Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je geheugen na de zwangerschap

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Apr 2015 11:39

Je geheugen na de zwangerschap

Van te voren had ik al veel verhalen gehoord van moeders die vonden dat hun geheugen naar de knoppen was maar tijdens mijn zwangerschap merkte ik er niks van en dacht ik dat dit allemaal wel mee zou vallen. Nu (9 maanden) na de bevalling merk ik dat mijn geheugen niet meer is wat het geweest is. Het lijkt ook wel alsof dingen die me niet echt interesseren het ene oor in gaan en het andere er weer uit. Veel nieuwe informatie onthouden vind ik ook lastig.
Soms denk ik dat ik gewoon een deel aan mijn dochter gegeven heb toen ze er uit is gekomen :P

Hoe ervaren jullie dit?
<<

Anoniem127

Bericht 09 Apr 2015 11:42

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Ik heb ook een slechter geheugen dan eerder maar dat komt volgens mij omdat ik een groot deel van mijn hersencapaciteit moet gebruiken voor mijn kinderen :) . Constant allerlei spullen meeslepen, allerlei afspraken rondom de kinderen, gewoon algehele drukte met de kinderen. Ik kan me dan niet op nog veel meer dingen concentreren.

En zelf ben ik vaak moe door slaapgebrek en drukte en daar wordt het ook al niet beter van.

Heb dus niet echt het idee dat het bij mij komt door de zwangerschappen.
<<

Patsy

Bericht 09 Apr 2015 13:06

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Ik merkte het na de zwangerschap ook. Ook ben ik (nog) klunziger. Volgens een vriendin van mij komt het ooit weer goed. Maar, zeker omdat ik zo snel weer zwanger was, ik moet dat nog zien.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Apr 2015 13:25

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Ja, ik merk het hier ook na de zwangerschap. Als moeder leer ik beter multitasken, vooruitdenken en plannen, maar mijn geheugen en misschien nog meer mijn concentratie zijn niet meer wat het geweest is. Slaapgebrek telt daar zeker weten in mee, maar ook het feit dat ik voor mijn gevoel nu altijd 'paraat' sta en kind 1e focus is. Wat Twellie zegt; dingen rond kind onthouden, slaaptijden en eetmomenten in de gaten houden, een gesprek voeren terwijl ik ondertussen steeds oplet of dochter niets in de mond stopt, aandacht vraagt of iets aan het slopen is... En dan neem ik dus inderdaad veel minder goed alles in me op, vergeet ik te vragen hoe die belangrijke afspraak van een vriendin ging omdat ik echt vergeten ben wanneer dat was etc. Maar ook de wasmachine daadwerkelijk áánzetten, iets terug in de koelkast zetten of reageren op een mail gaat nog wel eens mis. Best irritant.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

anoniem203

Bericht 09 Apr 2015 13:54

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Mijn geheugen is ook echt drastisch verminderd. Vooral na de bevalling van de tweede. Ik moet voor 3 artikelen van de supermarkt echt een boodschappenbriefje maken want anders sta ik de supermarkt nog hard te denken wat dat 3e artikel nou was. En idd als er ook nog eens slaapgebrek om de hoek komt kijken ben ik die dag echt helemaal een zeef en wat Katrien ook zegt soms ook klunzig.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Apr 2015 14:13

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Mijn geheugen lijkt ook aangetast. Ondanks dat ik vrijwel geen slapeloze nachten heb gehad. Kennelijk zijn de prioriteiten verlegd.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Apr 2015 14:24

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Hier ook erg herkenbaar en per kind is het erger geworden. Heel irritant! Denk niet dat het ooit nog goed komt hier :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 09 Apr 2015 16:00

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Vreselijk herkenbaar. And it's all coming back to me now...wat blijft er nog over na de tweede!! Help!
22-2-2013
28-8-2015
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Apr 2015 16:05

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Heel herkenbaar allemaal. Heb er ook last van :(
D. 16-8 en J. 27-11
<<

BeeBee

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 09 Apr 2015 14:38

Bericht 09 Apr 2015 16:38

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Heb ik ook last van. Niet eens zo zeer tijdens de zwangerschap maar ook pas erna. Moet echt met lijstjes werken want anders vergeet ik de helft. Heb het idee dat het het komt doordat sommige dingen niet of minder belangrijk zijn. Heb het ook als ik in gesprek ben geweest met iemand, later ben ik hele stukken 'kwijt'
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Apr 2015 19:46

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Mijn geheugen is echt heel slecht geworden. Jammer!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Apr 2015 20:20

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Haha bizar. Ik had het er gisteren toevallig nog over met mijn man. Na de komst van mijn 2e dochter is mijn geheugen echt aangetast en de vergeetheid is ook erg aanwezig. Ik vergeet zo vaak wat. Ik had het tijdens de zwangerschap zo erg dat er her en der papiertjes hingen of lagen. Het is nooit meer weggegaan en ik wordt er regelmatig mee geconfeonteerd. Maar goed ik moet er maar mee leven haha
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 10 Apr 2015 06:54

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Ik heb er ook last van. Mijn man zegt het ook vaak, echt belangrijke data weet ik nog wel. Als mijn man vandaag zou zeggen dat hij over twee weken iets heeft dan kijk ik hem over twee weken aan alsof ik water zie branden haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 10 Apr 2015 07:33

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Tijdens en kort na de zwangerschap had ik het wel, ik zat gewoon met mijn hoofd en hormonen bij de baby en bij niks anders. Inmiddels heb ik al lang nergens meer last van, kan me juist beter overal toe zetten en alles overzien, ook qua studeren en afspraken e.d.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Apr 2015 18:30

Re: Je geheugen na de zwangerschap

't is hier hopeloos, maar ik weet niet zeker of het aan de zwangerschap te wijten is. Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad en daarbij schijnt het vaak erger te zijn. Verder schijnt er ook zoiets als een weduwengeheugen te bestaan. Mensen die hun partner verloren zijn hebben vaak ook enorme geheugenproblemen. Daarnaast heb ik ook echt een paar jaar lang chronisch veel te weinig geslapen, daar wordt je ook wazig en ongeconcentreerd van. Ik heb dus meerdere dingen waar het vandaan zou kunnen komen. Ik voel met af en toe net een wattenbol, sommige dingen beklijven echt totaal niet en waar ik voor de zwangerschap met gemak een koornummer uit mijn hoofd kende kost het me nu ontzettend veel moeite om teksten etc. te onthouden. Ik hoop wel nog steeds dat het wat beter gaat worden maar heb me er ook wel een beetje bij neergelegd.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Apr 2015 08:36

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Een ramp. De kleinste dingen moet ik al opschrijven, of op papier, of in de agenda van m'n telefoon om te doen (bijv iemand bellen, iets uitzoeken) anders wordt t gewoon niet gedaan.
Ziekenhuisbezoej van m'n moeder? Ik moet t opschrijven.
Maar vooral op t werk loop ik er gigantisch tegenaan. Ik hou van opgeruimd, maar kan vaak dingen niet weggooien, ook al is t afgehandeld, want ik vergeet t anders om t evt toch nog te controleren ofzo. Daar merk ik echt heel erg: niet opschrijven is verbannen uit m'n hoofd. Gaat t mij niet direct aan, hup letterlijk vergeten. Maar ook dingen die pas zijn gebeurd kan ik niet goed meer na vertellen. Voel me soms op t werk daardoor echt niet prettig, want voel me net een domme beginneling.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem166

Bericht 11 Apr 2015 10:07

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Wat lijkt me dat irritant als je geheugen je zo in de steek laat. Ik heb er gelukkig geen last van. Heel af en toe zegt mijn vriend dat hij iets al gezegd heeft en dat ik dat dan kennelijk vergeten ben, maar ik twijfel dan meer aan zijn geheugen dan aan de mijne haha, want meestal is hij degene die iets vergeet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2015 10:10

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Sanne schreef:Wat lijkt me dat irritant als je geheugen je zo in de steek laat. Ik heb er gelukkig geen last van. Heel af en toe zegt mijn vriend dat hij iets al gezegd heeft en dat ik dat dan kennelijk vergeten ben, maar ik twijfel dan meer aan zijn geheugen dan aan de mijne haha, want meestal is hij degene die iets vergeet.


Hahahahahaha! Dat hebben wij ook!!!
<<

Anoniem280

Bericht 14 Apr 2015 08:40

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Ik heb weinig last van mijn geheugen na zwangerschap.
Ik denk dat mijn vriend hier ook eerder dingen vergeet dan ik.

Zal vandaag nog eens tegen hem zeggen dat ik koningsdag eerst met een vriendin ga koffiedrinken etc. Hij moet dan de meiden die ochtend verzorgen. Dit heb ik al tegen hem gezegd, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij het vergeten is. Hij heeft meer last van die hormonen denk ik :wink:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Apr 2015 09:18

Re: Je geheugen na de zwangerschap

Het valt bij mij ook erg op omdat ik eerst zo'n goed geheugen had. Nu vergeet ik echt heel veel. Bijvoorbeeld: ik zit met mijn man in de auto en er komt een liedje op de radio. Ik vertel aan hem dat ik bij dit liedje altijd de naam van zijn bedrijf denk te horen in het refrein. Zegt mijn man: misschien omdat ik dit een paar weken geleden tegen jou zei? :palm: ik weet dan echt niet meer dat hij dit gezegd heeft. Ik vergeet afspraken die hij mondeling doorgeeft, ik vergeet dat ik water voor de thee heb opgezet, als ik drie dingen moet halen met boodschappen doen dan vergeet ik er twee of ik neem iets heel anders mee, ik vergeet of ik mijn medicatie nu wel of niet ingenomen heb terwijl ik hier vaste tijdstippen voor heb. Kortom: ik ben een zeef en vind dit erg irritant.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers