Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik hier mee? (boete)

<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 18:52

Wat moet ik hier mee? (boete)

Ik heb vorige week een beschikking gehad van het CJIB, van 97 euro, dat mijn auto ergens op een weg gesignaleerd was waar op dat tijdstip geen auto's in mochten. Ik weet 100% zeker dat ik daar niet geweest ben, ben zelfs nog nooit in die plaats geweest. Ook heb ik deze auto nog niet zo heel lang en ik weet ook zeker dat ik hem nooit uitgeleend heb.

Ik had dus alles nagekeken en wist zeker dat het niet kon kloppen, heb de volgende dag naar het betreffende politiebureau gebeld, waar me verteld werd dat ik een bezwaar in moest dienen zoals op de beschikking vermeld werd.
Dat heb ik toen direct gedaan en nu kreeg ik zojuist een brief dat het bezwaar ongegrond verklaard is. Als bijlage zit het rapport van de agent erbij, het merk en type kloppen en het kenteken is ook de mijne. Maar ik weet nog steeds zeker dat ik en mijn auto hier niet geweest zijn.

Weet iemand wat ik hier nu mee moet? Het zit me behoorlijk hoog, pff..
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 07 Apr 2015 18:53

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Nog een keer bezwaar met bewijs dat jij dat niet geweest kan zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2015 18:59

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

1 letter/cijfer verschil en het kenteken zal vaak nog steeds een auto 'opleveren' die overeen komt met jou merk/type auto. Waarschijnlijk heeft de agent een schrijf/type fout gemaakt.

Heb je bewijs dat je daar niet was? Bonnetjes of pintransacties van een supermarkt/winkel waar je was. Is die plaats ver van je woonplaats en kan je (door lange reistijd) bewijzen dat je daar niet geweest kan zijn?

Bijvoorbeeld je bent daar gesignaleerd om 17:10, jij werkt tot 17:00 en het is een half uur rijden vanaf je woonplaats naar die plaats?

Is de boete wel 'gemaakt' op een datum dat jij de auto al op naam had?
<<

Anoniem222

Bericht 07 Apr 2015 19:00

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Je kunt niet nog een keer bezwaar aantekenen. Je moet dan in beroep gaan.
<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 19:05

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Nou dat is dus het probleem, het was om 10 voor 8 's morgens en ik was toen gewoon thuis, met mijn 2 kinderen dat wel. Mijn man was toen al aan het werk, maar wel in een totaal andere plaats. De plaats waar het 'gebeurd' is, is wel behoorlijk ver van mijn woonplaats, maar ik kan dus niet bewijzen dat ik daar niet geweest ben denk ik.

Onderaan de brief staat dat het CJIB me gaat informeren hoe ik beroep kan instellen inderdaad.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Apr 2015 19:42

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Was het op een schooldag?
Mss dat je dat nog kunt aangeven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Apr 2015 19:52

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Kijk even goed naar de tijden. Bijvoorbeeld als jouw man kan verklaren dat je om 7:30 thuis was en school dat je om 8:30 de kinderen afzetten en het is langer dan een half uur rijden, kan je daar nooit geweest zijn.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Apr 2015 19:58

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Cotton schreef:1 letter/cijfer verschil en het kenteken zal vaak nog steeds een auto 'opleveren' die overeen komt met jou merk/type auto. Waarschijnlijk heeft de agent een schrijf/type fout gemaakt.

d?


Dit idd. Die dingen worden bij de dealer allemaal gelijktijdig op kenteken gezet, dus alles kan kloppen met jouw kenteken, tot de kleur aan toe.

Echt vervelend joh!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 07 Apr 2015 20:08

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Ik denk dat als jij thuis was het een lastig verhaal wordt. Een verklaring van je man zal je niet veel helpen want dat is geen objectieve verklaring. Misschien zijn er nog buren die kunnen verklaren dat jouw auto voor jouw huis stond ofzo. En de school, dat jij de kinderen met auto hebt afgezet. Probleem is natuurlijk dat het al enige tijd geleden is en tenzij het een speciale dag was of je buren een logboek van jouw bezigheden bijhouden vermoedelijk niemand zich die dag herinnert. Maar goed, je kan eens vragen of iemand een verklaring wil opschrijven. Maar ook dan, aan een verklaring van een agent in proces-verbaal wordt doorgaans meer waarde gehecht. Wel lullig zeg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Apr 2015 20:14

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Mijn ouders hebben een keer een boete gehad voor te snel rijden. Deze kwam van de andere kant van het land en mijn ouders hebben bezwaar aangetekend. Uiteindelijk bleek dat de typiste een typefout had gemaakt en de boete is naar de juiste automobilist gestuurd. Het enige wat mijn ouders gedaan hebben is aantonen, voor elkaar, dat ze die dag daar niet geweest konden zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 20:19

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

De kinderen zitten nog niet op school en ook niet op een dagverblijf of iets. Mijn enige buurvrouw is mijn schoonmoeder maar of dat een betrouwbaar bewijs is van zo lang geleden vraag ik me ook af.
Ik baal er zo ontzettend van, ik zou niet eens weten waar die plaats ligt, laat staan dat ik er toen geweest ben.
<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 20:21

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Typefout kan het niet geweest zijn, ik heb een kopie van het rapport van de agent opgestuurd gekregen, mijn kenteken, kleur van de auto, merk, type, alles klopt. En die auto stond toen inderdaad al op mijn naam.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 07 Apr 2015 20:24

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Mijn ouders hebben ooit voor de buren een verklaring getekend dat ze de auto van de buren bij huis hebben zien staan op het moment van het uitschrijven van de bekeuring.
Misschien kun je dat nog opsturen?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Apr 2015 20:55

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Mijn vader heeft dat eens gehad met een boete voor verkeerd parkeren terwijl de auto thuis op de oprit stond.
Het is hem uiteindelijk niet gelukt om te bewijzen dat hij daar niet geweest was. Alles aan de boete klopte en niemand kon bewijzen dat hij de auto gewoon thuis had staan.

Maar misschien dat je schoonmoeder inderdaad kan verklaren dat jij gewoon thuis was.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2015 21:04

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Ohh kan daar zo boos om worden!


Ik heb het ook eens gehad, een auto langs de kant van de weg geparkeerd, waar ik altijd parkeerde en ook mocht er ook echt staan.
Kwam ik terug uit mijn werk, stond er een bord aan het begin van de weg, allemaal van die rood witte palen er langs en was het ineens verboden te parkeren vanaf die dag.
Het hele rijtje auto's (zeker een stuk of 12) hadden een boete. Heb ook bezwaar aangetekend, maar het is afgewezen. Ik kon niet bewijzen dat die borden er 's morgens dus echt nog niet stonden.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2015 21:26

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Floddertje schreef:Typefout kan het niet geweest zijn, ik heb een kopie van het rapport van de agent opgestuurd gekregen, mijn kenteken, kleur van de auto, merk, type, alles klopt. En die auto stond toen inderdaad al op mijn naam.

Wat leaf hierboven zegt, dat kan juist wel. Als jij het niet was, moet het wel een schrijf/typefout zijn.

Als ze bij de dealer 5 zwarte Volkswagen Polo's binnenkrijgen, worden die tegelijk op kenteken gezet en krijgen daardoor opvolgende kentekens.

53-RV-KK
53-RV-KL
53-RV-KM

Die agent kan dus een K genoteerd hebben terwijl het een L moest zijn en zo zijn ze bij jouw kenteken uitgekomen.
<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 21:31

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Ik reageerde op Silly One, die had het over een fout van de typiste.
Het rapport is handgeschreven en ik denk inderdaad ook dat de agent zich vergist heeft. Maar als het zijn woord tegen het mijne wordt ben ik ook wel bang dat hij gelijk zal krijgen.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2015 21:34

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Oh sorry, dat had ik niet in de gaten.

Ik ben ook bang dat het heel erg lastig gaat worden. Succes, ik hoop dat je toch 'iets' weet te bedenken.
<<

Anoniem159

Bericht 07 Apr 2015 22:08

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Ik heb het even na zitten kijken, de auto waarbij de 6 uit mijn kenteken een 8 is, is hetzelfde type en dezelfde kleur.
De zon kwam die dag pas op om 8.34 dus in het halfdonker is het natuurlijk makkelijk om een 6 en een 8 te verwisselen.
Argh, ik kan hier zo niet tegen, dan krijg je ook van die geautomatiseerde brieven dat je bezwaar ongegrond is verklaard, ik wil gewoon nú iemand voor me die ik met m'n allereerlijkste gezicht kan overtuigen dat ik het echt niet geweest ben. :nopompom:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Apr 2015 22:16

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Dan zal je in beroep moeten gaan en het desnoods voor laten komen. Maar zou dan wel even kijken of jij niet voor proceskosten moet opdraaien als ze je toch niet geloven.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Apr 2015 20:02

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Misschien kan het wel niet hoor.. Maar is er geen bedrijf of instantie die kan kijken of die ander (die een 8 heeft) in de buurt woont waar de boete uitgeschreven is? Dan kun je dat aanvoeren.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Apr 2015 21:01

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Op de site van het rdw kun je een kenteken-check doen.
Gebruiken wij bijvoorbeeld voor checks op het werk.
https://www.rdw.nl/particulier/Paginas/default.aspx
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2015 21:13

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Dat heeft ze waarschijnlijk al gedaan, anders wist ze niet dat de 8 dezelfde auto oplevert.

Je komt daarmee alleen niets over de eigenaar te weten. Helaas.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Apr 2015 21:19

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Ik zou in beroep gaan en aanvoeren dat jij niet op de aangegeven plek bent geweest met jouw auto, maar dat je thuis was (en iemand vragen die dat kan bevestigen), dat het bovendien niet logisch is dat je daar op dat tijdstip bent geweest, gelet op de reistijd ernaartoe, het tijdstip van de boete en jouw gezinssamenstelling (kleine kinderen, tijdstip van ontbijten). Verder aangeven dat je vermoedt dat de agent het verkeerde kenteken heeft opgeschreven, omdat een kenteken met slechts 1 cijfer verschil eenzelfde auto (type en kleur) oplevert (printscreen van RDW bijvoegen). Al met al, twijfel zaaien over dat jij daar bent geweest met je auto. Ik heb het wel eens bij de hand gehad op mijn werk en toen is het beroep gegrond verklaard.
<<

Anoniem159

Bericht 13 Apr 2015 21:30

Re: Wat moet ik hier mee? (boete)

Bedankt voor jullie adviezen allemaal, vooral van jou Sanne, daar kan ik wel wat mee.

Ik heb nu een nieuwe brief met acceptgiro gehad, en ik kan in beroep gaan bij de kantonrechter, wat ik dus ook ga doen, maar dan staat erbij dat ik het bedrag dan wel moet betalen, omdat ze het beroep anders misschien niet in behandeling nemen.
Dit staat mij heel erg tegen, ik heb het gevoel dat ik door te betalen ergens schuld beken zeg maar, en zie het dan ook maar eens terug te krijgen.

Hoe zouden jullie dit doen?
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers