Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk boek lees je?

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Aug 2015 16:30

Re: Welk boek lees je?

fashionmommy schreef:Vanmiddag het laatste deel van Marique Maas/ Muren van Glas / De bestemming gekocht en ben hem nu aan het lezen.


In 1 teug uitgelezen. :love: nu begonnen aan Belle Logan - Verdiept in jouw
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 06 Aug 2015 17:28

Re: Welk boek lees je?

Ik heb net Mijn verloren vrouw gelezen, wat een verdrietig verhaal.. Gaat over twee geliefden die elkaar kwijt raken in de oorlog, van elkaar denken dat ze dood zijn en elkaar aan het eind van hun leven weer ontmoeten.
<<

Anoniem275

Bericht 06 Aug 2015 20:11

Re: Welk boek lees je?

Believe schreef:
bubble schreef:ik heb pas de (tot nu toe) laatste boeken van Nicci French gelezen (Frieda Klein) en Grey.
ik moet nu nog bedenken welk boek ik nu ga lezen, ik denk dat het stalker gaat worden van Lars Kepler (wat grappig trouwens dat dat een schrijversduo is, dat wist ik nog niet :) ), maar eerst nog even een tijdschrift lezen wat er al een tijdje ligt...



Is dat boek van Lars Kepler onderdeel van een serie of een 'los' boek?
Ik heb niet zo'n zin in nog weer een serie, maar ben op zoek naar spannende thrillers die gewoon na 1 boek klaar zijn zeg maar.

ik heb het even opgezocht, want ik heb ook nog geen andere boeken van deze schrijvers gelezen,
maar ze zijn wel "zelfstandig te lezen" volgens bol.com..
ik heb m'n tijdschrift nogsteeds niet uit... :palm:
<<

Anoniem131

Bericht 06 Aug 2015 20:24

Re: Welk boek lees je?

Elize schreef:
Helix schreef:Ik ben bezig in Mooie meisjes van Karin Slaughter

Is het wat?

Ja, ben er nu in bezig en leest heerlijk weg.

Heb ook net de nieuwste van Tess Gerritsen (sterf twee keer) uit. Ook een aanrader.
<<

anoniem213

Bericht 06 Aug 2015 21:46

Re: Welk boek lees je?

fashionmommy schreef:
fashionmommy schreef:Vanmiddag het laatste deel van Marique Maas/ Muren van Glas / De bestemming gekocht en ben hem nu aan het lezen.


In 1 teug uitgelezen. :love: nu begonnen aan Belle Logan - Verdiept in jouw

Ben jij een woord vergeten of zit er een spelfout in de titel?


Ik ben begonnen in 'Slaap zacht, Johnny Idaho' van Auke Hulst.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Aug 2015 10:26

Re: Welk boek lees je?

Sam schreef:Volgens mij zijn sommige in een serie, omdat ze over dezelfde persoon gaan.
:P
Believe schreef:
bubble schreef:...



Is dat boek van Lars Kepler onderdeel van een serie of een 'los' boek?
Ik heb niet zo'n zin in nog weer een serie, maar ben op zoek naar spannende thrillers die gewoon na 1 boek klaar zijn zeg maar.


Ja volgens mij is het officieel een serie maar ik heb ze ook door elkaar gelezen :P En dat kan heel goed! Mijn eerste boek van hem was 'Getuige' (deel 3) en ik heb weinig gemist zeg maar.. Soms denk je wel 'Dit ken ik niet' maar het is niet storend dus gewoon lekker gaan lezen! Dit is trouwens de volgorde: Hypnose, Contract, Getuige, Slaap en Stalker.
Wat als het lukt
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 13 Aug 2015 21:20

Re: Welk boek lees je?

Heeft iemand toevallig de boeken van Myrthe van der Meer gelezen? Paaz en/of Up? Ik ben benieuwd, lijken me interessante boeken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Aug 2015 21:47

Re: Welk boek lees je?

Ik heb net "mooie meisjes uit". Nu op zoek naar een nieuw boek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem181

Bericht 13 Aug 2015 22:28

Re: Welk boek lees je?

Sam schreef:Ik heb net "mooie meisjes uit".


Is het wat? Mijn moeder is van mening dat ik hem niet mag lezen, omdat het soms wel erg luguber is. Gelukkig heb ik een eigen mening en bepaal ik zelf wat ik wel en niet lees, dus ik ben wel benieuwd of het een aanrader is.
<<

Anoniem131

Bericht 13 Aug 2015 22:57

Re: Welk boek lees je?

Alex schreef:
Sam schreef:Ik heb net "mooie meisjes uit".


Is het wat? Mijn moeder is van mening dat ik hem niet mag lezen, omdat het soms wel erg luguber is. Gelukkig heb ik een eigen mening en bepaal ik zelf wat ik wel en niet lees, dus ik ben wel benieuwd of het een aanrader is.
Heb hem net uit. Dat trek jij wel.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Aug 2015 23:14

Re: Welk boek lees je?

Ik lees 'De zwarte met het witte hart' van Arthur Japin.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Aug 2015 23:33

Re: Welk boek lees je?

Ik heb in de twee afgelopen weken deze boeken gelezen:
Stoner - door J Williams
Butchers Crossing - door J Williams
Mooie meisjes - door K Slaughter
De Verdovers - door A Enquist
Erik of het klein insectenboek - door G Bomans

Ik was op vakantie :)
Vooral de twee boeken van Williams verrasten me positief! Prachtig geschreven. Mooie meisjes leest heel snel en makkelijk weg. Best spannend. De Verdovers vond ik wel mooi maar niet bijzonder. En Erik of het klein insectenboek had ik nog nooit gelezen, vind het grappig en lief.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 08:31

Re: Welk boek lees je?

Francaise schreef:
Alex schreef:
Sam schreef:Ik heb net "mooie meisjes uit".


Is het wat? Mijn moeder is van mening dat ik hem niet mag lezen, omdat het soms wel erg luguber is. Gelukkig heb ik een eigen mening en bepaal ik zelf wat ik wel en niet lees, dus ik ben wel benieuwd of het een aanrader is.
Heb hem net uit. Dat trek jij wel.


Ja joh, heb veel erger gelezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 14 Aug 2015 08:38

Re: Welk boek lees je?

'Ik ben bevrucht', een boek van een Canadese schrijfster, weet alleen haar naam even niet meer. Leuk boek! Heel leuke manier van schrijven, beetje op een dagboek-achtige manier geschreven. En vooralsnog herkenning :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Aug 2015 09:20

Re: Welk boek lees je?

Ik ben het boek Monsters aan het lezen, van Micael Dahlen. Heel interessant, de schrijver van het boek wil uitzoeken waarom mensen zo gefascineerd zijn door de meest gruwelijke moordenaars. Hij gaat op bezoek bij o.a. Charles Manson, Issei Sagawa, Peter Lundin en Dorothea Puente en onderzoekt waarom zij fanpages hebben en op dagelijkse basis huwelijksaanzoeken ontvangen.
Heel fascinerend, al is het wel een beetje rommelig geschreven. De schrijver wisselt heel vaak tussen het nu en de verhalen over de moorden die gepleegd zijn, waardoor je snel uit het verhaal bent.

♥♥
<<

Anoniem181

Bericht 14 Aug 2015 13:49

Re: Welk boek lees je?

Sam schreef:
Francaise schreef:
Alex schreef:Is het wat? Mijn moeder is van mening dat ik hem niet mag lezen, omdat het soms wel erg luguber is. Gelukkig heb ik een eigen mening en bepaal ik zelf wat ik wel en niet lees, dus ik ben wel benieuwd of het een aanrader is.
Heb hem net uit. Dat trek jij wel.


Ja joh, heb veel erger gelezen.


Ik heb voor de rest alles van haar gelezen én alles van Tess Gerritsen, dus je zou denken dat ik wel wat gewend ben ja. Ik koop 'm volgende week wel, lekker lezen tijdens mijn verlof :D
<<

Rolo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 07 Sep 2013 21:49

Bericht 15 Aug 2015 15:40

Re: Welk boek lees je?

Ik lees De schroeiproeven van James Dashner. Dit is het 2e deel in de reeks van De labyrintrenner/ the Mazerunner.

Voor degene die het vroeg: ik vond Paaz heel erg tegenvallen. Had er goede verhalen over gehoord maar het heeft mij niet echt gegrepen. Zodoende ook nog niet aan Up begonnen.
<<

skulleeroz

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 14 Aug 2015 23:55

Bericht 15 Aug 2015 20:17

Re: Welk boek lees je?

Ik ben Shopaholic naar de steren aan het lezen, de andere delen vondt ik erg leuk, deze wat minder, maar het leest even goed lekker weg.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Aug 2015 20:39

Re: Welk boek lees je?

Afbeelding

Ik had dit boek al maanden geleden gekocht en nu in de vakantie gelezen. Ik wil dit even onder de aandacht brengen omdat er in veel topics soms wordt geklaagd over ouders/grootouders die niet met de tijd meegaan. Ik vond dit een erg interessant en leuk boek. Het leest gemakkelijk weg, er zit humor. Ik realiseerde me door dit boek pas hoe snel dingen in relatief korte tijd zijn veranderd.

Boek is denk ik ook aanrader als cadeautip om weg te geven aan ouders en grootouders.

http://www.atlascontact.nl/boek/gouden-jaren/

'In 1952 deelde ik een stofzuiger met mijn schoonmoeder.'
'In 1961 zond de televisie 24 uur uit - per week.'
'In 1965 moesten we naar de buren om te bellen.'

Gouden jaren vertelt het verhaal van de ongekende naoorlogse groei die ons leven op alle fronten heeft veranderd. De wekelijkse teil werd een dagelijkse douche, het papieren loonzakje een digitale bankrekening en de boterham met tevredenheid een broodje gezond. Vertrouwde beroepen verdwenen, nieuwe deden hun intrede. Wie had er in de jaren vijftig al gehoord van mondhygiëniste of activiteitenbegeleider?
Gouden jaren staat vol met herkenbare anekdotes, scherpe observaties en schitterende foto's. Het laat zien hoe compleet anders ons leven er een halve eeuw geleden uitzag en dat we rijker zijn geworden dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden.

Ik kopieer een stuk uit een recensie:
Als er al een boek bestaat dat geschikt is voor de mens die geboren is voor de jaren zestig van de vorige eeuw dan is het zeker Gouden jaren, het op een smakelijke wijze geschreven boek over het dagelijkse leven dat in een halve eeuw onvoorstelbaar veranderd is.
Van Bergen verdeelt haar boek in zeven thema’s: eerste levensbehoeften, wonen, opleiding en opvoeding, communicatie en informatie, nieuws en amusement, mobiliteit, gezondheid en comfort. Deze thema’s vallen uiteen in 25 subonderwerpen en geen enkel onderwerp lijkt aan de aandacht van de schrijfster te zijn ontsnapt. Zij strooit met vergelijkbare cijfers waarmee zij situaties vergelijkt. Een voorbeeld dat over voeding gaat: in 1950 at men gemiddeld 48 gram vlees per persoon per dag. Vandaag de dag is dit meer dan verdubbeld naar 116 gram, maar daartegenover verorberde de Nederlander in de jaren ’50 181 gram groente en is dit nu 164 gram. Zij memoreert daarbij dat de andijvie over het algemeen tot snot gekookt werd dankzij het petroleumstelletje waar het urenlang op stond te smoren. En wat vroeger corpulent genoemd werd, praat men nu over obesitas, maar echt dikke mensen met overgewicht zag je toen veel minder. Zo weinig zelfs dat het CBS niet eens een registratie maakte. Dit deed zij pas vanaf 1991, 39% van de mannen 31% van de vrouwen tobden met overgewicht. In twintig jaar tijd is dit al toegenomen naar respectievelijk 54% en 43%. Vroeger kende men een karig dieet van slechts brood en aardappelen terwijl de verleiding van het nuttigen van niet echt noodzakelijk voedsel op elke straathoek plaatsvindt. Overigens bestond er al in 1885 een dieetboek dat maar liefst twintig drukken beleefde.
Omdat haar vader een liefhebber was van lekker en bijzonder eten kreeg hij van zijn werkgever ooit een ananas cadeau. Een curieuze vrucht waarmee men blij was, maar totaal niet wist hoe het te bereiden. Nu vind je in elke supermarkt en groentewinkel een behoorlijk aanbod en weet iedereen dat het gezoet moet worden.
En zo hobbelt de auteur van feit naar feit. Annegreet van Bergen weet zich uitstekend te verplaatsen in haar grootmoeder en kijkt door haar ogen naar de toekomst om vervolgens haar verbazing uit te spreken. In 1955 genoot 16% van de bevolking van een aansluiting op het telefoonnet. Dat percentage groeide gestaag naar 22% in 1960, 45% in 1979 en 83% in 1979. Nu heeft vrijwel iedereen een aansluiting, dan wel een mobiele telefoon. Vaak was er halverwege de vorige eeuw één persoon in de straat die een fraaie zwartbakelieten apparaat in huis had en dit ten dienst stelde aan de naaste buren. In mijn jeugd (RA) belde onze buurman drie keer lang zodat wij wisten dat iemand van ver weg op ons wachtte. Zo keek ik ook op de woensdagmiddag met ongeveer zeven tot tien vriendjes en vriendinnetjes bij iemand in de buurt die de rijkdom van een televisie kenden. Het middagprogramma begon steevast met de Verrekijker, nieuws voor de jeugd en natuurlijk in zwart-wit. Er werd toen 24 uur uitgezonden; niet per dag, per week!
Het wordt allemaal uitvoerig verteld, zeer leesbaar en met een vrolijke knipoog. Nog één pikant detail! In 1968 was de openbare verkoop van condooms verboden. Slechts via de NVSH (Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming) was aan condooms te komen. Op bepaalde tijden mochten alleen leden ze in een verpakking van twee of drie kopen. Het aanschaffen van condooms betekende dat men 30 cent per stuk kwijt was. De extra dunne kostte zelfs 50 cent.
Vergelijkbaar met 2014 zouden deze nu 1,80 euro per stuk moeten kosten, maar gemiddeld betaalt men nu 16 eurocent per stuk. Geen wonder dat men het condoom hergebruikte. Ze werden uitgespoeld en aan de waslijn gehangen!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Renzel

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 26 Jul 2015 13:23

Bericht 16 Aug 2015 14:15

Re: Welk boek lees je?

Renzel schreef:
ไม่เป็นไร schreef:
Renzel schreef:Ik wil vandaag Dan Brown - Het Bernini Mysterie gaan lezen. Is dit een goed en spannend boek?


Alle boeken van Dan Brown zijn goed!


Ik vond de vorige 2 boeken die ik van hem las al zeer spannend maar ik hoorde wel dat er ook boeken van hem bij zitten die een stukkie minder leuk/spannend/goed zijn. Ik ga het boek gewoon lezen en dan merk ik het vanzelf wat ik ervan vind. Dankjewel voor je reactie!


Ik heb Het Bernini Mysterie aan de kant "gegooit". Ik kwam er maar niet doorheen!

(Pssst!! Het boek staat nu, met de andere boeken van Dan Brown te koop in mijn verkoopstukje)
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Aug 2015 14:40

Re: Welk boek lees je?

Sucre schreef:Heeft iemand toevallig de boeken van Myrthe van der Meer gelezen? Paaz en/of Up? Ik ben benieuwd, lijken me interessante boeken.


Ik vond beide boeken erg mooi. Misschien ook omdat het mijn werkveld is, maar ik vond ze ook lekker weglezen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Aug 2015 19:26

Re: Welk boek lees je?

Kaas schreef:
Sucre schreef:Heeft iemand toevallig de boeken van Myrthe van der Meer gelezen? Paaz en/of Up? Ik ben benieuwd, lijken me interessante boeken.


Ik vond beide boeken erg mooi. Misschien ook omdat het mijn werkveld is, maar ik vond ze ook lekker weglezen.
Aanraders! Paaz vond ik beter, omdat dat in mijn vaak zo is bij vervolgboeken. Beide boeken zijn zeker aan te raden.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Aug 2015 19:26

Re: Welk boek lees je?

Ik lees nu zoals de wind waait, het nieuwe boek van Jodi Picoult.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Aug 2015 19:56

Re: Welk boek lees je?

Nog steeds doodskopvlinder. Schiet niet echt op.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 05 Sep 2015 15:47

Re: Welk boek lees je?

Ik ga weer beginnen in 'De moeder van David S'. Vroeger gelezen voor mijn literatuurlijst op school, vond ik erg mooi toen!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers