Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

<<

Anoniem170

Bericht 04 Apr 2015 17:49

Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Mijn haar is echt zo droog geworden door het vele verven dat ik natuurlijke shampoo/conditioner heb gekocht in de hoop het wat gezonder te krijgen.
De shampoo lijkt het niet echt schoon te maken, conditioner is opzich wel OK.Heb de volgende dag ook superveel jeuk van die shampoo, maar misschien is dat normaal in het begin? Meer meiden hier die alleen natuurlijke producten gebruiken? Moet je haar eerst afkicken van al die stoffen die in normale shampoo zit? Hoe lang duurde het bij jou voordat je echt merkte dat je haar minder droog werd?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Apr 2015 18:01

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Mijn shampoo bevat dan wel sls maar verder geen siliconen ed. Mijn haar is er droger van geworden. Laatst een gewoon haarmasker gebruikt en vond het toen echt vies aanvoelen. Het duurt wel even.
2015 💙
<<

Anoniem170

Bericht 04 Apr 2015 18:06

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ja heb ook gelezen dat het droger wordt omdat die siliconen ervoor zorgen dat je haar zachter wordt. Ik doe nu eerst wassen met normale shampoo en dan die natuurlijke shampoo om mn haar eraan te laten wennen. Heb ook al geprobeerd de methode met baking soda maar werd ook super droog van :(
<<

Anoniem186

Bericht 04 Apr 2015 22:31

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik heb echt tig soorten shampoo zonder zooi geprobeerd. Maar iedere keer werd m'n haar er droog en lelijk van. Dus ik ben ermee gestopt. Ik was m'n haar weer met shampoo waar allemaal troep in zit en m'n haar begint weer mooier te worden. Ik werd echt ongelukkig van dat lelijke haar, dus dan maar dit. Haha geen succes verhaal dus van mijn kant.

Oh en ik had ook last van schilfers en een droge huid. Toen een natuurlijke shampoo voor de gevoelige hoofdhuid geprobeerd. Daar zat tea tree in, maar dat schijnt ook uit te drogen. Ik werd echt helemaal gek van de jeuk, het werd er alleen maar erger van.
<<

Anoniem103

Bericht 04 Apr 2015 22:58

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik gebruik de shampoo en conditioner van yes to tomatoes, te koop bij De Tuinen. Ik vind het fijne shampoo, enige nadeel dat ik tot nu toe heb ontdekt is dat het onwijs in je ogen prikt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Apr 2015 23:33

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Hier ook de shampoo van yes to .... Hij prikt idd ontzettend in je ogen, echt niet grappig. Maar verder vind ik het wel een hele fijne shampoo!
<<

Anoniem237

Bericht 05 Apr 2015 14:46

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik vind deze lijn echt een aanrader!

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Apr 2015 21:35

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Lush heeft geweldige producten en ik hoor steeds meer mensen over haar wassen met appelazijn en eventueel baking soda..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 05 Apr 2015 21:58

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik gebruik shampoo van Dr. Organic, te koop bij de Tuinen. Mijn haar word er nier droger van. Ik zou niet meer met beide soorten wassen maar gewoon een week of twee alleen de natuurlijke uitproberen.

Gebruik je dagelijks stylingproducten waar silliconen in zitten? Shampoo zonder SLS is niet sterk genoeg om silliconen uit je haar te wassen dus het kan kloppen dat je haar dan niet schoon wordt voor je gevoel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Apr 2015 22:13

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Marsy31 schreef:Lush heeft geweldige producten en ik hoor steeds meer mensen over haar wassen met appelazijn en eventueel baking soda..


Lush zit wel sls in verder zit er niet veel bijzonders in. Ik gebruik zelf de shampoo bars waar het dus wel in zit maar verder vind ik het wel fijn.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Apr 2015 11:42

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik kan helemaal niet tegen onnatuurlijke shampoos en was op een gegeven moment de saaie geuren zat. Toen ben ik shampoo en conditioner van Dr. Organic gaan gebruiken. Heeeeeeerlijk!!! Ik begon met Lavendel, daarna een keer rozengeur (was ik al gauw zat) en nu heb ik granaatappel. Echt heel erg fijne producten zijn dat en heel veel geuren.

Yes to carrots vind ik ook heel fijn en die ruikt ook zo lekker, een beetje babyachtig.
<<

Anoniem170

Bericht 07 Apr 2015 14:41

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

@novalee: Ik gebruik bijna geen stylingproducten :)
Ik heb nu de shampoo van Weleda, gele fles. De volgende dag heb ik echt superveel jeuk,ik dacht eerst dat ik luizen had.
Van Dr. Organics heb ik goede verhalen al over gehoord, maakt die goed schoon?
Bakingsoda en appelazijn heb ik ook al geprobeerd. Echt nooit meer, werd echt touw
<<

Anoniem133

Bericht 07 Apr 2015 17:47

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik gebruik sinds een paar maanden de eigen merk shampoo met tea tree van De Tuinen (en af en toe een andere versie maar deze vind ik het fijnst). Ik was nu nog 2 keer per week mijn haar, en het is zoveel beter geworden. Mijn kapster zei het pas geleden ook nog, dat ze echt verschil zag.
<<

Anoniem147

Bericht 08 Apr 2015 04:48

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik haat Dr Organic. Heb de honing variant gebruikt en nu de kokos maar ik kan er niet aan wennen. Het ruikt niet overdadig lekker en schuimt voor geen meter. Voor mijn bob lengte haar moet ik ongeveer mijn heke handpalm vol shampoo gooien. Heb mijn haar nu 6x gewassen met deze nieuwe fles en hij is al voor de helft leeg.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Apr 2015 06:00

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Die van Weleda moet je haar wel echt even aan wennen ja. Heel zorgvuldig verspreiden, je hebt wat minder door of het wel overal zit omdat het amper schuimt.

Als je ooit in Duitsland komt, daar heeft DM (drogist) een eigen natuurlijke lijn, Alverde. Heeft ook het Natrue-keurmerk net als Weleda, is wel drie keer goedkoper en heeft fijne shampoos.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 08 Apr 2015 11:50

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Roos' schreef:@novalee: Ik gebruik bijna geen stylingproducten :)
Ik heb nu de shampoo van Weleda, gele fles. De volgende dag heb ik echt superveel jeuk,ik dacht eerst dat ik luizen had.
Van Dr. Organics heb ik goede verhalen al over gehoord, maakt die goed schoon?
Bakingsoda en appelazijn heb ik ook al geprobeerd. Echt nooit meer, werd echt touw


Als je zoveel jeuk hebt, ben je er dan niet gewoon allergisch voor?
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2015 12:58

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Marsy31 schreef:Lush heeft geweldige producten en ik hoor steeds meer mensen over haar wassen met appelazijn en eventueel baking soda..


Nee je wast je haar niet met appelazijn maar juist met baking soda. Die azijn is je conditioner.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Apr 2015 14:38

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Dat is niet wat ik overal online lees Carrie :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2015 14:40

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Marsy31 schreef:Dat is niet wat ik overal online lees Carrie :P


Apart. Het hoort namelijk andersom. Vorig jaar nog een topic hier over geweest en hebben we dat met een aantal meiden ook gedaan. Heb je een linkje, ben wel benieuwd! Azijn staat er namelijk om bekend dat het je haar zacht maakt, en baking soda maakt het vrij droog.
<<

anoniem213

Bericht 08 Apr 2015 15:02

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Ik lees net als Carrie inderdaad de baking soda als shampoo en azijn als conditioner: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lif ... ampoo.html
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Apr 2015 16:57

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Marni schreef:Ik haat Dr Organic. Heb de honing variant gebruikt en nu de kokos maar ik kan er niet aan wennen. Het ruikt niet overdadig lekker en schuimt voor geen meter. Voor mijn bob lengte haar moet ik ongeveer mijn heke handpalm vol shampoo gooien. Heb mijn haar nu 6x gewassen met deze nieuwe fles en hij is al voor de helft leeg.


Tja dat schuimen komt door de chemische middelen die ze erin doen...
<<

Anoniem288

Bericht 08 Apr 2015 17:28

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Apr 2015 17:46

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

als ik in Nederlands google lees ik wat jij leest. Maar google maar eens: apple vinegar hair
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 08 Apr 2015 19:32

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Zenna schreef:
Marni schreef:Ik haat Dr Organic. Heb de honing variant gebruikt en nu de kokos maar ik kan er niet aan wennen. Het ruikt niet overdadig lekker en schuimt voor geen meter. Voor mijn bob lengte haar moet ik ongeveer mijn heke handpalm vol shampoo gooien. Heb mijn haar nu 6x gewassen met deze nieuwe fles en hij is al voor de helft leeg.


Tja dat schuimen komt door de chemische middelen die ze erin doen...


Ja, ik weet het. Maar ik heb echt dik en veel haar en dan is het gewoon niet te doen als het niet schuimt. Zonder overdrijven maar ik doe echt niet langer dan 12 a 15 wasbeurten met een fles.

De conditioner vind ik wel fijn.

Ik blijf HairReborn toch de allerfijnste shampoo vinden, maar niet te betalen.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2015 19:55

Re: Natuurlijke shampoo/conditioner zonder siliconen,SLS etc

Carrie schreef:
Marsy31 schreef:Dat is niet wat ik overal online lees Carrie :P


Apart. Het hoort namelijk andersom. Vorig jaar nog een topic hier over geweest en hebben we dat met een aantal meiden ook gedaan. Heb je een linkje, ben wel benieuwd! Azijn staat er namelijk om bekend dat het je haar zacht maakt, en baking soda maakt het vrij droog.
Ik heb het een paar maanden gedaan en inderdaad, de soda is om te wassen en de azijn om het terug wat zacht/glanzend te maken.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers