Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegtuig neergestort in Frankrijk

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Mrt 2015 16:00

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Echt vreselijk dit. Prima dat je zelfmoord wil plegen, maar om daar dan 150 andere onschuldige mensen bij te betrekken? Onbegrijpelijk en afschuwelijk.
2012 & 2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 26 Mrt 2015 16:06

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Wat afschuwelijk :( een vliegtuig ongeluk lijkt me als nabestaande al heel moeilijk te verkroppen, maar dit? echt een hel.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Mrt 2015 16:42

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Verschrikkelijk en nu de reden bekend is kun je daar als nabestaande misschien niet goed mee leren leven.
Wat een angst moeten die mensen gevoeld hebben.
<<

Anoniem149

Bericht 26 Mrt 2015 17:21

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Oh wat verschrikkelijk :(
<<

Anoniem170

Bericht 26 Mrt 2015 18:47

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Er is na 9/11 gekozen om personeel geen sleutel of pas oid te geven.want anders zouden terroristen onder dwang de deur geopend kunnen krijgen.
Maar wat ik denk, als een piloot echt kwaad wil, dan was dat misschien wel op een andere manier gelukt. Ik weet niet of de checks even streng zijn als voor personeel als passagiers?
Ik vind het echt verschrikkelijk, word er ook echt naar van. Wat een angsten moeten die passagiers gevoeld hebben, waarschijnlijk tot einde bewust meegemaakt. Wanneer je angstig bent duurt de tijd ook langer lijkt het, 8 minuten is verschrikkelijk lang op zo'n moment.
Bah, gewoon verschrikkelijk dit nieuws, zoveel onschuldige burgers meenemen. Ik denk dat hij het heeft gedaan om een punt te maken. Al die bezuinigingen in de luchtvaart zijn natuurlijk vrijwel allemaal vanwege de moordende concurrentie, lage ticketprijzen. Gaat ten koste van personeel vaak. Misschien dat hij daarom dit gedaan heeft ipv voor een trein te springen?
We zullen het denk ik nooit weten wat er in het hoofd omging van die piloot
<<

Anoniem166

Bericht 26 Mrt 2015 18:52

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Vorige week was er op zo'n internationale zender een uitzending over dat verdwenen vliegtuig en toen werd dit scenario uitvoerig behandeld en uitgelegd. In het verleden is het eens gebeurd met een piloot die veel geld op de beurs had verloren. Ik vind het wel naar dat het vorige week op tv was en nu dan ook echt is gebeurd. Wellicht dat die piloot het ook wel heeft gezien (internationaal programma volgens mij) en op ideeën is gebracht.
<<

Lieke

Bericht 30 Mrt 2015 14:12

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Ik blijf het een ongelooflijk laffe daad vinden van die piloot. Ze zeggen dat het geen terrorist was, dat ben je dus alleen als je zoiets doet maar dan een baard hebt en moslim bent? Hoe dan ook, condoleances aan alle nabestaanden. Vreselijk..
<<

Anoniem131

Bericht 30 Mrt 2015 14:18

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Lieke schreef:Ik blijf het een ongelooflijk laffe daad vinden van die piloot. Ze zeggen dat het geen terrorist was, dat ben je dus alleen als je zoiets doet maar dan een baard hebt en moslim bent? Hoe dan ook, condoleances aan alle nabestaanden. Vreselijk..

Euh. Een terrorist is iemand die een misdaad pleegt om politieke of godsdienstige redenen. Heeft hier dus niets mee te maken.
<<

Anoniem154

Bericht 30 Mrt 2015 14:54

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Francaise schreef:
Lieke schreef:Ik blijf het een ongelooflijk laffe daad vinden van die piloot. Ze zeggen dat het geen terrorist was, dat ben je dus alleen als je zoiets doet maar dan een baard hebt en moslim bent? Hoe dan ook, condoleances aan alle nabestaanden. Vreselijk..

Euh. Een terrorist is iemand die een misdaad pleegt om politieke of godsdienstige redenen. Heeft hier dus niets mee te maken.



Idd, ik snap de opmerking ook niet. Staat toch los van uiterlijkheden?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2015 17:29

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Blijkbaar heeft de persoon in het verleden onder behandeling gestaan voor zelfmoordneigingen. Nog voordat hij piloot werd. Natuurlijk moet zo iemand dan ook recht hebben op een baan, maar ik zou dan wel als organisatie de controle iets hoger willen hebben. Vooral als het gaat om een beroep waarbij andere mensen betrokken kunnen raken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mrt 2015 19:56

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Silly-One schreef:Blijkbaar heeft de persoon in het verleden onder behandeling gestaan voor zelfmoordneigingen. Nog voordat hij piloot werd. Natuurlijk moet zo iemand dan ook recht hebben op een baan, maar ik zou dan wel als organisatie de controle iets hoger willen hebben. Vooral als het gaat om een beroep waarbij andere mensen betrokken kunnen raken.
Inderdaad. Wij hadden het er op het werk ook nog over. Er werkt op mijn afdeling een vrouw die zwaar depressief is geweest, die écht tot zelfmoord in staat was (en misschien wel is). Stel je voor dat die eens een keer kwaad wordt op een patiënt en ze een overdosis insuline geeft? Ik vind het niet verantwoord om dat soort mensen te laten waken over de veiligheid van klanten (in een vliegtuig) of patiënten (in een ziekenhuis). In ieder geval niet ergens waar je verantwoordelijk bent voor mensen hun leven.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Mrt 2015 19:59

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Maar Lampenkapje, jezelf iets willen aandoen of iemand anders iets aan doen is toch iets heel anders? De piloot heeft zelfmoord gepleegd en nam vele mensen met zich mee. Een overdosis insuline is een "eenzijdige actie", dat zou dan moord zijn en geen zelfmoord.

Wat betreft de veiligheidscontroles van de luchtvaartmaatschappij...ja die mogen hoger liggen. Iedere ramp brengt weer nieuwe maatregelen met zich mee; als het kalf verdronken is, dempt men de put. Heel verdrietig, maar zo gaat het natuurlijk in veel organisaties. Eerst moet het fout gaan voordat er iets verandert.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Mrt 2015 20:15

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Silly-One schreef:Blijkbaar heeft de persoon in het verleden onder behandeling gestaan voor zelfmoordneigingen. Nog voordat hij piloot werd. Natuurlijk moet zo iemand dan ook recht hebben op een baan, maar ik zou dan wel als organisatie de controle iets hoger willen hebben. Vooral als het gaat om een beroep waarbij andere mensen betrokken kunnen raken.

Eens!
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mrt 2015 20:18

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Green_Pepper schreef:Maar Lampenkapje, jezelf iets willen aandoen of iemand anders iets aan doen is toch iets heel anders? De piloot heeft zelfmoord gepleegd en nam vele mensen met zich mee. Een overdosis insuline is een "eenzijdige actie", dat zou dan moord zijn en geen zelfmoord.
Ja klopt, maar waarom zou iemand daar niet toe in staat zijn? Als zij vinden dat andere mensen moeten lijden, moeten voelen wat zij hebben gevoeld (ik begreep althans dat er zo'n beeld aan sommige depressies vast zit en dat dit mogelijk een motief is waarom hij 150 man heeft meegenomen in zijn zelfmoord, zodat andere mensen, nabestaanden, ook pijn voelen)?

Het gaat er om dat dit soort mensen labiel zijn, dat zij niet te vertrouwen zijn met mensenlevens en dat je ze die 'macht' ook niet hoort te geven. Als een een patiënt van die collega haar nu heel gevoelig geraakt had ergens (onbewust), wie weet wat voor actie ze dan had kunnen uithalen. Wanneer kun je welk risico nemen en iemand welke verantwoordelijkheid toekennen?

Dat was in ieder geval de discussie die wij vanmiddag hadden :)
<<

Sanne_F

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 Mrt 2015 11:21

Bericht 30 Mrt 2015 21:17

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Ze moeten nu dus gewoon een speciale weg aanleggen om alle restanten te kunnen vervoer. Wat erg allemaal.
<<

Anoniem102

Bericht 30 Mrt 2015 21:49

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

-
Laatst gewijzigd door Anoniem102 op 21 Mei 2015 22:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem131

Bericht 30 Mrt 2015 22:46

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Missundaztood schreef:Maar Lampenkapje, als je zo over depressie denkt, heb je geen idee wat depressie inhoudt.
Ik ben zelf depressief en ken uit therapieën meerdere depressieve mensen; ben absoluut niet van plan om anderen wat aan te doen. Dit is helemaal geen kenmerk van depressie.
Als je suïcidaal bent, hoor je inderdaad niet in een cockpit thuis. Dat ben ik met je eens. Maar om het zo ver te slepen dat je helemaal niet meer met mensen kunt werken... eigenlijk beweer je met zo'n uitspraak dat ik net zo goed tot moorden in staat zou zijn omdat ik zélf liever niet meer leef.
Ik vind het in deze zaak kwalijk dat er direct geroepen is dat het een zelfmoordactie was. Voor hetzelfde geld had de man een psychose of was hij aan het dissociëren. Nogmaals, dan hoor je niet in een cockpit thuis (begrijp me goed), maar het doelbewuste is vooralsnog niet bewezen. En afgelopen weekend werd ineens weer gesteld dat een technisch mankement ook nog niet uitgesloten is.
Daar komt bij: kom eens om hulp. Ik heb vorige week een half uur lang moeten doorvragen om een verwijzing naar psychiatrie. Laat staan dat collega's of leidinggevenden actie ondernemen...
Als het te laat is, weten mensen ineens allemaal hoe het had gemoeten. Maar als je middenin een depressie zit, is er bijna niemand die je te hulp schiet.

Ik vind Lampenkapje haar kritische vragen heel logisch en ze doet verder ook geen beweringen.
Verder reageer ik niet op iemand die net haar account heeft verwijderd omdat ze zich alles zo aantrekt wat er hier op het forum wordt gezegd.
<<

Anoniem102

Bericht 30 Mrt 2015 23:01

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

-
Laatst gewijzigd door Anoniem102 op 21 Mei 2015 22:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem107

Bericht 30 Mrt 2015 23:05

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Maar Missundaztood, je kunt toch moeilijk écht begrip verwachten van mensen die nooit in jouw situatie hebben gezeten? Ik ben het wel met Francaise eens, ik denk dat je het té veel op jezelf betrekt. Openheid over een depressie is fijn, zo kun je begrip kweken bij mensen. Maar dat begrip is er niet zomaar, niet door zomaar in een schulp te kruipen en jezelf als slachtoffer op te stellen. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met een depressie maar ik denk dat jouw houding die je nu aanneemt, je niet echt verder gaat helpen. Althans niet hier op het forum.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mrt 2015 23:46

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Lief, lief, lief Missundaztoodje. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik héél goed weet wat een depressie inhoudt. Zelf wil jij niet dat mensen vooroordelen hebben, maar volgens mij ben jij hier nu degene met vooroordelen. Jij bent niet de enige op deze aardkloot die shit heeft meegemaakt. Ik begrijp wel dat je dat nu niet zo ziet, want jouw leven is het meest kutte wat er op dit moment bestaat en niemand begrijpt hoe kut jij het wel niet hebt en hoe zwaar het allemaal wel niet is.

Als ik tijdens mijn depressie de kans had gehad om de 'oorzaak' een dodelijke hoeveelheid insuline toe te dienen zonder betrapt te worden, zou ik dat misschien wel hebben gedaan. Alleen al het feit dat ik daar over na heb gedacht (en vele andere manieren om die persoon te vermoorden), de agressie, de kwaadheid die ik in me had, maakt dat ik niet stabiel was die periode.

Als je depressief bent vind je het niet meer zo belangrijk wat andere mensen voelen. Jij voelt je kut en dat is het belangrijkste. Of je voelt je schuldig tegenover een paar bepaalde mensen en dat vind je het belangrijkste. Andere zaken komen op de achtergrond. Je depressie is in alles wat je doet aanwezig en speelt de hoofdrol. Laat die verpleegkundige werken en die denkt bij klachten van een patiënt dat die patiënt zich niet moet aanstellen, want het kan allemaal nog slechter zijn en iedereen heeft wel eens pijn. Jij hebt toch ook pijn en niemand helpt jou van die pijn af. Gevolg is dat je patiënt onnodig pijn lijdt en jij misschien wel complicaties over het hoofd ziet, omdat je niet geïnteresseerd bent of het minder belangrijk vindt dan waar jij in je hoofd mee bezig bent.

Feit is nu eenmaal dat mensen met een depressie minder stabiel zijn. Voor sommige beroepen wil ik toch echt wel een stabiel en betrouwbaar persoon hebben. Piloten en verpleegkundigen/artsen zijn daar een voorbeeld van.
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2015 07:12

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Missundaztood schreef:Deze reactie zegt al genoeg, dat er maar weinig begrip is voor depressiefjes.
Hooguit dat ze iemand wellicht eens een overdosis insuline kunnen geven...
Whatever. Ik weet genoeg.


Dan neem ik mezelf maar als voorbeeld maar ik heb idd weinig op met mensen met zware depressief als je voorbeelden ziet als een piloot die 149! Onschuldige mensen meeneemt in zijn gekheid.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 31 Mrt 2015 08:48

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Ik heb er de afgelopen dagen meerdere malen over nagedacht maar ik kan het niet begrijpen... Dat je zelfmoord pleegt, dat kan ik wel snappen als je dat als enige uitweg ziet. Maar 'gewoon doelbewust' 149 andere mensen vermoorden want zo zie ik het, dat snap ik gewoon echt niet. Nu heb ik gelukkig geen ervaring met depressief zijn maar ik kan mij (gelukkig misschien) niet voorstellen dat je dan in staat bent om een massa moordenaar te worden.

Nu vind ik het stuk van Lampenkapje wel verhelderend en snap ik het iets beter maar ik blijf een gevoel van ongeloof houden. Ook omdat voor zover de info nu bekend is het echt doelbewust lijkt...
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem170

Bericht 04 Apr 2015 18:25

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Ik denk dat die co-piloot daar helemaal niet mee bezig was dat hij 149 mensen met zich zou meenemen :nopompom:
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 04 Apr 2015 22:58

Re: Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Nou het schijnt dat hij dat dus wel besefte. Hij had zo'n pijn, dat hij andere mensen ook erge pijn wilde laten voelen....
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron