Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pilvraagje

<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 11:13

Pilvraagje

Ik heb een vraagje over de pil.
Ik ben een aantal jaren gestopt met de pil om mijn menstruatie weer normaal op gang te laten komen (ben jarenlang niet ongesteld geweest). Nu is deze alweer een jaar goed op gang, dus wil ik weer aan de pil. Ik heb even snel contact gehad met de huisarts en ga gewoon voor dezelfde; ik kan het morgen ophalen bij de apotheek.

Maar nu heb ik een vraag; ik ben nu ongesteld (zondag begonnen) en ga begin mei op vakantie; ik wil dan niet ongesteld zijn. Gaat dat lukken als ik morgen met de pik begin en dan doorslik? Voor optimale bescherming weet ik dat je op de eerste dag van de menstruatie moet beginnen, maar dit gaat dus even over menstruatie ipv anticonceptie.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2015 11:17

Re: Pilvraagje

Je zou dan moeten doorslikken. Het is mogelijk dat je dan gewoon niet ongesteld bent, maar het kan ook zijn dat je een doorbraakbloeding krijgt.

Denk dat er in deze geen garantie is.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 07 Apr 2015 11:45

Re: Pilvraagje

De pil doorslikken werkte bij nooit goed. Wanneer ga je op vakantie? Ik zou anders zo snel mogelijk beginnen en bijvoorbeeld donderdag 30 april stoppen, in de hoop dat je dat net voordat je op vakantie gaat ongesteld bent.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 12:10

Re: Pilvraagje

Doorslikken werkte bij mij wel altijd heel goed, maar ik ben er gewoon te lang uit geweest om nog precies te weten hoe het ook alweer werkt (en te laat eraan gedacht).

Ik probeer het wel gewoon en als ik dan toch ongesteld word heb ik pech. Ik heb er nooit zoveel last van, maar fijn is het ook niet.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Apr 2015 12:44

Re: Pilvraagje

Ik zou gewoon proberen door te slikken inderdaad. Ik slik zelf de pil minstens 3 maanden door...
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 12:48

Re: Pilvraagje

Is dat eigenlijk slecht? Een vriendin van me slikt altijd door, wordt 1x per jaar ongesteld (stopweek) en zij zegt dat het niet slecht is, maar ik hoor ook wel anders.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Apr 2015 12:49

Re: Pilvraagje

Ik zou het niet doen, laat je lichaam eerst even wennen aan de hormonen die het weer binnen krijgt.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Apr 2015 12:52

Re: Pilvraagje

Koko schreef:Is dat eigenlijk slecht? Een vriendin van me slikt altijd door, wordt 1x per jaar ongesteld (stopweek) en zij zegt dat het niet slecht is, maar ik hoor ook wel anders.
Ik heb dit in overleg met de huisarts besloten, omdat ik zo ziek werd van mijn menstruatie, als in zeker twee dagen gewoon niet kunnen werken van de pijn/misselijkheid. Omdat ik ook seksueel actief ben doe ik het om de drie maanden (zodat ik het wel zou weten als ik toch zwanger word door de pil heen). Hij heeft me verzekerd dat dit geen kwaad kan.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Apr 2015 12:53

Re: Pilvraagje

Misschien praat ik trouwens ook wel totale onzin haha! Overleg het anders even met je huisarts
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 12:53

Re: Pilvraagje

Dus gewoon pas bij mijn volgende menstruatie beginnen bedoel je Toet?

Bluhh das wel kut, ben ik het sowieso op vakantie. Maar eigen schuld, had ik maar eerder moeten beginnen :ja:.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 12:54

Re: Pilvraagje

Weet je, ik ga het morgen wel meteen even overleggen, dat lijkt me een goed plan. Het zit allemaal niet zo gemakkelijk in elkaar als in mijn beleving van een aantal jaren geleden :laughcry:
<<

Anoniem185

Bericht 07 Apr 2015 12:55

Re: Pilvraagje

Ik zou het gewoon proberen... gezien de hormonen die je binnenkrijgt lijkt mij dat je zo je menstruatie wel zou kunnen uitstellen? Je zult dan alleen niet beschermd zijn, maar dat is niet de prioriteit begrijp ik uit je eerste post.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Apr 2015 13:00

Re: Pilvraagje

Lampenkapje schreef:Ik zou het gewoon proberen... gezien de hormonen die je binnenkrijgt lijkt mij dat je zo je menstruatie wel zou kunnen uitstellen? Je zult dan alleen niet beschermd zijn, maar dat is niet de prioriteit begrijp ik uit je eerste post.


Klopt, dat komt daarna wel weer ;-).
<<

Anoniem236

Bericht 07 Apr 2015 13:29

Re: Pilvraagje

Ik zou ook gewoon doorslikken. Kan ook geen kwaad heeft de huisarts mij verteld.

Ik heb hem 9 jaar lang doorgeslikt met maar 2 of 3 stopteken per jaar. Toen ik stopte om zwanger te worden was ik dat ook bijna direct.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers