Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Mrt 2015 16:46

Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Toen ik hier kwam wonen hebben enkele buurtleden gezegd dat als ik hulp nodig had ik t moet laten weten.
Zo zit m'n moeder vaak in huis bij een late dienst of als ik weg moet, terwijl de babyfoon ook naar de buren of overburen zou kunnen.
Het 'savonds thuis zitten zit me wel eens tegen, vooral nu t mooi weer wordt. T zou heerlijk zijn om een half uur/uur te gaan hardlopen. Maar ga hier m'n ouders niet voor vragen.
Of tijdens t middagslaapje als ik ff naar een afspraak moet.
Als e op bed ligt is ze stil en slaapt ze. Dus ik hoef me wat dat betreft niet bezwaard te voelen.
Maar toch durf ik t niet te vragen, omdat ik me toch bezwaard voel..
Hoe makkelijk zijn jullie hier in?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mrt 2015 16:48

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik ben daar ook niet makkelijk in. Vorige week heeft de buurvrouw opgepast toen ik naar het ziekenhuis moest, maar verder vraag ik het liefst niet om hulp.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 19 Mrt 2015 16:50

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Hier ook buren die vrijwel altijd thuis zijn. Toch is ieder hier nogal op zichzelf, dus ik durf ook niks te vragen.
Best jammer, want je zou elkaar enorm uit de brand kunnen helpen met dit soort dingen, ook andersom mogen ze van mij best hun kindje(s) hier brengen. Toen ik klein was weet ik ook niet beter dan dat we weleens naar de buren moesten of er buurtkindjes een dagje bij ons waren.
Maar ja ik ga ook niet lopen leuren ermee, dus bel dan liever een familielid.
04-2014
10-2015
<<

Patsy

Bericht 19 Mrt 2015 16:56

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Bij ons in de straat woont èèn stel waar we veel mee omgaan. Zij passen wel eens op onze zoon en wij wel eens op hun kinderen. Mochten we 's nachts halsoverkop naar het ziekenhuis moeten, is onze zoon ook welkom daar. Maar, zij zijn echt vrienden geworden. Onze directe buren hebben ook wel eens aangegeven dat ze best eens op willen passen, dit zou ik alleen doen als de nood heel hoog is.
<<

Anoniem103

Bericht 19 Mrt 2015 16:56

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik doe dat ook niet zomaar. In een noodsituatie zou ik het wel doen maar voor geplande dingen regel ik een andere oppas.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Mrt 2015 17:02

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik heb t nu in eerste instantie wel alleen over de babyfoon wegbrengen, dus met e hoeven ze niks te doen.
Ik denk dan, als ze t mij zouden vragen geen enkel probleem, als ik toch thuis ben. Maar toch durf ik t aan anderen niet te vragen. Terwijl ze t wel eens hebben gezegd..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 19 Mrt 2015 17:03

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Onze overburen zijn goede vrienden van ons, daar vragen we regelmatig even aan of ze kunnen/ willen oppassen. Maar andersom is hun dochter hier ook altijd welkom. Andere buren zou ik niet snel vragen. Babyfoon langsbrengen doe ik trouwens niet, vind dat veel te eng (brand, inbraak ed.).
<<

Patsy

Bericht 19 Mrt 2015 17:12

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Elsa schreef:Ik heb t nu in eerste instantie wel alleen over de babyfoon wegbrengen, dus met e hoeven ze niks te doen.
Ik denk dan, als ze t mij zouden vragen geen enkel probleem, als ik toch thuis ben. Maar toch durf ik t aan anderen niet te vragen. Terwijl ze t wel eens hebben gezegd..


Babyfoon wegbrengen durf ik niet.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mrt 2015 17:31

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

De kinderen van de naaste buren zijn regelmatig hier of die van ons bij hen. Bij ff een boodschapje doen of zomaar als de kinderen samen willen eten dan gebeurt dat bij de een en gaat de ander even wat voor zichzelf doen.
Babyfoon over en weer deden we ook vaak genoeg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Mrt 2015 17:38

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Mijn buren zijn ook veel thuis, maar ik ken ze niet echt goed en zou het daarom niet doen. Ik weet niet hoe zij handelen in geval van nood of überhaupt wat hun visie op dingen is, dus ik weet niet of dingen dan volgens mijn wens zouden gaan.

Haha dat klinkt alsof ik een controlefreak ben, dat valt wel mee :)
#teammaple🍁
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 19 Mrt 2015 17:47

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik ben daar ook niet makkelijk is, alleen als de nood aan de man zou zijn. Verder regel ik andere oppas. De babyfoon wegbrengen zou ik ook niet zo goed durven.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2015 17:47

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Onze buren zijn eigenlijk ook onze beste vrienden. Wij hebben nu vaak hun babyfoon. Dat gaat dalijk ook omgekeerd zo. En voor onze overburen met kinderen doen we dat ook. Maar wij kennen elkaar wel allemaal redelijk goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 19 Mrt 2015 19:02

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

In ons vorige huis hadden we heel goed contact met onze onderburen (is nog steeds een hele goede vriendin) dus wij paste wel met enige regelmaat op elkaars kinderen en daar kon ik ook dag en nacht aanbellen als er wat was (andersom natuurlijk ook).
En nu hebben we het helemaal makkelijk want het zusje van mijn man en haar gezin wonen 5 deuren verder en de kinderen spelen sowieso veel samen. Gebeurd regelmatig dat overdag J even daar blijft of dat onze neefjes even bij ons blijven als we weg moeten.
'S avonds doen we niet zo snel omdat J een slechte slaper is en ook flink in paniek kan schieten als papa en mama ineens weg zouden zijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 19 Mrt 2015 19:11

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Als je alleen woont zou ik dat aanbod gewoon aannemen en je niet bezwaard voelen. De meeste mensen vinden het juist best wel leuk en helemaal niet lastig om een poosje naar een babyfoon te luisteren terwijl ze gewoon in hun eigen huis hun eigen gang moeten gaan. Hier op het forum lees ik regelmatig dat veel moeders dit niet zouden doen/aandurven terwijl bij mij in de buurt dit soort dingen juist regelmatig gedaan worden terwijl er verder geen super intensief contact is. Er werd wel gekeken naar wat practisch is: dus als mensen een uurtje naar een bespreking op school moeten, een afspraak hebben dan wordt er eigenlijk nooit geweigerd. Het zijn wel bijna allemaal jonge oudergezinnen dus ze zijn wel gewend aan omgang met kinderen. Ik denk dat de drempel om het te vragen hoger wordt naarmate je er langer over heen laat gaan. Dus ik zou het gewoon een keer vragen en kijken hoe het gaat/loopt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Mrt 2015 19:27

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Wij hebben gelukkig redelijk goed contact hier in de flat en ook met de overburen die in rijtjeshuizen wonen. Wij vragen regelmatig 1 stel, maar dat zijn echte vrienden. Voor een half uurtje hardlopen zou ik de babyfoon naar een paar buren kunnen brengen. Bij noodgevallen waarbij we naar het ziekenhuis moeten zijn er sowieso 2 buren waar de kids vertrouwd mee zijn (En mijn beste vriendin woont een straat verderop dus praktisch altijd oppas in noodgevallen).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Mrt 2015 19:51

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik kan je alleen maar adviseren het wel te doen! Ga anders een paar keer met je dochter bij ze langs niet zodat zij haar echt hoeven te kennen maar dan zijn het ook geen vreemde meer mocht ze wel wakker worden. Hoe heerlijk is het voor jou om savonds even hard te lopen, en als het zo makkelijk op gelost kan worden door de babyfoon even weg te brengen maakt het voor jou ook nog leuk!

Ik weet dat ik zelf ook niet super makkelijk ben maar met de naaste buren hebben wij echt goed contact. Ik heb daar van de week de babyfoon neer gezet zodat ik even kon zwemmen een uurtje.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mrt 2015 20:06

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik heb nauwelijks contact met onze naaste buren, wel met de overbuurvrouw, maar ik heb haar nooit gevraagd om op te passen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 19 Mrt 2015 20:36

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Wij hebben 1 stel buren waar ik met een gerust hard mijn jongens naar toe brengen of de babyfoon.
Zeker babyfoon brengen we 1x per maand ofzo.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Mrt 2015 20:43

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

De buurvrouw van ons oude huis huis paste wel eens op onze dochter 's avonds met de babyfoon, maar ze heeft L ook wel eens naar bed gebracht en ook overdag een uurtje opgepast. Ze werkte in de kinderopvang en had twee kleinkinderen doe ongeveer de zelfde leeftijd hebben als L, waar ze ook vaak op past. Dat maakte het voor ons well wat makkelijker om het te vragen!

In ons nieuwe huis ken ik de buren nog niet zo goed om dat te vragen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Mrt 2015 21:17

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Hier is t een beetje een kliekje van een paar huizen ;) wel gezellig! Ik hoor er natuurlijk nog niet bij, ze zijn ook net iets ouder. Maar wel allemaal kinderen.
De ene buren zijn erg behulpzaam, hebben ook al 1x de babyfoon gehad. Laatst waren ze hier omdat m'n tv kapot was en e zat daar gewoon bij op schoot. Net kwam de buurvrouw iets vragen en e meteen: dag buurvrouw.
Een overbuurvrouw is helemaal verliefd op e haha. Al een tijdje niet meer gezien, maar zal er binnenkort eens langsgaan.
De andere 3 opties laat ik nog maar ff wachten totdat ik ze, hopenlijk met t mooie weer, iets meer tegenkom.

Rapa nui, ik dacht eigenlijk juist laat ik hier eerst eens alleen maar wonen, ipv meteen vragen om hun hulp (want dan voel ik t weer eerder als gebruik maken..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mrt 2015 21:19

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik zal dat nooit doen

Door al het news met pedos enzo is mijn vetrouwen zo vreselijk kwijt in mensen
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mrt 2015 21:22

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Mijn moeder en schoonouders mogen opassen verder niemand :-)

Mijn vader mag ook maar die weet niet zo goed hoe die met peuters moet omgaan omdat hij al grote kids heeft

Mijn moeder heeft 2 kleine kids . Die zit nog in de fase :-)
Zoon *
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mrt 2015 21:46

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Die grote kinderen zijn toch ook klein geweest Babyboy?

Ik woon hier dan pas net, maar denk niet dat ik er gebruik van zou maken. Ik heb wat dat betreft tijd genoeg om zulke dingen in te plannen, en anders genoeg mensen die op willen passen in de buurt.

Wat zou je tegenhouden Elsa? Nu eerst omdat je er net woont?
<<

Anoniem286

Bericht 19 Mrt 2015 22:01

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik heb mijn zus als buurvrouw, 1 rijtje verder in dezelfde straat. Meestal schakel ik haar in. Maar bij nood zou ik de buren wel inschakelen. We hebben met de 4 huizen om ons heen regelmatig contact en ik heb ook al eens de babyfoon van 1 van hun gehad in een 'nood' situatie.
<<

Anoniem121

Bericht 19 Mrt 2015 22:24

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Hier passen de buren wel regelmatig op. Vooral met de babyfoon als de kinderen slapen. De buren naast ons meestal als we kort, uurtje ofzo, weg moeten en de buren 2 huizen verder als we een avondje weg zijn. Beide buren hebben een sleutel van ons huis en kennen de kinderen ook goed.

Vooral met de buren 2 huizen verder is dat leuk, mijn ouders pasten vroeger op hun kinderen, de buren (en later ook hun kinderen) weer op ons. Daarna zijn mijn ouders verhuisd en heb ik na 15 jaar het oude huis van m'n ouders gekocht en nu passen de buren weer op mijn kinderen. En wat wij vroeger deden bij die buren (belletje trekken, snoepjes bietsen, grapjes maken met buurvrouw door de brievenbus) doen mijn kinderen nu ook.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx