Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het is weer zo ver

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 06:56

Het is weer zo ver

Waar de een op ziet tegen gourmetten met de schoonfamilie, zie ik op tegen een heel weekend weg met mijn eigen familie.

Gezien al het leed op het forum besef ik maar al te goed hoe dankbaar we mogen zijn dat iedereen er nog in goede gezondheid is. Maar pfff...een paar dagen met elkaarin hetzelfde huisje waarbij iedereen poeslief doet krijg ik toch de kriebels van.

Hebben jullie tips om deze dagen zonder botsingen of dat mezelf van binnen gespannen voel worden, door te komen? Ik neem bijv hardloopschoenen mee, zodat ik even weg kan en wat tijd (max anderhalf uur) voor mezelf heb. Ofis dat raar?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Apr 2015 08:01

Re: Het is weer zo ver

Nee hoor, gewoon lekker je eigen momenten pakken als je daar behoefte aan hebt. Wij hebben minimaal één keer per jaar een familieweekend. Wij genieten er altijd heel erg van, maar iedereen heeft zo zijn eigen momenten waarop hij/zij even iets voor zichzelf wil doen. De één gaat hardlopen, de ander wandelen, een ander gaat even op bed liggen, een ander zit in een hoek weer een boek te lezen, enz.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Apr 2015 08:15

Re: Het is weer zo ver

Ik zou veel langer gaan hardlopen. Als ik zo'n weekend/dag bij schoonfamilie heb ga ik ook hardlopen, of ik ga gewoon een eindje rijden met m'n man, of een wandeling maken. De man van m'n schoonzusje is dan ook veel weg, die trekt het kennelijk ook slecht allemaal. Ik zou mooi m'n eigen plan trekken want het is na zo'n weekend niet over he, als je je opgefokt voelt heb je er zeker nog daarna ook een dag last van. Zorg dus dat het voor jou te doen is.
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Apr 2015 09:06

Re: Het is weer zo ver

Inderdaad niet alles samen doen maar ook eigen tijd nemen. Dat scheelt vaak een hoop irritaties.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem253

Bericht 03 Apr 2015 09:31

Re: Het is weer zo ver

Heel goed om jezelf af en toe even terug te trekken, daar is niks mis mee.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 03 Apr 2015 09:55

Re: Het is weer zo ver

Ik begrijp niet zo goed waarom je dan meegaat. Is het echt not done om te zeggen dat je een keer een jaartje overslaat als het je zoveel energie kost?
Ik ken dit soort weekenden niet, mijn familie doet er niet aan. Maar ik zou meegaan omdat ik dat gezellig vind, of niet meegaan omdat het te veel van mijn geduld en energie kost. Ik ga toch niet vrijwillig een weekend vol ergenis in. En er dan nog voor moeten betalen ook.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 03 Apr 2015 10:02

Re: Het is weer zo ver

Beetje herkenbaar Jip, maar dan met mijn schoonfamilie. Ik heb dit jaar besloten dat ik er geen zin meer in heb en nu gaan we maar 1 dag en dan slapen we daar 1 nacht en de volgende ochtend vertrekken we weer. Zou dit voor jou ook een optie zijn?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 10:03

Re: Het is weer zo ver

Het is inderdaad not done om niet mee te gaan. Ik zou liever willen dat we dichterbij gaan en dat ik een dag er heen kan. Dat is nu niet mogelijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 03 Apr 2015 10:18

Re: Het is weer zo ver

Probeer voor jezelf te bedenken dat het maar 1 weekend is en accepteer dat het even niet anders is, dan raak je misschien ook wat minder opgefokt. Bij ons is het vooral vervelend omdat er onderling steeds een nare spanning hangt, steeds van die net-niet ruzietjes. Maar jij zegt dat ze poeslief zijn, probeer daar een soort van te genieten, ook al is het misschien nep, doe gewoon lekker mee. Zie het als een uitdaging dat je dit weekend goed doorkomt. Mij helpt dat altijd wel om zo te denken.
Verder zou ik inderdaad lekker veel momentjes voor jezelf pakken. En als je merkt dat de spanning oploopt ga je gewoon even weg (desnoods ga je een kwartier op de wc zitten), tot tien (of 1000) tellen en weer tot rust komen). Ik neem altijd mijn ipod mee met rustige muziek en dan ga ik even op bed of buiten zitten chillen, me afsluiten van de rest.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 10:34

Re: Het is weer zo ver

Het is op zich niet zo dat ik opgefokt raak. (Ik zie dan zo'n rood aangelopen iemand met stoom uit de oren in de rondte rennen, haha!) Ik merk dat zo'n weekend me heel veel energie kost, omdat het wat nep aanvoelt.

Het lastige is juist dat de organisator (mijn moeder) juist wil dat wel lekker veel samen gaan doen. Dus heel veel tijd voor mezelf heb ik niet. Daarom ben ik blij dat ik in elk geval even kan gaan hardlopen. En ik ga ook op tijd naar de kamer, om daar nog even alleen te zijn.

Ik ben slecht in het verwerken van allerlei verschillende energieen in een ruimte en dat vreet energie (hoogsensitief). Het gekke is, ik kom in mijn werk met heeeeeeel veel mensen in aanraking, en dan heb ik er geen last van. Misschien omdat het dan niet persoonlijk/eigen is en ik een rol aanneem.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 03 Apr 2015 17:13

Re: Het is weer zo ver

"opgefokt" tussen haakjes dan, niet helemaal het goede woord misschien, maar ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.

Kun je het er niet met je moeder over hebben? Juist omdat ze je moeder is en zij het misschien wel begrijpt, kan ze er rekening mee houden dat je soms even niet mee doet. Ik ben ook hoogsensitief en ik merk dat het heel erg helpt als ik vantevoren al, mijn grenzen duidelijk aangeef. Ik ben daar in het verleden vaak ver overheen gegaan en dat is gewoon niet fijn en ook niet nodig. Doe wat goed is voor jou (tot op zekere hoogte) en niet wat je familie graag wil.
Laatst gewijzigd door Catnip op 03 Apr 2015 17:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 03 Apr 2015 17:39

Re: Het is weer zo ver

Is het ook te ver om voor 1 dag en nacht naartoe te gaan? Ik ben er ook slecht in, zowel in het verleden als met m'n eigen familie en als met de familie van toenmalige vriend. Bij m'n eigen familie is het geen probleem dat ik dan dingen voor mezelf ga doen (boek lezen, ff de stad/het dorpje in, muziek luisteren met koptelefoon, et cetera et cetera) maar bij schoonfamilie had ik wel meer het gevoel dat ik me aan moest passen. Ik ben toen later gekomen, want het was maar een uurtje reizen vanaf mijn huis destijds en voor hen allemaal 3 uur reizen en ik had als 'redding' dat er een klein kind bij was. Dan hoefde ik niet sociaal te doen continu met volwassenen. Paar wijntjes is trouwens ook aan te raden. ;-) Jeetje, nu ik eraan terugdenk: van vrijdagmiddag t/m maandagochtend. Het voelde als een maand op elkaars lip zitten, ik houd er helemaal niet van.

Hoop dat je kan proberen je hoofd leeg te maken door te gaan hardlopen en afhankelijk van waar je zit, zou ik alleen ff de omgeving gaan verkennen. Als je daarna geen gezeur wil dat je zo lang weg was, zou ik dat proberen voor te zijn door bij terugkomst te zorgen voor iets lekkers bij de koffie/borrel. Dat wordt niet verwacht en voorkomt zure gezichten. Succes!
<<

anoniem213

Bericht 03 Apr 2015 18:05

Re: Het is weer zo ver

Ik zou op zaterdag- of zondagmiddag gewoon alvast iets organiseren voor jezelf. Ik zou aan je moeder vragen wat er precies al vastligt en dan op één van de middagen die je wel kunt missen gewoon zelf iets gaan doen.

Ik ga volgend weekend met mijn schoonfamilie weg, maar we zitten in twee huisjes op het strand en ik heb er juist wel zin in. Dat komt denk ik ook wel, doordat het daar dus inderdaad heel normaal wordt gevonden als je geen zin hebt om de hele dag bij elkaar te zijn, maar gewoon even je eigen plan wilt trekken een middag.
<<

Anoniem117

Bericht 03 Apr 2015 18:09

Re: Het is weer zo ver

Wat Izar zegt. Ik zou proberen om 1 dag en misschien nacht te gaan. En anders inderdaad je (of samen met je vriend) afzonderen. Ik vind anderhalf uur op een heel weekend weinig. Ik heb zelf ook altijd veel privacy nodig.
<<

anoniem213

Bericht 03 Apr 2015 18:13

Re: Het is weer zo ver

Ik vind het eigenlijk ook wel gek dat het blijkbaar 'not done' is om gewoon eerlijk te zeggen dat je gewoon behoefte hebt aan veel tijd voor jezelf. Ik heb dat met een vriendinnenweekend net zo goed. Gun mij gewoon af en toe even mijn momenten voor mezelf en dan ben ik de rest van de tijd hartstikke gezellig.
<<

Anoniem108

Bericht 03 Apr 2015 18:14

Re: Het is weer zo ver

Oh, misschien nog een idee: wat ik al bijv. doe met Kerst is het hoofdgerecht op me nemen. Dan ben ik gegarandeerd een paar uurtjes 'alleen'. :) Ik weet niet of je moeder hier al iets voor had bedacht dit weekend, maar ik zou aanbieden om voor jullie allemaal te koken!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Apr 2015 18:24

Re: Het is weer zo ver

June schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel gek dat het blijkbaar 'not done' is om gewoon eerlijk te zeggen dat je gewoon behoefte hebt aan veel tijd voor jezelf. Ik heb dat met een vriendinnenweekend net zo goed. Gun mij gewoon af en toe even mijn momenten voor mezelf en dan ben ik de rest van de tijd hartstikke gezellig.


Hier ben ik het wel mee eens. Als het voor jou niet goed is dan is het voor hen toch ook net zo goed 'not done' om van jou te 'eisen' dat jij er het hele weekend bij bent?
Ze vinden het waarschijnlijk niet leuk dat je er niet bij bent maar je moet echt niet over je heen laten lopen en een heel weekend als het ware op je tenen gaan lopen. Ik zou zeggen kies voor jezelf en ga of een deel mee of zorg ervoor dat je voldoende tijd voor jezelf kunt nemen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 20:01

Re: Het is weer zo ver

Ik ben er nu al. Er zijn al allemaal plannen gemaakt. Boodschappen gedaan etc. Qua plannen is het nu ineens dat we niet eens perse mee moeten. Ik dacht dat we verplicht samen moesten doen met alles. Zo werd het gebracht. Maar iedereen doet nu wat anders. Het kan raar lopen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 20:01

Re: Het is weer zo ver

Ps wij zijn sowieso later dan de rest gekomen en gaan ook een nacht korter.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 03 Apr 2015 20:47

Re: Het is weer zo ver

Valt het gelukkig toch allemaal mee. Fijn weekend!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2015 20:56

Re: Het is weer zo ver

Het weekend is nog niet om ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem253

Bericht 04 Apr 2015 10:18

Re: Het is weer zo ver

Probeer er iets leuks van te maken, veel plezier!
<<

Anoniem107

Bericht 04 Apr 2015 10:24

Re: Het is weer zo ver

June schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel gek dat het blijkbaar 'not done' is om gewoon eerlijk te zeggen dat je gewoon behoefte hebt aan veel tijd voor jezelf. Ik heb dat met een vriendinnenweekend net zo goed. Gun mij gewoon af en toe even mijn momenten voor mezelf en dan ben ik de rest van de tijd hartstikke gezellig.

Dat vind ik ook. Maar de andere kant is wel dat ik (ikzelf dan he, als ík in jouw situatie had gezeten, Jip) voor mezelf overdreven zou vinden om dan maar een stuk van het gezamenlijke weekendje te skippen en dan maar korter te gaan. Het draait niet altijd om mij, dus dan zal ik gewoon een beetje in moeten schikken. Overigens zou het me heel sterk lijken als je van opstaan tot slapengaan non-stop met elkaar optrekt, maar dan zou ik inderdaad aangeven dat ik af en toe echt momenten voor mezelf nodig heb.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 04 Apr 2015 10:30

Re: Het is weer zo ver

Hier zelfde verhaal met weekend weg met schoonfamilie pas geleden. Ik mag ze al niet zo maar nee zeggen gaat niet, mijn vriend vind hrt wel leuk. Ze zijn zo betweterig en luidruchtig, bemoeien zich met alles en dan ook nog een baby erbij die werkelijk het hele weekend gejankt heeft. Nou is dat niet zo erg maar bij iedere scheet draait alles om het kind. Terwijl ik haar leuk vind hoor, mijn lieve kleine babynichtje. Ik kan ook best wel wat huilen hebben, heb 6 jaar op kdv babygroep gewerkt maar dit sloeg alles. Al die massahysterie om het kind, gaat ze alleen maar harder van blèren.

Uiteindelijk zijn we om 12.00 al weggegaan zondags, terwijl we eigenlijk nog zouden gaan lunchen, wandelen en uit eten zouden gaa. Ik was er echt helemaal klaar mee. Vriend gelukkig ook...
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 04 Apr 2015 10:53

Re: Het is weer zo ver

Maple schreef:
June schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel gek dat het blijkbaar 'not done' is om gewoon eerlijk te zeggen dat je gewoon behoefte hebt aan veel tijd voor jezelf. Ik heb dat met een vriendinnenweekend net zo goed. Gun mij gewoon af en toe even mijn momenten voor mezelf en dan ben ik de rest van de tijd hartstikke gezellig.

Dat vind ik ook. Maar de andere kant is wel dat ik (ikzelf dan he, als ík in jouw situatie had gezeten, Jip) voor mezelf overdreven zou vinden om dan maar een stuk van het gezamenlijke weekendje te skippen en dan maar korter te gaan. Het draait niet altijd om mij, dus dan zal ik gewoon een beetje in moeten schikken. Overigens zou het me heel sterk lijken als je van opstaan tot slapengaan non-stop met elkaar optrekt, maar dan zou ik inderdaad aangeven dat ik af en toe echt momenten voor mezelf nodig heb.


Een heel lang rotweekend hebben omdat anderen dat graag willen? Dan cijfer je jezelf wel erg weg vind ik.
Door korter te gaan schikken beide partijen in. Voor Jip is het nog steeds lang en de familie moet haar een dagje missen.
Ik zou het trouwens niet eens leuk vinden als mensen alleen maar komen om mij een plezier te doen, terwijl ze er zelf enorm tegenop zien, ik denk dat het een stuk gezelliger wordt als je een middenweg kunt vinden. Van mij mogen mensen best wat meer voor zichzelf opkomen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers