Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdierenverzekering?

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 27 Mrt 2015 17:17

Huisdierenverzekering?

Hebben jullie voor je huisdier een verzekering afgesloten (en wat is je huisdier?)? Ik heb me er zojuist een beetje in verdiept, maar ik heb moeite om een keuze te maken. Wat was jullie afweging destijds om het wel of niet te doen?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 27 Mrt 2015 17:55

Re: Huisdierenverzekering?

Wij hebben 3 katten en geen verzekering. Een rekensommetje gaf de doorslag ;). We hebben wel wat geld opzij gezet voor dierenartskosten.
Wat voor huisdier heb je?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2015 18:04

Re: Huisdierenverzekering?

Ik krijg binnenkort een hamster, maar ik ga daar geen verzekering voor afsluiten.

Ik kan mij wel voorstellen dat je bij bepaalde dieren een verzekering afsluit. Zeker als bekend is dat een bepaalde soort ras zorg gevoelig is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 27 Mrt 2015 18:11

Re: Huisdierenverzekering?

We hebben een hond, twee weken geleden uit het asiel gehaald. Daar is hij al meerdere keren door de dierenarts bekeken (gewoon een controle), heeft inentingen gehad etc en heeft geen gekke aandoeningen of bijzonderheden. Hij is 6 jaar. Het is geen echte rashond. Wij zijn vorige week ook ter controle bij onze dierenarts geweest en die heeft bevestigd dat het (voor zover ze kon zien) een gezonde hond is.

Haha Silly-one, voor een hamster zou ik het ook niet doen nee :smile:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 27 Mrt 2015 18:44

Re: Huisdierenverzekering?

Ik heb voor mijn ene chihuahua wel een verzekering, voor de ander nog niet. Mijn andere hond is onlangs doodgebeten en de rekeningen daarvan zijn echt schrikbarend hoog....gewoon dik 5000 euro aan dierenartskosten!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Mrt 2015 20:19

Re: Huisdierenverzekering?

Nee, voor onze hond werd er teveel niet verzekerd.
Voor onze hond hebben we nu een spaarpot, elke maand gaat daar 15 euro in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 27 Mrt 2015 20:46

Re: Huisdierenverzekering?

Wij hebben een Franse Bulldog van bijna 8 en ze is verzekerd vanaf pup zijnde. Gelukkig maar want aan medicijnen zijn we jaarlijks al 1200 euro kwijt.

Ik denk dat jouw premie wel wat hoog zal zijn of valt dat wel mee? Je begint meestal laag als je ze als pup zijnde inschrijft en hoe ouder ze zijn hoe hoger de instappremie is.

Bij ons is het in 8 jaar tijd trouwens ook al 8 euro omhoog gegaan :laughcry: Vanaf dit jaar komt er naast de jaarlijkse indexverhoging nog eens 2% leeftijdsverhoging bij omdat ze volgens verzekeringstermen vanaf 8 jaar bij de risicogroep gaat behoren.
Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 27 Mrt 2015 21:35

Re: Huisdierenverzekering?

Wij hebben een klein bedrag (paar honderd euro) opzij gezet voor onze kittens, maar geen verzekering. Misschien als ze ouder worden dat we het overwegen, maar nu niet.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mrt 2015 21:39

Re: Huisdierenverzekering?

Ik heb het niet gedaan. Iemand wees me er toen op dat wanneer je maandelijks iets opzij zet, je die kosten zou kunnen dekken. En wanneer je huisdier overlijd, en er staat nog geld op, je het geld dus 'overhoud'. Dit in tegenstelling tot een verzekering.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mrt 2015 21:55

Re: Huisdierenverzekering?

Nee, ik heb geen huisdierenverzekering. Ook eigenlijk nooit over nagedacht. Misschien met mijn chronisch zieke kat wel een idee om daar eens naar te kijken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Mrt 2015 23:28

Re: Huisdierenverzekering?

Wij hadden de katten wel in een verzekering, maar dat werd eigenlijk te duur nu we samen 4 katten hebben.

Per kat rond de 12 euro, dus bijna 50 euro per maand. Daar kunnen we heel wat keren voor naar de dierenarts als je het op jaarbasis bekijkt. En ook lang niet alles is dan verzekerd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 28 Mrt 2015 11:14

Re: Huisdierenverzekering?

Lampenkapje schreef:Nee, ik heb geen huisdierenverzekering. Ook eigenlijk nooit over nagedacht. Misschien met mijn chronisch zieke kat wel een idee om daar eens naar te kijken.


Ik denk dat een chronisch zieke kat moeilijk te verzekeren is.
<<

Anoniem107

Bericht 28 Mrt 2015 11:24

Re: Huisdierenverzekering?

Ik vind zo'n huisdierenverzekering ergens een soort schijnverzekering. In het geval van Leaf zou je er inderdaad wel ontzettend veel baat bij gehad hebben, maar doorgaans kun je de verzekering het beste afsluiten als je hond of kat nog pup of kitten is. Hoe ouder ze zijn, hoe duurder je maandbedrag, en als ook maar blijkt dat je hond of kat iets chronisch mankeert en dan nog een verzekering wilt afsluiten, ben je bijna goedkoper uit om alles gewoon zelf op te hoesten (of je wordt niet eens geaccepteerd). Als je hem afgesloten hebt en het blijkt na een paar jaar dat je hem nodig hebt is het fijn dat je hem hebt, maar vaak is het in mijn ogen gewoon weggegooid geld. Het bedrag wat je uitgespreid over het leven van je huisdier als premie betaalt, haal je er doorgaans bij een gewoon gezond dier niet eens uit, bij de dierenarts.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers