Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Complimenten

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 25 Mrt 2015 15:17

Complimenten

Krijg jij vaak complimentjes van je lover? En zo ja, op welk vlak vooral?

Ik krijg van de mijne namelijk eigenlijk nooit complimenten, bedacht ik me ineens. Hij heeft een beetje het idee dat ik super content ben met mijn gezicht en lichaam - maar dat is niet per se zo. Ik ben er niet doodongelukkig mee, maar ik heb wel wat onzekerheden en af en toe een beetje bevestiging dat het er allemaal wel mee door kan, zou eigenlijk wel fijn zijn.
Ik ben gaan nadenken hoe het zou kunnen komen, maar ik denk dat we allebei tegenover elkaar niet zo complimenteus zijn. Ik zeg ook nooit tegen hem dat hij er goed uit ziet, dat 'ie een leuke trui aan heeft of dat ik een bepaald iets waanzinnig aantrekkelijk aan hem vind. Het enige waar ik hem weleens mee complimenteer, is dat 'ie momenteel wel lekker aan de weg aan het timmeren is qua carrière - maar dat ziet 'ie zelf ook wel :eyes:

Voornemen: eerstvolgende keer dat ik hem zie een compliment geven over iets anders dan studie/werk. En stiekem hopen dat ik hem op ideeën breng en ik binnenkort ook een compliment mag ontvangen, haha.

Hoe zit het bij jullie? Overladen jullie elkaar met een stortvloed aan complimenten? Of zijn jullie ook vooral bezig met elkaar vooral niet te veel veren in de reet te steken? (wat een lompe uitdrukking eigenlijk - is er geen elegantere variant?)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Mrt 2015 15:36

Re: Complimenten

Veren in een kadetje stoppen? :smile:

Nee geen idee. Ik krijg wel regelmatig van mijn vriend te horen dat hij me een lekker ding vindt (waarop ik standaard antwoord dat hij niet goed bij zijn hoofd is), dat ik mooi ben. Dat hij nog nooit zon gevoel heeft gehad voor iemand en als hij vindt dat ik er mooi uitvindt dan zegt hij dat ook.

Maar andersom doe ik dat minder geloof ik. Ik zeg wel als ik vind dat hij er leuk uitziet trouwens maar of dat nu echt op structurele basis is? Wel geregeld, maar niet iedere week. Een complimentje moet ook wel gemeend zijn. Overigens zeg ik wel als we gesprekken hebben wat ik vind dat hij goed aanpakt in het algemeen of juist ook niet.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2015 15:44

Re: Complimenten

Mijn man zegt elke avond:"zo dat ziet er lekker uit, en het eten ook". Als ik het eten op tafel zet :palm:

Wij geven wel complimentjes als we vinden dat de ander leuke kleding aan heeft bijvoorbeeld en mijn man is het afgelopen jaar afgevallen en daar geef ik hem ook wel complimenten voor, zeker in combinatie met kleding die mooier zit bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mrt 2015 15:44

Re: Complimenten

Caro schreef:Veren in een kadetje stoppen? :smile:

Nee geen idee. Ik krijg wel regelmatig van mijn vriend te horen dat hij me een lekker ding vindt (waarop ik standaard antwoord dat hij niet goed bij zijn hoofd is), dat ik mooi ben. Dat hij nog nooit zon gevoel heeft gehad voor iemand en als hij vindt dat ik er mooi uitvindt dan zegt hij dat ook.

Maar andersom doe ik dat minder geloof ik. Ik zeg wel als ik vind dat hij er leuk uitziet trouwens maar of dat nu echt op structurele basis is? Wel geregeld, maar niet iedere week. Een complimentje moet ook wel gemeend zijn. Overigens zeg ik wel als we gesprekken hebben wat ik vind dat hij goed aanpakt in het algemeen of juist ook niet.


Haha, ik denk ook wel eens dat hij niet goed bij zijn hoofd is als hij zegt dat ik een lekker ding ben en dan zit hij over mijn rimpelige blubberbuik met litteken te aaien en dan zegt hij dat ik zo mooi ben en dan denk ik echt: gast je bent niet goed snik. Niet dat ik heel onzeker ben maar ik vind mezelf nou niet echt onder mooi en knap vallen, gewoon prima te doen, dat wel.
Hij zegt ook met enige regelmaat dat ik een goede moeder ben en ook andere complimenten, maar niet de hele dag door of elke dag, gewoon als hij dat op dat moment denkt en meent.

Ik vertel hem ook met enige regelmaat dat ik hem een lekker ding vind of ik zeg dat hij er leuk uit ziet in wat hij aan heeft. Maar goed dat moet ook compenseren voor het feit dat ik ook regelmatig dingen zeg als: je moet echt naar de kapper, ziet er niet uit. Of: jeetje wat een lelijke trui, echt totaal verkeerde kleur. Haha, ik ben gewoon eh nogal open en eerlijk.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Mrt 2015 15:47

Re: Complimenten

Haha ik heb net 't topic voorgelezen aan m'n vriend, om 't even te bespreken... Ik geef hem eigenlijk nooit complimenten, maar ben wel stapelgek op 'm en dat weet-ie. (zei hij net!)

Andersom geeft-ie ook niet vaak complimenten, maar ik weet wel dat-ie me mooi en sexy vindt en the whole mikmak. Hij kan opeens glimlachen als ik van de trap loop en hij ziet dat m'n haar los zit en dan voel ik me echt de mooiste vrouw ter wereld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2015 15:51

Re: Complimenten

minoessepoes schreef:Mijn man zegt elke avond:"zo dat ziet er lekker uit, en het eten ook". Als ik het eten op tafel zet :palm:


Haha dit zegt mijn vriend ook regelmatig.
Als ik een compliment van hem krijg is het meestal op zo'n verkapte manier.
Maar goed, ik ben ook nooit heel erg aan het strooien met complimenten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mrt 2015 15:58

Re: Complimenten

Ik vind het heel fijn wanneer m'n vriend een compliment geeft. En dan niet perse qua uiterlijk hoewel het wel leuk is om te horen hoor. Laatst liep ik in de tuin en zag ik hem naar me kijken met een lach op z'n gezicht en vroeg ik wat er was. 'niks', zei ie. 'Ja zeg nou?' bleek dat ie me zo mooi vond toen, echt een mooie vrouw daar in een mooie tuin bij een mooi huis en daar werd ie gelukkig van. Zo lief vond ik dat. Hij voelde echt even geluk.

Maarre. Ik vind het nog fijner wanneer hij me complimenteert hoe goed ik het allemaal doe. Hij weet dat ik het zwaar heb met sommige dingen en als hij bevestigd dat ik t heus wel goed doe, raakt me dat extra. Hij zegt dat niet vaak meer des te meer waardeer ik dat.

Ik zeg op mijn beurt vaak wanneer hij er leuk uit ziet en ik complimenteert hem met zijn sporten, dat ik dat zo goed vind dat je dat door weer en wind doet.

Ik vind complimenten uit steun echt heel fijn merk ik, dat het oprecht is en dat je iemand echt van je steun kunt betuigen er mee. Dat merk ik heel sterk bij ons, dat wij dat doen.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Mrt 2015 16:04

Re: Complimenten

Mijn vriend zegt net dat-ie zich gecomplimenteerd voelt als ik hem roep om iets van 't keukenkastje te halen (kan k niet bij) en 'm dan bedank. Omdat ik 'm dan (schijnbaar..) lief aankijk.

Oh lieve, simpele ziel..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Mrt 2015 16:42

Re: Complimenten

Mijn vriend geeft wel geregeld complimenten, zowel over mijn uiterlijk als over de dingen die ik doe.
Andersom gaat dat hetzelfde, al doe ik het wel iets minder dan hij geloof ik.
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Mrt 2015 20:02

Re: Complimenten

Ik snap dat je in t begin van de relatie dit vaker/sneller doet dan als je langer bij elkaar bent. Maar idd wel goed om t te blijven doen.
Ex zei:als t niet goed is dan hoor je t wel...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Mrt 2015 21:15

Re: Complimenten

Van mijn dochters krijgen ik vaak complimenten, ik heb altijd een mooi shirt of een mooie ketting aan/om :-) Zo schattig als ze mee kijken wat ik ga aan trekken en dan heel enthousiast kunnen zeggen, Jaaa dat is mooi! En ik krijg het ook te horen als ze het niet mooi vinden :-)

Mijn vriend geeft met als we elkaar niet zien regelmatig complimenten dat hij vind dat ik het goed aan pak met de meiden of dat hij het knap vind dat ik het in mijn eentje red.
Als we elkaar zien, zeggen we te weinig tegen elkaar dat we elkaar er leuk uit vinden zien terwijl ik dat wel vind.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Mrt 2015 22:14

Re: Complimenten

Verder dan "je ziet er lekker uit" komt het bijna niet haha. Soms dat mijn make up mooi is, of mijn haar ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 26 Mrt 2015 11:41

Re: Complimenten

minoessepoes schreef:Mijn man zegt elke avond:"zo dat ziet er lekker uit, en het eten ook". Als ik het eten op tafel zet :palm:


Haha dat zegt mijn man ook regelmatig! Ook zegt hij vaak dat ik er mooi uit zie, dat hij trots op me is. Dat soort dingen. :love: Hij is heel erg van de complimentjes, soms moet ik hem echt afremmen omdat anders het bijzondere eraf is haha.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Mrt 2015 13:24

Re: Complimenten

Mijn man is helemaal niet van de complimentjes. Hij kan zoiets helemaal niet uit zichzelf bedenken.

Mijn zoon zegt genoeg complimenten :love:
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2015 13:33

Re: Complimenten

Mijn man geeft geen complimenten hoor, niet over mijn uiterlijk in ieder geval maar denk wel dat ie me mooi vindt haha!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Mrt 2015 13:37

Re: Complimenten

Ja ik krijg wel regelmatig complimenten. Over m'n uiterlijk, of over hoe ik iets aanpak met onze zoon. Of als ik iets moeilijks op m'n werk heb aangepakt.
Ik probeer het ook terug te doen, over dezelfde dingen en ook wat hij maakt qua meubels/huisdingen.
#teammaple🍁
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Mrt 2015 13:38

Re: Complimenten

Dagelijks. Zowel over mijn uiterlijk, als over mijn karakter, als over zaken die ik doe/heb gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 26 Mrt 2015 13:47

Re: Complimenten

Ja hoor, wij complimenteren elkaar regelmatig. Ik zou het wel een gemis vinden als je nooit eens iets aardigs over de ander zou zeggen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9472

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Mrt 2015 18:12

Re: Complimenten

Gut gut gut...
Wat voorspellend dat het in jouw relatie weer helemaal perfect gaat Nougat!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

anoniem213

Bericht 26 Mrt 2015 18:13

Re: Complimenten

Rizzoli schreef:Gut gut gut...
Wat voorspellend dat het in jouw relatie weer helemaal perfect gaat Nougat!

Beetje een onnodige reactie.
<<

anoniem213

Bericht 26 Mrt 2015 18:16

Re: Complimenten

Wij geven elkaar regelmatig complimenten. Ik vind de vraag een beetje raar:

Overladen jullie elkaar met een stortvloed aan complimenten? Of zijn jullie ook vooral bezig met elkaar vooral niet te veel veren in de reet te steken? (wat een lompe uitdrukking eigenlijk - is er geen elegantere variant?)


Sowieso: waarom zou je elkaar bewust GEEN complimenten geven? En elkaar af en toe een compliment geven, is toch niet direct een stortvloed? Er is toch ook nog zoiets als balans? Mijn vriend zegt het als hij me mooi vindt of als hij mijn outfit goed vindt staan. Daarnaast zegt hij ook regelmatig dat hij weet dat ik iets kan als ik ergens over twijfel of dat hij trots is als ik iets heb gedaan. Andersom is dat net zo. Ik zeg regelmatig dat ik trots op hem ben als ik dat ben of dat ik hem mooi/leuk/lief/hilarisch vind. Dat is hij ook.
<<

Anoniem110

Bericht 26 Mrt 2015 18:26

Re: Complimenten

Ik geef mijn vriend regelmatig een compliment over zijn uiterlijk of over iets wat hij goed heeft aangepakt. Ik kan ook oprecht trots op hem zijn. Sinds we bij elkaar zijn is hij in bepaalde zaken enorm gegroeid en als ik dat aanhaal zie ik dat zijn zelfvertrouwen daardoor alleen maar groeit.

Hij geeft mij ook dat soort complimenten. Over uiterlijk of mijn persoonlijkheid ect. En omdat ik enorm onzeker ben doet mij dat heel veel goed en durf ik op zijn mening en complimenten te vertrouwen. Ik zou het ook een gemis vinden als het ontbrak in een relatie zeker nu ik ervaar hoe fijn het is.
<<

Anoniem164

Bericht 26 Mrt 2015 18:32

Re: Complimenten

Mijn vriend is heel complimenteus, ik ook, het gaat vanzelf eigenlijk! Ik ben er wel een kei in om complimenten over mijn uiterlijk weg te wuiven e mezelf af te kraken, maar dan zegt hij: he, zo praat je niet over mijn vriendin :love:
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 26 Mrt 2015 18:40

Re: Complimenten

Ik krijg heel veel complimenten van mijn man.
Dingen als 'Wat ben je toch mooi', 'Wat heb je heerlijk gekookt' 'Wat ben je toch een lieverd' hoor ik eigenlijk regelmatig :love:
<<

Anoniem125

Bericht 26 Mrt 2015 19:21

Re: Complimenten

Ik vind het ook wat gek als je elkaar bewust niet complimenteert. Ik kan me er ook eigenlijk weinig bij voorstellen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers