Hoe regelen jullie de administratie en financiën?
Eens in de zoveel tijd gaan we er even samen voor zitten waar we op kunnen besparen of welke grotere aankopen we willen gaan doen. Hoe doen jullie dit?
Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.
Snoes schreef:Wij hebben alles op één hoop, onze lonen komen dus op dezelfde rekening samen en onze uitgaven gaan ook van één rekening. Veel houden we verder niet bij, alleen (tijdelijk) ons boodschappen budget, om te kijken hoeveel we hieraan uitgeven. Dit zoeken we niet te blijven doen. Als we vakantiegeld/eindejaarsgeld/belastingsgeld krijgen, zet ik dat automatisch op onze spaarrekening.
Verder regel ik hier eigenlijk de financiën, ik vind het leuk om te doen en heb er ook meer tijd voor dan mijn vriend.
Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.
Caro schreef:Ik heb een excel bestand gemaakt. Hierin staat bovenaan hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en wat ik per maand overhou. Ik heb één rekening voor de vaste lasten en één rekening voor de variabele uitgaven. Ook dit is bijgewerkt in de excel
Dan staat daaronder per maand een overzicht van wat er allemaal is uitgegaan aan welke post. Dus boodschappen, uiterlijke kosten, extra huishoudkosten en blabla. Alles wordt doorgeteld dus ik zie precies wat ik op welk moment overhou zonder erg te gaan rekenen.
Daarnaast heb ik administratie. Dat zit in verschillende mappen met tabbladen. Maar alles wat er tussendoor binnenkomt gaat op één stapel en dan een keer per x maanden heb ik een opleving en ga ik alles ordenen.
Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.
Terug naar Huisje, boompje, beestje
Gebruikers in dit forum: Ster