Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind en wagenziekte

<<

Anoniem286

Bericht 30 Mrt 2015 21:20

Kind en wagenziekte

Hoi

Ik ben vooral op zoek naar ervaringen en tips. Vorig jaar had dochter een keer flink overgegeven in de auto tijdens een klein stukje rijden (1/2 uurtje). Ik dacht dat ze vast iets verkeerds had gegegten of iets dergelijks en er verder niks meer mee gedaan. Ze zit niet zo vaak langer dan een half uurtje in de auto maar toevallig vorige maand en vandaag wel. Beiden keren heeft ze weer flink overgegeven in de auto. Ze begint na 15 min met hoesten en boeren en trekt een beetje wit weg.Lacht nog wel en is leuk aan het kletsen, om vervolgens echt flink te braken (tot aan de vooruit zeg maar).
Het is denk ik geen toeval meer... wagenziekte. We wilden met de auto naar Italie op vakantie, maar ik durf het nu eigenlijk niet meer aan, zo zielig voor haar.

Hebben jullie ervaring hiermee bij jullie kindjes? Hebben jullie tips?
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mrt 2015 21:36

Re: Kind en wagenziekte

Een collega heeft ook een kindje met wagenziekte. Toen we samen weggingen met de kids kreeg haar dochter een armbandje om, schijnt goed te werken. Misschien even op googlen? Anders wil ik best voor je vragen waar ze het gekocht heeft
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Mrt 2015 21:39

Re: Kind en wagenziekte

Die aembandjes heten volgens mij seabands. Ik heb ze ook gebruikt om te kijken of het bij zwangschapsmisselijkheid hielp. Je hebt ook kindermaten en ze schijnen goed te kunnen werken bij wagenziekte.
<<

Anoniem129

Bericht 30 Mrt 2015 21:49

Re: Kind en wagenziekte

Als haar wagenziekte zo erg is ben ik bang dat die bandjes niet helpen. Heb het zelf ook heel erg en ook al vanaf heel jong. Geef haar voor het rijden sowieso geen melkproducten die gaan zitten gisten. Ik kreeg altijd primatour als reistablet, dat helpt erg goed. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 30 Mrt 2015 22:08

Re: Kind en wagenziekte

Die bandjes zijn echt top!!
Mijn dochter draagt ze nu al 3 jaar en als we verder rijden dan 20 minuten gaan ze om. Ze word volgende week 5 en vraagt nu ook zelf of de reis langer is dan een plaats hier in de buurt. Als wij dan ja zeggen trekt ze ze zelf aan. Ik zweer er echt bij!
onze langste rit is nu 5 uur geweest (wel met 1 stop)

Primatour mogen ze nog niet ivm de ontwikkeling van de hersenen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Mrt 2015 23:23

Re: Kind en wagenziekte

Primatour mag vanaf 2 jaar gegeven worden maar ik zou eerst die bandjes proberen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem286

Bericht 30 Mrt 2015 23:39

Re: Kind en wagenziekte

Ik ga op zoek naar die bandjes! Bedankt, ik had daar nog niet van gehoord. Primatour hou ik in mijn achterhoofd. Denk wel dat we naar Italië gaan vliegen deze zomer. :)
<<

Anoniem205

Bericht 31 Mrt 2015 07:19

Re: Kind en wagenziekte

Ik zou even kijken naar Suprimal ipv primatour. Die laatste heeft zo'n smerige bijsmaak, dat wil je je kind niet aandoen. Suprimal heeft niet zo'n smerige smaak en werkt daardoor bij mij beter.

Die bandjes hebben bij mij nooit gewerkt. Raampje open/altijd flink koude lucht in mijn gezicht icm altijd iets kleins te eten bij me (appels bijv en zoute crackers) zorgen ervoor dat het redelijk ging. Of voorin zitten en op de weg kunnen kijken.

Sterkte voor je meisje, reisziekte is zo naar :-(
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 31 Mrt 2015 11:24

Re: Kind en wagenziekte

Ik zou eerst even overleggen met je huisarts hoe die denkt over Primatour.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Mrt 2015 14:07

Re: Kind en wagenziekte

Lien schreef:Als haar wagenziekte zo erg is ben ik bang dat die bandjes niet helpen. Heb het zelf ook heel erg en ook al vanaf heel jong. Geef haar voor het rijden sowieso geen melkproducten die gaan zitten gisten. Ik kreeg altijd primatour als reistablet, dat helpt erg goed. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is.


Mijn vriends dochtertje kreeg dat ook, volgens mij mag dat vanaf 2 jaar. Ze vond het echter zo ontzettend vies dat het altijd een crime was om het bij haar naar binnen te krijgen. We hebben toen suprimal geprobeerd, dat mag vanaf drie jaar en is veel minder vies, dat neemt ze zo met een slokje water, geen enkel probleem en het werkt redelijk goed, meestal spuugt ze niet meer in de auto met suprimal op, alleen als ze zich heel druk maakt (hard huilen) wil ze in de auto nog wel eens spugen.
<<

Anoniem129

Bericht 31 Mrt 2015 16:46

Re: Kind en wagenziekte

Primatour is idd ontzettend smerig, vind ik nog steeds! Ik kreeg het altijd in een hapje pap. Toen ik wat ouder werd leerde ik mezelf gewoon een maniertjes met innemen! Bij mij werkt het gewoon als enige middel helaas!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers