Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maag darm infectie, wie ook?

<<

Anoniem253

Bericht 24 Sep 2013 09:45

Maag darm infectie, wie ook?

Ik heb sinds ruim 1,5e week een maag darm infectie. Het begon met enorme misselijkheid, koorts en diarree. Daarna rommelende darmen, diarree en geen energie. Ben 2x bij de dokter geweest, de misselijkheid kan worden onderdrukt door domperidon. Verder moet het vanzelf overgaan. Ik ben nu dus nog steeds niet lekker, last van rommelende darmen en buikpijn. Hebben jullie dit ook weleens gehad? Hoe lang duurde dit bij jou? Ik wil zoooo graag weer beter zijn. :(
<<

Anoniem173

Bericht 24 Sep 2013 09:50

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar wel een half jaar op de maag-darm-lever afdeling gewerkt. Wat ik daar vaak met mensen zag die werden opgenomen met vergelijkbare diagnoses dat ze uitgedroogd waren en soms ook ondervoed. Ik kan je dus alleen meegeven probeer goed te blijven drinken en goed vezelrijk voedsel te eten. Wellicht kun je proberen wat extra vitamines te slikken voor wat meer energie?

veel beterschap!
<<

Anoniem253

Bericht 24 Sep 2013 10:23

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Bedankt voor je reactie! Ik drink goed en probeer ook goed te eten. Soms heb ik echt geen eetlust maar weet dat het belangrijk is. Heb jij enig idee hoe lang dit duurt?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Sep 2013 11:18

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Mijn vriend heeft het een keer eenmaand lang gehad, ikzelf ben er meestal na een week vanaf. Ik drink voornamelijk soep als ik ziek ben. Veel beterschap!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 24 Sep 2013 11:32

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Champagne schreef:Bedankt voor je reactie! Ik drink goed en probeer ook goed te eten. Soms heb ik echt geen eetlust maar weet dat het belangrijk is. Heb jij enig idee hoe lang dit duurt?


vooral afhankelijk van welk virus of welke bacterie het veroorzaakt lijkt me? Een virus kan een stuk langer duren dan een bacterie bijv vanuit een voedselinfectie. Uiteindelijk moet je lichaam het zelf opruimen.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Sep 2013 14:18

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Ja dat is waar. Ik denk niet dat het een voedselvergiftiging is. Mijn ontlasting is gecontroleerd op parasieten en die zijn ook niet gevonden. Het is echt een hardnekkig virus bah. Het stelt me wel gerust dat je zegt dat mijn lichaam het zelf weer opruimt :).
<<

Anoniem253

Bericht 27 Sep 2013 09:14

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Slakje schreef:Mijn vriend heeft het een keer eenmaand lang gehad, ikzelf ben er meestal na een week vanaf. Ik drink voornamelijk soep als ik ziek ben. Veel beterschap!

Is jouw vriend ook echt een maand thuis gebleven? Is het vanzelf weer over gegaan bij hem?
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 27 Sep 2013 17:59

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Atelier Madame schreef:
Champagne schreef:Bedankt voor je reactie! Ik drink goed en probeer ook goed te eten. Soms heb ik echt geen eetlust maar weet dat het belangrijk is. Heb jij enig idee hoe lang dit duurt?


vooral afhankelijk van welk virus of welke bacterie het veroorzaakt lijkt me? Een virus kan een stuk langer duren dan een bacterie bijv vanuit een voedselinfectie. Uiteindelijk moet je lichaam het zelf opruimen.


Bacterie kan ook lang duren :nopompom:

Ik heb op het moment ook een maag, darm infectie. Ook misselijk, spugen, diarree en alle bijkomstigheden :(
Moet zeggen dat het vandaag iets beter ging dan gister. Het weekend even rustig aan en dan hopelijk ben ik er maandag weer zo goed als vanaf als ik weet moet werken.

Ik heb dit trouwens best vaak, m´n maag en darmen zijn er heel erg gevoelig voor :thumbdown: Ik blijf eigenlijk alleen maar thuis als ik blijf spugen, anders heb ik het gevoel dat ik er door als maar thuis blijf.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem253

Bericht 27 Sep 2013 18:20

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Ja dat is waar. Hoe lang ben jij nu thuis? Ik heb er niet bij hoeven overgeven, gelukkig.. Ik heb voornamelijl last van rommelende / borrelende darmen, misselijkheid, diarree en een slap gevoel. Gelukkig gaat het vandaag al iets beter mag ook wel na 15 dagen ;). Let jij ook op je voeding?
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 27 Sep 2013 22:09

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Ik ben ongeveer 1,5 dag thuis gebleven. Vandaag naar school geweest en nu lekker weekend.

Ik let heel goed om mijn voeding. Als ik nergens last van heb zorg ik dat ik voldoende drink en genoeg vezels en vitamine binnenkrijg om mijn weerstand sterk te houden.

Als ik wel heel veel last heb, probeer ik veel te drinken, als ik het binnen houd en eet vooral lichtverteerbaar. En dan echt kleine beetjes per keer!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Sep 2013 11:00

Re: Maag darm infectie, wie ook?

Champagne schreef:
Slakje schreef:Mijn vriend heeft het een keer eenmaand lang gehad, ikzelf ben er meestal na een week vanaf. Ik drink voornamelijk soep als ik ziek ben. Veel beterschap!

Is jouw vriend ook echt een maand thuis gebleven? Is het vanzelf weer over gegaan bij hem?

Nee, hij zat echt een maand thuis. Maar toen werkte hij nog niet. Hij had toen een maand vakantie. Soms ging het een aantal dagen beter om dan weer een volle week de zetel (of toilet) niet uit te kunnen door de krampen. Hij kreeg medicijnen.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers