Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa's en oma's inschakelen als oppas

<<

Anoniem44

Bericht 24 Sep 2013 13:17

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Bij ons werken sommige van de opa's en oma's nog wel (wij hebben 4 paar, dus 8 in totaal), maar anderen al niet meer, deels omdat ze de pensioensgerechtigde leeftijd al hebben bereikt, of in de ziektewet zitten. Vooral de opa's en oma's die gewoon thuis zijn vinden het geweldig om op te passen, ze hebben nu zoveel tijd en spenderen die graag met hun kleinkind!
<<

Anoniem58

Bericht 24 Sep 2013 13:37

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Het werd je niet verweten dat je je kinderen dumpte, men benaderde jou alleen nu eens op een manier die jij normaal bij anderen gebruikt, namelijk alles zodanig verdraaien tot er een totaal andere situatie Is.
Mijn ouders passen wel eens op ja, eerst iedere vrijdag avond maar nu alleen nog als het uit komt, deze week twee dagen en volgende week een dag en daarna eigenlijk wanneer er weer iets zich voordoet.
<<

Anoniem80

Bericht 24 Sep 2013 14:08

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn schoonmoeder werkt biet en mijn moeder is 1 dag in de week vrij en dan past ze op.
<<

Anoniem162

Bericht 24 Sep 2013 14:12

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Pippa, onze ouders werken nog dus als ik (schoon)ouders als opvang wil gebruiken zou dat inderdaad niet kunnen, dan wordt het toch echt een kdv. Maar als oppas willen ze wel eens dienen en dan blijft hij daar zodat hij daar ook kan slapen en (schoon)ouders niet hier op de bank zitten te wachten tot wij thuis zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Sep 2013 14:17

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder werkt al 30 jaar niet meer en die wil graag oppassen op alle kleinkinderen, dat doet ze nu 2 dagen per week. En zo'n 2-4x per jaar logeren de kinderen daar als wij samen op pad zijn. Wanneer wij verjaardagen/feestjes oid hebben vraag ik eigenlijk altijd nichtjes of die willen oppassen. De familie van mijn man past nooit op, een paar kunnen het niet en anderen vragen wij niet, omdat we dat niet zien zitten.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 24 Sep 2013 14:52

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

mijn moeder zwemt 1 keer in de week met mijn zoontje een uurtje maar dat vind ze zelf leuk dus zie dat niet als oppas omdat we gewoon thuis zijn op dat moment en mijn dochter gaat ook niet mee.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem12

Bericht 24 Sep 2013 14:55

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ik hoop dat mijn moeder of schoonmoeder 'later' op wil passen. Ik vind het een fijn idee :).
<<

Anoniem44

Bericht 24 Sep 2013 14:56

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ik vind het zelf ook een heel prettig idee, ik heb toch liever dat ik haar achterlaat in vertrouwde handen bij mensen die ik goed ken, dan bij mensen die ik amper ken en alleen een papiertje hebben.
<<

Anoniem17

Bericht 24 Sep 2013 14:57

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past nu regelmatig op mijn neefje. Mijn zus heeft een onregelmatig rooster. Ze werkt vaak alleen middag en avonddiensten, en mijn moeder werk juist 3 dagen per week alleen de ochtend (de andere twee dagen wel de hele dag). Dus als mijn zus moet werken op een middag die zij vrij is past mijn moeder op mijn neefje. Op woensdagmiddag pas ik ook vaak op. Ik hoop dat mijn moeder dat later ook bij ons toekomstige kindje wil doen, ik vind dat ook wel een fijn idee.
Toen ik klein was pastte mijn oma ook heel vaak op, zo gezellig!
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 24 Sep 2013 15:47

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Hier gaat onze dochter ook 2-3 x per week naar oma, zij is tevens gastouder en heeft op de dagen dat onze dochter er is nog 2 kindjes. Ik vind het ideaal en ben blij dat wij het zo konden regelen. Mijn eigen ouders wonen wat verder weg, maar passen incidenteel ook op als wij eens een keer weg willen.
J. 07-11-2012
<<

Anoniem255

Bericht 24 Sep 2013 15:58

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder paste voorheen om de week op vrijdag op. En mijn vader, als hij klaar was met werken.
Mijn schoonvader is sinds kort met pensioen maar heeft een veel te druk leven om regelmatig op te passen.
Mijn schoonmoeder vertrouwen wij, hoe lullig dit ook klinkt maar we hebben hier goede redenen voor, niet om langdurig op te passen. Zo een keer een paar uurtjes prima, of `s avonds als de kindjes gewoon thuis slapen ook goed, maar niet omdat we beide zijn werken en ze de hele dag daar zijn.

Als wij een weekend weggaan of `s avonds een keer iets hebben dan passen meestal mijn ouders of mijn zusje en zwager op.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Sep 2013 16:02

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mien schreef:Mijn schoonmoeder vertrouwen wij, hoe lullig dit ook klinkt maar we hebben hier goede redenen voor, niet om langdurig op te passen. Zo een keer een paar uurtjes prima, of `s avonds als de kindjes gewoon thuis slapen ook goed, maar niet omdat we beide zijn werken en ze de hele dag daar zijn.

Ik hoor dit vaker van vrouwen en gek genoeg is het altijd de schoonmoeder die niet wordt vertrouwd. Eigenlijk begrijp ik dit niet zo goed, want diezelfde vrouw heeft ook jouw man opgevoed van kleins af aan!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Sep 2013 16:18

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Volgens mij gaat het erom dat haar man EN zij samen haar schoonmoeder niet vertrouwen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem255

Bericht 24 Sep 2013 16:38

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ik heb haar altijd vertrouwd. Als ik ergens mee zat, kwam ik vaak zelfs eerder bij haar dan bij mijn eigen moeder. We hebben altijd een hele goede band gehad. Tot ze bij de geboorte van onze dochter vreemd begon te doen.
Ik ga niet in details treden, maar neem maar van mij aan dat we er alle redenen toe hadden/hebben.
Overigens heb ik die beslissing niet eens genomen maar mijn man hoewel ik er natuurlijk wel achter stond/sta alleen heb ik die keus niet willen maken vanwege mijn man. Het is dus geen typische schoondochter mag schoonmoeder niet issue als dat is wat je probeert te zeggen.
<<

Anoniem24

Bericht 24 Sep 2013 17:25

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ik werk ongeveer om de week en in de week dat ik werk is J op donderdag bij mijn schoonouders en de rest van de werkdagen bij mijn moeder. Voor ons is een kdv geen optie ivm de onregelmatigheid van mijn werk en ik vind het zelf ook een prettiger gevoel dat ze bij mensen is die ik 100% vertrouw. Mijn (schoon)ouders willen graag oppassen en doen dat heel veel liefde en plezier.
Dat ze maar 1 dag naar mijn schoonouders gaat komt van mijn schoonouders uit omdat mijn schoonmoeder nog 3 dagen werkt, op donderdag dan op J past en op vrijdag op onze 2 neefjes.
Mijn moeder is gestopt met werken toen J geboren werd omdat ze graag wilde oppassen maar ook omdat het voor haar gezondheid beter was (ze was nagelstyliste maar was met de jaren allergisch geworden voor de chemicaliën waar ze mee werkte). Nu heeft ze sinds een paar maanden weer een eigen bedrijfje en geeft ze workshops. Dit plant ze om het oppassen op J heen.
Mijn vader heeft trouwens een eigen bedrijf waardoor hij overdag niet thuis is als mijn moeder op J past.

Naast dit structureel oppassen gaat J soms nog logeren bij mijn ouders als wij 's avonds iets hebben.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Sep 2013 17:41

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn schoonvader werkt gewoon fulltime evenals mijn vader. Mijn schoonmoeder werkt niet en mijn moeder werkt 60% onregelmatig met 1 vaste vrije (dus oppasdag) dag per week.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Sep 2013 17:51

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Incidenteel, maar dat is meer dat zij erom vragen dan dag wij hen vragen. Ze willen graag tijd met s.
Alleen de komende 2 maanden past oma elke dinsdag op omdat ik S niet naar het kdv kan brengen. Superlief en we nemen haar wel mee uit eten als bedankje denk ik.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Sep 2013 18:36

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past elke woensdag op, en op zondagmorgen passen mijn ouders samen op als A en ik gaan sporten. Ook wil ze de komende tijd op donderdagavond komen als we allebei sporttraining hebben. We moeten dan al gaan voordat Lotte slaapt, en Lotte is niet makkelijk met vreemden dus ik en erg blij dat ik niet naar een andere oppas hoef te zoeken.
Mijn schoonmoeder vertrouw ik wel met Lotte, maar mijn sv niet (en daar heb ik hele goede redenen voor), ik wil ook niet dat ze naar hen toe gaat, sm mag wel bij ons thuis oppassen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem2

Bericht 24 Sep 2013 18:43

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Als ik straks met de tijd weer aan het werk ga, gaan mijn ouders of mijn zusje structureel oppassen, dus ja.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 24 Sep 2013 18:44

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Hier passen de opa en oma's ook op. Om de 2 weken een dag. Iedereen werkt hier inderdaad nog, maar wel parttime. Daardoor is het in te plannen dat ze 1 keer in de 2 weken een dag vrij zijn om op te passen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem39

Bericht 24 Sep 2013 18:49

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Meestal passen zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder 1x per week op en daar ben ik heel erg blij mee.
<<

Anoniem25

Bericht 24 Sep 2013 18:52

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn (schoon)ouders passen niet structureel op. Wel af en toe als de gastouder niet kan, of als wij beide in het weekend moeten werken. Maar meestal word de oppas dan verzorgd door één van mijn zussen, want die vinden het veel te leuk :)
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 24 Sep 2013 18:54

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn schoonmoeder past elke week 1 dag op. Mijn moeder woont daarvoor te ver weg, maar zij komt heel graag voor de 'avondjes uit'
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 24 Sep 2013 19:05

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past 2 vrijdag middagen per maand op.
Ze bood het aan en wij namen het graag aan omdat we anders een andere go moesten zoeken
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 24 Sep 2013 19:55

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn ouders passen structureel 1 dag per week op f. Vanaf volgend jaar, als mijn verlof over is, gaan mijn ouders 2 dagen oppassen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers