Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd

<<

Anoniem111

Bericht 29 Mrt 2015 22:09

Advies gevraagd

Misschien een beetje een suffe vraag, maar ik weet t op dit moment ff niet. Dochtertje ligt op bed met 39 graden koorts en ze is nu al een paar keer heel hard huilend wakker geworden. Als ik haar dan even oppak en knuffel kan ik haar weer terugleggen en valt ze ook weer in slaap. Ze was verder vandaag ondanks de koorts best vrolijk en toen ik een uur geleden haar luier verschoonde lag ze ook lekker te babbelen en te lacheb. Ik weet niet goed waarom ze precies wakker wordt steeds en wat ik kan doen om haar te helpen? Ze lijkt geen pijn te hebben dus dan is 0aracetamol niet zo zinvol, toch?

Waarschijnlijk kunnen jullie ook niet helpen, maar t is voor het eerst dat dit zo is en m'n vriend zit in het buitenland dus ik wil t gewoon ff kwijt ook...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 29 Mrt 2015 22:11

Re: Advies gevraagd

He wat naar dat ze niet lekker is en je alleen bent! Als ze geen pijn lijkt te hebben zou ik persoonlijk geen paracetamol geven. Misschien droomt ze naar of voelt ze zich gewoon ellendig. Haar oppakken en knuffelen lijkt me al heel fijn voor haar.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem107

Bericht 29 Mrt 2015 22:15

Re: Advies gevraagd

Is ze niet aan het ijlen?
<<

Anoniem111

Bericht 29 Mrt 2015 22:24

Re: Advies gevraagd

Dank je wel Gijs. Ik hou het voorlopig maar op knuffelen en weer terugleggen dan inderdaad. Ik had haar daarstraks bij mij in bed gelegd in de hoop dat ze dat prettig zou vinden, maar daar ziet ze te veel vreemde dingen en gaat ze niet slapen.

Maple: geen idee. Ze is 8 maanden dus kan zelf nog niks aangeven. Als ik haar oppak is ze vrij snel rustig...
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 29 Mrt 2015 22:59

Re: Advies gevraagd

Als mijn dochter koorts heeft of wat ziek is wordt ze ook om het kwartier/half uur wakker. Ze huilt dan wat, is rustig als ik bij haar ben, ze voelt zich op dat moment gewoon echt even niet lekker. Toen ze zo klein was had ik haar ook gewoon lekker bij me genomem, desnoods legde ik haar bij me op de bank om daar verder te slapen. Paracetamol gaf ik wel vaak, al was het alleen maar om de koorts wat te doen laten zakken. Maar als ze geen pijn heeft is het zeker niet per se nodig. Ze zal zich gewoon even niet lekker voelen. Jij moet doen wat je denkt dat ze nodig heeft en wat jou goed lijkt. Hopelijk knapt ze snel weer op.
<<

Anoniem111

Bericht 30 Mrt 2015 06:01

Re: Advies gevraagd

Bedankt voor je reactie nog Parisienne. Mijn reflex is ook om haar gewoon lekker bij te nemen vanuit de gedachte dat dat vast prettiger is voor haar, maar heb het twee keer geprobeerd en het probleem is dat ze dan gewoon niet gaat slapen terwijl ze die slaap wel hard nodig heeft. Ze heeft uiteindelijk dus de hele nacht in haar eigen bedje geslapen. Van half 2 tot 5 echt geslapen, voor en na die tijd was ze regelmatig even wakker en heb ik haar steeds op haar kamertje getroost.

Ze heeft nu nog steeds 39 graden koorts helaas.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Mrt 2015 06:29

Re: Advies gevraagd

Ik zou bij 39 graden en een kindje wat geregeld wakker word en zich niet lekker lijkt te voelen wel paracetamol geven.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 30 Mrt 2015 08:13

Re: Advies gevraagd

Ja eens met amber ze voelt zich duidelijk niet lekker als ze zo vaak wakker wordt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Mrt 2015 08:18

Re: Advies gevraagd

Ik zou in dit geval ook een paracetamol geven. Een keertje kan dat sowieso geen kwaad, de koorts zakt er waarschijnlijk wat van, waardoor ze rustiger kan slapen. Hier werkt dat in ieder geval bijna altijd als ze wat koortsig en onrustig zijn. Hopelijk gaat het vandaag al wat beter!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2015 08:36

Re: Advies gevraagd

Ze kunnen door de koorts niet slapen, volgens mij een truukje van moeder natuur. Julian heeft dat ook, zo weet ik ook dat hij koorts heeft, hij wordt dan steeds huilend wakker. Ik zou wel paracetamol geven, er is duidelijk iets gaande in haar kleine lijfje en ookal lijkt ze geen pijn te hebben, ze kunnen het gewoon niet vertellen. Sterkte ermee, bel anders even de huisarts, ik vind koorts uit het niets wat eng.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Mrt 2015 08:43

Re: Advies gevraagd

Het zou op deze leeftijd van de tandjes kunnen komen, daar kregen ze hier soms ook zomaar ineens koorts van, vaak in combinatie met één heel rood wangetje. Het kon dan ook zo ineens weer over zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mrt 2015 08:46

Re: Advies gevraagd

Ik zou wél paracetamol geven. Je wordt misschien niet direct beter van de paracetamol zelf, maar doordat je je even wat lekkerder voelt, ben je vaak ook wel in staat om wat lekkerder te slapen, even wat te eten en te drinken waardoor je toch wat sneller aansterkt. Je hoeft echt niet continu paracetamol te geven, maar als een kind zich duidelijk lamlendig voelt zie ik niet in waarom je het niet zou doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Mrt 2015 08:50

Re: Advies gevraagd

Eens met Susan. Ik geef echt niet om de haverklap paracetamol, maar als ik merk dat ze niet lekker zijn, geef ik het wel met het idee van 'baat het niet dan schaadt het niet'. Is er een reden waarom sommigen van jullie zo terughoudend zijn met het gebruik van paracetamol?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Patsy

Bericht 30 Mrt 2015 11:55

Re: Advies gevraagd

Ook eens met Susan. Ik ben er ook niet dol op om (veel) paracetamol te geven. Maar als ze zich zo ellendig voelt zou ik het zeker wel geven. Goed kunnen slapen is, zeker als je ziek bent, zo belangrijk.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 30 Mrt 2015 12:25

Re: Advies gevraagd

Ik zou ook een paracetamol gegeven hebben. Ik geef dat ook al redelijk '' snel''.. als ze koorts hebben/niet lekker zijn en het helpt ze..waarom niet. Ik las zelfs een artikel dat wanneer volwassenen 1 paracetamol per dag zouden nemen de kans op bepaalde soorten kanker al verminderd wordt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Mrt 2015 13:59

Re: Advies gevraagd

Ha die Maeve! Als je bent wie ik denk dat je bent, vind ik het leuk dat je weer terug bent :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 30 Mrt 2015 15:07

Re: Advies gevraagd

Pineco schreef:Ha die Maeve! Als je bent wie ik denk dat je bent, vind ik het leuk dat je weer terug bent :)



Dank je wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem111

Bericht 30 Mrt 2015 19:25

Re: Advies gevraagd

Vanochtend uiteindelijk wel paracetamol gegeven omdat ze zich echt niet lekker meer voelde, toen is de koorts wat gezakt, vanmiddag ook weer maar vanavond had ze zelfs 40,4 graden koorts. Opnieuw paracetamol gegeven maar voor de zekerheid ook even de huisarts gebeld om te overleggen of ik het gewoon aan mocht zien en paracetamol mocht blijven geven. De huisarts wilde haar toch wel even zien gezien die hoge koorts, maar kon verder niks vinden. Moet nu neurofen gaan halen zodat ik om de vier uur iets kan blijven geven (paracetamol mag maar 4 keer per dag, dus dat kan dan niet om de vier uur) en moet terugkomen als ze verder achteruit gaat.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 30 Mrt 2015 21:30

Re: Advies gevraagd

Proberen een plas op te vangen? Kijken voor blaasontsteking. Iets wat niey zo vaak voorkomt maar wel moeilijk te achterhalen is. En voor de huisarts is het zo nagekeken.
Beterschap!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers