Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlees eten is zielig?

<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2015 13:48

Re: Vlees eten is zielig?

Nee, ik vind het niet zielig.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Mrt 2015 13:48

Re: Vlees eten is zielig?

Jans schreef:Een hond heeft toch vlees nodig? Een hond vegetarisch voeden, haha, dat staat wel héél ver van de natuur af.


Ja, dat vind ik dus ook. Maar CBL kan nogal goed met haar vingertje verwijtend naar een ander wijzen, dus in die context is dit natuurlijk wel heel dubbel ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Mrt 2015 13:48

Re: Vlees eten is zielig?

Vlees eten van dieren uit de bio industrie vind ik wel zielig, ja. Vanwege de leefomstandigheden.
Vlees eten van een dier wat normaal heeft kunnen eten, ruimte heeft gehad en geen vreemde medicijnen binnen heeft gekregen vind ik niet zielig.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2015 13:51

Re: Vlees eten is zielig?

Kissyfur schreef:
Wat ik dan wel weer zielig vind, is vlees als hertenvlees en konijnenvlees. Dit zal ik dan ook niet eten. Ik denk dat het komt doordat deze dieren een hoger aaibaarheidsgehalte hebben. Heel krom, ik weet het, maar zo voelt het voor mij gewoon. Ik kan het ook niet uitleggen waardoor het komt.


Terwijl het consumeren van wilde dieren, vergeleken met die uit de bio-industrie, juist veel minder zielig is: die hebben tenminste vrij rond kunnen struinen en het leven kunnen leiden dat past bij hun soort.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 13:52

Re: Vlees eten is zielig?

Miley schreef:Haha nee mij maakt het niet uit wat jouw hond eet. Maar wij mensen staan ook bovenaan de voedselketen, voor ons is het dus ook normaal om vlees te eten. En je opent een topic omdat je het zielig vindt dat er vlees gegeten wordt, en erna schrijf je dat jouw hondje ook vlees eet, in die context is dat gewoon grappig. :smile:


Ik bedoelde de mens, maar dat leek me toch duidelijk. Mijn hond kan het niet zeggen.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 25 Mrt 2015 13:58

Re: Vlees eten is zielig?

caribbeanlover schreef:
Miley schreef:Haha nee mij maakt het niet uit wat jouw hond eet. Maar wij mensen staan ook bovenaan de voedselketen, voor ons is het dus ook normaal om vlees te eten. En je opent een topic omdat je het zielig vindt dat er vlees gegeten wordt, en erna schrijf je dat jouw hondje ook vlees eet, in die context is dat gewoon grappig. :smile:


Ik bedoelde de mens, maar dat leek me toch duidelijk. Mijn hond kan het niet zeggen.


Je hond kan het niet zeggen, jij neemt die beslissing voor je hond. En volgens mij vinden honden per definitie dingen niet zielig. Vind jij het zielig dat jouw hond vlees eet? Daar gaat het toch om?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mrt 2015 14:04

Re: Vlees eten is zielig?

Ik vind het niet zielig. Ik vind het lekker.

Ik vind vlees bereiden ook niet vies en ik kijk gefascineerd naar vlees op markten en bij slagers enzo. Weliswaar alleen als het vers is natuurlijk. Ik vind echt slacht werk wel vies (doch intrigerend) om naar te kijken, maar geprepareerd en gesneden vlees vind ik totaal niet vies.

Ik zeg zelf altijd: Ik zou zelf best een beest kunnen doden om het op te eten (in geval van survival ofzo), maar waar ik wel moeite mee zou hebben is het villen of plukken en de ingewanden er uit halen enzo.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Mrt 2015 14:06

Re: Vlees eten is zielig?

Marin schreef:Ik zeg zelf altijd: Ik zou zelf best een beest kunnen doden om het op te eten (in geval van survival ofzo), maar waar ik wel moeite mee zou hebben is het villen of plukken en de ingewanden er uit halen enzo.


Dan wil ik wel met jou op survival. :smile:
Ik heb het namelijk precies omgekeerd, haha. Met dat plukken enzo zou ik geen moeite hebben.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mrt 2015 14:07

Re: Vlees eten is zielig?

Jans schreef:
Marin schreef:Ik zeg zelf altijd: Ik zou zelf best een beest kunnen doden om het op te eten (in geval van survival ofzo), maar waar ik wel moeite mee zou hebben is het villen of plukken en de ingewanden er uit halen enzo.


Dan wil ik wel met jou op survival. :smile:
Ik heb het namelijk precies omgekeerd, haha. Met dat plukken enzo zou ik geen moeite hebben.


Hahaha grappig! Ik vind dat altijd wel een fascinerend iets. Hoewel ik t tegenwoordig denk ik wel wat beter aan zou kunnen maar toch lijkt me zelf dat veel vervelender dan het doden zelf. Gek he.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Mrt 2015 14:16

Re: Vlees eten is zielig?

Caulfield schreef:
Kissyfur schreef:
Wat ik dan wel weer zielig vind, is vlees als hertenvlees en konijnenvlees. Dit zal ik dan ook niet eten. Ik denk dat het komt doordat deze dieren een hoger aaibaarheidsgehalte hebben. Heel krom, ik weet het, maar zo voelt het voor mij gewoon. Ik kan het ook niet uitleggen waardoor het komt.


Terwijl het consumeren van wilde dieren, vergeleken met die uit de bio-industrie, juist veel minder zielig is: die hebben tenminste vrij rond kunnen struinen en het leven kunnen leiden dat past bij hun soort.


Dat maakt het ook zo krom :)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem315

Bericht 25 Mrt 2015 14:39

Re: Vlees eten is zielig?

Vlees eten is normaal. Een mens heeft vlees nodig, carnivoren (zoals honden) hebben het ook nodig. Niks zieligs aan, mits de slachting snel is gegaan.

Ik ben fel tegen dierenmishandeling, maar dat vind ik een ander verhaal.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Mrt 2015 14:39

Re: Vlees eten is zielig?

Ik vind vlees heerlijk, ook herten en konijnen. Als ik een lammetje in een weiland zie dan denk ik ook gelijk aan lamsrack. Heb jaren paarden gehad en ook gewoon veulen gegeten.

Hoe zit het dan met vis? Is dat niet 'zielig'?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Mrt 2015 14:43

Re: Vlees eten is zielig?

Echt wild wordt vaak geschoten om overbevolking te voorkomen. Er wordt dan ook vooraf bekend gemaakt hoeveel er geschoten mag worden.
Verder eet ik vlees, omdat wij dat als mens nodig hebben. De hoeveelheid vlees die wij consumeren is wel teveel. We zouden het als mens met max 500 gram per week moeten kunnen doen. Ik probeer 1-2 keer per week geen vlees te eten, maar verder is vlees gewoon te lekker en het noord voor mij wel in mijn leven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2015 14:51

Re: Vlees eten is zielig?

Ik vind vlees heerlijk! Kan er wel zonder, maar wil niet zonder.
Zielig? Nee.

Heb trouwens al eens in een slager gezien hoe het gedaan wordt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Mrt 2015 15:42

Re: Vlees eten is zielig?

Wij eten bewust minder vlees, maar helemaal weglaten kunnen we niet, toch wel lekker af en toe. Ik moet bekennen dat ik geen heel goed beeld heb van hoe het in de bio-industrie eraan toe gaat... ik weet dat de dieren het daar slecht hebben, dus ik vind het goed dat bijvoorbeeld supermarkten steeds meer inzetten op vlees van dieren die wel een goed bestaan gehad hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Patsy

Bericht 25 Mrt 2015 16:20

Re: Vlees eten is zielig?

Ik vind vlees heerlijk, ook hert, lam ed. Ik weet hoe dieren geslacht worden en eet er niks minder om. Bio-industrie vind ik wel zielig.
<<

Anoniem170

Bericht 25 Mrt 2015 16:25

Re: Vlees eten is zielig?

Nee, vind ik niet zielig.

Eet je dan ook geen drop enzo? Zit gelatine in, wordt gemaakt van gemalen paardenbotten
<<

Anoniem148

Bericht 25 Mrt 2015 16:30

Re: Vlees eten is zielig?

En hier komt een boeren dochter. De meeste beesten hebben het hier niet slecht en ik spreek dus uit ervaring. Veel mensen zien alleen het beeld van wakker dier maar niet hoe het er echt aan toe gaat, jammer!
Ik eet dus vlees en best veel, iedere dag eet ik vlees en het liefst ook op de boterham. Ik zou niet weten waarom niet en vind het ook echt niet zielig!
We brengen ook een eigen varken of koe naar de slachter voor eigen gebruik.

Ik vind het zielig dat er veel mensen een mening hebben zonder ervaring of kennis erover.
<<

Patsy

Bericht 25 Mrt 2015 16:40

Re: Vlees eten is zielig?

Dandelion, daar heb je helemaal gelijk in idd. Mijn man komt op heel veel boerderijen voor zijn werk, en het gaat er lang niet overal zo aan toe als organisaties als 'Wakker dier' ons willen doen geloven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat Bio-industrie stond voor de bedrijven die dier-welzijn niet als een prioriteit zien, maar nu ik er over nadenk klopt dat niet volgens mij.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Mrt 2015 16:53

Re: Vlees eten is zielig?

Dandelion schreef:Ik vind het zielig dat er veel mensen een mening hebben zonder ervaring of kennis erover.

Nou idd hier ben ik het mee eens.

Ik eet vlees en eet dit ook graag. Ik vind het gewoon heel lekker en bij mij hoort het bij de meeste maaltijden (een geitenkaasaalade daargelaten ). En ja of het zielig is voor de dieren? Lastig.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 23:03

Re: Vlees eten is zielig?

Exogenesis schreef:Vlees eten is normaal. Een mens heeft vlees nodig, carnivoren (zoals honden) hebben het ook nodig. Niks zieligs aan, mits de slachting snel is gegaan.

Ik ben fel tegen dierenmishandeling, maar dat vind ik een ander verhaal.


Hoe denk jij dat die dieren behandeld zijn die uiteindelijk op jouw bord liggen? Of dat nou biologisch vlees is of niet ze worden echt ontzettend vaak naar binnen getrapt als ze niet doorlopen naar hun laatste plek. Bovendien gaat de slachting lang niet altijd snel, pijnloos en in 1x goed.Jij vind vlees eten normaal, maar een mens heeft het niet nodig. Dat men het eet moeten ze zelf weten.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 23:04

Re: Vlees eten is zielig?

Francaise schreef:Ik vind vlees heerlijk, ook herten en konijnen. Als ik een lammetje in een weiland zie dan denk ik ook gelijk aan lamsrack. Heb jaren paarden gehad en ook gewoon veulen gegeten.

Hoe zit het dan met vis? Is dat niet 'zielig'?


Dat hoor je niet vaak. Vroeger kende ik kinderen die reden paard en het eten ervan vonden ze zielig, maar aten wel rund ed. Dan denk ik is dat niet net zo zielig alleen omdat je paardengek bent?
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 23:06

Re: Vlees eten is zielig?

Katrien schreef:Ik vind vlees heerlijk, ook hert, lam ed. Ik weet hoe dieren geslacht worden en eet er niks minder om. Bio-industrie vind ik wel zielig.


Hoe ze geslacht worden dat weten we allemaal wel he, maar zoals erbij zijn geweest zoals bijv. Caramba zou ik natuurlijk nooit kunnen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 23:08

Re: Vlees eten is zielig?

Atelier Madame schreef:
Dandelion schreef:Ik vind het zielig dat er veel mensen een mening hebben zonder ervaring of kennis erover.

Nou idd hier ben ik het mee eens.

Ik eet vlees en eet dit ook graag. Ik vind het gewoon heel lekker en bij mij hoort het bij de meeste maaltijden (een geitenkaasaalade daargelaten ). En ja of het zielig is voor de dieren? Lastig.


Wat heeft een geitenkaassalade er in godsnaam mee te maken?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Mrt 2015 23:10

Re: Vlees eten is zielig?

Ik vind het zielig als ik geen vlees eet :ja:

Maar ik mocht (vroeger iig) van de dokter niet eens vegatarisch worden toen ik dat wilde. M'n ijzer leven zakte toen enorm onder gezond.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers