Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krampjes en poepen..

<<

Anoniem112

Bericht 09 Apr 2015 16:14

Krampjes en poepen..

M'n dochtertje is nu bijna vier weken oud en krijgt borstvoeding op verzoek.
Nu heeft ze veel kramojes en poept ze ook bijna niet.. Nu is het morgen weer al een week geleden..
Herkenbaar? Of iemand tips?
Gaf al Infacol maar dat lijkt nu niet meer te werken...
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2015 16:27

Re: Krampjes en poepen..

Infacol deed bij mijn jongste niet veel, ben ik na 1 flesje alweer mee gestopt. L poepte op volledige bv ook niet veel, record wat we hebben gehaald is 8 dagen geloof ik. Geloof wel dat de krampjes minder werden na een maandje ongeveer. Nu krijgt hij sinds een week van de 4 voedingen per dag 1x flesvoeding, maar hij poept nog steeds niet dagelijks.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Apr 2015 17:11

Re: Krampjes en poepen..

Infacol schijnt ook obstiperend te werken.
Een week niet poepen is op zich niet vreemd. Ik borstvoeding maar die krampjes is erg vervelend. Kun je niet iets anders proberen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 09 Apr 2015 17:50

Re: Krampjes en poepen..

Onze dochter had ook moeite met poepen en ontzettend veel last van krampjes. Wij hebben kort Infacol gebruikt en zijn kort daarna op aanraden van de osteopaat overgegaan op ABC Dophilus poeder, verkrijgbaar bij natuurwinkels/vitaminstores of via internet. Dat werkte geweldig goed tegen de krampjes en bevorderde de darmflora waardoor het poepen dus ook beter ging. Iedere dag 1 theelepeltje hiervan is voldoende. Ik kan het iedereen aanraden!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 09 Apr 2015 18:06

Re: Krampjes en poepen..

Mij werd door het CB probiotica geadviseerd. Waarvan de hier al genoemde ABC-Dophilus er een is. De werking ervan is niet bewezen maar veel kindjes(en ook volwassenen) reageren er wel goed op. Je hebt ze van verschillende merken. Ik heb New Care Bifido Lacto mama en kind geprobeerd. Bij M. deed het niks, die zit nu via de huisarts aan de Forlax. Maar het valt natuurlijk altijd te proberen.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Apr 2015 18:22

Re: Krampjes en poepen..

Dankjewel! M'n man is nu abc poeder gaan halen.
Het is zo zielig ze krijst soms zo hard tot zweten aan toe
<<

Anoniem148

Bericht 09 Apr 2015 18:28

Re: Krampjes en poepen..

Ik ondervind nu hetzelfde probleem met mijn zoon. Vind het zo zielig en voel me zo machteloos. Ik ga morgen ook even kijken naar dat spul.
Heb vandaag wel al van alles geprobeerd wat op Internet staat maar niets werkt. Dat infacol wilde ik nog niet halen omdat ik las dat het inderdaad voor obstipatie kan zorgen. Moet morgen naar de kinderarts dus wilde dan advies vragen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Apr 2015 18:34

Re: Krampjes en poepen..

De oudste kreeg fv maar had ook veel krampjes. ABC poeder heeft hier ook goed gewerkt!

En het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar ik dacht dat de eerste week of 6 (?) bij BV de ontlasting toch wel wat vaker zou moeten komen, en dat je daarna pas langere tijd er tussen ziet komen bij sommige kinderen. Hier dan niet gebeurd bij de jongste, die poept minimaal eens per dag, liefst vaker :laughcry:
<<

anoniem203

Bericht 09 Apr 2015 18:46

Re: Krampjes en poepen..

Misschien helpt het om zachtjes haar buikje te masseren. Dat hielp bij onze jongste goed.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 09 Apr 2015 19:57

Re: Krampjes en poepen..

Anders even stimuleren, als je haar billen veegt even tegen de anus aandrukken of de anus wat uit elkaar spreiden zodat ze tegendruk geeft en gaat poepen. Of even met de thermometer erin en wat rondjes draaien waarmee je druk tegen de onderkant geeft. Goed de beentjes tegen haar buikje aanduwen en vaak lukt het hier dan al.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 09 Apr 2015 20:09

Re: Krampjes en poepen..

Tegen krampjes dronk ik elke dag een liter venkelthee, dit hielp hem goed tegen krampjes. Ik gebruikte de venkelthee van het Kruidvat die hielp beter dan die van Zonnatura.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char