Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nationale pannenkoekendag!

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2015 08:27

Nationale pannenkoekendag!

Hoera, het is vandaag nationale pannenkoekendag!
http://www.pannenkoekdag.nl/
In Engeland, Ierland en Australië wordt al eeuwenlang Pannenkoekendag (Pancake Day) gevierd op de dinsdag voorafgaand aan Aswoensdag. Aswoensdag is de eerste dag van de christelijke vastenperiode, wat vroeger betekende dat je 40 dagen lang geen eieren, melk en vetten mocht eten. En omdat het zonde was om die ingrediënten weg te gooien, werden daar op die dag pannenkoeken van gebakken.

Tegenwoordig wordt er niet meer zo streng gevast. Maar pannenkoeken eten is nog steeds een feest voor jong en oud. Vandaar dat Tefal en Koopmans deze traditie in 2007 ook in Nederland hebben geïntroduceerd en we op Pannenkoekdag wat extra aandacht besteden aan de oudere medemens. Want waarmee kan dat nu beter dan met de pannenkoek? Daarom vieren wij nu jaarlijks Nationale Pannenkoekdag op een vrijdag in maart. Met als hoogtepunt de scholenactie, waarbij honderden basisscholen door heel Nederland pannenkoeken bakken voor ouderen.


Ik zit natuurlijk niet meer op de basisschool en heb ook geen kinderen die op de basisschool zitten. Maar ik ben wel dol op pannenkoeken, dus elk excuus om pannenkoeken te eten grijp ik met beide handen aan!
Ik ben trouwens wel benieuwd of de forumkindjes die op de basisschool zitten vandaag wel pannenkoeken aan het bakken zijn?

Ter ere van de nationale pannenkoekendag hierbij een mini-pannenkoekenvragenlijstje!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken?
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek?
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij?
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept?

♥♥
<<

Anoniem186

Bericht 27 Mrt 2015 08:28

Re: Nationale pannenkoekendag!

Hoe vaak is het nationale pannenkoekendag? Ik heb het idee dat het echt heel vaak is.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Mrt 2015 08:31

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken?
1 keer in de 4 maanden ongeveer

- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek?
Het allerliefst eet ik ze met spek, stroop én poedersuiker

- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij?
Thuis

- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept?
Gewoon bloem, melk, eieren en wat vanillepoeder bij elkaar mixen. En dan bakken met katenspek.
<<

Anoniem114

Bericht 27 Mrt 2015 08:34

Re: Nationale pannenkoekendag!

Jans, ik zit me net 't zelfde te bedenken! Tenminste, ik las topictitel en dacht 'Alweer? :/'

Maar Elliotje, ik geef wel antwoord op je vragen, hoor!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? 1x per maand ongeveer.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Niks, ik bak appelpannenkoeken en spekpannenkoeken maar wil er nooit iets op.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Alleen thuis, ik vertik het om zoveel geld uit te geven aan een pannenkoek in een restaurant o.i.d.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Euh.. Ik gebruik meestal gewoon zo'n mix omdat ik lui ben :D
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 08:35

Re: Nationale pannenkoekendag!

Ik zit nog steeds heel erg te twijfelen om vanavond pannenkoeken te bakken. Ik moet tot half 7 oppassen en daarna nog bakken... Ik heb er wel weer trek in en pannenkoeken bakken is echt 'mijn' ding om te maken thuis, m'n vriend waagt zich er niet eens aan (terwijl hij alle andere dagen wel kookt).

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? vier tot zes keer per jaar ofzo?
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? op een naturel pannenkoek het liefst stroop.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? ik vind pannenkoeken buiten de deur eten wel altijd erg gezellig, maar vind ze niet per defenitie lekkerder dan m'n eigen pannenkoeken. Ik kijk trouwens wel vaak de menu's door om recepten op te doen, die ik dan thuis weer maak :wink:
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Met spek, appel en stroop! Of met spek, geitenkaas, honing en pijnboompitjes
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Mrt 2015 08:44

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? Zelf bakken: 1 keer per jaar ongeveer. In een restaurant: 2 keer per jaar. Ik bak trouwens wel vaker banaan-ei pannenkoekjes, ongeveer een keer per twee maanden.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Ik houd van hartig met zoet, dus bijvoorbeeld kaas met ananas en stroop. Of spek met appel.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Naar de pannenkoekenboerderij hier in de buurt, die pannenkoeken zijn echt super lekker en origineel belegd.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Als ik ze zelf maak zijn dat banaan-ei pannenkoekjes, soms met havermout. Met wat kaneel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2015 08:48

Re: Nationale pannenkoekendag!

Als ze het al eeuwenlang in het buitenland zo vieren, is het toch internationale pannenkoekendag?
<<

Anoniem123

Bericht 27 Mrt 2015 08:52

Re: Nationale pannenkoekendag!

Ik dacht vorige week al dat het pannekoeken dag was. Siem heeft mazzel, eten we het vandaag weer :smile:

Wij eten heel vaak pannenkoeken. Voorheen iedere week wel een keer. Laatste tijd niet meer. Probeer nu ook wat gezondere te maken.

Ik bak liever thuis. Dan heb ik voor 2 euro een mega stapel pannenkoeken.
En ik vind stroop of kaneelsuiker het allerlekkerste erop.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2015 08:58

Re: Nationale pannenkoekendag!

Cotton schreef:Als ze het al eeuwenlang in het buitenland zo vieren, is het toch internationale pannenkoekendag?

:12:

Haha ik weet het niet. De nationale pannenkoekendag is volgens mij gebaseerd op de internationale traditie, ofzo.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2015 09:20

Re: Nationale pannenkoekendag!

Jans schreef:Hoe vaak is het nationale pannenkoekendag? Ik heb het idee dat het echt heel vaak is.


Ik wou precies hetzelfde zeggen, voor mijn gevoel is dit topic in ieder geval pas nog geweest, korter dan een jaar geleden.

Ontopic, ik eet nooit pannenkoeken, ik vind ze heel vies en ik word er misselijk van.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2015 09:24

Re: Nationale pannenkoekendag!

Elliot schreef:
Cotton schreef:Als ze het al eeuwenlang in het buitenland zo vieren, is het toch internationale pannenkoekendag?

:12:

Haha ik weet het niet. De nationale pannenkoekendag is volgens mij gebaseerd op de internationale traditie, ofzo.


In de uitleg van Elliot staat ook dat ze het in het buitenland op een vaste dag vieren, de dinsdag voor aswoensdag. Dat is het nu niet, dus het is geen internationale pannenkoekendag.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2015 09:43

Re: Nationale pannenkoekendag!

Mizz_S schreef:
Elliot schreef:
Cotton schreef:Als ze het al eeuwenlang in het buitenland zo vieren, is het toch internationale pannenkoekendag?

:12:

Haha ik weet het niet. De nationale pannenkoekendag is volgens mij gebaseerd op de internationale traditie, ofzo.


In de uitleg van Elliot staat ook dat ze het in het buitenland op een vaste dag vieren, de dinsdag voor aswoensdag. Dat is het nu niet, dus het is geen internationale pannenkoekendag.

Hahaha, ik was niet echt helder vanochtend. :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2015 09:45

Re: Nationale pannenkoekendag!

Haha! Ik had dat ook niet gezien hoor :P

♥♥
<<

Anoniem216

Bericht 27 Mrt 2015 09:47

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? Ik denk 3 tot 4 keer per jaar, toen ik nog thuis woonde elke zaterdag
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Stroop, poedersuiker, kaas, spek met stroop
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Ik bak ze altijd thuis, ben maar 1 keer naar een pannenkoekenboederij geweest.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Ik gebruik altijd zo'n kant en klaar pak waar je alleen melk en eieren moet toevoegen.

Wel een goed excuus om pannenkoeken te eten. Ik ga ze straks maken voor bij de lunch :smile: .
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2015 09:58

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? "echte" pannenkoeken 2/3x per jaar oid.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Dan ga ik ook echt all the way en wil ik er spek en kaas op :P
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Thuis
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Mijn variant die ik bijna elke week eet.
1 ei, beetje melk en wat havermout erdoor. daar bak ik 2 pannenkoekjes van, ik doe er een schep kwark op en losse frambozen. Jummie!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 27 Mrt 2015 10:32

Re: Nationale pannenkoekendag!

Oeh lekker, ik kon nog niet bedenken wat we vanavond zouden eten, dus ik ga pannenkoeken bakken!
Ik vind ze lekker met alleen stroop of met kaas en spekjes of met tomaatjes en mozzarella. Of met champignons, hmmmm!
Vriend heeft het liefst pindakaas er op of pannenkoeken met kaas of spekjes.
10.04.17
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2015 16:00

Re: Nationale pannenkoekendag!

Ik zal zelf m'n eigen vragen ook nog even beantwoorden:

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken?
Als avondeten denk ik 2-3 keer per jaar. Soms bak ik wel eens een gezondere pannenkoek als ontbijt, met havermout en ei/banaan.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek?
Het liefste stroop, aardbeienjam, slagroomijs of nutella (bij naturelpannenkoeken).
Bij de pannenkoekenboerderij neem ik altijd óf de pannenkoek met appel en kaneel, óf de pannenkoek met kaas, spek en ananas.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij?
Ik bak ze vaker thuis (want goedkoper) maar vind het veel leuker om af en toe eens naar de pannenkoekenboerderij te gaan. Die langs de A4 bij Leiderdorp is mijn absolute favoriet. Daar wilde ik vroeger altijd heen als ik voor mijn verjaardag mocht kiezen :D
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept?
Gewoon beslag met spekreepjes erdoor. En dan na het bakken stroop erover :heart:

♥♥
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2015 17:05

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? 1-2 keer per 2 maanden
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? suiker of niets (spek/kaaspannenkoek)
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? wij eten altijd thuis pannenkoeken
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Eén keer een heerlijke pannenkoek op bij een restaurant, deze was denk ik mexicaans belegd

Wat we net hebben gegeten:
Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 27 Mrt 2015 18:00

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? 4 x per jaar?
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? aardbeien, ijs, likeur en slagroom
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? pannenkoekenhuis, wij hebben een hele lekkere in de buurt, zo kan ik ze zelf niet maken
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? ik gebruik gewoon meel, eieren en melk en soms als ik een hartige pannenkoek maak doe ik peterselie door het beslag
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2015 18:13

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? 3-4 per jaar
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? hartig, of een heerlijke rozijnen pannenkoek met geflambeerde rum.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? beide
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? als ik thuis bak standaard een kaas pannenkoek met kerrie, paprikapoeder en cayennepepper. Als ik pannenkoeken ga eten altijd bij 't hoogstraatje of duivelsberg hier in de buurt en dan iets van de specials.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2015 20:20

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? op as woensdag en goede vrijdag eten we dat.Wil mijn man altijd is die van huis uit gewend. En tussendoor misschien nog 1 of 2 x
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? lust alleen maar pannenkoeken met kaas
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? ga liever naar een pannenkoekenboederij. Daar hebben ze hele lekkere met kaas/ui en champignons heerlijk en kost geen drol
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? gewoon kant en klaar pak
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 27 Mrt 2015 20:31

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? Eerder 1 a 2 keer per jaar, nu zoon met de pot mee eet zeker wel elke maand 1x. Hij is er dol op.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Kaas of spek
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Thuis. Ik vind uiteten gaan absoluut niet zonde van het geld en doe het graag, maar rond de 10 euro betalen voor een pannenkoek heb ik er niet voor over haha. Alleen in de zomer met zoon lijkt mij het wel erg leuk, ergens bij een restaurant in een bosrijke omgeving.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Gewoon pak van Koopmans waar je eieren en melk bij moet doen. En dan bakken met spek, kaas of naturel.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Mrt 2015 20:54

Re: Nationale pannenkoekendag!

Hmmm pannenkoeken! Daar heb ik nu ook zin in, morgen als lunch maar bakken :)

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? Niet zo vaak, 4x per jaar maximaal.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Spek-kaas-stroop
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Allebei. Soms vind ik het echt zo leuk om met mijn vriend ergens een pannenkoek te gaan eten, na een boswandeling ofzo. Wel als lunch trouwens, als diner vind ik het minder geschikt.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Mengsel van bloem/melk/ei/zout, ik doe het een beetje op de gok en dat gaat altijd goed.
Soms maak ik ze ook met havermout en banaan. Ook erg lekker en een welkome, gezonde afwisseling.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mrt 2015 21:57

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? Eens in de 2/3 maanden ofzo?
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Stroop of poedersuiker. Ik vind ze ook erg lekker met appel er doorheen.
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Thuis lekker, maar ergens gaan eten vind ik ook wel leuk. Inderdaad als lunch zoals Green_Pepper ook al zegt.
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Sowieso moet er kaneel doorheen!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Mrt 2015 20:43

Re: Nationale pannenkoekendag!

- Hoe vaak eet jij pannenkoeken? 1, hooguit 2x per jaar. Soms 'smiddags wel eens een banaaneipannenkoek, en wil nog een x havermoutpannenkoek eten. Dochter heeft ze trouwens tot kort niet gelust. En nu ook alleen met appelstroop erop.
- Wat eet jij het liefst op je pannenkoek? Appel of banaan met suiker en kaneel
- Bak jij liever thuis pannenkoeken, of ga je liever naar een pannenkoekenboerderij? Ik ben nog nooit in een pannenkoekrestaurant geweest!! Wil t wel nog eens, maar vind t ook heel duur
- Wat is jouw favoriete pannenkoekenrecept? Gewoon met bloem, melk, eieren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers