Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik vind het zo'n apart idee

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Mrt 2015 23:51

Ik vind het zo'n apart idee

Dat je 6 maanden lang naar de uitgerekende datum toeleeft. En deze datum vervolgens weer heel erg naar de achtergrond gaat en het weer een van de 365 dagen in het jaar word terwijl de geboortedatum je altijd bij blijft. Ja je denkt er wel eens aan terug maar als ik mijn moeder nu vraag mam wanneer was je uitgerekend van mij krijg ik de ene keer 28 maart en de andere keer 29 maart te horen.
Er hangt zoveel asn terwijl de kans dat je op die datum bevalt zo klein is.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2015 23:55

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik moest de eerste keer ook echt wennen aan de datum 3 november, en dat het niet meer 8 november was. De tweede keer had ik dat minder, toen was ik er denk ik al meer op ingesteld dat het meer een indicatie was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Mrt 2015 23:57

Re: Ik vind het zo'n apart idee

De geboortedatum wordt inderdaad wel dé datum. Toch weet ik nog precies wanneer ik uitgerekend was en met welke termijnen ik bevallen ben. Maar wie weet wordt dat naarmate de jaren verstrijken wel minder qua geheugen, ben benieuwd. Op zich is het ook heel logisch, omdat je nooit precies weet wanneer je kindje komt, heb je vooral de uitgerekende datum als streefdatum. Is het eenmaal geboren, dan wordt de geboortedatum de nieuwe belangrijke datum. Maar inderdaad wel bijzonder, eerst leef je zo naar een bepaalde datum toe, en wordt het vaak toch een andere datum als je niet op de uitgerekende datum bevalt. Terwijl je toch maandenlang met een bepaalde datum bezig bent geweest.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Mrt 2015 23:58

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik ben bij de eerste op de uitgerekende datum bevallen, dus die datum is me wel bijgebleven. :wink:

Vorig jaar, op Valentijnsdag, heb ik de beslissing genomen om de borstvoeding af te bouwen om voor een tweede kindje te gaan en die dag ben ik gestopt met de nachtvoedingen. Dat de uitgerekende datum van zoon vervolgens werd vastgesteld op 14 februari vond ik daarom best bijzonder, dus ook dat blijft me wel bij. Overigens kwamen ze bij de eerste termijnecho uit op 20-2 als uitgerekende datum en daarop ben ik ook bevallen. Later ben ik nog een paar dagen vooruit gezet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2015 00:08

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ja ik ben qua datum al 2 keer aangepast. De berekening was 17-8 toen werd het 12-8 en hij staat nu op 10-8. Zelf heb ik ook zoiets van het is een indicatie alleen je moet het zo vaak invullen. Ik snap dat ze een datum moeten hebben maar het lijkt zo belangrijk te zijn.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Mrt 2015 00:09

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Dat heb ik totaal niet.. Ik zal de uitgerekende datum echt nooit vergeten, even als de dag dat ze geboren is natuurlijk (en met hoeveel weken) en de dag dat ze uiteindelijk thuis kwam.
(Ok, nu is het bij mij nog maar 3 jaar geleden natuurlijk, en had het een iets ander verloop)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2015 00:40

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Denk dat dat ook mee speelt, het is zo'n intensieve periode geweest.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mrt 2015 08:09

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Lejow schreef:Dat heb ik totaal niet.. Ik zal de uitgerekende datum echt nooit vergeten, even als de dag dat ze geboren is natuurlijk (en met hoeveel weken) en de dag dat ze uiteindelijk thuis kwam.
(Ok, nu is het bij mij nog maar 3 jaar geleden natuurlijk, en had het een iets ander verloop)

Dat snap ik heel erg goed. Dat heb ik zelfs met jouw data. Wij hadden bijna dezelfde uitgerekende datum.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Mrt 2015 09:56

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik ben benieuwd hoe ik dat ga beleven! Ik vind het iig wel alvast een heel gek idee dat de maand mogelijk ook nog anders wordt. Ik ben 3 mei uitgerekend. Zou het logisch vinden als dat 'm niet wordt, maar dat het dan makkelijk ook april kan worden vind ik wel gek haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 22 Mrt 2015 10:17

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Zora schreef:Ik ben benieuwd hoe ik dat ga beleven! Ik vind het iig wel alvast een heel gek idee dat de maand mogelijk ook nog anders wordt. Ik ben 3 mei uitgerekend. Zou het logisch vinden als dat 'm niet wordt, maar dat het dan makkelijk ook april kan worden vind ik wel gek haha!


Dat had ik ook heel erg. Ik was vorig jaar 29 maart uitgerekend en ik ben op 1 april bevallen. Moest ook wel wennen dat de maand anders was.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem199

Bericht 22 Mrt 2015 10:37

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Zora schreef:Ik ben benieuwd hoe ik dat ga beleven! Ik vind het iig wel alvast een heel gek idee dat de maand mogelijk ook nog anders wordt. Ik ben 3 mei uitgerekend. Zou het logisch vinden als dat 'm niet wordt, maar dat het dan makkelijk ook april kan worden vind ik wel gek haha!


Dit heb ik ook. Ben half april uitgerekend, maar het kan maar zo ook maart worden. Daar heb ik de hele zwangerschap niet op gerekend en voelt nu heel raar. Hopelijk houdt de kleine het nog even vol tot in april!!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Mrt 2015 10:38

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Dat heb ik zelfs nog erger. 9-1-2015 uitgerekend en 24-12-2014 bevallen. Ik denk dat dat pas went als ze 1 wordt... Vind het nog gek.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Mrt 2015 10:57

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was 30 november uitgerekend en ze kwam op 6 december, wat mijn eigen geboortedatum is.
Die uitgerekende datum, daar had ik me sowieso niet op vastgepind, ik lag met 29 weken aan de monitor vanwege harde buiken om de 3 minuten, dus toen dacht ik dat ze eerder kwam, echter toen ik dan toch de uitgerekende datum naderde, zag ik de bui al hangen..

Het gekst vind ik het om haar geboortedatum op te schrijven. Ik schrijf bijna elke keer 06-12-85 i.p.v. 06-12-13. Echt bizar, net die ene dag in het jaar.
<<

ChiQ

Bericht 22 Mrt 2015 11:03

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was 1-1-2013 uitgerekend en hij kwam 3-1-2013. Ik denk dat ik dat nooit ga vergeten, en mensen om mijn heen ook niet omdat 1 januari gewoon zo'n dag is dat je niet vergeet.

Ik vind Julians geboortedatum heel mooi, het bizarre is ik heb een nichtje die jarig is op 2-1-2012 en nog een op 4-1-2014!
<<

Anoniem198

Bericht 22 Mrt 2015 11:33

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Bij mij hetzelfde als Lejow. Naast mijn uitgerekende datum zijn er meer data die ik niet snel zal vergeten.
Het is nu een jaar geleden en zit er weer midden in.
Ik vind het ook erg fijn om mijn zwangerschapsdagboek terug te lezen van deze periode.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Mrt 2015 11:35

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Van beide kinderen weet ik het ook nog. 4 en 6 zijn ze nu. De oudste was ik uitgerekend op 9-7 maar het werd 7-7. De jongste was het 8-8 maar werd het 23-8. Ik was er altijd vanuit gegaan dat hij voor mij jarig zou zijn, maar dat is nu dus niet zo.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Mrt 2015 11:56

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik heb alleen het eerste jaar op de uitgerekende dag erbij stilgestaan van oh een jaar geleden was ik vandaag uitgerekend. Het tweede jaar idd alleen maar op de geboortedag.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Mrt 2015 12:22

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik heb er niet echt bij stilgestaan. Ik had eigenlijk verwacht dat ik over tijd zou gaan lopen, maar ik ben de 8e ipv de 11e bevallen. Ik weet zelfs de uitgerekende data van mijn 2 miskramen nog, maar goed ten eerste vielen die op verjaardagen van familie en ten tweede heb ik iets met cijfertjes.

Wat ik eigenlijk een aparter idee vond, is dat leven 'in' mij. Zeker toen hij ging bewegen, vond ik dat echt een alienachtig gevoel.
L2014 & H2017
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 22 Mrt 2015 13:06

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was uitgerekend op mijn verjaardag. Die datum vergeet ik dus zeker niet. Ze is precies een week later geboren.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mrt 2015 13:31

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ze zijn inmiddels 5 en 8 en vooral van de oudste is deze tijd van maand best gek. Ik kwam er 17-3-06 achter dat ik zwanger was, 25-6-06 is hij geboren. 7-7-06 was de uitgerekende datum. Van de jongste was de uitgerekende datum 22-9-09, maar hij kwam op 20-09-2009. Gewoon een coole datum.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Mrt 2015 13:36

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik ben op de uitgerekende datum bevallen.
Denk ook wel dat ik had moeten wennen aan een andere datum want in m'n hoofd had ik het toch altijd over de 21e.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Mrt 2015 13:38

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Eerlijk gezegd zeg ik nu de uitgerekende datum zelfs al wel eens verkeerd..
Het is 2 augustus, maar op de een of andere manier zeg ik steeds de 4e. Geen idee dus of ik die datum ga onthouden na de tijd, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem117

Bericht 22 Mrt 2015 13:55

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik had niet zoveel met de uitgerekende datum, omdat de arts al meteen zei dat ik die met een tweeling nooit ging halen. Ze gaven aan dat ik met 38 weken ingeleid zou worden, maar dat de kans ook niet heel groot was dat ik de 38 weken zou halen. Zelf dacht ik eind december. Op de proefdruk van het geboortekaartje heb ik 24 december laten zetten. Op 23 december zijn ze geboren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de uitgerekende datum niet vergeet als je kind (veel) te vroeg geboren wordt. Dan leef je na de geboorte misschien nog wel een beetje naar de uitgerekende datum toe.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 22 Mrt 2015 14:37

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik weet de uitgerekende datum nog heel goed; 28-2-2014. Ik heb ook wel iets met cijfers. Ik wist ook al dat ik het niet ging halen. Maar had 14-2-2014 in mijn hoofd. Echt niet gedacht dat het al 2-2 zou worden. Maar wederom een getal met een 2 en past ook mooi bij een tweeling ;-).
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2015 15:11

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Lcn dat is ook een toffe datum inderdaad. Heb zelf ook wel iets met cijfers. Hoop zelf alleen niet op 8-8 hoe tof ik die datum ook vind. Dat is de verjaardag van mijn moeder. In een andere maand bevallen zou ik ook erg raar vinden. Nu kan dat alleen als de baby meer dan 10 dgn voor de uitgerekende datum komt en daar ga ik niet van uit.
2015 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron