Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstrijkje

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Apr 2022 22:07

Re: Uitstrijkje

Hoi!

Het is een tijdje geleden dat ik hier op het forum een berichtje heb geplaatst maar toen ik vanochtend de uitslag kreeg van mijn uitstrijkje was dit toch de eerste plek waar ik aan dacht om even te delen.

Ik heb twee weken geleden een uitstrijkje laten maken en de uitslag was PAP3b. Dit was mijn tweede, begin 2020 werd ik 30 dus toen heb ik mijn eerste gehad. Ik had toen een PAP1 uitslag. Door de lockdown en verhuizing kon ik even niet terecht bij een huisarts dus het bleef er allemaal wat bij. Ik ben wel echt ontzettend blij dat ik nu alsnog gegaan ben. Inmiddels ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik heb hier en daar al wat gelezen in dit topic, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 12 Apr 2022 09:34

Re: Uitstrijkje

Wat vervelend, Joan. Hopelijk valt het allemaal mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Apr 2022 10:24

Re: Uitstrijkje

Ik had volgens mij pap3a (dus geen b). Bij de gynaecoloog hebben ze toen gekeken waar wat zat en dit is toen weggehaald/gebrand. Ik vond het emotioneel toch best wat. Je hebt toch wel wat onzekerheid in je lijf. Ik was trouwens twee jaar later lekker weer op pap1 en dat was voor mij een hele opluchting.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 12 Apr 2022 11:49

Re: Uitstrijkje

Klote Joan, sterkte! Goed dat je inderdaad gegaan bent, hopelijk is het snel achter de rug allemaal.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Apr 2022 11:06

Re: Uitstrijkje

Ah balen Joan! Ik ben 8 jaar lang bij een gynaecoloog onder controle geweest vanwege afwijkende uitstrijkjes. Bij mij is het nooit erger geweest dan pap3a1 en is er ook nooit iets weggebrand of gesneden, alleen eens in de zoveel tijd een beetje weefsel afgenomen om te zien hoe afwijkend de cellen waren. Maar dat was steeds minimaal en ik heb ook af en toe pap 1 of 2 gehad, maar wel altijd met HPV nog aanwezig. Dat is nu nog steeds zo maar ben wel nu terugverwezen naar het bevolkingsonderzoek omdat de gynaecologen er vertrouwen in hebben dat m'n lichaam die afwijkende cellen uiteindelijk wel opruimt. Moet over 2 jaar voor dat bevolkingsonderzoek en als er dan nog steeds HPV gevonden wordt dan krijg ik wel weer doorverwijzing naar gynaecoloog voor de zekerheid.

Sterkte in ieder geval voor jouw afspraak, hopelijk gaat het allemaal meevallen en kun je het snel uit je hoofd zetten, want ik weet hoe vervelend het is om steeds te moeten wachten op uitslagen enzo.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Apr 2022 19:00

Re: Uitstrijkje

Bah, ik heb vandaag ineens helderrode spotting. Al die jaren drie keer per jaar nee kunnen antwoorden op de vraag van het ziekenhuis of ik daar weleens last van had en nu ineens wel. Morgen maar de huisarts bellen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Apr 2022 20:20

Re: Uitstrijkje

Thanks voor jullie reacties.

@Tabbie; Ik ga inderdaad ook maar uit van die behandeling. Wil verder niet doemdenken, denk dat dit wel een realistisch scenario is. Fijn dat het bij jou nu weer rustig is. Ik merk ook wel dat het me wel wat doet hoor. Gelukkig heb ik verder wel een prima week en voel ik me mentaal wel goed maar toch schiet het af en toe door me heen.

@Birdie; ik wist helemaal niet dat je zo'n uitslag kunt hebben met en zonder HPV. De huisarts heeft er weinig over losgelaten. Ben benieuwd wat dat bij mij is. Hopelijk heeft jouw lijf het in de komende twee jaar gewoon opgeruimd. Zou fijn zijn.

@Derpy; zul je net zien ja. Vervelend zeg! Ik had met mijn twee laatste menstruaties ook spotting en dat is toch wel een signaal. Het kan natuurlijk ook je ovulatie zijn maar wel goed dat je de huisarts inschakelt. Hopelijk valt het mee!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Apr 2022 20:29

Re: Uitstrijkje

M'n eisprong is bijna een week geleden en m'n menstruatie pas over ruim een week, dus het zit er precies tussenin. Ik kan me de laatste keer tussentijds bloedverlies niet eens herinneren, dat moet meer dan 10 jaar geleden zijn geweest.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Apr 2022 20:31

Re: Uitstrijkje

Joan schreef:@Birdie; ik wist helemaal niet dat je zo'n uitslag kunt hebben met en zonder HPV. De huisarts heeft er weinig over losgelaten. Ben benieuwd wat dat bij mij is. Hopelijk heeft jouw lijf het in de komende twee jaar gewoon opgeruimd. Zou fijn zijn.

Volgens mij is dat alleen zo bij pap1 (geen afwijkingen), bij alles hoger (dus wel afwijkingen) zul je volgens mij ook altijd HPV aantreffen als daarop getest wordt.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Apr 2022 20:33

Re: Uitstrijkje

Derpy schreef:M'n eisprong is bijna een week geleden en m'n menstruatie pas over ruim een week, dus het zit er precies tussenin. Ik kan me de laatste keer tussentijds bloedverlies niet eens herinneren, dat moet meer dan 10 jaar geleden zijn geweest.


Ja, als het zo ineens komt dan is aan de bel trekken verstandig. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 14 Apr 2022 09:26

Re: Uitstrijkje

De assistente had het over een paar maanden aankijken, maar het is echt ongewoon voor mijn doen, dus ik hoor vanmiddag of ik toch terechtkan. Mijn baarmoedermond begon gisteravond ook te irriteren op een specifieke plek.

Edit: Ik mag na het weekend langskomen en moet bellen voor medicijnen als de bloeding heviger wordt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Apr 2022 20:40

Re: Uitstrijkje

Fijn Derpy, kan me voorstellen dat je liever er gewoon even naar wil laten kijken!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Apr 2022 22:58

Re: Uitstrijkje

Joan ik had ook een pap3b (meteen bij m’n eerste uitstrijkje) met onrustige cellen aan zowel de buitenzijde van de baarmoedermond als aan de binnenzijde. Ik heb toen een lisexcisie laten doen onder narcose. Een half jaar later had ik nog steeds pap3b. Bleek dat de binnenste cellen niet goed waren weggehaald. Dus weet een lisexcisie. Een half jaar daarna was het pap1 zonder HPV en een jaar later en daarna ook. Nu moet ik weer want ik ben 35 geworden. Ik heb overigens nooit ergens last van gehad qua signalen.

Ik had trouwens ook spotting ineens vorige maand en toen schoot het ook wel even door m’n hoofd. Maar goed is was net die maand overgestapt op een andere pil.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 15 Apr 2022 19:49

Re: Uitstrijkje

Toen ik nog de pil slikte had ik dat inderdaad ook weleens als ik ‘m te lang doorslikte zonder stopweek, maar dat is al 15 jaar geleden denk ik. Ze noemde nog wat mogelijke oorzaken, maar die waren ook niet van toepassing. Ik ben inmiddels maar tampons gaan gebruiken.
<<

ChiQ

Bericht 16 Apr 2022 17:21

Re: Uitstrijkje

Ben je niet eerder ongesteld geworden?
<<

Anoniem327

Bericht 17 Apr 2022 19:30

Re: Uitstrijkje

Joan schreef:Hoi!

Het is een tijdje geleden dat ik hier op het forum een berichtje heb geplaatst maar toen ik vanochtend de uitslag kreeg van mijn uitstrijkje was dit toch de eerste plek waar ik aan dacht om even te delen.

Ik heb twee weken geleden een uitstrijkje laten maken en de uitslag was PAP3b. Dit was mijn tweede, begin 2020 werd ik 30 dus toen heb ik mijn eerste gehad. Ik had toen een PAP1 uitslag. Door de lockdown en verhuizing kon ik even niet terecht bij een huisarts dus het bleef er allemaal wat bij. Ik ben wel echt ontzettend blij dat ik nu alsnog gegaan ben. Inmiddels ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik heb hier en daar al wat gelezen in dit topic, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

Heb je al die tijd een vaste (monogame) relatie gehad?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Apr 2022 16:28

Re: Uitstrijkje

Wat heeft dat ermee te maken?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Apr 2022 19:21

Re: Uitstrijkje

Omdat ze nu Joan wil aanpraten dat de kans groot is dat haar partner is vreemdgegaan. Dat deed ze onder haar vorige naam een aantal pagina’s hiervoor namelijk ook. Ook al is dat onzin blijft ze dat graag herhalen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Apr 2022 19:42

Re: Uitstrijkje

Fijn dat dit topic weer omhoog gehaald is. Mijn oproep ligt namelijk alweer een aantal maanden in de kast, ik was hem in de verbouwing helemaal vergeten. Ik heb net even een zelfafname kit aangevraagd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Apr 2022 20:48

Re: Uitstrijkje

Oh Carra, krijg je dan een slechte pap als je partner is vreemdgegaan. 😅 zo leer je elke dag wat bij.

En goed van je Maple!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Apr 2022 21:24

Re: Uitstrijkje

Nee dat niet. Maar wel hpv.

Stom hè Maple dat je dat soort dingen altijd uitstelt. Goede reminder dus!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 18 Apr 2022 22:44

Re: Uitstrijkje

ChiQ schreef:Ben je niet eerder ongesteld geworden?


Ik kan het natuurlijk niet uitsluiten, maar het ziet er anders uit dan bij een menstruatie en het voelt ook anders, en dan zou het voor het eerst in 10 jaar zijn dat het onregelmatig is, dus het lijkt me toch onwaarschijnlijk.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 19 Apr 2022 10:40

Re: Uitstrijkje

Ik heb een uitstrijkje gehad en als die uitslag goed is, krijg ik nog een echo. De huisarts vond het bloeden ook wel erg lang duren, morgen al een week. Het was gister wel al minder en vandaag valt het tot nu toe ook nog mee, dus hopelijk was dit het.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Apr 2022 16:13

Re: Uitstrijkje

Mamsie schreef:Joan ik had ook een pap3b (meteen bij m’n eerste uitstrijkje) met onrustige cellen aan zowel de buitenzijde van de baarmoedermond als aan de binnenzijde. Ik heb toen een lisexcisie laten doen onder narcose. Een half jaar later had ik nog steeds pap3b. Bleek dat de binnenste cellen niet goed waren weggehaald. Dus weet een lisexcisie. Een half jaar daarna was het pap1 zonder HPV en een jaar later en daarna ook. Nu moet ik weer want ik ben 35 geworden. Ik heb overigens nooit ergens last van gehad qua signalen.

Ik had trouwens ook spotting ineens vorige maand en toen schoot het ook wel even door m’n hoofd. Maar goed is was net die maand overgestapt op een andere pil.



Thanks voor je reactie. Ben erg benieuwd wat me komende maandag te wachten staat. Ik lees ook dat als je direct een CIN3 indicatie krijgt, ze er voor kunnen kiezen om gelijk te behandelen. Had jij dat ook? Heb je beide keren onder narcose laten uitvoeren? En hoeveel last heb je na die tijd gehad? Ik moet komende week gewoon werken, vroeg me af of je na de tijd nog pijn of ongemak hebt ervaren. Wel heel fijn dat jouw uitslagen nu zo goed zijn. Dan weet je in ieder geval waar je het voor doet.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2022 16:23

Re: Uitstrijkje

Joan, ik had Pap3a. Onder narcose alles weggehaald, omdat het teveel was om onder lokale verdoving te doen. Dat is me super erg mee gevallen en kon daarna weer zo vooruit. Als ze direct weghalen, ga je geloof ik niet onder narcose.
Ik heb wel veel last gehad van een nabloeding, en ben daar ook echt heel ziek van geweest. Zo enorm veel bloedverlies. Ze hebben toen op mijn baarmoedermond deels gehecht en deels dicht gebrand.

Ik vond het vooral emotioneel een ding. Heb er veel nachten slecht om geslapen.
Succes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers