Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koffie/thee met ? op je verjaardag?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 21:08

Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Ik ben bijna jarig en bedacht me ineens dat ik dan wel iets voor bij de koffie/thee wil hebben. Nu heb ik een vrij algemeen berichtje de deur uit gedaan dat ik jarig ben en dat je smiddags en savonds welkom bent, Ik heb dus geen idee hoeveel mensen er smiddags zullen zijn. Savonds weet ik van een aantal wel zeker maar weet ik ook zeker dat die geen gebakje willen.

Nu wil ik eigenlijk geen taart bestellen want ben bang dat ik echt veel ga over houden en ik wil dat niet want dan moet ik dat zelf weer opeten en dat is niet goed voor me :-)

Had al wel een redelijk makkelijk te maken chocolade fudge van CLF gezien dus die wil ik proberen te maken. Jullie nog tips of ideeen?
:heart: :heart: 2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Mrt 2015 21:12

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Soesjes? Die kun je invriezen en vantevoren ook ontdooien. Nu ben ik zelf een ongelofelijke snoepkont, maar je zou ook overgebleven spullen aan iemand anders kunnen geven?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Mrt 2015 21:12

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Brownies doen het ook altijd goed, maar misschien iets te samen met chocolade fudge..
Petit fourtjes misschien?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2015 21:15

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Negerzoenen of andere kleine koekjes of chocolaatjes? Een soort proeverij.

Ik ben niet zo van het bakken en wil ook liever niet met een gebakoverschot zitten, dus dat los ik op door kleine hapjes aan te bieden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 21:17

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Exogenesis schreef:Negerzoenen of andere kleine koekjes of chocolaatjes? Een soort proeverij.

Ik ben niet zo van het bakken en wil ook liever niet met een gebakoverschot zitten, dus dat los ik op door kleine hapjes aan te bieden.


Dit is misschien wel leuk ja, heb wel een etagère, kan ik daar gewoon allerlei kleinere lekkere dingen op zetten. Of ik maak nog appel kaneel muffins bij de chocolade fudge.

Marsy ben ook wel gek op die dingen maar ben juist bezig met afvallen dus... :eyes:
:heart: :heart: 2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Mrt 2015 21:21

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Ja, daarom dacht ik dat invriezen misschien een goed idee was :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 28 Mrt 2015 21:22

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Wij wisselen altijd af. De ene keer doen we (al dan niet zelfgemaakte) taart, de andere keer mini-tompoucen, en weer een andere keer 'grote' koeken, zoals stroopwafels, appelkruimelkoek etc etc. Mijn vriend viert komend weekend z'n verjaardag, het idee van de negerzoenen en de soesjes ga ik hier eens in de groep gooien, klinkt ook erg lekker.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 28 Mrt 2015 21:25

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Wij hadden vorige week zaterdag met ons feest mini-appelflappen. Lekker, gemakkelijk en bijna iedereen wilde er één.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2015 21:45

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Het probleem met die alternatieve hapjes vind ik dat t net zo moeilijk in te schatten is hoeveel je er van nodig hebt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 21:46

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Elsa helemaal waar.. maar vind ik met taart net zo goed lastig...
:heart: :heart: 2011
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Mrt 2015 21:56

Re: Koffie/thee met ? op je verjaardag?

Cake en muffins e.d. kun je ook prima invriezen als je overhoudt, dus daar zou ik zeker ook wat van erbij doen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers