Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapdrama

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 10:31

Slaapdrama

Phhh ik weet het echt niet meer. Eigenlijk tobben we al 2 jaar met een slaapdrama wat het grootste gedeelte door medische klachten werd veroorzaakt. Nu is er eigenlijk 'niets' en zijn we er echt van overtuigd dat het om aandacht of hoe je het noemen wil gaat.

Middag slaapje gaat zonder problemen. Alleen bij het naar bed brengen 's avonds begint het al. Blijven kroelen, vast klampen, niet willen slapen zonder ons, krijsen noem maar op. Als andere hem naar bed brengen is er niets aan de hand, maar dat is geen oplossing natuurlijk.

Voor mijn gevoel hebben we alles al geprobeerd, tijdje bij hem blijven, kort bij hem blijven, uitleggen, weggaan, terugkomen, schommelen.

Als we het gewoon iedere keer weggaan en bij huilen (lees krijsen) om de zoveel tijd terug gaan, zijn we gerust op een avond 1 a 2 uur bezig, waar hij in momenten iedere keer wel even rustig wordt gaat zitten of liggen, om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Dit tafereel gaat 's nachts helaas net zo door. Vorige nacht heeft het gelukkig de nacht doorgeslapen om vervolgens na 5 uur niet meer te gaan slapen, en vannacht werd hij 4 keer zo wakker. Dit wisselt elkaar een beetje af.

het enige wat ik kan verzinnen waarmee dit is begonnen is het stoppen met de speen. ergens zou ik hem het liefst terug geven in de hoop op nachtrust voor ons allemaal maar ben er niet van overtuigd dat dat de oplossing is.

Ik hoop dat iemand hier tips heeft, want ik zit er onderhand wel doorheen.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Mrt 2015 10:38

Re: Slaapdrama

Wat vervelend zeg, ik kan mij voorstellen dat dit erg op gaat breken. Maar is dit begonnen toen jullie zijn gestopt met de speen? Want als het daarvoor echt beduidend beter gaat dan nu, zou ik persoonlijk heel snel die speen terug geven. Dan zou je over bijvoorbeeld een half jaartje opnieuw kunnen proberen om met de speen te stoppen. Dan is hij al wat ouder en snapt hij het misschien beter?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 10:49

Re: Slaapdrama

Bedankt voor je reactie. Voorheen was het de speen geven en sliep hij weer verder. Maar omdat het overdag super goed gaat zonder speen met slapen, ben ik er dus niet helemaal van overtuigd dat het s nachts dan opgelost is als ik de speen terug geef. En hij kan nu ook een nacht doorslapen en dan is hij alleen wat vroeger wakker
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Mrt 2015 10:51

Re: Slaapdrama

Slaapt hij nog in zijn ledikant of in een 1 persoonsbed?
Luuk heeft in zijn ledikant 2 jaar lang dramatisch geslapen!! Tot hij zijn 1 persoonsbed kreeg. Vanaf dag 1 ging dit al zoveel beter en nu met 2.5 slaapt hij heel goed.

Mocht je inderdaad het idee hebben dat het ook aan de speen kan liggen zou ik die net zoals lotus meteen terug geven!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 10:53

Re: Slaapdrama

Hij slaapt nu nog in een ledikant. Ik heb er ook al over nagedacht of dat de oplossing zou zijn. Ik heb alleen niet een bed om het eens te proberen. Ik zou het dan echt helemaal om moeten gooien. We willen dan gelijk zijn kamer veranderen (behangen, andere meubels) en vraag me af of dat nu ten goede komt. Het is het overdenken waard. Bedankt voor het meedenken
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Mrt 2015 10:56

Re: Slaapdrama

Ella schreef:Hij slaapt nu nog in een ledikant. Ik heb er ook al over nagedacht of dat de oplossing zou zijn. Ik heb alleen niet een bed om het eens te proberen. Ik zou het dan echt helemaal om moeten gooien. We willen dan gelijk zijn kamer veranderen (behangen, andere meubels) en vraag me af of dat nu ten goede komt. Het is het overdenken waard. Bedankt voor het meedenken


We zijn bij Luuk begonnen met het neerleggen van een matras voor zijn bedje. Dat zou je misschien eerst kunnen proberen?
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 11:10

Re: Slaapdrama

amber- schreef:
Ella schreef:Hij slaapt nu nog in een ledikant. Ik heb er ook al over nagedacht of dat de oplossing zou zijn. Ik heb alleen niet een bed om het eens te proberen. Ik zou het dan echt helemaal om moeten gooien. We willen dan gelijk zijn kamer veranderen (behangen, andere meubels) en vraag me af of dat nu ten goede komt. Het is het overdenken waard. Bedankt voor het meedenken


We zijn bij Luuk begonnen met het neerleggen van een matras voor zijn bedje. Dat zou je misschien eerst kunnen proberen?

Dat is een goede tip, dankje wel. Zeker het proberen waard
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Mrt 2015 11:12

Re: Slaapdrama

Ben benieuwd of het helpt. Ik hoop het voor jullie!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 13:03

Re: Slaapdrama

Dankje wel. ik laat het weten
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Mrt 2015 22:48

Re: Slaapdrama

Nou gelijk maar geprobeerd, ook gelijk maar opgegeven. Mijn man had een zijwand weggehaald. onze zoon ging echt niet het bed in voor het er weer in zat. Nu slaapt hij net een half uur. ik weet het echt niet meer :(
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 23 Mrt 2015 23:09

Re: Slaapdrama

Medische problemen zijn helemaal opgelost?
Is het geen angst door de dingen die hij heeft mee gemaakt?

Ik weet nog wel een periode dat ik bij mijn dochters op de kamer zat met me rug naar ze toe om de angst voor donker en slapen weg te halen. Door er te zitten en te laten zien dat het vertrouwd is.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Mrt 2015 08:11

Re: Slaapdrama

Nee met medicatie gaat het goed. In april weer op controle dus weet het dan zeker. Maar aangezien het heel goed gaat als iemand anders hem naar bed brengt of s nachts naar hem toe gaat, ben ik er echt van overtuigd dat het alleen naar ons is en niet iets medisch.

We blijven nu al vaak bij hem, door over zijbn rug te wrijven vat hij in slaap, gisteravoind gelijk gedaan en vannacht weer 3x.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 24 Mrt 2015 08:22

Re: Slaapdrama

He bab wat vervelend Ella. Ik had gehoopt dat het zou helpen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem123

Bericht 24 Mrt 2015 08:49

Re: Slaapdrama

Bedje op een andere plek zetten? Of in een campingbedje. Misschien dat hij zo wel wel slapen, wat ellendig zeg zo :(
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 24 Mrt 2015 09:32

Re: Slaapdrama

Lampje aan laten al geprobeerd? Misschien is hij gewoon bang.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 24 Mrt 2015 10:59

Re: Slaapdrama

Dat lampje is ook een goed idee. Luuk heeft onlangs een periode gehad dat hij nog weleens zijn bed uitkwam en voor de deur op de grond ging liggen. Zit een spleet onder zijn deur en op de hal brand een lampje. Op zijn kamer hebben we nu het spookje van ikea de hele nacht aan en sinds toen gaat hij niet meer voor de deur liggen.

En anders misschien toch weer eens proberen 's nachts de speen te geven??
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Mrt 2015 11:38

Re: Slaapdrama

Campingbedje ook al geprobeerd, lampjhe brand altijd. Het is ook dat we echt in een negatieve cirkel zitten. Hij is moe, daardoor nietr te pruimen soms, ondeugend noem maar op. Hij komt ook echt slaap te kort zo.(en wij ook). Ik denk dat ik vd week de speen maar eens probeer, vind het alleen lastig. Ik denk namelijk niet dat dat de oplossing is, en als hij er dan weer aan wen is het zonde van de tijd en energie die we erin gestoken hebben.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Mrt 2015 12:25

Re: Slaapdrama

Misschien een keer laten logeren? Dan doorbreek je voor even de cirkel waar jullie nu inzitten
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 24 Mrt 2015 13:49

Re: Slaapdrama

Heeft het ook niet met zijn reflux klachten te maken dat zijn speen daar door juist nog wel fijn is?

En daarnaast klinkt het ook als angst. Heeft hij enge dingen beleefd? Hij zal vertrouwen moeten winnen en natuurlijk kost dat energie die eigenlijk al op is. Maar als je zelf niet positief bent werkt dat ook door op hem.

klinkt makkelijk zoals ik het beschrijf maar ik heb ook in je schoenen gestaan dus weet hoe het is.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 24 Mrt 2015 14:20

Re: Slaapdrama

En als je nou het ledikant (tijdelijk) uit het kamertje haalt zodat hij het niet ziet. Eigen dekbed oo het marras en naast hem gaan ligfen tot hij slaapt?
A.K.A Slaatje

]
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Mrt 2015 14:24

Re: Slaapdrama

Ben blij dat jullie meedenken hoor!

Meisjesmama wat jij zegt heb ik ook even aan gedacht, ga het zeker deze maand aan de kinderarts vragen. Alleen lijkt me ook dat hij daar dan overdag ook last van zou moeten hebben als dat zo is. En dat is niet zo. Ik ben me nergens van bewust dat hij iets engs heeft meegemaakt. Het gaat verder juist goed. Hij huilt sinds een paar weken niet meer als we hem naar de opvang brengen en zwaait ons gewoon uit. Dan heeft hij wel het vertrouwen dat wij terugkomen.

Venzje: we zijn ons nu al aan het verdiepen in een ander kamertje. Willen met hem wat uit gaan zoeken om het interessant te maken, en dan hopen dat het misschien wel werkt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers