Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laten weten dat je gaat bevallen?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 26 Mrt 2015 08:17

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de eerste niets laten weten.
Bij de tweede wist nagenoeg IEDEREEN het hahaha. M'n vriend kwam toen namelijk de kroeg uitgerold waar al onze vrienden en aantal familieleden nog zaten.
Zoon kwam veel te vroeg en turbobevalling haha, dus toen m'n vriend opeens wegmoest, wist de hele kroeg dat dus. Kreeg dus allemaal halfdronken appjes en aanmoedigingen en toen ie geboren was belde m'n vriend z'n broer die daar zat. Gevolg: hele juichende/zingende kroeg op de achtergrond aan de telefoon :D :D
<<

Patsy

Bericht 26 Mrt 2015 08:34

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Ik wilde niemand laten weten dat het begonnen was. Maar toen het begon lag ik in het ziekenhuis, de eerste weeën kwamen rond tien uur 's morgens. Mijn vader en schoonouders zouden op visite komen, dus we hebben ze toch maar gebeld om dat niet te doen. Ze hebben ons verder niet lastig gevallen en verder ook niemand ingelicht.

Met mijn man had ik wel besproken dat ik, mocht ik op de ok terecht komen of onder narcose zijn, zelf eerst onze baby wilde zien voordat er mensen op de hoogte gesteld zouden worden van de geboorte en ik wilde zelf mijn vader bellen. Mijn man vond dit niet meer dan normaal.

Edit: Deze zwangerschap gaat M naar mijn vader of mijn schoonouders, net wie er dichterbij is. Dus zullen ze het ook weten.
Laatst gewijzigd door Patsy op 26 Mrt 2015 09:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 26 Mrt 2015 08:36

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Ik was niet van plan om iemand op de hoogte te stellen als het begonnen was. Uiteindelijk braken mijn vliezen onverwachts al bij 35+3. Omdat mijn ouders op dat moment op vakantie waren hebben we ze wel op de hoogte gesteld, zodat ze konden nadenken over evt. eerder terug komen. In eerste instanties kon het nog wel aantal dagen gaan duren, maar toen het een uur later toch bleek door te zetten hebben we ze dit laten weten. Verder hebben we niemand om de hoogte gebracht en iedereen was natuurlijk erg verbaast toen we belde dat hij er al was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 26 Mrt 2015 08:44

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Wij hebben mijn ouders gebeld toen ik naar het ziekenhuis ging, mijn ouders waren allebei bij de bevalling. En de rest van de familie en vrienden zijn ingelicht na de geboorte.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Mrt 2015 08:50

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste wisten de oma's, opa en mijn broer en vrouw er wel vanaf. Maar ik belde mijn moeder rond half 11 in de avond en half 2 was hij er. Ze hebben niet lang hoeven wachten.
Bij dochter werd ik ingeleid en daardoor wisten de grootouders en mijn broer en zijn vrouw het weer. Had nu ook 2 vriendinnen op de hoogte gehouden. Dit keer hoefden ze weer niet lang te wachten. Ik heb geen ervaring met urenlange bevallingen
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Mrt 2015 08:56

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de eerste een paar vrienden het laten weten toen mijn vliezen waren gebroken, ook mijn ouders. OOk verteld toen ik wat weeën kreeg en het begon. Verder toch echt niet op de hoogte gehpouden. Pas gebeld toen ik was bevallen.

Bij de oudste was het natuurlijk anders, omdat de oudste opgehaald moest worden. Dus toen inderdaad mijn ouders gebeld en ook toen wisten wat vrienden het. Ik moest het gewoon even kwijt :eyes:

Ouders die naar het ziekenhuis ed komen vind ik echt van de zotten en ongehoord. Dat soort (schoon)ouders heb ik ook niet, dus dat hield me ook niet tegen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 26 Mrt 2015 09:05

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Mrt 2015 09:11

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Wij moesten alleen de leidinggevende van mijn man laten weten dat hij niet kwam werken. Verder hebben we onze kraamzorg (bekende van ons) ingelicht dat het begonnen was. Zij kon dan namelijk vrijhouden. Zij hebben verder ook niets gevraagd en afgewacht.

Mijn moeder had aangegeven het wel graag te willen weten als het begonnen was. Ik zei toen dat we wel zouden bellen als hij geboren was.
Bij de geboorte hebben we eerst even samen genoten en daarna pas gebeld naar onze ouders. We mochten snel weg dus ze kwamen naar ons huis.
Mijn moeder had wel de dag goed gegokt waarop hij is geboren. Maanden van te voren noemde ze de datum al.

Later op de avond toen we thuis waren en onze ouders al weg waren, hebben we vrienden en andere familie gebeld en geappt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 26 Mrt 2015 09:29

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Ik wil het ook aan niemand laten weten, maar hoe deden jullie dat dan? Want als ik mijn man bel en hij is op zijn werk, dan weten zijn collega's natuurlijk wel hoe laat het is... :nopompom: En je hebt toch ook nog wel gewoon afspraken en die moet je dan afbellen? Dus sowieso weten dan een paar mensen het wel. Lijkt me vervelend.

Bij mijn dochter begon het s nachts dus dat was wel relaxt wat dat betreft.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Mrt 2015 09:47

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Nougat schreef:Ik wil het ook aan niemand laten weten, maar hoe deden jullie dat dan? Want als ik mijn man bel en hij is op zijn werk, dan weten zijn collega's natuurlijk wel hoe laat het is... :nopompom: En je hebt toch ook nog wel gewoon afspraken en die moet je dan afbellen? Dus sowieso weten dan een paar mensen het wel. Lijkt me vervelend.

Bij mijn dochter begon het s nachts dus dat was wel relaxt wat dat betreft.


Wist je van te voren al dat je dochter 's nachts zou komen? Toen moest je toch ook al bovenstaande vragen bedacht hebben en een oplossing voor hebben gehad?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 26 Mrt 2015 09:55

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Grappig dat je je bericht nog even snel hebt aangepast met die regel over je dochter...voor er vragen komen natuurlijk.

Ik neem aan dat je nu ook oppas moet regelen voor je dochter als je bevalling overdag begint. Dan lijkt het feit dat je man zijn werkgever/collega's in moet lichten ook niet zo'n punt toch? Je moet tenslotte meerdere mensen inlichten.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Mrt 2015 09:58

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Huh? Dat stond er al gewoon de hele tijd bij. En nee, bij haar heb ik daar minder over nagedacht, omdat we toen in een heel andere situatie zaten.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Mrt 2015 10:13

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste en de middelste wisten mijn ouders het niet.
Bij de middelste wel m'n beste vriendin want die paste op de oudste. Tegen de tijd dat de middelste was geboren wisten mijn ouders het omdat ze de oudste moesten ophalen bij m'n beste vriendin maar toen wisten ze nog nie dat hij was geboren.

Bij de jongste wisten onze beide ouders dat ik werd ingeleid mar dat het wel 3 dagen kon duren. Het was een hele verrassing toen ik 5 uur na de opname al belde dat ze was geboren :)! En de halve school van de oudste had ook wat in de gaten want de oudste werd door oma naar school gebracht....
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Mrt 2015 10:16

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste niks laten weten omdat mijn schoonmoeder bij mijn schoonzus wel naar het ziekenhuis kwam. We hebben pas gebeld toen hij er was.
Bij de jongste kwam mijn schoonvader naar ons toe vanwege de oudste, hij heeft om 5.00 uur mijn zwager gebeld om het over te nemen omdat hij moest werken.

Ik zou gewoon doen wat jij en je partner willen. Maak afspraken. Ik had bij de oudste nog gezegd tegen mijn vriend pas te bellen als ik het zei maar ik lag op de verkoever.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 26 Mrt 2015 10:25

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Mijn ouders, schoonouders en onderbuurvrouw wisten dat ik ingeleid werd. De onderbuurvrouw zorgde voor onze katten toen wij in het ziekenhuis waren en mijn (schoon)ouders hadden we het gewoon verteld omdat we dat prettig vonden (en omdat mijn moeder waarschijnlijk compleet in paniek was geraakt als ze me niet kon bereiken zonder te weten wat er aan de hand was). Maar we hebben iedereen wel meteen op het hart gedrukt dat ze het verder tegen niemand mochten vertellen en dat het wel een paar dagen kon gaan duren en dat we echt niet wilde dat ze naar het ziekenhuis zouden komen voordat J geboren was.
En een van mijn beste vriendin wist natuurlijk omdat ze mijn verloskundige was en zij heeft uiteindelijk ook, ondanks dat het een ziekenhuisbevalling was, het laatste deel van de bevalling begeleid.

Als we ooit nog een 2e zouden krijgen gaan we het waarschijnlijk alleen mijn schoonzus vertellen want die woont bij ons in de straat en zal dan J opvangen als het nodig is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem181

Bericht 26 Mrt 2015 10:27

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 26 Mrt 2015 10:53

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij L. wist mijn beste vriendin het omdat zij wist dat ik gestript werd die ochtend, en mijn moeder heb ik gebeld tijdens een wee (mocht ik nooit meer doen haha)! Verder is de bevalling rond 17 uur begonnen en werd ze om 23.26 geboren. Ik heb overigens wel iedereen s'nachts wakker gebeld die ik ertoe vond doen :laughcry:

Bij K. werd ik ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging, toen heb ik wat vriendinnen en mijn ouders en schoonzus op de hoogte gesteld. Mijn ouders voornamelijk omdat L. daar al aan het logeren was, mochten ze haar mooi een nachtje langer houden.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Mrt 2015 10:55

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste hield mijn broertje geloof ik een soort updates bij op Hyves haha :palm: Maar naast degenen die bij mij waren wisten mijn jongste broertje en mijn vader het. Andere mensen pas na de bevalling op de hoogte gesteld door te bellen, sms-en en uiteindelijk ook een bericht op Hyves/Facebook.

Bij de jongste wisten veel mensen het, want ik zou worden ingeleid en het zou mogelijk dagen kunnen gaan duren. Omdat mijn moeder erbij zou zijn moest toen het echt ging beginnen mijn vader uit zijn werk komen om op de oudste te passen. En mijn beste vriendin was 's morgens nog bij me en ging weg toen ze de opwekkers gingen aansluiten. En aan beide kanten wist de naaste familie het. Na de bevalling de belangrijke mensen gebeld dat hij geboren was en die zijn toen naar het ziekenhuis gekomen. Verder wat appjes gestuurd en later op de dag een berichtje op Facebook.

Het scheelt dat in onze omgeving over het algemeen niemand echt opdringerig was, of zomaar naar het ziekenhuis kwam. Dat had ik ook niet verwacht, dus vond ik het ook niet erg dat mensen wisten dat ik aan het bevallen was. Zolang ik maar geen last had van het feit dat mensen het wisten (dus niet langskomen, bellen of appen) mochten ze het van mij weten. Qua naaste familie en beste vriendin dan, en dat ging goed. Mijn beste vriendin informeerde bijvoorbeeld wel af en toe, maar bij mijn moeder.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 26 Mrt 2015 11:32

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste wist niemand het. Ik kreeg 's nachts pas weeën en ze is ook in de nacht geboren.

Bij de jongste hadden we oppas nodig dus heb ik mijn moeder midden in de nacht gebeld. Zij en mijn vader wisten dus dat het begonnen was. Ze was om half 4 bij ons en iets na 5 is ze al geboren. We hebben toen schoonouders wel meteen gebeld. De rest wat later/toen we weer thuis waren.

Nu wil ik in principe ook naar het ziekenhuis dus zal ik mijn moeder weer bellen. Mocht het weer in de nacht gebeuren en het gaat nog sneller dan de andere 2 beval ik misschien wel thuis. Dan wil ik in principe niemand bellen en de meiden gewoon laten slapen.
💜💜💙💙
<<

Anoniem134

Bericht 26 Mrt 2015 11:35

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste wist niemand het, ik heb mijn ouders nog aan de telefoon gehad toen ik weeën had maar hier had ik niets over gezegd. Mijn vader had een voorgevoel dus wilde op tijd eten want hij dacht dat ik ging bevallen. Normaal checkt hij vaak van die p2000 sites met berichten van ambulances/politie etc. maar nu niet... anders had hij gezien dat ik om 17.00uur met spoed naar het zkh ben gebracht met de ambulance.

Bij de jongste hebben we ze in de nacht gebeld toen mijn vliezen braken omdat we toen meteen naar het ziekenhuis moesten gaan. Oudste dochter is bij mijn ouders gaan logeren en een dag later was de kleine er.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 26 Mrt 2015 11:50

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Lady schreef:Wij gaan het niet laten weten. Her lijkt me zo leuk om onverwachts te bellen met hét nieuws. Alleen wanneer we opvang moeten hebben voor ons (stief)zoontje dan staan mijn schoonouders als backup en zij zullen het dan dus wel weten. Ook als het een geplande keizersnee wordt ivm stuitligging, wil ik de datum eigenlijk geheim houden.

Ooh, dat is ook zooo leuk! Zo verbaasd zijn ze dan, je overdondert ze dan echt. Ik had verwacht dat ik niet direct wilde bellen en ze langs laten komen, toen hij er eenmaal was, wilde wij het toch. Ik zat zo vol adrenaline!

Nougat, mijn man had wel vrij genomen van het werk, dus die vermoeden wel wat. Ging al poos slecht met mij en ik zou ingeleid worden (na de ballon is het alleen toch uit zichzelf gestart). Volgens mij wisten ze alleen dat ik in het ziekenhuis lag en dit wel de planning was, maar wanneer onbekend. Zelf was ik al lang thuis en had rond die dagen bewust al geen afspraken gepland staan. Heb ook tijdens de weeeen zitten appen, dat ik lekker ging slapen haha, lag al in het ziekenhuis en het was al gestart, alleen had ik dat zelf niet zo goed door.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Mrt 2015 11:51

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste wist niemand het. Ik heb toen een hele lange bevalling gehad maar heb niemand laten weten dat het begonnen was. Ik was al wel ruim 41 weken dus een hele grote verassing was het niet meer :smile:

Bij de 2e hebben we mijn schoonouders 's nachts wakker gebeld omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Zij waren dus op de hoogte. Uiteindelijk wist het halve dorp het omdat onze auto vanaf 's ochtends vroeg al weg was, er werd volop gespeculeerd :smile: Maar voor de rest hebben we het stil gehouden.

Bij de 3e liep het allemaal wat anders. Ik was ruim overtijd en moest kiezen tussen een geplande keizersnede of nog max. 3 dagen afwachten of hij toch nog uit zichzelf zou komen. In the heat of the moment geroepen dat ze de keizersnede maar in moesten plannen, dat was op vrijdag en kreeg toen te horen dat ik de keizersnede op maandag zou krijgen. Ik heb het hele weekend getwijfeld of ik wel een keizersnede wilde en toen dus wel onze ouders, broers en zussen eb wat vrienden ingelicht. Zij hebben de hele maandag enorm in spanning gezeten, ik heb vanuit het ziekenhuis nog regelmatig geappt met ik ben nog niet opgehaald etc. Toen werd ik ineens heel snel opgehaald en kon ik niet meer laten weten dat het zover was, en de radiostilte was killing voor iedereen. Dat had ik toch liever anders gezien achteraf, ik had de datum van de keizersnede liever voor me gehouden. Maar ik was zo aan het twijfelen dat het ook wel fijn was om er even over te kunnen hebben praten.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Mrt 2015 12:11

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij de oudste wist iedereen het. Nieuws ging als een lopend vuurtje dat ik zou ingeleid worden die dag. De telefoon stond niet stil.

Bij de jongste wisten zijn ouders het, want zij pasten op Louise, mijn mama en beste vriendin heb ik ook een berichtje gestuurd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 26 Mrt 2015 12:20

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Bij ons zoontje heb ik alleen mijn tante een berichtje gestuurd.
Bij ons dochtertje paste mijn schoonzus op ons zoontje dus die wist het al maar die heeft verder niks verteld aan familie, en ook weer mijn tante een berichtje gestuurd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mrt 2015 13:03

Re: Laten weten dat je gaat bevallen?

Vooraf hadden we besloten dat niemand het hoefde te weten. Maar ja.. Mevrouw besloot op mijn verjaardag geboren te willen worden, dus toen moest ik het bezoek afbellen. Gelukkig had ik alleen ouders en schoonouders uitgenodigd, maar die wisten toen dus wel dat het bezig was.

Verder wisten een paar vriendinnen het via een groeps whatsapp, want ik had in de ochtend geappt dat ik het idee had dat het begonnen was. Het was wel fijn om die spannende begin-uren met iemand te delen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers