Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3 verstandskiezen tegelijk trekken

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Apr 2015 19:48

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Spencer schreef:
Miccie schreef:Mijn kaakchirurg heeft het afgeraden tijdens mijn borstvoedingsperiode. Mocht je een infectie of iets dergelijks krijgen kun je geen borstvoeding geven ivm antibiotica.

Ik heb dus pas na die periode gebeld.
Succes overigens! Mijn kies zat erg vast en heb er zeker nog een week goed last van gehad. Hierdoor kreeg ik ook enorme hoofdpijn waardoor ik eerder op werk weg ben gegaan.


Je mag gewoon antibiotica gebruiken als je bv geeft. (Tand)artsen hebben hier vaak niet zoveel verstand van en zeggen voor de zekerheid maar dat het niet mag.


Was mij inderdaad ook niet bekend, maar goed om te weten. Ik vond het stiekem niet erg dat het uitgesteld kon worden overigens haha.
Afbeelding

Afbeelding
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 05 Apr 2015 21:00

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik heb afgelopen november 3 verstandskiezen tegelijk laten trekken. Dit mocht gewoon omdat het 2 boven waren en 1 onder. ( 2 onder tegelijk doen ze liever niet ivm verdoving en slik/stik gevaar)

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de napijn tegen vond vallen. Had gelukkig wel goede pijnstilling meegekregen, ibuprofen 600. Ik ben 2 dagen thuis gebleven, daarna weer gaan werken maar rustig aan gedaan.

Ik vond het achteraf wel prettig dat ze ze alle 3 tegelijk deden. Was ik er meteen klaar mee.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 06 Apr 2015 07:52

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik zou proberen te ruilen! Ik ben 2x bij de kaakchirurg geweest (beide verstandskiezen onder). De 1e keer was het uiteraard goed verdoofd maar hebben ze mijn kies moeten breken en veel moeten wrikken om hem eruit te halen. Ik moest destijds een koopavond werken maar ik ben toen vroegtijdig naar huis gegaan. Ik kreeg een bont en blauwe hamsterwang en heb een week op die vieze poederpijnstillers geleefd en zo veel mogelijk vloeibaar voedsel.
De andere kant heb ik nauwelijks last van gehad, deze ging er zo uit, geen hamsterwang, maar 1 pijnstiller erna hoeven nemen en ik kon redelijk eten erna. Verschilt dus nogal van elkaar.
Maar omdat bij jou 3 tegelijk gedaan worden zou ik voor de zekerheid je diensten ruilen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Apr 2015 15:47

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik heb met mijn manager overlegt en hij heeft mij voor het weekend van het rooster gehaald. Kost me wel mijn eigen uren, maar dat is dan jammer :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Apr 2015 13:48

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Mijn god, ik ben vanmorgen geweest en er is er maar 1 getrokken. Moet in juni weer terug, maar weet niet of ik nog durf:( Verdoving werkte niet goed, wát een pijn zeg, ongelooflijk. Ze heeft 3x bij moeten spuiten, ik ben nu nog helemaal verdoofd. Ik heb echt liggen huilen, geen succesverhaal.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem103

Bericht 24 Apr 2015 14:58

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Wat naar Gijs, sterkte!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 24 Apr 2015 15:05

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

o wat een pech zeg ...testen ze niet eerst of de verdoving wel werkt ? voordat ze aan het ''echte'' werk beginnen ?.
<<

Anoniem216

Bericht 24 Apr 2015 18:14

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Wat naar Gijs dat het zo is verlopen. Balen dat je nog een keer terug moet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Apr 2015 21:07

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Wat erg Gijs. En dan moet je er nog twee :(
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem238

Bericht 25 Apr 2015 13:34

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Wat ontzettend vervelend Gijs dat de ingreep zo tegenviel en je weer terug moet komen :hug:. Hebben ze inderdaad de verdoving niet getest?

Zelf heb ik afgelopen donderdag de verstandkies in mijn linkeronderkaak door de kaakchirurg laten verwijderen en de behandeling zelf was echt een eitje. De voorbereidingen duurden langer (de verdoving werd meerdere keren getest) dan het daadwerkelijk verwijderen van de kies. Om 11.30 uur lag ik op de behandelstoel en om 11.45 uur stond ik weer buiten.

Helaas moet ik 21 mei weer terug om de verstandkies in mijn rechteronderkaak te laten verwijderen :palm:, volgens de kaakchirurg was de ingreep net zo makkelijk als afgelopen donderdag.

Sinds dat de verdoving is uitgewerkt (na 2 uur ongeveer) slik ik om de 3/4 uur 1 of 2 paracetamollen van 500 mg en spoel 2 keer per dag met Odol.
Ik heb alleen op dit moment alleen een beetje zeurende oorpijn en gevoelig tandvlees en dan begin ik mij al gelijk zorgen te maken, zit er dan toch nog een ontsteking? :nopompom: Ondanks dat ik de eerste 24 uur alleen maar vloeibaar voedsel heb gegeten en regelmatig spoel met mondwater... Of hoort dit bij het herstel na zo'n ingreep?
<<

Anoniem122

Bericht 25 Apr 2015 14:23

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Als je het alleen red met paracetamol zou ik me geen zorgen maken hoor :) Ik had een enorm ontsteking na het trekken en redde het op dag 2 niet meer met 8 paracatamol en 6 ibuprofen van 400mg. Ook was het enorm dik, werd het steeds dikker (Al schijnt dit normaal te zijn, zwelling is vaak op het ergst op dag 4 zeiden ze aan de telefoon toen ik belde, maar mocht gelukkig toch langskomen omdat de pijnstilling niet werkte en het weekend voor de deur stond), kon mijn mond amper openen en het was bont en blauw. En ik sliep ook niet door de pijn.
Er zat bij mij toen enorme ontsteking en hebben ze open moeten snijden en zijn tijdje bezig geweest een groot gedeelte van de pus er uit te krijgen.

Een beetje zeurende pijn is normaal, oorpijn ook. Dat kreeg ik nadat de antibiotica begon te werken en het begon te genezen bij mij, heeft toen nog 2 weken geduurd.
<<

Anoniem238

Bericht 25 Apr 2015 17:26

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

@ ไม่เป็นไร, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Jouw verhaal klinkt echt pittig :palm: :hug:.

Ik heb inderdaad steeds minder paracetamol nodig, net pas de 3e van vandaag genomen.
Maar toch maak ik mij zorgen omdat het gevoelig blijft en ik soms ook een rare smaak in mijn mond heb...
Beetje hypochondergedrag is mij niet vreemd :12:.

Op het blad dat ik van de assistente van de kaakchirurg kreeg, stond ook dat de pijn +- 5 dagen kan aanhouden, jeetje dat duurt toch langer dan ik dacht. :omg:.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2015 17:29

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik heb een ruime week 8 paracetamol per dag.geslikt na het trekken van twee verstandskiezen tegelijk. Ik had echt pijn aan m'n kaken en oorpijn, kan dus idd best lang aan houden.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Apr 2015 17:40

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Boekenwurm schreef:@ ไม่เป็นไร, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Jouw verhaal klinkt echt pittig :palm: :hug:.

Ik heb inderdaad steeds minder paracetamol nodig, net pas de 3e van vandaag genomen.
Maar toch maak ik mij zorgen omdat het gevoelig blijft en ik soms ook een rare smaak in mijn mond heb...
Beetje hypochondergedrag is mij niet vreemd :12:.

Op het blad dat ik van de assistente van de kaakchirurg kreeg, stond ook dat de pijn +- 5 dagen kan aanhouden, jeetje dat duurt toch langer dan ik dacht. :omg:.


Is niet gek hoor dat je je zorgen maakt! Maar het feit dat ze bij de kaakchirurg er uit gehaald zijn, betekend al dat het niet gewoon even een normale extractie was. Er is dus toch wel wat gewrikt in je kaak etc. Die rare smaak kan ook komen door het spoelen volgens mij.
5 dagen klinkt ook als een normale tijd inderdaad. Zou willen dat het bij mij 5 dagen was :P

Bij mij heeft het ruim een maand geduurd voordat de pijn en de zwelling helemaal weg was en nu nog heb ik wel eens pijn als ik 's morgens wakker wordt, alsof er een dik litteken in mijn wang zit ofzo.
<<

Anoniem238

Bericht 25 Apr 2015 17:41

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Yadira schreef:Ik heb een ruime week 8 paracetamol per dag.geslikt na het trekken van twee verstandskiezen tegelijk. Ik had echt pijn aan m'n kaken en oorpijn, kan dus idd best lang aan houden.


@ Yadira, bedankt voor je advies! Ik ben gewoon bang voor een ontsteking en vergeet dan een beetje dat er nog andere 'simpelere' klachten kunnen zijn. :palm:
<<

Anoniem238

Bericht 25 Apr 2015 18:19

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

@ ไม่เป็นไร, wat lief dat je weer zo uitgebreid reageert!

Ik schaamde mij een beetje voor mij zorgen...ik heb mij voorgenomen om in ieder geval de komende dagen elke keer naat ik wat gegeten heb te spoelen met Odol / Corsadyl (dat laatste mag maar 2 keer per dag) en toch vaker een paracetamol te pakken. Merk nu nadat ik 1,5 uur geleden een paracetamol heb gepakt hoeveel profijt ik daar nu bij heb.

Weet iemand hoeveel dagen je dat maximaal achter elkaar mag slikken? Ik slik sinds donderdagmiddag 14.00 uur tussen de 4 en 6 uur 1 of 2 paracetamollen.

Eten en drinken gaat daarentegen beter dan ik dacht, alleen brood heb ik nog niet geprobeerd...
<<

Anoniem122

Bericht 25 Apr 2015 18:28

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ja gewoon pijnstillers pakken hoor, daar zijn ze voor. Moest je trouwens niet ook ibuprofen of naproxen tegen een eventuele ontsteking slikken (en tevens pijnstilling)? Ik kreeg gelijk een recept voor naproxen mee. (Al hielp dat niet tegen de ontsteking :palm: )
Volgens mij mag je paracetamol 14 dagen achtereen gebruiken, anders moet het in overleg met de arts zijn. En dan mag je 4x per dag 2 tabletten nemen.

Gaat het ook goed met je mond openen? Ik kreeg van mijn zus de tip om zelf met mijn vingers mijn mond steeds een klein stukje verder open te duwen. Fijn dat eten en drinken iig goed gaat! Ik vond het trouwens ideaal om brood in soep te soppen, werd het lekker zacht van en het was fijn om wat "hartigs" te eten ipv yoghurt etc.
Hopelijk wordt de pijn snel minder! Enne geen schaamte voor je zorgen hoor, iedereen heeft dat wel in meer of mindere mate en is heel normaal!
<<

Anoniem238

Bericht 25 Apr 2015 18:36

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

ไม่เป็นไร schreef:Moest je trouwens niet ook ibuprofen of naproxen tegen een eventuele ontsteking slikken (en tevens pijnstilling)? Ik kreeg gelijk een recept voor naproxen mee. (Al hielp dat niet tegen de ontsteking :palm: )
Ik heb inderdaad een recept van de kaakchirurg gekregen voor Brufen Bruis granulaat 600 mg (20 zakjes), maar tot nu toe is het uit te houden met paracetamol (behalve op de momenten dat ik er even door heenzit :angel:)

Gaat het ook goed met je mond openen? Opzich wel, maar je merkt wel dat me kaak 'moe' is. Vanochtend ben ik wel naar RPM gegaan (spinning), maar het klimmen ging niet zo goed, kreeg toen echt last van kloppingen in mijn tandvlees. Dus de laatste 3 nummers niet meer mee geklommen.
Ik heb alleen de eerste 24 uur vloeibaar voedsel gegeten (soep / yoghurt / pap) en gisteravond sla en een broodje hamburger. Vanavond gebakken aardappelen met broccoli en shoarmavlees. Een gewone bruine boterham wil ik morgen wel proberen, heb de afgelopen dagen pap als ontbijt op.
Hopelijk wordt de pijn snel minder! Enne geen schaamte voor je zorgen hoor, iedereen heeft dat wel in meer of mindere mate en is heel normaal! Dankjewel voor je lieve zorgzaamheid, dat doet mij goed!
<<

Anoniem149

Bericht 25 Apr 2015 18:36

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Gijs wat balen dat het zo tegen is gevallen :( Maar hebben ze dan niet eerst meerdere keren getest of de verdoving werkte? En hoe is het nu?

Ik heb er een positieve ervaring mee. Fluitje van een cent, alleen wat dol toen ik uit die stoel kwam (denk van de opgekropte spanning die eruit kwam, mèn wat was ik bang), maar heb er gelukkig maar een dag of 2/3 last van gehad.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 25 Apr 2015 19:24

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik heb nu helemaal geen last. Kon helaas ook direct weer eten ;)
Ze heeft de verdoving getest maar dacht dat ik gewoon de druk nog voelde. Toen ik zei dat het echt pijn deed heeft ze bij verdoofd. Zodra ze weer begon te trekken zei ik dat ik het weer voelde. Ze kon op dat moment er niet meer omheen verdoven, dus is hem los gaan wrikken tot ze eronder kon verdoven (ken je dat gevoel van boren in een gaatje? Die stekende pijn? Dat voelde ik dus x3 terwijl ze aan het wrikken was. Niet grappig). Zodra ze eronder kon verdoven heb ik van de rest van het trekken niets meer gevoeld.
Het herstel valt mij wel reuze mee dus, dat is dan wel weer een meevaller!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem149

Bericht 25 Apr 2015 19:47

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Dat is dan een geluk bij een ongeluk inderdaad. Maar wat moet jij een pijn gehad hebben dan inderdaad..
<<

Anoniem238

Bericht 26 Apr 2015 18:54

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

@ Gijs, hoe is het nu met je?

Vannacht weer een tijdje wakker gelegen van de pijn, echt funest als ik wakker word op mijn linkerwang :palm:.
Vannacht (geen idee hoe laat het was...) 1 paracetamol genomen, rond half 9 2 paracetamol genomen en rond 2 uur weer 2 paracetamol en vanavond voor het slapen gaan weer 2. De trekkende pijn in mijn tandvlees wordt beetje bij beetje minder, maar het gaat mij echt te langzaam en ik blijf onzeker dat het niet zo goed zit :eyes:.
<<

anoniem203

Bericht 26 Apr 2015 19:03

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ik heb er 2x 2 laten trekken/snijden. En die verdoving in je gehemelte is echt zo naar he :pale: Ik durfde de 2e keer dus ook nauwelijks..
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 26 Apr 2015 20:35

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Ooooh Gijs, wat een horror! Gelukkig valt het herstel mee!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Apr 2015 20:43

Re: 3 verstandskiezen tegelijk trekken

Boekenwurm schreef:@ Gijs, hoe is het nu met je?

Vannacht weer een tijdje wakker gelegen van de pijn, echt funest als ik wakker word op mijn linkerwang :palm:.
Vannacht (geen idee hoe laat het was...) 1 paracetamol genomen, rond half 9 2 paracetamol genomen en rond 2 uur weer 2 paracetamol en vanavond voor het slapen gaan weer 2. De trekkende pijn in mijn tandvlees wordt beetje bij beetje minder, maar het gaat mij echt te langzaam en ik blijf onzeker dat het niet zo goed zit :eyes:.


Geduld geduld ;) Volgens mij is een week ongeveer wel normaal hoor. En je bent pas op dag 3 of 4.
Hoe staat het met de zwelling?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers