Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peru

<<

xChanel

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 20 Mrt 2015 11:35

Bericht 20 Mrt 2015 11:57

Peru

Ik ga 4 juli vertrekken naar Peru voor 7.5 weken. 4 weken vrijwilligerswerk en daarna rondreizen.
Weten jullie plekjes die ik MOET zien op de normale toeristische trekpleisters na?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Mrt 2015 22:58

Re: Peru

Ik kom net gisteren uit Peru. Heel eerlijk? Ik vond het een vies land, onaardige mensen en ontzettend veel woestijn aan de westkust. We hadden heel erg last van hoogteziekte (koorts, buikproblemen, ademproblemen, ongelofelijk moe - heel veel mensen hebben dit) in het oosten bij Cusco en Machu Picchu. Dit was wel echt prachtig overigens! Ecuador is veel mooier, als je in het noorden zit, zou ik daarheen gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

xChanel

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 20 Mrt 2015 11:35

Bericht 21 Mrt 2015 08:41

Re: Peru

Bedankt voor tips. Ik ben er echter al eens geweest en ben toen verliefd geworden op het land! Dus dat komt wel goed. Wellicht is een bezoekje aan Equador brengen een goed idee ;)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Mrt 2015 21:38

Re: Peru

Ik vond Lima niet geweldig, maar de rest van het land wel! Machu Picchu en Cusco vond ik erg mooi, Colca Canyon en ook aan Huacachina heb ik hele goede herinneringen. Ik ben er maar een keer geweest (bijna 10 jaar geleden alweer) en het waren voornamelijk de toeristische dingen die we gedaan hebben, dus heb niet echt tips voor je.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 22 Mrt 2015 09:08

Re: Peru

Ik ben 7 jaar geleden in Peru geweest, ik vond het er geweldig!
Lima vond ik ook niet heel leuk, maar dat was ook het begin vann reis en toen moest ik ook nog even bijkomen van alles ;)

Ik heb in Cusco eerst 2 weken Spaans geleerd en ben vanuit daar naar Machu Picchu geweest en naar Puerto Maldonado voor de jungle.
Ik ben ook in Paracas, Nazca, Arequipa geweest. Arequipa had een leuk stadsplein waar ik vooral veel heb gezeten om te kijken naar alles wat voorbij kwam. Maar vanuit daar ben ik ook naar Colca Canyon geweest.

Ben je al eens in Bolivia geweest? Vond ik ook geweldig! Ik ben via Puno en Lake Titicaca naar Bolivia gegaan.

Waar ga je vrijwilligerswerk doen? Gaaf vooruitzicht!
<<

xChanel

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 20 Mrt 2015 11:35

Bericht 22 Mrt 2015 11:37

Re: Peru

Bedankt voor je geweldige tips!
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een stichting die opvang, activiteiten en scholing biedt aan straatkinderen in Ayacucho :)
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 22 Mrt 2015 12:05

Re: Peru

xChanel schreef:Bedankt voor je geweldige tips!
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een stichting die opvang, activiteiten en scholing biedt aan straatkinderen in Ayacucho :)


Supergaaf!
Toen ik Spaans leerde in Cusco, woonde ik in een gastgezin. Een van m'n 'gastzusjes' kwam uit België en is ook naar Ayacucho gegaan voor vrijwilligerswerk. Zij heeft het daar heel leuk gehad.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Mrt 2015 17:37

Re: Peru

Oh ja, Arequipa vond ik wel ook mooi. De Nasca lines vond ik ongelofelijk overrated en veelste overgeprijzed. Cusco en omgeving is wel mooi, maar vind dat je alles in Peru zo snel al gezien hebt, omdat er ook zoveel 'niks' is. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Wij zijn nu paar maanden in Zuid Amerika en vergelijken natuurlijk ook met andere dingen die we gezien hebben, dan valt iets al snel tegen. Als je alleen naar Peru gaat is het misschien anders.
Afbeelding
Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 22 Mrt 2015 17:57

Re: Peru

Oh, dat ben ik wel met je eens hoor Marsy!
Ik heb een half jaar door Zuid Amerika gereisd en vond Peru ook het 'minst bijzondere' land. Maar, het was het begin van m'n reis en daarom ook wel weer wél bijzonder :)
<<

xChanel

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 20 Mrt 2015 11:35

Bericht 23 Mrt 2015 16:38

Re: Peru

Is een van jullie toevallig in het Noorden van Peru geweest? Ik heb gelezen dat je daar met wilde dolfijnen kunt zwemmen en dat het daar tropisch is? Ben benieuwd of een van jullie ervaringen heeft met dat gedeelte van Peru.

Hoe kan ik het beste reizen in Peru? Met OV of binnenlandse vluchten?

Nu de grote uitdaging nog: Spaans leren in een paar maanden.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 23 Mrt 2015 17:09

Re: Peru

Ik ben zelf niet in het noorden geweest, dus daar heb ik geen tips voor helaas.

Ik heb van m'n startpunt in Lima een binnenlandse vlucht naar Cusco genomen. De rest van de maanden heb ik alles met de bus gedaan. Dat is mij goed bevallen, al was het niet altijd ideaal haha! Ik heb, op een lekke band na, geen gekke dingen meegemaakt onderweg!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Mrt 2015 18:14

Re: Peru

Ja, wij waren in Mancora en het was daar bloedjeheet. We hebben wel met schildpadden gezwommen maar verder niks over dolfijnen gezien. Mancora schijnt ook het enige redelijke strand te zijn, de rest schijnt heel vies te zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers