Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onbetrouwbare hond.

<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 10:14

Onbetrouwbare hond.

Hier een aantal huizen verderop woont een grote herdershond, volgens mij is die groter dan de gemiddelde. De hond trekt enorm waardoor zijn baas hem amper kan houden, want dat ziek regelmatig. Deze hond heeft het hondje van onze bovenburen 1x gegrepen, 1x bijna en mijn bovenbuurjongen in de arm gegrepen.

Hij en zijn moeder zijn bang dat er weer wat gebeurd wat logisch is. Zij heeft met die eigenaar gepraat omdat ze graag wilt dat de hond een muilkorf gaat dragen. Die man weigert dat en zegt dat er niks mis is. Ze heeft hem gevraagd wanneer hij zijn hond uitlaat zodat zij op andere tijden haar hond uit kan laten zodat ze hem natuurlijk niet tegen komt.

Toen wij onze huidige hond net hadden zag ik ik die man in de verte tegen. We liepen zo dat we elkaar tegemoet zouden lopen. Vlakbij waar hij liep kan je naar links zodat we elkaar niet zouden kruisen. Dat deed hij bij onze vorige hond omdat ze elkaar niet mochten dus gingen die man en ik elkaar uit de weg. We begrepen dat van elkaar.
Dus toen wij deze net hadden pakte ik haar op omdat ik niet wil hebben dat zijn hond haar grijpt. Zegt hij dat ik haar niet op moet tillen en ik zei dat ik dat wel wil doen.

Kwam ik hem net tegen zonder onze hond. Hij vroeg hoe het ging met onze hond dus ik vertelde kort wat. Begint hij weer over dat ik haar niet moet oppakken. Dus ik zei dat als ik dat niet wil doen dat ik dat gewoon doe en dat hij dat laatst ook al zei. Heb hem gezegd dat ik verhalen heb gehoord en het niet vertrouw. Hij vroeg of ik dat geloofde en ik zei ja.

Heb hem ook verteld dat ik zijn hond bovenop een andere hond heb zien springen. Vroeg hij ''heb je een computer, zoek dan kalmerings...................''. Liet hem niet uitpraten omdat ik het onzin vind, hij gaat mij niet vertellen wat ik moet doen hoor.

Gister had ik het met een andere man over die herdershond en hij wist precies over wie het ging. Deze man vond ook dat die niet echt te vertrouwen is. Zelfs een man hier verderop die al jaren honden heeft en er zelf 14 tot nu toe heeft gehad zegt dat die man van de herdershond niet met de hond kan omgaan.

Ik vind het eng en zal er alles aandoen om onze hond te beschermen. Daar hoort oppakken ook bij, wil het risico niet nemen dat hij die van ons ook gaat grijpen 1x bijten en ze is dood.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Apr 2015 10:18

Re: Onbetrouwbare hond.

Ik zou haar idd niet oppakken.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem140

Bericht 02 Apr 2015 10:27

Re: Onbetrouwbare hond.

Je moet een hond nooit oppakken als er andere honden in de buurt zijn inderdaad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Apr 2015 10:28

Re: Onbetrouwbare hond.

De man heeft inderdaad gelijk dat je in zo'n situatie jou hond niet op moet pakken. De kans dat je hond hierdoor aangevallen word word daar namelijk groter van. Jou hond gaat dan denken dat ze sterker is dan hem. En dat je die man niet uit laat praten is absoluut niet netjes. Als ik het zo lees wou hij je uitleggen wat hij er aan doet om zijn hond rustig te houden.
2015 💙
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 02 Apr 2015 10:29

Re: Onbetrouwbare hond.

Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt en ik zou hem ook mijden als hij met zijn hond loopt. En oppakken, tsja het is vast niet handig, maar ik snap het wel. Hoe reageert jouw hond op die van hem? Is het hondje van de bovenburen wel lief? Ik weet dat kleine hondjes soms best irritant kunnen doen, misschien vindt de "enge" hond dat ook ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 10:48

Re: Onbetrouwbare hond.

Minx schreef:De man heeft inderdaad gelijk dat je in zo'n situatie jou hond niet op moet pakken. De kans dat je hond hierdoor aangevallen word word daar namelijk groter van. Jou hond gaat dan denken dat ze sterker is dan hem. En dat je die man niet uit laat praten is absoluut niet netjes. Als ik het zo lees wou hij je uitleggen wat hij er aan doet om zijn hond rustig te houden.



Ik weet dat oppakken niet goed is. Mijn vader zei zelf dat je de hond dan eigenlijk los moet laten zodat die zich zelf kan verdedigen als de ander wel los is. Die hond kan mijn hond niet aanvallen als ik haar vast heb denk ik tenzij die andere tegen me opspringt, maar die man trekt de hond wel terug en ik loop sowieso met een boog om hun heen mocht ik ze passeren. Misschien niet zo netjes idd, maar die man geeft mij advies en zelf weet hij het ook niet hoe het moet.
Ook ben ik een beetje klaar ermee dat hij niet inziet dat hij fout is en ik meerdere negatieve verhalen heb gehoord over zijn hond dus dat moet wel waar zijn. Ga mij dan niet de les lezen denk ik dan, want dan heb je de verkeerde voor je.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 02 Apr 2015 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 10:51

Re: Onbetrouwbare hond.

Catnip schreef:Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt en ik zou hem ook mijden als hij met zijn hond loopt. En oppakken, tsja het is vast niet handig, maar ik snap het wel. Hoe reageert jouw hond op die van hem? Is het hondje van de bovenburen wel lief? Ik weet dat kleine hondjes soms best irritant kunnen doen, misschien vindt de "enge" hond dat ook ;)


Mijn hond schrikt dat zie ik. Nadat ik die man net zag wilde ik onze hond gaan uitlaten en keer door de schutting of ik hem zag. Ik zag hem het pad weer oplopen richting ons huis dus heb ik letterlijk in de tuin gewacht. Hondje van de bovenburen is lief, rustig en net als onze hond eigenlijk. Dat is een mannetje net als die herdershond. Onze vorige was dat ook, dit is een vrouwtje. Juist omdat onze hond niks kent aangezien ze een ex zwerfhond is moeten we extra alert zijn.
Mijn man vind ook dat die hond een korf om moet.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Apr 2015 11:51

Re: Onbetrouwbare hond.

Idd niet oppakken...dat is het beste. Maar ik doe het nu ook heel eerlijk gezegd, mijn hond is eind feb doodgebeten door 3 pitbulls, dat was een grote hond, die kon ik niet optillen. Nu loop ik ook nog met 2 chi pups en als ik een pitbull zie til ik ze dus echt wel op. Bij andere honden, groot of klein, niet. Maar met pitbulls heb ik het echt ff helemaal gehad.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Apr 2015 12:05

Re: Onbetrouwbare hond.

caribbeanlover schreef:
Minx schreef:De man heeft inderdaad gelijk dat je in zo'n situatie jou hond niet op moet pakken. De kans dat je hond hierdoor aangevallen word word daar namelijk groter van. Jou hond gaat dan denken dat ze sterker is dan hem. En dat je die man niet uit laat praten is absoluut niet netjes. Als ik het zo lees wou hij je uitleggen wat hij er aan doet om zijn hond rustig te houden.



Ik weet dat oppakken niet goed is. Mijn vader zei zelf dat je de hond dan eigenlijk los moet laten zodat die zich zelf kan verdedigen als de ander wel los is. Die hond kan mijn hond niet aanvallen als ik haar vast heb denk ik tenzij die andere tegen me opspringt, maar die man trekt de hond wel terug en ik loop sowieso met een boog om hun heen mocht ik ze passeren. Misschien niet zo netjes idd, maar die man geeft mij advies en zelf weet hij het ook niet hoe het moet.
Ook ben ik een beetje klaar ermee dat hij niet inziet dat hij fout is en ik meerdere negatieve verhalen heb gehoord over zijn hond dus dat moet wel waar zijn. Ga mij dan niet de les lezen denk ik dan, want dan heb je de verkeerde voor je.


JE LIET HEM NIET UITPRATEN!!!! Voor hetzelfde geld had hij zijn zin afgemaakt met zoek dit en dit even op dat geef ik aan mijn hond omdat ik wil voorkomen dat hij andere honden wat aan doet. Misschien kent hij zijn hond wel heel goed en wil hij de hond beschermen door te zeggen dat jij je hond niet op moet tillen.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 12:13

Re: Onbetrouwbare hond.

Leaf schreef:Idd niet oppakken...dat is het beste. Maar ik doe het nu ook heel eerlijk gezegd, mijn hond is eind feb doodgebeten door 3 pitbulls, dat was een grote hond, die kon ik niet optillen. Nu loop ik ook nog met 2 chi pups en als ik een pitbull zie til ik ze dus echt wel op. Bij andere honden, groot of klein, niet. Maar met pitbulls heb ik het echt ff helemaal gehad.


Ach wat onzettend verschrikkelijk is dat zeg! Afschuwelijk. Hoe gaat het nu met je? Heb je aangifte gedaan? Kijk dat wil ik voorkomen, want dat zou bij mijn hond ook kunnen gebeuren. Ik vertrouw die hond niet en dat heb ik die man ook gezegd.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 12:19

Re: Onbetrouwbare hond.

Minx schreef:
caribbeanlover schreef:
Minx schreef:De man heeft inderdaad gelijk dat je in zo'n situatie jou hond niet op moet pakken. De kans dat je hond hierdoor aangevallen word word daar namelijk groter van. Jou hond gaat dan denken dat ze sterker is dan hem. En dat je die man niet uit laat praten is absoluut niet netjes. Als ik het zo lees wou hij je uitleggen wat hij er aan doet om zijn hond rustig te houden.



Ik weet dat oppakken niet goed is. Mijn vader zei zelf dat je de hond dan eigenlijk los moet laten zodat die zich zelf kan verdedigen als de ander wel los is. Die hond kan mijn hond niet aanvallen als ik haar vast heb denk ik tenzij die andere tegen me opspringt, maar die man trekt de hond wel terug en ik loop sowieso met een boog om hun heen mocht ik ze passeren. Misschien niet zo netjes idd, maar die man geeft mij advies en zelf weet hij het ook niet hoe het moet.
Ook ben ik een beetje klaar ermee dat hij niet inziet dat hij fout is en ik meerdere negatieve verhalen heb gehoord over zijn hond dus dat moet wel waar zijn. Ga mij dan niet de les lezen denk ik dan, want dan heb je de verkeerde voor je.


JE LIET HEM NIET UITPRATEN!!!! Voor hetzelfde geld had hij zijn zin afgemaakt met zoek dit en dit even op dat geef ik aan mijn hond omdat ik wil voorkomen dat hij andere honden wat aan doet. Misschien kent hij zijn hond wel heel goed en wil hij de hond beschermen door te zeggen dat jij je hond niet op moet tillen.


HET BOEIT MIJ NIET DAT IK HEM NIET LIET UITPRATEN! Ik ben klaar met die vent. Mijn bovenbuurvrouw zei dat hij zelf tegen haar heeft gezegd dat hij bang is voor herders, maar dat ze er een hebben genomen om over zijn angst heen te komen. Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gehoord. Neem dan een andere hond! Hij kent zijn hond echt niet goed hoor, het beest trekt enorm. Ik zie hem regelmatig aan de overkant staan en hij had al tig keer kunnen oversteken, maar dan blijft hij maar staan. Dan denk ik ''wat sta je daar nou man, steek gewoon over''.
Ook zag ik hem een keer naar rechts lopend terwijl die hond enorm aan de lijn trok en een paar sec. later ging hij de andere kant op. Typisch een geval van hond laat baas uit.
Ik ga géén risico lopen en blijf mijn hond optillen dat bepaal ik zelf wel. Straks bijt zijn hond met alle gevolgen van dien en dan is het te laat. Nee, gaat niet gebeuren.
<<

Anoniem140

Bericht 02 Apr 2015 12:24

Re: Onbetrouwbare hond.

Hahaha sorry maar ik kan mij niet voorstellen dat je de andere kant op loopt omdat je hond dat wil haha. Mijn labrador is echt heel sterk maar die loopt gewoon met mij mee hoor. En die kan ook enorm trekken.
Ik vind het eerder raar dat jij naar buiten zit te gluren of de buurman wel of niet de kant uit gaat die hij wil, of dat hij kan oversteken of niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2015 12:51

Re: Onbetrouwbare hond.

Miley schreef:Hahaha sorry maar ik kan mij niet voorstellen dat je de andere kant op loopt omdat je hond dat wil haha. Mijn labrador is echt heel sterk maar die loopt gewoon met mij mee hoor. En die kan ook enorm trekken.
Ik vind het eerder raar dat jij naar buiten zit te gluren of de buurman wel of niet de kant uit gaat die hij wil, of dat hij kan oversteken of niet.


Wat is daar raar aan? Ik wil die man mijden dat jij dat niet snapt en mijn bovenbuurvrouw denkt daar net zo over. Ik zat niet te gluren. Ik wilde mijn hond uitlaten en keer of hij weg was niks raars aan! Dat andere bedoel je nou ik keek naar buiten en zag hem daar maar staan. Dat is niet gluren dat heet gewoon kijken, mag gewoon en is niet strafbaar ofzo. Je overdrijft.
<<

Anoniem167

Bericht 05 Apr 2015 21:58

Re: Onbetrouwbare hond.

Lees je laatste zin zelf eventjes, dan heb je je antwoord op dit gehele topic.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 06 Apr 2015 11:06

Re: Onbetrouwbare hond.

caribbeanlover schreef:Hier een aantal huizen verderop woont een grote herdershond, volgens mij is die groter dan de gemiddelde. De hond trekt enorm waardoor zijn baas hem amper kan houden, want dat ziek regelmatig. Deze hond heeft het hondje van onze bovenburen 1x gegrepen, 1x bijna en mijn bovenbuurjongen in de arm gegrepen.

Hij en zijn moeder zijn bang dat er weer wat gebeurd wat logisch is. Zij heeft met die eigenaar gepraat omdat ze graag wilt dat de hond een muilkorf gaat dragen. Die man weigert dat en zegt dat er niks mis is. Ze heeft hem gevraagd wanneer hij zijn hond uitlaat zodat zij op andere tijden haar hond uit kan laten zodat ze hem natuurlijk niet tegen komt.

Toen wij onze huidige hond net hadden zag ik ik die man in de verte tegen. We liepen zo dat we elkaar tegemoet zouden lopen. Vlakbij waar hij liep kan je naar links zodat we elkaar niet zouden kruisen. Dat deed hij bij onze vorige hond omdat ze elkaar niet mochten dus gingen die man en ik elkaar uit de weg. We begrepen dat van elkaar.
Dus toen wij deze net hadden pakte ik haar op omdat ik niet wil hebben dat zijn hond haar grijpt. Zegt hij dat ik haar niet op moet tillen en ik zei dat ik dat wel wil doen.

Kwam ik hem net tegen zonder onze hond. Hij vroeg hoe het ging met onze hond dus ik vertelde kort wat. Begint hij weer over dat ik haar niet moet oppakken. Dus ik zei dat als ik dat niet wil doen dat ik dat gewoon doe en dat hij dat laatst ook al zei. Heb hem gezegd dat ik verhalen heb gehoord en het niet vertrouw. Hij vroeg of ik dat geloofde en ik zei ja.

Heb hem ook verteld dat ik zijn hond bovenop een andere hond heb zien springen. Vroeg hij ''heb je een computer, zoek dan kalmerings...................''. Liet hem niet uitpraten omdat ik het onzin vind, hij gaat mij niet vertellen wat ik moet doen hoor.

Gister had ik het met een andere man over die herdershond en hij wist precies over wie het ging. Deze man vond ook dat die niet echt te vertrouwen is. Zelfs een man hier verderop die al jaren honden heeft en er zelf 14 tot nu toe heeft gehad zegt dat die man van de herdershond niet met de hond kan omgaan.

Ik vind het eng en zal er alles aandoen om onze hond te beschermen. Daar hoort oppakken ook bij, wil het risico niet nemen dat hij die van ons ook gaat grijpen 1x bijten en ze is dood.


Ok, dank voor deze informatie. En wat wil je nu van ons? Wat verwacht je met dit topic? Nog een bepaalde vraag die je beantwoord wil hebben? Is dit "Lief dagboek..." of is dit een topic waarbij wij allemaal moeten zeggen: "Ja, Cbl, je heb gelijk"? Ik snap de clou niet.

Wat me wel opvalt is dat die man die jaren honden heeft er 14 heeft gehad! 14?! In welk tijdsbestek? Dan moet je toch minstens 3 herdershonden per keer hebben? Ik kan me alleen maar bedenken hoe vies dat is in huis.
Maar dat terzijde.

Om toch nog een tip te geven (waar je waarschijnlijk niks mee doet, behalve gaat zeggen "Dat doe ik niet") is dat het wel zo netjes is, ondanks dat je het niet met iemand eens bent, om diegene uit te laten praten. Een gesprek met verschillende meningen is soms best interessant op z'n tijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2015 12:20

Re: Onbetrouwbare hond.

Ik heb het niet over die man met die rothond dat hij er 14 heeft gehad, maar een andere en dat staat er ook. Dan nog je weet helemaal niet hoe oud die man is en dus hoef je er echt geen 3 per keer hebben gehad.
<<

Anoniem140

Bericht 06 Apr 2015 12:48

Re: Onbetrouwbare hond.

Wat vind ik jou een naar mens met je bewoordingen als rothond.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2015 13:19

Re: Onbetrouwbare hond.

Rotman bedoelde ik en erg overdreven om mij naar te noemen als je me niet eens kent!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Apr 2015 14:29

Re: Onbetrouwbare hond.

caribbeanlover schreef:Rotman bedoelde ik en erg overdreven om mij naar te noemen als je me niet eens kent!


Wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers