Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Mrt 2015 23:32

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

In onze vorige straat bracht ik de babyfoon wel eens naar de buren (samen met een huissleutel).
Dan moest ik bijv mijn vriend snel ophalen om 22.00 uur van zijn werk.
Dan ben ik 20-30 min weg.

Ook heeft die buurvrouw wel eens opgepast in noodgevallen als we niemand anders konden regelen/vinden.
Dat vertrouwde ik ook wel. Ze is jaren de leidster op het kdv van de oudste geweest.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mrt 2015 23:48

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Popcon ja klopt maar zodra kleine huilt zegt mijn vader wat nu haha

Mijn moeder voede ons meer op dus mijn vader weet niet zi goed wat ie moet doen als mijn kleine huilt dan zegtie gelijk hier

Mijn vader is vreselijke vreselijke rustige man waar je de woorden uit moet krijgen.hij is bang dat de kleine valt ofzo is hij verantwoordelijk. Ik vind niet zo.fijn dat mijn vader zo zacht is soms moet je ook hard zijn
Zoon *
<<

Anoniem92

Bericht 20 Mrt 2015 08:53

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Hier pas ik met regelmaat op op het buurjongetje via de babyfoon. Hij wordt nooit wakker. Mijn kinderen daarentegen worden nog wel eens wakker voor een speen of een knuffel of instoppen, en denk dat ze gek zou worden als de buurvrouw ineens boven haar bed zou staan. Sowieso ben ik er slecht in, l is bijna 3,5 jaar en nu pas komt mijn schoonmoeder een keer beneden zitten als ze (hopelijk) slaapt.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mrt 2015 08:55

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Mijn zwager en vriendin woonden naast ons. Als ik even blokje om wou op de racefiets bracht ik de babyfoon daarheen. Maar hun relatie is over, en mijn spontane oppas is weg.
Ik durf de buurvrouw aan de andere kant ook niet te vragen. Die zit ook gewoon wel eens midagen thuis in de tuin. Ik denk dan alleen is het niet raar? Gebruik je ze dan niet? Wil er geen misbruik van maken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Mrt 2015 09:10

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Popcorn, het houdt mij tegen dat zij gaan denken dat ik misbruik van hun maak.
Terwijl ik aan de andere kant denk, goh als je thuis zit is zo'n babyfoon weinig moeite. 999 van de 1000 x slaapt e door. Die kleine kans dat ze er heen zouden moeten zou voor e ook niet echt een probleem zijn, want ze is totaal niet eenkennig.

Het probleem is dat ik niemand lastig wil vallen met mijn probleem. De grens om hun te vragen voor als e wakker is ligt ook vele malen hoger. Maar zelfs zo een x een avondje, of wekelijks een uurtje durf ik al niet (puur dus voor mezelf) en val ik weer terug op m'n ouders (die nooit nee zeggen, maar waar ik t ook weer zielig voor vind)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2015 09:34

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik heb geen reacties gelezen.

Maar mijn zus is ook aleen met haar zoontje (3,5 jr) en zij gaat wel eens een blok om (lopend) en neemt dan de babyfoon mee (zij heeft een Alecto heeft een bereik tot 3km). Zij heeft het voordeel dat ze dichtbij 2 vriendinnen woont en daar dus heen kan met de babyfoon. Als ze gaat sporten dan passen onze ouders op.
2014 2016
<<

Anoniem123

Bericht 20 Mrt 2015 10:54

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik vraag mijn buurvrouw echt alleen als er hoge nood is. Niet omdat ik haar niet vertrouw hoor, maar die enkele keer dat we samen weg gaan vragen we opa en oma.
De andere buren zijn helemaal geen optie. Een buurvrouw van 80 plus en een vrijgezelle buurman van 55. Zijn beide geen kleine kinderen (meer) gewend.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 11:07

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik zou dat ook alleen in hoge nood doen. Nit voor een avondje sporten denk ik.
Ik had een oppas die 2x in de week kwam toen ik nog veel 's avonds repeteerde.
<<

Anoniem134

Bericht 20 Mrt 2015 12:11

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

De buurvrouw heeft 1x opgepast toen T. een baby was, ik denk een uurtje of anderhalf. Buurjongen had T. toen bij hem op de kamer genomen en daar is ze lekker gaan slapen. Maar verder heb ik het eigenlijk nooit durven vragen. Terwijl ik denk dat mijn buurvrouw/buurmeisjes dat best wel leuk zouden vinden.

Ik weet wel dat als het echt nodig is, ik altijd kan aanbellen en er dan iemand tijd maakt. Maar zomaar om even te gaan sporten of weg te gaan, nee dat zou ik niet gauw vragen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Mrt 2015 13:21

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik zou willen dat ik de buren niet hoefde te vragen voor t sporten, maar heb helaas geen partner thuis zitten waarop ik kan terugvallen om wel een avond te kunnen sporten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mrt 2015 20:27

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Elsa hoe lang woon je er nu? Wij woonde er al even voordat we kinderen hadden en hadden toen al contact opgebouwd me de buren dat scheelt misschien. Aan de andere kant als ze van je situatie weten dan weten ze ook wel dat je geen misbruik van ze maakt. Het is niet zo dat je te pas en te onpas dat ding bij de buren neer zet. Wat je zegt om even 2x in de week een uurtje te sporten. Ik zou het echt gewoon vragen aan je buren, er bij zeggen dat je het lastig vind/ je bezwaard voelt en dat ze echt eerlijk moeten zeggen als ze het niet willen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem134

Bericht 20 Mrt 2015 20:38

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Als ik voor mezelf spreek is sporten/etentje etc. toch meer iets waarvoor ik een betaalde oppas of mijn ouders/zusje/vriendin zou vragen dan iemand in de buurt.

Komt misschien ook wel omdat iedereen hier erg op zichzelf is. We groeten elkaar, maken een praatje als we elkaar tegenkomen maar meestal blijft het daarbij.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mrt 2015 21:03

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

MissD schreef:Als ik voor mezelf spreek is sporten/etentje etc. toch meer iets waarvoor ik een betaalde oppas of mijn ouders/zusje/vriendin zou vragen dan iemand in de buurt.

Komt misschien ook wel omdat iedereen hier erg op zichzelf is. We groeten elkaar, maken een praatje als we elkaar tegenkomen maar meestal blijft het daarbij.



Voor een etentje ga ik er van uit dat ik wel een paar uur weg ben dan zou ik me er ook niet fijn bij voelen. Maar voor een uurtje sporten voelt het anders om de babyfoon ff weg te brengen. Maar ik heb geen zus in de buurt en zij heeft zelf ook een gezin. Mijn vriendinnen hebben ook gezinnen en de gene die dat niet hebben wonen een drie kwartier tot een uur verder weg. Mijn ouders vraag ik al zoveel voor dingen en passen standaard 1x in de week op. De buren zijn voor een avondje sporten voor mij dus een uitkomst.
:heart: :heart: 2011
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 20 Mrt 2015 23:37

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik deed af en toe een beroep op de buren. Als ik iets vergeten was bij de supermarkt bijvoorbeeld. We hebben goed contact met ze, komen geregeld bij elkaar over de vloer. Maar hun jongste blijkt ernstig ziek te zijn dus nu willen we ze alleen maar zoveel mogelijk ontlasten.

Babyfoon heb ik overigens nooit gedurft.
Mother of 3 adorable children
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Mrt 2015 10:18

Re: Hoe makkelijk buren om hulp/oppas vragen?

Ik weet genoeg, de ene buren ga ik toch eens vragen! De rest laat ik nog wel ff wachten..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Kira