Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Apr 2015 19:40

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wij hebben de anticonceptie de deur uitgedaan na mijn studie, ik was 23 en mijn man 25. We waren toen ruim zes jaar samen, waarvan twee getrouwd/samenwonend. Mijn man had een vast contract, ik werkte op uitzendbasis (wel op een vaste plek). We hadden heel weinig spaargeld, omdat we twee jaar op iets meer dan één salaris hebben geleefd ivm mijn studie.
Inmiddels heb ik een vast contract (verloren ivm faillissement), uitzendbaan en nu een jaarcontract gehad. Het spaargeld zit na drie jaar met twee fulltime salarissen wel goed, ook gaan we verhuizen naar een groter huis. Helaas laat een kindje op zich wachten.
Laatst gewijzigd door Taeda op 06 Apr 2015 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem107

Bericht 06 Apr 2015 19:44

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ik vind het wel fijn om de zaken een beetje op orde te hebben, dwz minimaal één van ons een baan, ietwat financiele vrijheid. Maar ik heb m'n eisen in de loop der jaren ook wel bijgesteld, een voordat wij een goed gevulde spaarrekening hebben en beiden een vaste baan hebben, ben ik waarschijnlijk over de 35 en dus voor mijn gevoel echt te oud.
<<

Anoniem216

Bericht 06 Apr 2015 19:45

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Apr 2015 20:05

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Meneer de Uil schreef:Vanaf dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, wilden we eigenlijk een kindje (7 jaar geleden). Toen studeerde ik nog (net begonnen met een nieuwe opleiding) en vonden we het niet het juiste moment. Nog voor ik afgestuurd was, had ik een baan en zijn we er ook voor gaan. Helaas loopt niet altijd alles zoals je wilt en zat ik na twee jaar zonder baan en was er nog geen zwangerschap, nu nog steeds geen werk, maar omdat we het financieel zo ook allemaal wel redden heeft het ons niet on hold gezet zeg maar..inmiddels is het dus juist nu ik thuis zit, wel gelukt.
Ik maak me financieel ook nergens zorgen om, al zou ik wel heel graag een baan willen, maar dus vooral voor mezelf.


Lees ik dit nu hélemaal verkeerd, of ben je zwanger??? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem154

Bericht 06 Apr 2015 20:19

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ik wilde ook graag een stabiele basis. Hebben niet helemaal aan gehouden destijds: We hadden een huurappartement, alleen vriend een vast contract, wel genoeg spaargeld...

Nu beide vast contract, koophuis (ok, nog vijf weken en we zijn dakloos), en spaargeld. Redden het prima. Als ik kijk naar de kosten buiten kdv om, is het echt bar weinig extra. Wat luiers en in het begin flesvoeding...maar nu geef ik nauwelijks iets uit aan de kinderen. Iets meer boodschappen, en wat kleding...maar daarvoor zou je de kinderbijslag in kunnen zetten.

Wanneer ze gaan zwemmen, sporten, clubjes....dan beginnen de kosten pas te stijgen.
<<

Anoniem127

Bericht 06 Apr 2015 21:19

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Zora schreef:
Meneer de Uil schreef:Vanaf dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, wilden we eigenlijk een kindje (7 jaar geleden). Toen studeerde ik nog (net begonnen met een nieuwe opleiding) en vonden we het niet het juiste moment. Nog voor ik afgestuurd was, had ik een baan en zijn we er ook voor gaan. Helaas loopt niet altijd alles zoals je wilt en zat ik na twee jaar zonder baan en was er nog geen zwangerschap, nu nog steeds geen werk, maar omdat we het financieel zo ook allemaal wel redden heeft het ons niet on hold gezet zeg maar..inmiddels is het dus juist nu ik thuis zit, wel gelukt.
Ik maak me financieel ook nergens zorgen om, al zou ik wel heel graag een baan willen, maar dus vooral voor mezelf.


Lees ik dit nu hélemaal verkeerd, of ben je zwanger??? :)


Vroeg ik me ook al af :)
<<

Anoniem154

Bericht 06 Apr 2015 21:22

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 06 Apr 2015 22:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Apr 2015 21:29

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

We waren 4 jaar samen, ik was 29, vriend 31 toen onze dochter geboren werd.
Toen ik zwanger raakte was ik werkloos en herstellende van een burnout, waren we net verhuisd naar een groter huis maar was ons oude huis net verkocht met behoorlijke restschuld waardoor we geen spaargeld meer hadden.
Vriend had vast contract en verdient goed.

Niet de allerbeste omstandigheden maar we zijn blij dat we er toch (bewust) voor gegaan zijn.
We hebben echt naar ons gevoel geluisterd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Apr 2015 21:47

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wij waren 4 jaar samen en woonde een jaar samen toen we voor ons 1e kindje gingen. We waren toen allebei 22.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Apr 2015 21:53

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Twellie schreef:
Zora schreef:
Meneer de Uil schreef:Vanaf dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, wilden we eigenlijk een kindje (7 jaar geleden). Toen studeerde ik nog (net begonnen met een nieuwe opleiding) en vonden we het niet het juiste moment. Nog voor ik afgestuurd was, had ik een baan en zijn we er ook voor gaan. Helaas loopt niet altijd alles zoals je wilt en zat ik na twee jaar zonder baan en was er nog geen zwangerschap, nu nog steeds geen werk, maar omdat we het financieel zo ook allemaal wel redden heeft het ons niet on hold gezet zeg maar..inmiddels is het dus juist nu ik thuis zit, wel gelukt.
Ik maak me financieel ook nergens zorgen om, al zou ik wel heel graag een baan willen, maar dus vooral voor mezelf.


Lees ik dit nu hélemaal verkeerd, of ben je zwanger??? :)


Vroeg ik me ook al af :)


Dat lezen jullie helemaal goed :)
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem 146

Bericht 06 Apr 2015 23:00

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wij waren 3 jaar samen toen we begonnen. Toen we 4 jaar samen waren getrouwd. 6 jaar samen toen onze zoon geboren werd. 8 jaar samen toen onze dochter geboren werd.

We hadden een koophuis en spaargeld.

Edit: we zijn nu 30 en 32
Laatst gewijzigd door Anoniem 146 op 06 Apr 2015 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Apr 2015 23:01

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ik was 28 en mijn vriend 27 toen we er wel klaar voor waren.
Alleen kwamen wij in een rot periode te zitten. Buikpijn, negatief uitstrijkje, niet zwanger willen worden, stond kijkoperatie onderbuik gepland etc. En zo ineens zwanger! Kijkoperatie kon afgezegd worden.
Ik was 30 toen ik zwanger raakte en mijn meiden zijn in januari geboren, was toen zelf net een week 31, mij. Vriend 29.
Koophuis, beide een vaste baan en geld op de spaar.
En volgende maand verhuizen.
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2015 09:17

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wat leuk, MdU! Gefeliciteerd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Apr 2015 09:39

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Gefeliciteerd MdU!! Hoe ver ben je?
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Apr 2015 10:15

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wat leuk, jullie reacties!!
Bliss, ik ben nu nog niet eens 6 weken zwanger.. :wink: maar goed, je moet ergens beginnen hè.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pearl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 08 Dec 2013 00:24

Bericht 07 Apr 2015 10:50

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wij waren nog geen jaar samen toen we besloten voor een kindje te gaan. De omstandigheden en het gevoel was goed dus voor ons was er geen reden om te wachten (al zijn er ook mensen die het erg snel vonden).
2012 & 2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Apr 2015 11:07

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

We hadden 1 vast contract en een slaapkamer over. Gingen er van uit dat het wel even duren maar twee weken na de beslissing om er voor te gaan testen ik al positief.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Apr 2015 11:18

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wij waren 22 en 24 toen N. geboren werd. Een grote verrassing. Ik was nog student, vriend had tijdelijk werk, we woonden al wel een jaar samen en waren zo'n 4,5 jaar bij elkaar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Hadden geen spaargeld, maar hebben het allemaal prima gered.

Meneer de Uil, gefeliciteerd!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 07 Apr 2015 11:20

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ik was 21 jaar en mijn man 25 jaar toen we besloten om met de anticonceptie te stoppen. We hadden net een huis gekocht en mijn man had een vaste baan (net na de geboorte van de oudste is het bedrijf failliet gegaan). Ik had een uitzendbaan.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem157

Bericht 07 Apr 2015 11:44

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ik ben afgelopen september gestopt met anticonceptie. Waren toen net een maand getrouwd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Apr 2015 12:22

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Meneer de Uil schreef:
Zora schreef:
Meneer de Uil schreef:Vanaf dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, wilden we eigenlijk een kindje (7 jaar geleden). Toen studeerde ik nog (net begonnen met een nieuwe opleiding) en vonden we het niet het juiste moment. Nog voor ik afgestuurd was, had ik een baan en zijn we er ook voor gaan. Helaas loopt niet altijd alles zoals je wilt en zat ik na twee jaar zonder baan en was er nog geen zwangerschap, nu nog steeds geen werk, maar omdat we het financieel zo ook allemaal wel redden heeft het ons niet on hold gezet zeg maar..inmiddels is het dus juist nu ik thuis zit, wel gelukt.
Ik maak me financieel ook nergens zorgen om, al zou ik wel heel graag een baan willen, maar dus vooral voor mezelf.


Lees ik dit nu hélemaal verkeerd, of ben je zwanger??? :)



Dat lezen jullie helemaal goed :)


Halloooooo waarom blijft dat zo onder de radar!!! Wooop woop wat tof!! Gefeliciteeeeeerd!!!! :D :D :D :D :cheering: :cheering: :cheering: Wat goed zeg!! Hoe voel je je en hoe ver ben je? Yes wat leuk!

Edit: oh ik lees al hoe ver je bent :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem216

Bericht 07 Apr 2015 12:43

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Wat leuk MdU, van harte gefeliciteerd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2015 13:22

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Gefeliciteerd meneer de uil!!!

Wij waren 8.5 jaar samen, bijna een jaar getrouwd en een jaar daarvoor verhuisd, we hadden beide een vast contract maar mijn man was op dat moment wel aan het solliciteren om een stap vooruit te gaan doen, ik was 28 en mijn man net 29.
Toen ons appartement helemaal af was en er letterlijk ruimte was in ons leven voor een kindje ging het bij mij kriebelen, mijn man had ietsje langer nodig maar op zijn initiatief zijn we er vrij snel daarna voor gegaan en was ik ook best snel zwanger.
In dezelfde week hadden we een positieve zwangerschapstest in onze handen en mijn man een nieuwe baan.

Ik had altijd al in mijn hoofd dat ik graag voor mijn dertigste mijn eerste kindje wilde ( als het allemaal zou lukken uiteraard), ik was 29.5 toen onze zoon geboren is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 07 Apr 2015 13:45

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Gefeliciteerd, MdU!

Wij waren 4 jaar samen toen ik met de pil stopte. Daarvan 2,5 jaar getrouwd, we hadden een koophuis en mijn man een vast contract. Het duurde 2,5 jaar voordat ik zwanger was. In die periode verloor ik mijn baan vlak voordat ik een vast contract zou krijgen, door een faillissement.
Een vast contract heeft voor mij dus niet zoveel waarde meer. Op onze spaarrekening stond geen gigantisch bedrag maar genoeg om dingen te kunnen vervangen indien nodig.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 07 Apr 2015 13:48

Re: Wanneer begonnen jullie aan kinderen?

Ons kindje was niet gepland en wij waren dan ook compleet overdonderd. Wij waren op het moment dat we er achter kwamen 26 en 33, 3,5 jaar samen, woonden 3 jaar samen en zouden binnen 4 maanden gaan trouwen. Wij hadden (net als vast veel anderen) een planning in ons hoofd van trouwen, verhuizen en dan wilden we na een paar jaar voor een kindje gaan. Ik had geen vaste baan (maar werkte wel fulltime) en ons huidige appartement was naar ons idee niet geschikt om te wonen met een kindje. De financiën hadden we wel goed voor elkaar, dus dat was een prettige gedachte.

Toen we er achter kwamen dat we een kindje verwachten, gingen de praktische bezwaren heel snel van tafel. We hebben het huis verbouwd en wonen hier nu prima met z'n drieën. Waar ik het meeste moeite mee heb gehad, is het feit dat we veel eerder dan verwacht niet meer met z'n tweeën zouden zijn. We hadden nog plannen voor grote reizen, ik wilde graag nog een aantal jaren fulltime werken om verder te komen in mijn werkveld en daarnaast nog een tijdje lekker met z'n tweeën zijn. Hoewel ons kindje enorm welkom was, heb ik heel lang het idee gehad dat ik er nog niet klaar voor was. Ook wel een beetje de angst voor het onbekende.

Inmiddels is hij geboren en geniet ik enorm van hem. Ik ben een andere weg ingeslagen qua werk en we kijken uit naar een grote reis met z'n drieën volgend jaar. Achteraf ben ik blij dat we niet voor de keuze hebben gestaan om voor een kindje te gaan, want dan hadden we het uitgesteld vanwege de praktische bezwaren, het niet hebben van een vaste baan in mijn geval en de droom om op korte termijn grote reizen te maken. Ik zie zijn komst nu als een cadeautje en we voelen ons enorm verrijkt. We staan op een andere manier in het leven en ik ben juist blij dat we nu al met z'n drieën zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria