon altijd met blaren loop. Totdat ik eindelijk een keertje in de regen loop met ze of hele erge zweetvoeten heb gehad. Dan ineens gaan ze toch lekker lopen. Maar meestal is het dan al eind september en kan ik ze pas het volgende voorjaar weer aan.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Sep 2013 14:13

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Atelier Madame schreef:Ik heb het vooral met ballerina's, dat ik echt de eerste paar maanden gewoon altijd met blaren loop. Totdat ik eindelijk een keertje in de regen loop met ze of hele erge zweetvoeten heb gehad. Dan ineens gaan ze toch lekker lopen. Maar meestal is het dan al eind september en kan ik ze pas het volgende voorjaar weer aan.
Which reminds me... Ik heb nog twee paar ballerina's liggen die ik nog niet heb ingelopen omdat ik tegen de blaren op zag.

Zonde.
<<

Anoniem23

Bericht 24 Sep 2013 14:26

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik heb dat echt nooit. Als ze lekker zitten in de winkel dan zitten ze altijd wel prima. Echt lang lopen daargelaten natuurlijk.
Ik denk dat je gewoon heel poezelige voetjes hebt Reva.
<<

Reva

Bericht 24 Sep 2013 14:58

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Harrison schreef:Ik heb dat echt nooit. Als ze lekker zitten in de winkel dan zitten ze altijd wel prima. Echt lang lopen daargelaten natuurlijk.
Ik denk dat je gewoon heel poezelige voetjes hebt Reva.


Ze matchen mijn karakter :thumbup:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Sep 2013 15:01

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ze zeggen ook wel met natte sokken erin gaan. Ik deed dat vroeger bij leren schoenen en het werkte.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 24 Sep 2013 15:31

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Je zou ook het gat van 1,5 cm in de zool kunnen laten maken. Dat spaart weer nieuwe sokken kopen uit.

Ik heb het altijd met ballerina's en gympies. Met laarzen en pumps dan weer niet.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2013 20:12

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Je voeten insmeren met kamferspiritus. Daar wordt je huid steviger van.
30-04-2017
<<

Anoniem305

Bericht 24 Sep 2013 21:11

Re: Nieuwe schoenen inlopen

Ik heb ook echt nooit blaren van schoenen. Lijkt me erg vervelend als je zulke gevoelige voeten hebt!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers