Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tegenvallende bezienswaardigheden

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Apr 2015 23:55

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Meneer de Uil schreef:
Zelda schreef:
Minx schreef:San Francisco zoo en Artis. Beiden eigenlijk om dezelfde reden. Vond de verblijven van de dieren erg klein en bij sommige dieren was het heel duidelijk te zien dat ze behoorlijk stress hadden.

Dat vond ik bij Burgers Zoo ook. Er waren olifanten de de hele tijd heen en weer liepen en met hun staart liepen te zwaaien. Dat vond ik zo zielig.


Is inderdaad sneu, maar het kan ook zijn dat ze ergens anders een trauma hebben opgelopen. Vaak hebben dieren het in de dierentuin in Nederland het (stukken) beter dan daar waar ze vandaan komen. Het steriotype gedrag dat ze vertonen, verdwijnt alleen niet zo snel meer.

Ik vond Istanbull en .


Heb hier toevallig afgelopen vrijdag nog een heel gesprek over gehad met een ex-dierenverzorgster. Ook over Artis, ze zei toen al dat het al heel erg verbeterd is. Alleen dat sommige dieren daar nog niet voldoende ruimte hebben. Ze zijn daar wel bezig met verrijking wat ik heel goed vind. En ik snap dat bepaald gedrag niet meer af te leren valt. Alleen daarom vond ik het wel lastig om te zien dat bv de panter eigenlijk weinig ruimte had en zich ook niet goed kon verstoppen, of kon klimmen als hij dat wilde. En in sf bijvoorbeeld al die doodshoofdaapjes in een best wel kleine kooi. Als je dat dan vergelijkt met de Apenheul waar ze los rond lopen is dat best wel schokkend.
2015 💙
<<

anoniem213

Bericht 06 Apr 2015 23:58

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Dat had ik inderdaad ook in de dierentuin in Boedapest. Wij hadden juist van vrienden begrepen dat het een diervriendelijke dierentuin was die gericht was op zoveel mogelijk het natuurlijke gedrag van de dieren stimuleren in een zo natuurlijk mogelijke omgeving. Eenmaal daar vonden we de hokjes heel klein en was het dus helemaal niet diervriendelijk. Twee beren hadden een ontzettend kleine ruimte achter glas met water met wat steen erachter. Ze konden niet rennen en er was ook geen schaduw te bekennen. We zijn daar heel snel weer weggegaan. Alleen het dorp dat gebouwd was voor cavia's was wel ruim.
<<

ChiQ

Bericht 07 Apr 2015 05:55

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Artis is idd maar een kleine dierentuin en kleine hokjes voor de diertjes. Arme olifanten zitten echt met zijn 4 en ofzo op een veldje zo klein als een klein zwembad. Zielig!

Ik vond Barcelona zo tegenvallen. Ik voelde het gewoon niet en bij alles dacht ik: is dit het?! De magische fonteinen waren dan wel weer cool om te zien maar verder.. NY vond ik ook tegenvallen, weet niet goed waarom; niet perse omdat de stad tegenviel maar het was ijskoud(wat wil je eind januari) en alles zat in de steigers en ik had zelfs geen zin in winkelen want dan kwam je van gevoelstemp -30 naar 20/22 graden in winkels, met je muts sjaal jas etc nou dan viel ik bijna flauw van de hitte en het was zo groots en overweldigend dat ik niets kon vinden. Niet dat ik niets heb gekocht maar het was het goedkoopste citytrip ooit.
Ik begrijp het ook niet; ik ben dol op Parijs, en Londen maar goed misschien had ik teveel verwachtingen? Teveel SATC gekeken haha.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Apr 2015 07:44

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ik had het eerlijk gezegd een klein beetje bij het Alhambra in Granada.
Ik was een jaar daarvoor in Sevilla geweest en had daar ook het Real Alcazar bezocht. Dat vond ik geweldig. Alles was prachtig.
Met dat beeld in mijn hoofd bezocht ik dus het Alhambra, maar dat vond ik gewoon minder mooi dan het Alcazar.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Apr 2015 07:53

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Oh het is niet echt een bezienswaardigheid, maar men, ik voelde me zo stom toen ik in op een 'strand' in Engeland stond en de branding in liep. Overal steentjes en troep! Ik wilde eigenlijk een theatraal momentje hebben en naar m'n moeder zwaaien die aan onze kust stond, maar ik hobbel de branding in en hobbelde net zo snel weer terug :/

En ik vergat dus te zwaaien.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 07 Apr 2015 07:58

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Bazinga schreef:Oh het is niet echt een bezienswaardigheid, maar men, ik voelde me zo stom toen ik in op een 'strand' in Engeland stond en de branding in liep. Overal steentjes en troep! Ik wilde eigenlijk een theatraal momentje hebben en naar m'n moeder zwaaien die aan onze kust stond, maar ik hobbel de branding in en hobbelde net zo snel weer terug :/

En ik vergat dus te zwaaien.

haha! (sorry)
Ik zie je in gedachten helemaal teleurgesteld staan...
<<

Anoniem114

Bericht 07 Apr 2015 08:20

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Nouja achteraf was ik teleurgesteld, op dat moment was ik in de eerste instantie in de war, want waar the fuck komen al die steentjes vandaan en waar is 't zand... En daarna begon 't pijn te doen dus hobbelde ik maar terug :')

(Wat ook nog teleurstellend was, waren 'chocolate flakes', grote chocoladekrullen die vers voor je werden geschaafd. M'n moeder had het daar altijd over, dat ze die altijd nam toen ze op vakantie was in Engeland als kind. Daar keek ik zoo naar uit en 't was dus nergens te vinden! Uiteindelijk last minute voorverpakt gevonden en in de tas gegooid en toen smolt 't! Meh.)
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 07 Apr 2015 09:16

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ik vond het strand in Miami ook tegenvallen of in ieder geval zwaar overrated.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Apr 2015 09:21

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ik vond Koh Samui vreselijk. Voelde alsof ik ergens aan de costa zat met al die neonverlichting. En de mooiere stukken konden we niet bezoeken want we wilden geen scooter huren en taxi's weigerden ons te brengen omdat het te weinig opleverde.

Berlijn maakte ook niet veel indruk op me. Ook niet heel negatief maar ik hoef er niet perse weer heen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 07 Apr 2015 09:28

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Kan me zo eigenlijk niet echt wat herinneren wat mij echt is tegen gevallen. Vond alleen Keulen niet veel aan. Heb er met mijn vriend wel een paar gezellige dagen gehad maar niet omdat de stad nou zou mooi was.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem124

Bericht 07 Apr 2015 09:43

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ik had toch op z'n minst wel verwacht het Drielandenpunt terug te lezen hier haha. Hoe vaak mensen me daar niet hebben gevraagd waar 'het' drielandenpunt nou eigenlijk is. Nou ehm die drie stenen daar haha. Deceptie.

Ik heb in Parijs leuke dagen gehad maar vind het gewoon niet zo'n hele toffe stad. Heb het gevoel er niet bij, wat ik dus wel heeeelll sterk bij Londen heb bijvoorbeeld.

Verder ben ik een enorme liefhebber van Kroatie en ben bijna overal geweest. Iedereen had het dan helemaal lyrisch over Split en die stad vond ik dus echt het minste van heel Kroatie.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Apr 2015 10:04

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Charles schreef:Ik had toch op z'n minst wel verwacht het Drielandenpunt terug te lezen hier haha. Hoe vaak mensen me daar niet hebben gevraagd waar 'het' drielandenpunt nou eigenlijk is. Nou ehm die drie stenen daar haha. Deceptie.


Hahaha, dat hebben wij afgelopen oktober/november inderdaad gedacht! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem124

Bericht 07 Apr 2015 10:16

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Rizzoli schreef:
Charles schreef:Ik had toch op z'n minst wel verwacht het Drielandenpunt terug te lezen hier haha. Hoe vaak mensen me daar niet hebben gevraagd waar 'het' drielandenpunt nou eigenlijk is. Nou ehm die drie stenen daar haha. Deceptie.


Hahaha, dat hebben wij afgelopen oktober/november inderdaad gedacht! ;)


Ik had jullie gewaarschuwd haha :smile: .
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Apr 2015 10:19

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Hahaha klopt! ;)

Verder vond ik de Eiffeltoren, Disneyland en inderdaad ook Venetië erg tegenvallen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 07 Apr 2015 10:41

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ben zondag nog op het Drielandenpunt geweest en opzich stelt het inderdaad niet veel voor.. Maar vind het toch wel een grappig iets om in 3 landen tegelijk te zijn. En als ik er kom dan kom ik er op de fiets en is het wel een leuke 'beloning' na een beklimming!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem114

Bericht 07 Apr 2015 10:50

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

De Eiffeltoren vond ik vooral koud.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Apr 2015 18:18

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Loch Ness

Gewoon een meer, met veel water.. Dat had ik me van te voren ook al wel bedacht en het was mooi hoor.

Maar bijzonder.. mwah
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2015 18:19

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Huppekee schreef:Loch Ness

Gewoon een meer, met veel water.. Dat had ik me van te voren ook al wel bedacht en het was mooi hoor.

Maar bijzonder.. mwah


Je had een monster verwacht?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Apr 2015 18:26

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

June schreef:
Huppekee schreef:Loch Ness

Gewoon een meer, met veel water.. Dat had ik me van te voren ook al wel bedacht en het was mooi hoor.

Maar bijzonder.. mwah


Je had een monster verwacht?


Dat op z'n minst ja :ja:
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Apr 2015 19:14

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Ik vond Antwerpen en Hamburg tegenvallen en Berlijn eigenlijk ook.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 07 Apr 2015 19:25

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

ik las het net al ergens: madam tussaud vind ik echt stom. De zoo in antwerpen vind ik zielig maar schijnt verbeterd te zijn. Verder vond ik Kreta niet erg indrukwekkend, op zich wel mooi hoor en lekker eten maar had me er meer van voorgesteld. en Brussel!!!! vies!!!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Apr 2015 19:28

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Napels vond ik ook weinig aan trouwens. Vieze stad en geen gezellig centrum.
❤ 7 juni 2018
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 07 Apr 2015 19:33

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Checkpoint Charlie in Berlijn. Er zijn zoveel mooiere plekken en dan die fotomodellen die daar staan als "soldaat". Nee dat kun je best overslaan.
<<

Anoniem154

Bericht 08 Apr 2015 09:52

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Koh chang
Angkor
Grand Canyon
Eifeltoren
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 08 Apr 2015 10:54

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

De niagara falls. Het ligt waarschijnlijk aan mijn eigen verwachtingen, maar vond het zo tegenvallen. Ik dacht echt bij een enorm mooi stukje natuur aan te komen. Dat is op zich ook wel zo, maar het stadje dat erbij gebouwd was vond ik zo'n domper. Klein las vegas. Was aan de amerikaanse kant.
Daarnaast vond ik italie tegenvallen. Venetie vond ik dan wel weer leuk. Maar de rest van italie kon me niet bekoren.
Ik vond londen ook niet zo leuk. Maar dat heeft waarschijnlijk meer aan mijn eigen stemming gelegen (ik was ziek) dan aan de stad. Dus londen wil ik nog wel een kans geven ooit.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers