Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat snap je echt niet

<<

Anoniem110

Bericht 07 Apr 2015 14:51

Wat snap je echt niet

Wat ik gewoon echt niet snap is dat ik iemand ken die echt zo onwijs dom is. En dat bedoel ik niet negatief of om haar neer te halen maar ze is gewoon qua intelligentie echt dom. En dan niet omdat ze van een lager niveau is, maar eerder omdat het haar allemaal niet interesseert.
Moeder van 2 kinderen en ze doet dingen in de opvoeding waar ik echt mijn handen voor mijn ogen sla vanwege de schaamte.
Het is zelfs zo ver dat de oudste op school onder toezicht staat nu omdat hij meer begeleiding nodig heeft. De ouders zien het als iets kwaads, ze zeggen dan dat ze verdacht worden van mishandeling.

Haar schrijfstijl, haar taal die ze gebruikt, haar manier van denken. Ik schaam me bijna om te zeggen dat dit bij mij echt irritatie opwekt.
Owwww hoer hey is een standaard zin wat ze ongeveer elke 5 minuten gebruikt. Taalfouten om bij te janken. Ik ben geen taalwonder doordat ik veel Limburgs gebruik, maar als je hij als "hy" schrijft dan krijg ik zelfs jeuk.

Nah ja ik heb net weer 5 minuten naast haar gestaan op school om mijn zoontje te halen, en ben weer genezen voor de komende tijd. Ik vind dit bovenstaande oprecht jammer en heb al vaker een andere insteek proberen te geven aan haar. Maar helaas het wordt van mij niet geaccepteerd.

Wat snap jij echt niet?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2015 14:53

Re: Wat snap je echt niet

En zoiets plant zich dan voort.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2015 14:54

Re: Wat snap je echt niet

'Owwww hoer hey'? Zegt ze dat als begroeting ofzo? Reageer je daar dan op?

Wat ik nooit begrijp, hoe vaak ik de correcte oplossing ook lees, is het Monty Hall problem.

Suppose you're on a game show, and you're given the choice of three doors: Behind one door is a car; behind the others, goats. You pick a door, say No. 1, and the host, who knows what's behind the doors, opens another door, say No. 3, which has a goat. He then says to you, "Do you want to pick door No. 2?" Is it to your advantage to switch your choice?
<<

Anoniem110

Bericht 07 Apr 2015 14:55

Re: Wat snap je echt niet

Nou ik wil niet zeggen dat de kids niet welkom zijn. Maar ik mis wel een hele hoop in een normale opvoeding. De oudste heeft behoorlijk wat probleem gedrag en dat komt mede door dat er flink wordt tekort geschoten.
Ik vind het dan vooral zielig voor het kind.
<<

Anoniem110

Bericht 07 Apr 2015 14:57

Re: Wat snap je echt niet

Caulfield schreef:'Owwww hoer hey'? Zegt ze dat als begroeting ofzo? Reageer je daar dan op?

Wat ik nooit begrijp, hoe vaak ik de correcte oplossing ook lees, is het Monty Hall problem.

Suppose you're on a game show, and you're given the choice of three doors: Behind one door is a car; behind the others, goats. You pick a door, say No. 1, and the host, who knows what's behind the doors, opens another door, say No. 3, which has a goat. He then says to you, "Do you want to pick door No. 2?" Is it to your advantage to switch your choice?


Ik geef er geen antwoord op, maar het is onvermijdelijk om hier niet naar te luisteren omdat dit standaard in haar taalgebruik voor komt.
Toen we bij mijn moeder aan bed hebben zitten waken (het is mijn zus overigens) heb ik dit een week aan moeten horen. Normaal had ik er nooit zo'n moeite mee, maar na die week kan ik het niet meer aanhoren en zodra ik haar al hoor praten krijg ik kriebels.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Apr 2015 15:11

Re: Wat snap je echt niet

Ik ben de laatste tijd een paar succesjes behaald op zakelijk gebied en als paddestoelen uit de grond verzamelen zich profiteurs. Mensen die iets gratis willen, mensen die info willen, hulp, meeliften, dingen kado. Ik snap écht écht écht niet hoe mensen dat kunnen doen, snappen zij niet dat hun motieven ontzettend doorzichtig zijn? (en dat is allesbehalve rijk en bijzonder ben, zo snel gaat dat niet :palm: )
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 07 Apr 2015 15:34

Re: Wat snap je echt niet

Dat ouders ongeïnteresseerd kunnen zijn in hun kinderen of dat hun kind niet hun grootste prioriteit is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Apr 2015 15:46

Re: Wat snap je echt niet

Ik snap echt niet dat iemand wiens kinderen al onder toezicht staan van Jeugdzorg, ze nog steeds heeft. Ze schreeuwt tegen die kinderen, negeert ze, dumpt ze bij andere mensen...ik heb er weleens opgepast, nou niet 1 schoon rompertje te vinden in het hele huis. Beddengoed? Gebruikte ze niet. Zoontje van 6 weken kreeg een papfles, want anders sliep ie niet door.

En zo verder....ik snap er niks van. Ik ga hier niet alles neerzetten, maar dit is een familie drama waiting to happen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2015 17:29

Re: Wat snap je echt niet

Leaf schreef:Ik snap echt niet dat iemand wiens kinderen al onder toezicht staan van Jeugdzorg, ze nog steeds heeft. Ze schreeuwt tegen die kinderen, negeert ze, dumpt ze bij andere mensen...ik heb er weleens opgepast, nou niet 1 schoon rompertje te vinden in het hele huis. Beddengoed? Gebruikte ze niet. Zoontje van 6 weken kreeg een papfles, want anders sliep ie niet door.

En zo verder....ik snap er niks van. Ik ga hier niet alles neerzetten, maar dit is een familie drama waiting to happen.


Uithuisplaatsing heeft ook ernstige gevolgen voor de hechting van een kind.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 07 Apr 2015 18:07

Re: Wat snap je echt niet

Ik snap niet hoe mensen beweren dierenvrienden te zijn en toch willens en wetens vlees eten. Nu snap ik überhaupt niet dat mensen zonder verstoring in de gewetensfunctie, willens en wetens vlees eten.
<<

Anoniem318

Bericht 07 Apr 2015 18:25

Re: Wat snap je echt niet

Caulfield schreef:Wat ik nooit begrijp, hoe vaak ik de correcte oplossing ook lees, is het Monty Hall problem.

Suppose you're on a game show, and you're given the choice of three doors: Behind one door is a car; behind the others, goats. You pick a door, say No. 1, and the host, who knows what's behind the doors, opens another door, say No. 3, which has a goat. He then says to you, "Do you want to pick door No. 2?" Is it to your advantage to switch your choice?


Ik denk altijd zo: aan het begin, bij het kiezen heb je 1/3 kans bij elke deur. Als je deur 1 kiest, heb je dus 1/3 kans om te winnen. Dat betekent dat deur 2 en 3 samen 2/3 waard zijn. Dan wordt deur 3 geopend, waardoor je zeker weet dat deur 3 geen prijs bevat. Deur 1 behoudt 1/3 kans, maar die 2/3 kans is niet langer verdeeld over deur 2 en 3, maar geldt nu enkel voor deur 2. Daarom is het beter om te switchen.

Er zijn veel verschillende soorten beredeneringen te vinden, maar die begrijp ik ook niet allemaal.

On topic: ik snap niet waarom er wereldwijd zo weinig aandacht aan de moord op de Keniaanse studenten wordt besteed, bijvoorbeeld vergeleken met de moord op een aantal redactieleden van Charlie Hebdo. Allebei met terroristische beweegredenen en op even gruwelijke wijze gepleegd.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2015 18:29

Re: Wat snap je echt niet

Ja MB, zoals jij het stelt, zo klopt het ook. Je kunt ook alle uitkomstverdelingen uitschrijven en dan zie je dat er meer opties zijn waarbij een switch leidt tot succes. En op een abstract niveau begrijp ik het dan wel. Maar als ik het me concreet probeer voor te stellen, met die deuren en geiten, snap ik niet hoe de kans kan veranderen; want die geit staat er of hij staat er niet.
Het is mijn voorstellingsvermogen cq mijn talent voor kansrekening dat me danig in de steek laat.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 07 Apr 2015 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Apr 2015 18:29

Re: Wat snap je echt niet

Madame Butterfly, dat is het zelfde over Boko Haram. Die moorden complete dorpen en steden uit en je hoort er bijna niks over.

Verder snap ik niet dat, ouders waarbij al kinderen uit huis zijn geplaatst. Alsnog kinderen mogen krijgen, waarbij de kinderbescherming al op de stoep staat tijdens de geboorte om ook dat kind uit huis te plaatsen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Apr 2015 19:04

Re: Wat snap je echt niet

June schreef:
Leaf schreef:Ik snap echt niet dat iemand wiens kinderen al onder toezicht staan van Jeugdzorg, ze nog steeds heeft. Ze schreeuwt tegen die kinderen, negeert ze, dumpt ze bij andere mensen...ik heb er weleens opgepast, nou niet 1 schoon rompertje te vinden in het hele huis. Beddengoed? Gebruikte ze niet. Zoontje van 6 weken kreeg een papfles, want anders sliep ie niet door.

En zo verder....ik snap er niks van. Ik ga hier niet alles neerzetten, maar dit is een familie drama waiting to happen.


Uithuisplaatsing heeft ook ernstige gevolgen voor de hechting van een kind.


Kind heeft al een enorme hechtingsstoornis, moeder dumpte haar vlak na haar 2e verjaardag bij een 'pleeggezin' die ze via MP had gevonden....na haar 1e verjaardag zat ze steeds bij een vriend met een zoontje, zodat mams weer de hort op kon. En ga zo maar door. Dan maar liever uithuisplaatsing of bij de vader plaatsen dan dit. Haar eigen moeder moet haar niet, is er iets kwetsender voor een kind dan dat?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Apr 2015 19:07

Re: Wat snap je echt niet

Madame Butterfly schreef:
Ik denk altijd zo: aan het begin, bij het kiezen heb je 1/3 kans bij elke deur. Als je deur 1 kiest, heb je dus 1/3 kans om te winnen. Dat betekent dat deur 2 en 3 samen 2/3 waard zijn. Dan wordt deur 3 geopend, waardoor je zeker weet dat deur 3 geen prijs bevat. Deur 1 behoudt 1/3 kans, maar die 2/3 kans is niet langer verdeeld over deur 2 en 3, maar geldt nu enkel voor deur 2. Daarom is het beter om te switchen.
.


Ik snap niet waarom deur 1 dan per se die 1/3 kans behoudt, dat is toch puur een aanname? Het enige wat je toch zeker weet is dat het niet deur 3 is?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Apr 2015 19:16

Re: Wat snap je echt niet

https://www.youtube.com/watch?v=mhlc7peGlGg

Hier is het probleem uitgelegd. Het is een stukje kansberekening waardoor de kans op overstappen van deur de kans op winnen vergroot.

Het komt er op neer dat je bij de keuze uit 3 deuren per deur 1/3 kans hebt dat daar de auto/prijs achter staat. Op het moment dat de deur wordt geopend waar niks achter staat. Heb je nog twee deuren over om uit te kiezen. Waarvan je weet dat er achter 1 deur de prijs staat. De kans om te winnen op het moment dat je overstap van deur zorgt voor een grotere kans om te winnen. Je hebt namelijk niet 50% om te winnen maar 66%.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Apr 2015 19:24

Re: Wat snap je echt niet

❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem318

Bericht 07 Apr 2015 19:25

Re: Wat snap je echt niet

Ja, ik snap het even niet meer, haha! Ik heb even gegoogled en ik las dat mijn redenering niet klopt, Susan, al klopt de uitkomst wel (2/3 kans bij wisselen, 1/3 kans als je bij deur 1 blijft). Irritant dit!

Ik moet even de uitleg van Silly One bekijken, denk ik.
<<

Anoniem105

Bericht 07 Apr 2015 19:31

Re: Wat snap je echt niet

Surya schreef:Ik snap niet hoe mensen beweren dierenvrienden te zijn en toch willens en wetens vlees eten. Nu snap ik überhaupt niet dat mensen zonder verstoring in de gewetensfunctie, willens en wetens vlees eten.

Ik ben een paar jaar vegetariër geweest, maar ben weer vlees gaan eten vanwege ijzer tekorten. Nu moet ik wel zeggen dat ik maximaal 3 keer per week vlees eet, de rest vegetarisch of vis. Ik weet nu wel meer dan dat ik jaren geleden wist aan alternatieven. En ik probeer het in ieder geval biologisch te kopen. Geen plofkip of iets in die richting.

Wat snap ik niet:

Dat je het beste voor hebt met mensen en ze je adviezen keihard in de wind slaan. Dat kinderen geen topprioriteit zijn van ouders. Dat ouders 'vrienden en vriendinnen' willen worden met hun kind.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 07 Apr 2015 19:32

Re: Wat snap je echt niet



goed stuk, precies mijn vraagteken bij het voordeel van de nieuwe CAO
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2015 19:34

Re: Wat snap je echt niet

Die uitleg in het filmpje van Silly is goed! Wat een beroerd probleem :D.
<<

Anoniem318

Bericht 07 Apr 2015 19:41

Re: Wat snap je echt niet

Ah ja, wat een fijn filmpje, Silly One, nu is het weer duidelijk!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Apr 2015 19:43

Re: Wat snap je echt niet

Nu toevallig bezig met een tentamen leren over statistiek en dit filmpje kregen we tijdens een college :D
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 07 Apr 2015 20:19

Re: Wat snap je echt niet

Surya schreef:Ik snap niet hoe mensen beweren dierenvrienden te zijn en toch willens en wetens vlees eten. Nu snap ik überhaupt niet dat mensen zonder verstoring in de gewetensfunctie, willens en wetens vlees eten.


+1, ik snap dat ook echt niet.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Apr 2015 20:26

Re: Wat snap je echt niet

Dat mensen serieus de Hema gaan boycotten omdat ze nu hoofddoeken verkopen en hierbij dan ook nog even de zwarte pieten discussie weer aanhalen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers