Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 31 Mrt 2015 17:03

Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Mijn vriend en ik hebben een overzicht in Excel via een site gedownload. Hierin heb ik al onze vaste gezamenlijke lasten overzichtelijk gemaakt. Ook hebben we een overzicht in Excel van onze persoonlijke vaste lasten. Maandelijks maken we een vast bedrag over naar onze gezamenlijke spaarrekening en spaar ik voor mezelf ook zo'n 50 euro per maand. We hebben ieder onze eigen administratie map waarin we onze papieren opbergen en in de woonkamer staat een mand waarin de post wordt bewaard. Wanneer deze overstroomt bergen we alles op.

Eens in de zoveel tijd gaan we er even samen voor zitten waar we op kunnen besparen of welke grotere aankopen we willen gaan doen. Hoe doen jullie dit?
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2015 17:25

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie :redface:
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 31 Mrt 2015 17:34

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij houden dat niet bij, we hebben ook niet echt veel administratie. Wel een map met papierdingen en zo, die werk ik 1 of 2 keer per jaar bij.
Bijna alle rekeningen gaan automatisch en wat er los binnenkomt betaal ik gelijk We maken ieder een vast bedrag over naar de gezamenlijke rekening. Ik hou wel in de gaten of er niet meer uit dan in gaat. We hebben een aparte spaarrekening voor grotere uitgaven en als we geld over hebben zetten we daar wat op, geen vast bedrag per maand of zo.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 31 Mrt 2015 17:46

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben alles op één hoop, onze lonen komen dus op dezelfde rekening samen en onze uitgaven gaan ook van één rekening. Veel houden we verder niet bij, alleen (tijdelijk) ons boodschappen budget, om te kijken hoeveel we hieraan uitgeven. Dit zoeken we niet te blijven doen. Als we vakantiegeld/eindejaarsgeld/belastingsgeld krijgen, zet ik dat automatisch op onze spaarrekening.

Verder regel ik hier eigenlijk de financiën, ik vind het leuk om te doen en heb er ook meer tijd voor dan mijn vriend.
2012 & 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mrt 2015 18:03

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Hier alles op 1 hoop.

In excel heb ik een bestand met de uitgaven en als iets betaald is maak ik het groen
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Mrt 2015 18:22

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben ook alle financiën bij elkaar. We hebben een excel overzicht voor alle financiën. Hier houden we per maand bij wat we waar aan uitgeven. Ook hebben we een tabblad met spaarsaldo's/spaardoelen. We hebben een aantal lange termijn spaardoelen en een aantal korte termijn spaardoelen. Iedere maand sparen we dus voor verschillende dingen en dat is zo lekker inzichtelijk.
Wanneer we salaris krijgen kijken we samen naar de verwachte uitgaven van de komende maand en proberen we dat een beetje te begroten. Alles wat niet begroot is voor verwachte uitgaven sparen we dan. Voor de spaardoelen hebben we maandelijkse richtlijnen wat we willen sparen. Ik vind het zo een heel fijn systeem.

Post e.d. bewaren we in 1 lade en betalingen doen we zo'n 2x per maand (en dus altijd op tijd).
<<

Anoniem186

Bericht 31 Mrt 2015 18:43

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben 2 rekeningen. 1 waar alle inkomsten op komen en de vaste lasten af gaan. En 1 "boodschappenrekening" waar iedere 1e van de maand een bedrag op gestort wordt en waar we de hele maand van moeten rondkomen (boodschappen, benzine, uitjes, kleding enz enz).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2015 18:49

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie :redface:
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.

Bij mij is het vergelijkbaar, hoewel mijn financiën ook in de administratie zitten die hij bijhoudt. Ik geef door wanneer m'n salaris omhoog is gegaan en eens per maand ga ik er bij zitten als hij de administratie bijwerkt, zodat ik wel op de hoogte ben. Maar hij doet vrijwel alles.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2015 18:51

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Oh btw ik heb wel m'n eigen map mét tabbladen waar ik heel keurig m'n post van de belasting, verzekering, polissen, jaaroverzichten, duo-dingen etc in bewaar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem154

Bericht 31 Mrt 2015 18:53

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Geld komt binnen op rekening a en rekening b, na storting salaris boeken ebeide bedrag x over naar rekening c (vaste lasten).mDaarvan gaat weer een deel naar rekening d voor de variabele lasten

Ik doe de financien, man regelt de kortingen, contractwijzigingen etc..
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Mrt 2015 22:52

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Snoes schreef:Wij hebben alles op één hoop, onze lonen komen dus op dezelfde rekening samen en onze uitgaven gaan ook van één rekening. Veel houden we verder niet bij, alleen (tijdelijk) ons boodschappen budget, om te kijken hoeveel we hieraan uitgeven. Dit zoeken we niet te blijven doen. Als we vakantiegeld/eindejaarsgeld/belastingsgeld krijgen, zet ik dat automatisch op onze spaarrekening.

Verder regel ik hier eigenlijk de financiën, ik vind het leuk om te doen en heb er ook meer tijd voor dan mijn vriend.


Hier alles precies hetzelfde. Over grote aankopen hebben we het vaak samen even.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2015 23:05

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Rekeningen die binnen komen en niet direct betaald hoeven te worden hang ik op mijn prikbord.
Het meeste is automatische incasso en ik weet wanneer wat wordt afgeschreven.
Als ik iets betaald heb, gaat daar een datum op van betalen en ik stop het in de map. Mailjtes met betalingen gaan in de map van het bedrijf in de mailbox en klaar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Apr 2015 09:49

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Ik heb een excel bestand gemaakt. Hierin staat bovenaan hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en wat ik per maand overhou. Ik heb één rekening voor de vaste lasten en één rekening voor de variabele uitgaven. Ook dit is bijgewerkt in de excel

Dan staat daaronder per maand een overzicht van wat er allemaal is uitgegaan aan welke post. Dus boodschappen, uiterlijke kosten, extra huishoudkosten en blabla. Alles wordt doorgeteld dus ik zie precies wat ik op welk moment overhou zonder erg te gaan rekenen.

Daarnaast heb ik administratie. Dat zit in verschillende mappen met tabbladen. Maar alles wat er tussendoor binnenkomt gaat op één stapel en dan een keer per x maanden heb ik een opleving en ga ik alles ordenen.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Apr 2015 09:59

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie :redface:
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.


Ja dit eigenlijk. Alleen mijn telefoonrekening en zangles betaal ik zelf. De rest regelt hij allemaal en hij gaat er hard op ook nog. Dus ik vind het best zo.
<<

Anoniem114

Bericht 01 Apr 2015 10:21

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Ehmm.. Mijn vriend betaalt van alles. Ik betaal een beetje van m'n eigen dingen.. Ik doe boodschappen en koop af en toe kleren of schoenen voor m'n vriend (en veel meer voor mezelf) en .. Dat was 'm.

Serieus, zo gaat 't echt :/ En ik realiseer me heel goed dat 't niet echt normaal is maar goed, vooralsnog werkt 't wel... (En ik heb vanmorgen nog tegen m'n vriend gezegd dat we de boel moeten gaan ordenen en zo)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Apr 2015 10:41

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Mijn man betaald alles qua verzekeringen, hypotheek enz. Ik betaal alle boodschappen en alles voor de kinderen. We hebben alles geordend in mappen. We hebben beide een eigen rekening waar we van betalen en 1 gezamenlijke waar de hypotheek van afgeschreven wordt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Apr 2015 11:59

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Caro schreef:Ik heb een excel bestand gemaakt. Hierin staat bovenaan hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en wat ik per maand overhou. Ik heb één rekening voor de vaste lasten en één rekening voor de variabele uitgaven. Ook dit is bijgewerkt in de excel

Dan staat daaronder per maand een overzicht van wat er allemaal is uitgegaan aan welke post. Dus boodschappen, uiterlijke kosten, extra huishoudkosten en blabla. Alles wordt doorgeteld dus ik zie precies wat ik op welk moment overhou zonder erg te gaan rekenen.

Daarnaast heb ik administratie. Dat zit in verschillende mappen met tabbladen. Maar alles wat er tussendoor binnenkomt gaat op één stapel en dan een keer per x maanden heb ik een opleving en ga ik alles ordenen.


Dit is een rare zin. :palm:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 01 Apr 2015 12:17

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Caulfield schreef:Wij hebben onze financiën apart. We maken wel ook iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekeningen maar het overzicht van vaste lasten en dergelijke heb ik voor mijn eigen situatie alleen.
En verder doet hij de administratie :redface:
Ik ben er niet trots op, maar ik ben een enorme sloddervos en heb geen systeem. Ik vind het al heel wat als ik mijn rekeningen semi-op tijd betaal. Hij bergt dus voor ons beiden alles op en haalt indien nodig alles weer tevoorschijn. In tegenstelling tot mij is hij wel heel gestructureerd en netjes.

Dit, alleen dan contra. Man is de sloddervos en doet zijn eigen een beetje en ik de gezamenlijke en mijn eigen.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Apr 2015 12:36

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 08 Apr 2015 09:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 01 Apr 2015 15:00

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Ik heb 1 rekening waarvan dingen betaald kunnen worden. Ik doe alles via automatische omschrijvingen omdat ik het anders misschien vergeet. Dus eigenlijk hoef ik niets zelf te doen. Als ik aan het eind van de maand geld over heb, boek ik het over naar 1 van de twee spaarrekeningen. Eentje is er voor het aflossen van mijn hypotheek en sinds kort spaar ik ook voor een verbouwing aan mijn huis. Ik houd niet exact bij wat er binnen komt en wat er uit gaat.
<<

Anoniem216

Bericht 01 Apr 2015 21:43

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben een gezamenlijk rekening waar wij een deel van ons salaris op storten. Daarnaast hebben we ook een aantal spaardoelen waar we maandelijks automatisch voor sparen. De rekeningen gaan grotendeels via automatisch incasso. En alles wat ik of mijn man nog zelf moeten overmaken, leg ik naast de pc en probeer ik binnen een paar dagen te betalen. Ik maak aan het einde van elke maand een maandstaatje in Excel. Verder houd ik ook de gehele administratie bij. Alles zit in mappen, de gezamenlijk, mijn eigen en de administratie van mijn man. Minimaal 1 keer per maand stop ik alle belangrijke papieren in de mappen.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Apr 2015 22:08

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben aparte rekeningen en storten elke maand een vast bedrag op de vaste lasten rekening en op de aparte boodschappenrekening. We betalen allebei evenveel en we verdienen momenteel ook evenveel. Verder sparen we apart van elkaar en ook nog gezamenlijk.
<<

Anoniem154

Bericht 06 Apr 2015 20:33

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Maken jullie eigenlijk periodiek een uitdraai van de babkgegevens? Ik kan maar een paar jaar terugkijken online, anders moet ik betalen...denk dat we toch maar eens per x maand een uitdraai moeten maken van de rekening,
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Apr 2015 20:35

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Dat doet mijn man. Is ook zijn werk.
Alles op een berg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 06 Apr 2015 20:54

Re: Hoe regelen jullie de administratie en financiën?

Wij hebben sinds 1 januari van dit jaar alles op een hoop. 1 gezamenlijke rekening waarop onze salarissen binnenkomen. We maken een vast bedrag begin van de maand over op onze spaarrekening. En vaak als we aan het einde van de maand nog meer 'over' hebben, gaat dit ook naar de spaar. Het werkt heel goed, wat een rust! Niet meer klooien met boodschappengeld, niet meer rekeningen delen, mijn helft, zijn helft. Gewoon alles samen, en voor ons werkt dat het beste.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster