Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik vind het zo'n apart idee

<<

Anoniem275

Bericht 22 Mrt 2015 15:12

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Door dit topic ging ik me afvragen wat de uitgerekende data ook alweer waren..
Ik weet ze nog wel, maar over 20-30 jaar zal ik het vast en zeker op moeten zoeken..
<<

Patsy

Bericht 22 Mrt 2015 15:17

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was uitgerekend op 25 maart, ik ging er vanuit dat het wel eens april zou kunnen worden. Toen onze zoon op 25 februari geboren werd moest ik daar ook echt even aan wennen. Op 18 maart kwam hij thuis uit het ziekenhuis, daar heb ik ook wel even bij stilgestaan van de week.

Nu ben ik 31 mei uitgerekend, ik ga eigenlijk uit van half mei, maar het kan net zo goed juni worden natuurlijk.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Mrt 2015 00:26

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik kan mij niet voorstellen dat ik over 20 jaar niet meer weet wanneer ik uitgerekend was. Als ik 10 kinderen zou hebben, zou dat wel anders zijn, maar van één kind kan ik dat prima onthouden. Mijn moeder weet ook gewoon nog wanneer mijn zus en ik uitgerekend waren.
2012 & 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Mrt 2015 21:59

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Snoes schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat ik over 20 jaar niet meer weet wanneer ik uitgerekend was. Als ik 10 kinderen zou hebben, zou dat wel anders zijn, maar van één kind kan ik dat prima onthouden. Mijn moeder weet ook gewoon nog wanneer mijn zus en ik uitgerekend waren.
Helemaal mee eens.
Mijn moeder heeft mij vaak genoeg verteld wanneer ze uitgerekend was, ik neem aan dat ze dat van mijn broertje ook nog wel weet. In mijn geval; ik ben de nacht na de uitgerekende datum bevallen dus ook niet iets wat ik snel zal vergeten.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2015 10:12

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Lejow schreef:Dat heb ik totaal niet.. Ik zal de uitgerekende datum echt nooit vergeten, even als de dag dat ze geboren is natuurlijk (en met hoeveel weken) en de dag dat ze uiteindelijk thuis kwam.
(Ok, nu is het bij mij nog maar 3 jaar geleden natuurlijk, en had het een iets ander verloop)


Exact dit! Al is het voor mij nog maar pril, maar dit zal ik nooit vergeten.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Mrt 2015 10:43

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik heb juist niet zoveel met de uitgerekende datum. Het is een grove indicatie, meer niet. Als iemand vraagt wanneer ik ben uitgerekend zeg ik ook liever, eind april, dan de exacte dag, dat zegt namelijk zo weinig.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Mrt 2015 11:03

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik weet nog wel op welke dag ik uitgerekend was. 24 augustus. Ik vond het wel en gek idee hoe verder ik over tijd raakte dat het misschien wel in september geboren zou worden. Omdat augustus zo in mijn hoofd zat. Uiteindelijk is ze 29 augustus geboren. Dus toch nog in augustus.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem123

Bericht 25 Mrt 2015 11:30

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik heb bij beide kinderen nooit de 40 weken gehaald. Vind ik ook wel gek aan de ene kant. Ik keek idd toen zo uit naar 8 februari en 19 september. Toen ik bij Siem weeën kreeg op de eerste dag van februari dacht ik: nee dat kan nog helemaal niet! kon best natuurlijk maar zat nog niet in mijn hoofd.

Mijn schoonzusje is precies met 40 weken bevallen vorige week. Al leek de laatste week echt mega lang te duren want haar oudste was er met 39 weken.
<<

Anoniem181

Bericht 25 Mrt 2015 12:16

Re: Ik vind het zo'n apart idee

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Mrt 2015 12:25

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Mijn moeder weet dat niet meer helaas.

Van Ruben was ik 27-07 uitgerekend en van Mirthe 29-12.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Mrt 2015 13:28

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was 9 december uitgerekend en had de hele zwangerschap het idee dat ik 11 december zou bevallen. Op 3 december zijn mijn vliezen gebroken en ik was er allesbehalve klaar voor. Heb die dag alle kleertjes nog staan strijken, de vluchttas verder ingepakt en de laatste dingen in huis gepoetst en opgeruimd. Op 4 december ben ik ingeleid.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Mrt 2015 22:42

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Ik was eind april uitgerekend en heb altijd gezegd dat ik op Koningsdag was uitgerekend en dat ik dan zou bevallen.
En dat is ook gebeurd! Ik had het dan ook heel raar gevonden als ik in mei was bevallen.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Mrt 2015 09:38

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Steep schreef:Mijn moeder weet dat niet meer helaas.
.

Waarom helaas? Is toch echt niet zo'n big deal? :confused:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2015 09:47

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Nougat schreef:
Steep schreef:Mijn moeder weet dat niet meer helaas.
.

Waarom helaas? Is toch echt niet zo'n big deal? :confused:



Misschien vindt zij het wel leuk om te weten?
Je duikt er gelijk weer bovenop..
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 26 Mrt 2015 11:09

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Van de oudste was ik uitgerekend op 30 september. Toen ik mijn zwangerschap bekend maakte, zei iedereen al, die komt de 21e (de verjaardag van de opa van mijn man). Bij ons in de familie hadden we al zo veel dubbele verjaardagen, dat dit ook wel op een dubbele uit zou draaien. En ja hoor, dochter is geboren op de 80e verjaardag van opa.

Van de jongste was ik uitgerekend op 1 augustus. De hele zwangerschap hebben we het idee gehad dat hij eerder zou komen. Dat is ons ook meerdere malen gezegd, dat ze niet verwachtten dat ik overtijd zou lopen. Vanaf 39 weken hebben ze geprobeerd mij in te leiden, zonder resultaat. Uiteindelijk is hij de 9e geboren, op de verjaardag van ons achternichtje.


Wat ik ook een gek idee vind, is dat je in het begin de weken telt van hoe oud je kindje is. Dan worden de maanden nog bijgehouden, maar ook dat verdwijnt. Tegenwoordig moet ik altijd even nadenken als ze vragen hoe oud mijn kinderen precies zijn. Ik denk er ook niet meer bewust bij na als het weer de 9e is. Bij de 21e al helemaal niet meer, daar is me afgelopen weekend al het halve jaar ontgaan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Mrt 2015 16:05

Re: Ik vind het zo'n apart idee

Hier is dat nog iets gemakkelijker, Kissyfur. Mijn zoontje is 1 december geboren en elke eerste van de maand is toch weer een iets bewustere dag bij mij dan bijv. de 9de of de 21ste ofzo inderdaad.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers