Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama mazzeldagen

<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2015 19:53

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:Alleen mama heeft mazzel, of mag papa ook mee profiteren? :no:


Nee. Want alleen mamas shoppen voor hun kind. Papas boeit het echt niet of een kind nou in een blauwe of ern bruine bugaboo ligt
<<

Anoniem151

Bericht 26 Mrt 2015 20:07

Re: Mama mazzeldagen

Dandelion schreef:Ik wilde een isofix, de prijs bij babydump is hetzelfde als prenatal. Alleen bij babydump kun je met een code lepeltjes en een rompertje krijgen.

de tripptrapp stoel heeft geen tafelblad toch? Dat wilde ik eigenlijk wel. Iemand een idee welke stoel dan fijn is?


Er bestaat wel een blad voor de tripptrapp, de playtray
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 08:57

Re: Mama mazzeldagen

Alibi schreef:
Nougat schreef:Alleen mama heeft mazzel, of mag papa ook mee profiteren? :no:


Nee. Want alleen mamas shoppen voor hun kind. Papas boeit het echt niet of een kind nou in een blauwe of ern bruine bugaboo ligt

Hier is dat echt anders. Wij staan er hetzelfde in, we kopen de hoognodige spullen en de meeste dingen waar anderen moeilijk over doen boeien ons allebei niet. Maar het is niet zo dat het papa allemaal niet boeit en dat ik alles uitkies ofzo, we doen het echt samen. Gaan samen naar de winkel etc.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Mrt 2015 09:08

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:
Alibi schreef:
Nougat schreef:Alleen mama heeft mazzel, of mag papa ook mee profiteren? :no:


Nee. Want alleen mamas shoppen voor hun kind. Papas boeit het echt niet of een kind nou in een blauwe of ern bruine bugaboo ligt

Hier is dat echt anders. Wij staan er hetzelfde in, we kopen de hoognodige spullen en de meeste dingen waar anderen moeilijk over doen boeien ons allebei niet. Maar het is niet zo dat het papa allemaal niet boeit en dat ik alles uitkies ofzo, we doen het echt samen. Gaan samen naar de winkel etc.


Alsof jij ook zou antwoorden dat jij het idd alleen zou uitzoeken en het je man geen ene moer kan interesseren...
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 09:12

Re: Mama mazzeldagen

Omdat dat niet zo IS! Ik vind het eerlijk gezegd heel normaal dat je samen de spullen koopt voor je kind en het samen uitzoekt. Ik zie dit in mijn omgeving ook veel gebeuren, zie zo ontzettend veel heel betrokken vaders, die alles willen weten, alles uitzoeken, etc. Daarom verbaast het me dat die kortingsdagen deze naam draagt. Ik vind het nogal achterhaald overkomen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Mrt 2015 09:17

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:Omdat dat niet zo IS! Ik vind het eerlijk gezegd heel normaal dat je samen de spullen koopt voor je kind en het samen uitzoekt. Ik zie dit in mijn omgeving ook veel gebeuren, zie zo ontzettend veel heel betrokken vaders, die alles willen weten, alles uitzoeken, etc. Daarom verbaast het me dat die kortingsdagen deze naam draagt. Ik vind het nogal achterhaald overkomen.


Schrijf een brief naar de prenatal misschien doen ze er iets mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 09:20

Re: Mama mazzeldagen

Ja, is wel een idee. Ik zal mijn man eens vragen.
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 09:26

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:Ja, is wel een idee. Ik zal mijn man eens vragen.

Ik dacht dat jij pretendeerde zo zelfstandig te zijn. Moet je nu echt met je man overleggen hoe en óf je de Prenatal hierover gaat mailen?

En, over de naam: het bekt lekker, daarom heet het zo. Niks meer en niks minder.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 09:35

Re: Mama mazzeldagen

Nee hoor, ik kan prima zelf schrijven, maar ik ben wel benieuwd naar de mening van mijn man en ik denk dat het sterker kan overkomen om samen een brief te schrijven. Zelfstandig zijn betekent niet dat je nooit iets aan een ander vraagt, of nooit eens iets samen doet, haha!
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 09:39

Re: Mama mazzeldagen

Ik ga heel hard lachen als je man z'n schouders zou ophalen en doorgaat met waar hij mee bezig was. Maar dat ga je nooit melden hier, denk ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2015 09:39

Re: Mama mazzeldagen

Maple schreef:
En, over de naam: het bekt lekker, daarom heet het zo. Niks meer en niks minder.
Maar eerlijk is eerlijk: als het 'papa's profiteerdagen' had geheten was het raar geweest :)
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Mrt 2015 09:39

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:Ja, is wel een idee. Ik zal mijn man eens vragen.


:palm: :palm: :palm:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 09:40

Re: Mama mazzeldagen

Precies mijn punt, UN!
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2015 11:01

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:
Alibi schreef:
Nougat schreef:Alleen mama heeft mazzel, of mag papa ook mee profiteren? :no:


Nee. Want alleen mamas shoppen voor hun kind. Papas boeit het echt niet of een kind nou in een blauwe of ern bruine bugaboo ligt

Hier is dat echt anders. Wij staan er hetzelfde in, we kopen de hoognodige spullen en de meeste dingen waar anderen moeilijk over doen boeien ons allebei niet. Maar het is niet zo dat het papa allemaal niet boeit en dat ik alles uitkies ofzo, we doen het echt samen. Gaan samen naar de winkel etc.


OMG het lijkt mij echt dodelijk vermoeiend om alles samen te moeten doen zodat het maar 50/50 verdeeld is.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 13:09

Re: Mama mazzeldagen

Wij doen niet alles samen en niet alles hoeft 50/50, maar het is niet zo dat mijn man alles wat met ONS kind te maken heeft niet interessert. We doen dus samen de grote inkopen, gewoon omdat het ons beide aangaat.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Mrt 2015 13:12

Re: Mama mazzeldagen

Dat je je überhaupt druk kunt maken over die naam..
Als ik dat mijn man zou vragen, zou hij mij volgens mij keihard uitlachen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 13:19

Re: Mama mazzeldagen

Cinnamon schreef:Dat je je überhaupt druk kunt maken over die naam..
Als ik dat mijn man zou vragen, zou hij mij volgens mij keihard uitlachen.

Ik vind het apart ja. Het stoort me sowieso als bedrijven hun marketing zo duidelijk voeren gericht op een bepaalde doelgroep. Bepaalde stereotypes worden op die manier uitvergroot en in stand gehouden. En ja, dat heeft wel degelijk impact.

Hetzelfde bijvoorbeeld met bierreclames die alleen gericht zijn op mannen. Ik hou zelf erg van speciaalbier, maar kennelijk is het vanuit de producent niet de bedoeling dat ik het drink, alleen maar omdat ik vrouw ben. En zo zijn er legio voorbeelden. Mijn man is het trouwens volledig met me eens en stoort zich er ook aan. Hij herkent zich ook niet in het stereotype beeld van stoere, gevoelloze man die alleen maar geinteresseerd zou zijn in auto's, bier, tieten en dure horloges, om maar iets te noemen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Mrt 2015 13:25

Re: Mama mazzeldagen

Nee, mijn man herkent zich daar ook totaal niet in, maar alsnog zou het niet in hem opkomen om zich druk te maken over de naam van zo'n actie. Hij kijkt dan vooral naar of het wel echt goede aanbieding zijn en of de naam zich nou richt op mama's op papa's zou hem echt worst wezen.
Net zoals dat ik gewoon speciaalbiertjes drink als ik daar zin in heb.
Bedrijven kijken nou eenmaal naar het gemiddelde en over het algemeen zijn vrouwen denk ik toch net iets meer bezig met de baby(spullen) dan mannen en zijn er meer mannen die bier drinken en het lekker vinden dan vrouwen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 13:59

Re: Mama mazzeldagen

Zo maak jij je vast weer druk over andere dingen die mij niet interesseren. Prima toch?
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 14:21

Re: Mama mazzeldagen

Nougat schreef:
Cinnamon schreef:Dat je je überhaupt druk kunt maken over die naam..
Als ik dat mijn man zou vragen, zou hij mij volgens mij keihard uitlachen.

Ik vind het apart ja. Het stoort me sowieso als bedrijven hun marketing zo duidelijk voeren gericht op een bepaalde doelgroep. Bepaalde stereotypes worden op die manier uitvergroot en in stand gehouden. En ja, dat heeft wel degelijk impact.

Hetzelfde bijvoorbeeld met bierreclames die alleen gericht zijn op mannen. Ik hou zelf erg van speciaalbier, maar kennelijk is het vanuit de producent niet de bedoeling dat ik het drink, alleen maar omdat ik vrouw ben. En zo zijn er legio voorbeelden. Mijn man is het trouwens volledig met me eens en stoort zich er ook aan. Hij herkent zich ook niet in het stereotype beeld van stoere, gevoelloze man die alleen maar geinteresseerd zou zijn in auto's, bier, tieten en dure horloges, om maar iets te noemen.

Ik vind het heel logisch dat Prénatal zich richt op de mama's, want vrouwen, moeders zijn toch makkelijker bereid aankopen te doen voor hun kroost en zijn hier makkelijker toe over te halen. Kwestie van je doelgroep kennen, slim marketingtechnisch plannetje.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 14:22

Re: Mama mazzeldagen

Moeders zijn makkelijker bereid aankopen te doen? Ik herken dit beeld niet.
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 14:28

Re: Mama mazzeldagen

Uitzonderingen daar gelaten. Over het algemeen hoor je regelmatig dat moeders meer spullen/kleding voor hun kind kopen sinds ze moeder zijn, dan voor henzelf (hier zul je ook wel een mening over hebben, maargoed, daar hebben we het in dit topic niet over :)). Als er dan allemaal mooie aanbiedingen op hun pad komen, ja, dan zijn de moeders snel overstag dan de vaders. En ja, ook hier uitzonderingen daargelaten.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Mrt 2015 16:51

Re: Mama mazzeldagen

Wat een muggenzifterij over de naam. Het is nogal logisch dat het mama mazzeldagen heet en geen papa profiteerdagen. Heb je wel eens een man in positiekleding gezien of zien kolven? Het is toch overduidelijk dat een winkel als Prenatal die een dergelijk assortiment heeft zich voornamelijk richt op moeders. Dat zegt toch helemaal niets over of de vader wel of geen inspraak heeft in de aankopen die gedaan worden en dat alleen moeders er mogen shoppen?
<<

Anoniem125

Bericht 27 Mrt 2015 16:54

Re: Mama mazzeldagen

95% van het assortiment is bedoeld voor kinderen. Je hebt inderdaad een hoekje met positiekleding, maar dat is echt niet de reden waarom het deze naam heeft gekregen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2015 17:03

Re: Mama mazzeldagen

Nooit gedacht dat deze dag zou komen, maar ik ben het eens met Nougat. Al jaren zelfs. Toen ik nog bij de Prénatal werkte vond ik het altijd zo stom dat wij adverteerden met mama mazzeldagen. Ik noemde het gewoon altijd alleen mazzeldagen :D
En het argument 'het bekt lekker' vind ik ook een beetje onzin, maak er dan mega mazzeldagen van ofzo.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers