Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel staat er op de spaarrekening?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2015 13:47

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

ChiQ schreef:Ik kreeg dat gewoon netto, hoor. En het was begin 2008!

Ja maar jij verdiende wel bovengemiddeld :)

♥♥
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 27 Mrt 2015 13:48

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Mijn man werkt fulltime en ik heb een uitkering, maar ik ben wel erg tevreden over ons spaargeld. We hebben meer dan gemiddeld. Wij verdienen minder dan normale mensen, omdat ik maar een Wajong uitkering heb. Maar daardoor kan ik ook bijna geen geld opmaken, want ik ben helemaal niet gezond genoeg om telkens op pad te gaan of te gaan shoppen. Ik maak dus niet zoveel geld op als een 'gezond' mens. Ieder nadeel heeft zijn voordeel toch ;)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Mrt 2015 14:23

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik heb het over netto.. Misschien ligt het aan de leeftijd, mensen waar ik mee omga zijn rond de 30 en dus geen starters meer. Ik werk zelf ook ''alweer'' 7 jaar en ben 28. €3200 bruto is trouwens €2300 netto bij ons.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Mrt 2015 14:38

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik vind €2300 ook een redelijk normaal fulltime netto salaris voor een dertiger. Niet extreem hoog in ieder geval.

On topic: wij willen altijd rond de €10.000 op de spaarrekening hebben staan.
<<

Anoniem136

Bericht 27 Mrt 2015 14:45

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik heb een vergelijkbaar salaris op fulltime basis netto als Chiq, wel wo opgeleid maar starter en ik zit nog in een aanloopschaal. Ik werk veel minder dan fulltime maar zo'n salaris is in mijn vakgebied ook niet vreemd.
<<

Anoniem154

Bericht 27 Mrt 2015 18:31

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

2300 netto vnd ik ook niet excessief hoog....in mijn omgeving is dat wel een normaal netto fulltime salaris...2000-2300
Voor een begin dertiger
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 18:56

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik zou 2300 echt heerlijk vinden als netto salaris. Momenteel halen we dat gezamenlijk binnen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 27 Mrt 2015 20:52

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik schrik ook niet van dat netto salaris, hier verdiend bijna iedereen om ons heen tussen de 1800-2500 euro netto voor fulltime.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Mrt 2015 20:53

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ohh, dat lijkt me echt zo fijn!
Als ik na de zwangerschap een dag minder ga werken, zitten we er samen niet eens zo heel veel boven..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem166

Bericht 27 Mrt 2015 20:56

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik ken maar weinig mensen die dat verdienen. Misschien zit ik wel helemaal in de verkeerde sector, maar ik verdien met mijn fulltime baan, WO-opgeleid, in een senior functie geen € 2.300 netto. Daar ga ik wel naar toe over een jaar of 2, maar dan zit ik dus op € 3.500 bruto en dat is hier echt geen gangbaar salaris.

Edit: dat is bijna anderhalf keer modaal. Als je dat in je eentje verdient, heb je volgens mij een goed salaris en niet een gemiddeld salaris.
<<

Anoniem154

Bericht 27 Mrt 2015 21:13

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Het ligt ook aan sector, regio, type bedrijf.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 27 Mrt 2015 23:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2015 23:27

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Kreeg mijn man maar 2300. Hij krijgt voor 40 uur werken met 1300 op de rekening. Belachelijk weinig
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 27 Mrt 2015 23:37

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Dat is wel heel weinig inderdaad, voor fulltime. Is dat niet beneden het minimum? Hoe oud is jouw man?
<<

Anoniem167

Bericht 27 Mrt 2015 23:40

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Wolbol schreef:Dat is wel heel weinig inderdaad, voor fulltime. Is dat niet beneden het minimum? Hoe oud is jouw man?


Ik geloof dat minimumloon net geen 1300 euro is voor 40 euro, schandalig eigenlijk hoe weinig.
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 23:41

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Wolbol schreef:Dat is wel heel weinig inderdaad, voor fulltime. Is dat niet beneden het minimum? Hoe oud is jouw man?

Minimumloon is fulltime iets van 1400 en nog een beetje bruto, toch? Dan zit hij daar waarschijnlijk in elk geval nog boven... Dat dan weer wel.
<<

Anoniem167

Bericht 27 Mrt 2015 23:42

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Maple schreef:
Wolbol schreef:Dat is wel heel weinig inderdaad, voor fulltime. Is dat niet beneden het minimum? Hoe oud is jouw man?

Minimumloon is fulltime iets van 1400 en nog een beetje bruto, toch? Dan zit hij daar waarschijnlijk in elk geval nog boven... Dat dan weer wel.


Tegenwoordig 1500 bruto.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mrt 2015 23:43

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Minimumloon voor 23 jaar en ouder is 1.501,80 per maand, dan hou je netto inderdaad rond de 1.300 euro over.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 27 Mrt 2015 23:44

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Bruto zelfs....poeh. Wist niet dat het zo laag was....dan kon je idd net onder de 1300 netto uit ofzo?



Edit, heb even opgezocht, dit jaar 1501,80 pm (vanaf 23jr)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mrt 2015 23:49

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2015 00:02

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Mijn man is 32 moet erbij zeggen dat het een social return project is. Dus vanuit bijstand /ww. weer aan het werk. In juni gaat die via bouwbedrijf zelf werken met meer loon. Zal eens op internet zoeken hoeveel dat dan is
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 28 Mrt 2015 00:11

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Wij hebben rond de 10.000 spaargeld. Vind dat we dat behoorlijk netjes doen, nu levend van 1 salaris (32 uur) met een redelijk hoge hypotheek, 2 auto's en 1 kind. We laten er wel het één en ander voor, gaan bijvoorbeeld niet of nauwelijks op vakantie, maar hebben wel de nodige grote uitgaven gedaan vorig jaar (nieuw bed, grotere auto erbij, baby uitzet) en tegenslagen gehad qua werkloosheid etc. de afgelopen jaren.

Hoop wel dat ik toch over een aantal maanden wel weer aan het werk ben. Het lijkt me zo fijn, gewoon eens twee normale salarissen te hebben. Hebben wij nooit gehad, dus ik vraag me inderdaad wel eens af wat andere mensen in vredesnaam allemaal met hun geld doen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 09:07

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Lilou schreef:Wij hebben rond de 10.000 spaargeld. Vind dat we dat behoorlijk netjes doen, nu levend van 1 salaris (32 uur) met een redelijk hoge hypotheek, 2 auto's en 1 kind. We laten er wel het één en ander voor, gaan bijvoorbeeld niet of nauwelijks op vakantie, maar hebben wel de nodige grote uitgaven gedaan vorig jaar (nieuw bed, grotere auto erbij, baby uitzet) en tegenslagen gehad qua werkloosheid etc. de afgelopen jaren.

Hoop wel dat ik toch over een aantal maanden wel weer aan het werk ben. Het lijkt me zo fijn, gewoon eens twee normale salarissen te hebben. Hebben wij nooit gehad, dus ik vraag me inderdaad wel eens af wat andere mensen in vredesnaam allemaal met hun geld doen.
?

Misschien hun hypotheek en uitgave gebaseerd op twee salarissen? Wel op vakanties of juist verdere reizen, meer uit eten? Dat kan ik wel heel goed bedenken waar andere hun geld aan uitgeven.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 09:08

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Ik zit in mijn eentje rond de 10 nu weer.. het is een poosje minder geweest maar laatste tijd de financiële meevallers op mijn spaarrekening gezet dus nu loopt het weer op. Vind het wel een mooi bedrag wat ik dan in mijn eentje bij elkaar spaar.
Mijn vriend heeft overigens veel meer op zijn spaarrekening staan.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem107

Bericht 28 Mrt 2015 09:19

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Studiebol schreef:
Lilou schreef:Wij hebben rond de 10.000 spaargeld. Vind dat we dat behoorlijk netjes doen, nu levend van 1 salaris (32 uur) met een redelijk hoge hypotheek, 2 auto's en 1 kind. We laten er wel het één en ander voor, gaan bijvoorbeeld niet of nauwelijks op vakantie, maar hebben wel de nodige grote uitgaven gedaan vorig jaar (nieuw bed, grotere auto erbij, baby uitzet) en tegenslagen gehad qua werkloosheid etc. de afgelopen jaren.

Hoop wel dat ik toch over een aantal maanden wel weer aan het werk ben. Het lijkt me zo fijn, gewoon eens twee normale salarissen te hebben. Hebben wij nooit gehad, dus ik vraag me inderdaad wel eens af wat andere mensen in vredesnaam allemaal met hun geld doen.
?

Misschien hun hypotheek en uitgave gebaseerd op twee salarissen? Wel op vakanties of juist verdere reizen, meer uit eten? Dat kan ik wel heel goed bedenken waar andere hun geld aan uitgeven.

Ik denk dat je het niet als aanval moet zien hoor, ik vraag me dat namelijk ook wel eens af. Wij zitten nu gezamenlijk op de 2300-2400, moeten elke maand erg uitkijken, maar komen in principe wel rond, én kunnen zelfs nog sparen. Als je dan leest dat mensen hier 2300 euro salaris per persoon normaal vinden, dan ga ik er ook wel over nadenken hoe heerlijk dát zou zijn, ons maandinkomen x2, en wat ik er dan allemaal van zou kunnen doen. Ik geloof dat ik het de eerste maanden van gekkigheid niet zou weten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 09:29

Re: Hoeveel staat er op de spaarrekening?

Maple schreef:
Studiebol schreef:
Lilou schreef:Wij hebben rond de 10.000 spaargeld. Vind dat we dat behoorlijk netjes doen, nu levend van 1 salaris (32 uur) met een redelijk hoge hypotheek, 2 auto's en 1 kind. We laten er wel het één en ander voor, gaan bijvoorbeeld niet of nauwelijks op vakantie, maar hebben wel de nodige grote uitgaven gedaan vorig jaar (nieuw bed, grotere auto erbij, baby uitzet) en tegenslagen gehad qua werkloosheid etc. de afgelopen jaren.

Hoop wel dat ik toch over een aantal maanden wel weer aan het werk ben. Het lijkt me zo fijn, gewoon eens twee normale salarissen te hebben. Hebben wij nooit gehad, dus ik vraag me inderdaad wel eens af wat andere mensen in vredesnaam allemaal met hun geld doen.
?

Misschien hun hypotheek en uitgave gebaseerd op twee salarissen? Wel op vakanties of juist verdere reizen, meer uit eten? Dat kan ik wel heel goed bedenken waar andere hun geld aan uitgeven.

Ik denk dat je het niet als aanval moet zien hoor, ik vraag me dat namelijk ook wel eens af. Wij zitten nu gezamenlijk op de 2300-2400, moeten elke maand erg uitkijken, maar komen in principe wel rond, én kunnen zelfs nog sparen. Als je dan leest dat mensen hier 2300 euro salaris per persoon normaal vinden, dan ga ik er ook wel over nadenken hoe heerlijk dát zou zijn, ons maandinkomen x2, en wat ik er dan allemaal van zou kunnen doen. Ik geloof dat ik het de eerste maanden van gekkigheid niet zou weten.


Ik zie niks als een aanval hoor, ik verdien dat geld ook niet omdat ik niet full time werk. Maar ik kan wel invullen wat andere mensen met dat geld doen, dus daar antwoord ik op.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron