Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

<<

Anoniem101

Bericht 29 Mrt 2015 16:49

Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Wij willen wat leuke spellen kopen om met de kinderen te kunnen spelen (ze zijn ruim 6 en ruim 4). Het liefst een coöperatief spel omdat ik hoop dat ze op die manier ontdekken hoe fijn het is om samen te werken. Welke spellen raden jullie aan? Het liefst een beetje spannend en uitdagend.

Wat we bijvoorbeeld op het oog hebben: De betoverde toren.

Wie heeft nog wat goede tips?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Mrt 2015 18:20

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

De betoverde toren is een leuk spel maar niet echt coöperatief. Je speelt tegen elkaar en wie het eerst de sleutel vindt/heeft mag een slot proberen.

Wij hebben cooperatief spel 'prinses', maar veel wordt het niet gedaan.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Mrt 2015 18:30

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Boomgaard van Haba is een erg leuk coöperatief spel. Dan speel je samen tegen een raaf. Wij hebben boomgaardje, maar nu ze ouder zijn is boomgaard meer toereikend. Mijn kinderen hebben dezelfde leeftijd als die van jou.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Mrt 2015 19:50

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Zijn de kinderen van Moederkloek niet al te oud voor Boomgaard? Wij hebben dat spel ook en spelen het samen met onze dochter van 3 (we hebben het al paar maanden en ze is net 3 geworden), maar ik denk dat de lol er gauw af is als je al wat ouder bent.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Mrt 2015 20:25

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Oh misschien ook wel ja. Wij hebben de voorloper er van, en zelfs die vinden ze nog leuk.
Sowieso heeft Haba veel leuke spellen.
<<

Anoniem127

Bericht 30 Mrt 2015 18:29

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Met mijn oudste dochter doe ik vaak hele gewone 'ouderwetse' spelletjes zoals dammen, mens erger je niet en vier op een rij. Da's verder dus niet cooperatief, maar die eenvoudige spelletjes zijn wel de dingen die we het langste spelen.
<<

Anoniem101

Bericht 30 Mrt 2015 18:57

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Die hebben we inderdaad ook Twellie. Maar in het weekend spelen we graag met z'n vieren wat spellen na het eten (dat is een soort traditie geworden) en dan is het niet leuk als het een 1 tegen 1 spel is. Wat we nu vooral spelen: kwartet, het betoverde doolhof (die blijft echt geweldig leuk) en muizen vangen (ook heel leuk en een aanrader).

Ik kwam net deze tegen: https://m.bol.com/nl/p/ravensburger-op- ... 012363994/

Lijkt me ook super leuk!
<<

Anoniem140

Bericht 31 Mrt 2015 09:23

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Onze dochter speelt ook graag coöperatieve spelen en speelt graag; Wie was het? en Op jacht naar Hubi.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2015 10:06

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Ik wil de Boomgaard ook hebben, maar ik vind het zo'n belachelijk duur spel. Er is ook een reiseditie van, maar ik vraag me af of die net zo goed/leuk is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem101

Bericht 31 Mrt 2015 10:47

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Nikita schreef:Onze dochter speelt ook graag coöperatieve spelen en speelt graag; Wie was het? en Op jacht naar Hubi.


He! Dat is precies het spel uit mijn link, dat is toevallig. Maar Hubi is en leuk spel dus?
<<

Anoniem140

Bericht 31 Mrt 2015 17:03

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Ik kon je link niet openen op m'n telefoon, nu vanaf de laptop wel. Wij vinden Op jacht naar Hubi een erg leuk spel. Het samen nadenken over in welke kamer Hubi zou kunnen zijn is erg leuk.
Wij hebben het gekocht bij Intertoys, daar was het toen 20 euro. Weet niet of ze het nog steeds hebben.

Dit is ook een leuk spel: Wie was het? / Wie heeft het gedaan?:
http://www.bol.com/nl/p/ravensburger-wi ... 011329040/
<<

Anoniem178

Bericht 31 Mrt 2015 18:43

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Het Verboden Eiland is erg leuk denk ik. Wij hebben een hele stapel coöperatieve spellen staan en wij vinden hem net iets te weinig diepgang hebben, denk dat hij voor kinderen heel goed te doen is.

Mice and Mystics kan ook erg leuk zijn, maar duur en volgens mij alleen in het Engels. Als je er zelf bij blijft en de verhalen voorleest kunnen ze daarin meegaan. Hebben wij vorige week gekocht en toen hadden we het erover dat hij waarschijnlijk leuker voor (wat oudere) kinderen is.
<<

Anoniem101

Bericht 31 Mrt 2015 18:56

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Nikita schreef:Ik kon je link niet openen op m'n telefoon, nu vanaf de laptop wel. Wij vinden Op jacht naar Hubi een erg leuk spel. Het samen nadenken over in welke kamer Hubi zou kunnen zijn is erg leuk.
Wij hebben het gekocht bij Intertoys, daar was het toen 20 euro. Weet niet of ze het nog steeds hebben.

Dit is ook een leuk spel: Wie was het? / Wie heeft het gedaan?:
http://www.bol.com/nl/p/ravensburger-wi ... 011329040/


Welke van de twee zou jij aanraden als je er maar 1 mag kiezen? Ze zijn best prijzig namelijk, dus ik wil ze niet allebei aanschaffen. Ik vind Hubi er wat speelser uitzien maar misschien is Wie heeft het gedaan wat uitdagender of niet?

Rovine, ik denk dat Het Verboden Eiland iets te moeilijk is voor onze kinderen. Op Bol.com zie ik dat het vanaf 10 jaar is. Dat lijkt me voor de jongste wel erg hoog gegrepen. Maar ik ga hem zeker onthouden!
<<

Anoniem140

Bericht 02 Apr 2015 18:23

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Wie was het? is inderdaad uitdagender en vindt ik leuker om te spelen. Mijn dochter speelt liever Op jacht naar Huby.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Sep 2017 11:13

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Ik up even een oud topic! Iemand nog nieuwe tips op dit gebied? Ik wil voor de feestdagen kijken naar wat spellen, bij voorkeur ook iets coöperatiefs. Zie veel leuks van Haba voorbij komen in elk geval. Mijn dochter is nu bijna 7 en zoon wordt 4, dus ik probeer spellen te vinden die ze allebei zouden kunnen spelen.

Met name vanwege de oudste lijkt me dit leuker. De jongste is helemaal into de spelletjes, maar vindt ook alles best, of ie nu wint of verliest. De oudste is fervent valsspeler en wil alleen maar winnen, dus in een poging het iets gezelliger en ook leerzaam te maken nu op zoek naar wat nieuws!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Okt 2017 14:33

Re: Leukste (coöperatieve) spellen voor kinderen

Ik kan je geen tips geven voor een spelletje. Ik ben vorig jaar wel op zoek geweest naar een spel voor mijn neefjes (8,6 en 4) en vanwege hun leeftijd was geen spel geschikt voor alle drie.

Ik zou een goede spelletjes winkel instappen het vragen wat ze adviseren. Bij een goede spel winkel, kunnen ze je alles vertellen en kennen ze alle regels van alle spelletje en voor welke leeftijd het geschikt is. Ik kreeg namelijk te tip op iets te kopen voor de oudste 2, voor de jongste wel te moeilijk, maar wel in te groeien. Plus de jongste doet dan mee samen met papa of mama.

Ik heb toen trouwens voor een spel gekozen, waarbij ze samen moeten werken om het doel te bereiken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers