Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 31 Mrt 2015 21:31

Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan of een baan naast mijn huidige baan. Hoe zijn jullie aan je baan gekomen? Mijn huidige baan heb ik gekregen doordat ik intern heb kunnen solliciteren in mijn woonplaats. Hiervoor werkte ik bij dezelfde werkgever op een andere locatie. Die baan heb ik toentertijd gevonden via een vacaturesite voor de zorg.
<<

Anoniem107

Bericht 31 Mrt 2015 21:32

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Dmv een open sollicitatie. Toen liep het nog storm in de kinderopvang..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2015 21:36

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via een vacaturesite in het onderwijs, ik kreeg de vacature in m'n email.
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Mrt 2015 21:37

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via de buurman die er ook werkte.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mrt 2015 21:39

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Blijven plakken na mijn stage tijdens de opleiding.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Mrt 2015 21:39

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via de website van mijn werk.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2015 21:40

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via een detacheringsbureau.
Ik had al een keer voor hun gewerkt, maar dan een andere vestiging. In de zomer een paar keer contact gehad met ze, maar ze wilde echt iemand met een bevoegdheid dus ik was niet nodig. In september belde ze vanuit vestiging Zwolle of ik op gesprek wilde op twee scholen in Enschede en nog geen half uur na het eerste gesprek had ik de baan binnen. Het tweede gesprek hebben we gelijk afgezegd en ik ben naar Zwolle gereden om het contract etc. te regelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem149

Bericht 31 Mrt 2015 21:40

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via een vacature op de website.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Mrt 2015 21:44

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via een webformulier, toen een telefoongesprek, toen een assessment en toen een gewoon sollicitatie gesprek. Maar waar dat webformulier stond precies, weet ik niet meer haha. Was echt twee regels plus m'n cv. Wel grappig dat juist dat wat werd, en niet die talloze uitgebreide brieven naar andere bedrijven.
<<

anoniem203

Bericht 31 Mrt 2015 21:55

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik zat net 2 weken werkeloos thuis en toen zag mijn man een advertentie in de krant dat een bepaald bedrijf een vestiging in mijn toenmalige woonplaats neer ging zetten. Ik riep gelijk tegen mijn man dat ik daar ging werken want dit was echt op mijn lijf geschreven! Gelijk een sollicitatiebrief gemaakt en een week later mocht ik op gesprek. Diezelfde dag werd ik terug gebeld dat ik het iig was geworden. Ze zochten nog meer mensen maar ik sprong er gelijk uit dat ik diezelfde dag dus nog telefoon kreeg. Zo'n 3 weken later mocht ik beginnen en ik werk er nu bijna 4,5 jaar. Ik heb een vast contract en heb het enorm naar mijn zin.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 04 Apr 2015 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 31 Mrt 2015 22:34

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Wat een mooi verhaal Ava!

Mijn contract bij mijn bijbaantje werd niet verlengd en ik had echt geld nodig. Op website van uitzendbureau zag ik een vacature waarin stond dat ze per direct mensen nodig hadden. Het was bij een callcenter en dat leek mij altijd verschrikkelijk maar ik had echt geld nodig.. Nu 3 jaar later werk ik er nog steeds en wil ik mij nog verder gaan ontwikkelen in dit vakgebied. :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Mrt 2015 22:47

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik zag een vacature op onderwijsvacaturebank bij de stichting. Ik heb toen een brief gestuurd en werd uitgenodigd voor een gesprek. Ik werd aangenomen bij de stichting en toen belde zij mij een dag later dat er een vacature was op de school waar ik nu werk. Toen had ik een gesprek op de school en werd ik aangenomen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Mrt 2015 22:50

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Door te solliciteren op een vacature die alleen op de website stond van het bedrijf waar ik nu werk. Ik had ook al stage gelopen bij dit bedrijf, dus dat gaf mij wel voorsprong tijdens de sollicitatieprocedure. Al is het wel een groot bedrijf, was die stage alweer 6 jaar geleden en werkt mijn toenmalige stagebegeleidster niet meer bij dit bedrijf.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 31 Mrt 2015 23:05

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Een oud collega van me, die al een restaurant had, vertelde me dat hij een nieuwe zaak erbij ging openen. Mijn vriend en ik gingen graag eten in zijn restaurant. Op dat moment was ik gestopt bij mijn vorige werkgever. Heb hem gevraagd of hij nog vacatures had, dezelfde week zat ik aan tafel voor een sollicitatie gesprek met zijn compagnon erbij. En denk dat we er in 10 minuten uit waren. En nu ben ik sinds 1 januari chefkok in dat nieuwe restaurant!
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mrt 2015 23:57

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik had via een webformulier gesolliciteerd op een andere afdeling in het ziekenhuis. Nu zou een werknemer intern al voor deze plaats ingezet worden, maar ze hebben mij toch op gesprek laten komen. In dat gesprek kwam naar voren dat ze mij graag wilden hebben voor een andere afdeling (waar deze persoon vandaan kwam, zij vond het te moeilijk en wilde terug naar een 'makkelijkere' job). Er is toen gevraagd of ik hier over na wilde denken, dat ik erg geschikt was en dat ze hoopten meer van me te horen bij het officieel uit zetten van die vacature.

Na een maand kwam die vacature uit en heb ik gereageerd. Ik mocht toen gelijk bij het hoofd op gesprek komen (dat andere gesprek met zijn hoofd had ik namelijk al gehad). Gesprek ging prima, maar een paar weken later hoorde ik dat de keus toch op een ander was gevallen. Een week later kreeg ik te horen dat ze toch hadden besloten dat ze met mij wilden beginnen en heb ik een andere baan waar ik ook voor was aangenomen afgezegd om toch dit te gaan doen.

Nu werk ik er een maand, het is zwaar, maar dat wist ik van te voren. Uiteindelijk zal het me allemaal wel lukken, maar het is een moeilijke afdeling.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Apr 2015 07:59

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik ben gevraagd.

Een oudcollega van me is een paar jaar geleden voor zichzelf begonnen en toen hij een office manager nodig had heeft hij direct mij gebeld.
We hebben toen koffie gedronken en heb ik direct m'n contract getekend. 2 weken later ben ik begonnen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem131

Bericht 01 Apr 2015 08:17

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik reageerde op vrijwilligerswerk en toen stuurde het bedrijf een betaalde vacature door met de vraag of ik daar op wilde reageren.
Ik ben dus ook van mening dat je in de WW op vrijwillersweerk moet reageren. Het UWV gewoon niets vertellen want die merken het toch niet en een aankomende werkgever ziet liever dat je in de WW wel actief blijft.
<<

Anoniem216

Bericht 01 Apr 2015 08:22

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Apr 2015 08:26

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Door middel van sollicteren op een interne vacature.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem222

Bericht 01 Apr 2015 09:48

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik had gesolliciteerd op een andere functie bij dit bedrijf en ben toen aan de hand van mijn sollicitatiegesprek gevraagd voor deze plek. Super leuk want dit is de leukste plek in het bedrijf :D.
<<

Anoniem318

Bericht 01 Apr 2015 09:48

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Door middel van een concours.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 01 Apr 2015 10:06

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik werd benaderd door een headhunter en vervolgens hier op gesprek etc.
<<

Anoniem114

Bericht 01 Apr 2015 10:17

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Gesolliciteerd naar een parttime baan en daarna meer uren en meer verantwoordelijkheid gekregen.
<<

Anoniem287

Bericht 01 Apr 2015 13:57

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Via vakantiewerk. Daarna ben ik er als weekend-en koopavondhulp blijven werken en inmiddels heb ik een vast contract voor 24 uur.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 01 Apr 2015 14:09

Re: Hoe ben jij aan je huidige baan gekomen?

Ik ben gevraagd te komen solliciteren. Doodeng. Daarom wilde ik het juist extra NIET verknallen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers