Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mrt 2015 15:58

Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Bovenal geniet ik nog steeds enorm van mijn zwangerschap en hoop ik nog een paar weken optimaal te mogen genieten van het getrappel van onze kleine uk in mijn buik. Maar nu het einde van de zwangerschap in zicht begint te komen begin ik ook weer naar dingen uit te kijken die ik nu niet kan of die ik moet laten. Ik ben benieuwd waar jullie naar uit kijken/keken!

Ik kijk uit naar:

- Mijn normale kleding weer aankunnen en nieuwe kleren kopen
- Een wijntje drinken
- Carpaccio, snijworst, etc kunnen eten
- Me normaal kunnen omdraaien in bed, zonder het idee te hebben topsport te leveren
- Slapen zonder hulpmiddelen als voedingskussen, kruik, kleine kussentjes, etc.
- Mooie bh's kunnen kopen en dragen
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem117

Bericht 19 Mrt 2015 16:03

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Op mijn buik slapen
Bewegen (ik kon al vrij snel bijna niks meer door harde buiken)
Sporten
Mijn eigen kleding weer aan
Alcohol
Biefstuk
Winkelen
Gewoon ergens iets drinken (ik kreeg meteen rugpijn op een stoel, moest 100x naar de wc en geen alcohol, dus ergens 'iets drinken' was voor mij helemaal niet leuk.

Maar door borstvoeding heb ik nog niet:
op buik geslapen
mijn eigen jurkjes, topjes, truitjes, bh's weer aan
Alcohol

Maar ben borstvoeding aan het afbouwen, dus over een maandje heb ik weer mijn oude lichaam terug.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mrt 2015 16:04

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Kun je door borstvoeding dan niet op je buik slapen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem117

Bericht 19 Mrt 2015 16:08

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Lady schreef:Kun je door borstvoeding dan niet op je buik slapen?



Ik niet, ik heb echt gigantische borsten en het doet pijn. Sporten lukt hierdoor eigenlijk ook nog niet heel goed. Ik kan tijdens bootcamp veel oefeningen ook niet meedoen. Maar verschilt denk ik ook per vrouw. Ik ben van C naar een grote E gegaan. Ik vind zware, grote borsten helemaal niet fijn (en ik pas mijn kleren niet meer). Hoop dat ze na het stoppen van borstvoeding weer terug gaan naar een C cup.
<<

Patsy

Bericht 19 Mrt 2015 16:10

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

*Op mijn buik slapen
*Filet americain (mijn vader brengt een broodje filet als ik bevallen ben)
*Leukere kleding kunnen dragen
*Conditie weer op kunnen bouwen
*Een glaasje wijn drinken
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Mrt 2015 16:48

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik kon ook niet op mijn buik slapen in de bv periode. En ging maar van een kleine b naar grote c.
Ze waren toen veel gevoeliger en tegen voedingstijd vol.
Ik sliep ook meestal met bh of een strak hemdje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 19 Mrt 2015 16:49

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Mag je geen snijworst? Dan doe ik al een paar zwangerschappen iets verkeerd haha.

Ik kijk vooral uit naar gerookte zalm (van de lidl die vind ik het lekkerst), en sushi. En ook niet direct wat te hoeven eten als ik wakker word, maar gewoon rustig te kunnen aankleden. Ohja en s ochtends sporten.
Ik slaap nog prima, ook op mn buik, met bv vond ik dat ook niet zo lekker. En ik loop zonder bh wanneer het kan want straks heb ik weer dag en nacht een voedingsbh aan met zoogcompressen haha.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 19 Mrt 2015 16:51

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik keek er naar uit om weer:

- een hele nacht niet naar de wc te moeten
- op mijn buik te kunnen slapen
- broodje carpaccio/ biefstuk en vooral veel sushi te mogen eten

Ik kon de eerste periode ook niet op m'n buik slapen door de bv. Daarna werd ik geopereerd en toen dat beetje was genezen kon ik eindelijk weer op m'n buik slapen. Op een gegeven moment kon ik in de bv periode wel weer op m'n buik slapen, maar de eerste twee maanden ongeveer niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Mrt 2015 16:51

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Hier kijk ik uit naar sushi, carpaccio en een lekker glas wijn. Bij N. wilde ik weer zo graag filet americain.
<<

Patsy

Bericht 19 Mrt 2015 17:18

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

CCC schreef:Hier kijk ik uit naar sushi, carpaccio en een lekker glas wijn. Bij N. wilde ik weer zo graag filet americain.


Dat heb ik deze zwangerschap heel erg. Ik heb daar zo veel zin in. Ik heb er zelfs over gedroomd :smile:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 17:20

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Wijn en ossenworst.

En weer naar buiten kunnen. De laatste 4 weken kon ik niet eens de hoek van de straat halen waardoor ik eigenlijk alleen maar binnen zat.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mrt 2015 17:20

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik kijk er naar uit om weer te kunnen sporten. Dat lukte tijdens de zwangerschap niet door de misselijkheid.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Mrt 2015 17:22

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Mijn eigen lichaam terug, in alle opzichten. Ik voelde me soms zo beperkt, ik keek er met vlagen echt naar uit om weer gewone dagelijkse dingen te kunnen doen. Zoals fatsoenlijk slapen, de trap op zonder meteen buiten adem te zijn, etc.

Qua eten viel het me eigenlijk mee. Ik houd ook wel van bijvoorbeeld gerookte zalm en filet americain, maar heel erg missen deed ik het niet eens. Hoewel ik er toen ik het weer mocht hebben wel extra van genoot!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Mrt 2015 17:40

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik kijk er naar uit om geen hoofdpijn meer te hebben, niet meer misselijk te zijn en weer een normaal figuur te hebben.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Mrt 2015 17:47

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

- om normaal te kunnen lopen
- om normaal seks te kunnen hebben
- om wijn te drinken. Door de bv heel lang niet gedaan.
- om carpaccio, ossenworst en filet te eten. In de kraamweek dan ook 4 bakjes filet gegeten.
- om op mn buik te liggen. Kon helaas niet door bv en de ks.
04-2014
10-2015
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Mrt 2015 18:03

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

- Met stip op 1, wakker worden zonder over te hoeven geven en de deur uit kunnen zonder spuugzakjes.
- Weer dingen kunnen doen zonder de volgende dag afgestraft te worden door de hele dag over te geven ( en dan heb ik het over bijvoorbeeld even wat boodschappen doen)
- Gewoon weer onder de douche staan en daarna afdrogen en aankleden enz ( en niet zittend op een stoel douchen en daarna op bed gaan liggen om de misselijkheid te laten zakken)
- Filet en carpaccio ( mijn man is onze zoon gaan aangeven en kwam terug met belegde broodjes 1 met carpaccio en 1 met filet :ja: )
- Weer mijn "gewone" kleding aan
- Op mijn buik slapen

Ik kan wel prima op mijn buik slapen met de borstvoeding, ik ben er ook meteen weer mee begonnen na de bevalling. Ik heb inmiddels wel al soms een strategisch gepland wijntje op maar ik had van te voren verwacht dat ik dat zou missen en dat heb ik eigenlijk helemaal niet ( straks als het echt terrasweer is wel vermoed ik).
Ik had voor de bevalling een te hoge bloeddruk en ook na de bevalling bleef dit nog even een probleem waardoor ik maar telkens moest rusten van de kraamverzorgster ( en dan nam zij de baby mee naar de woonkamer, want anders ging ik naar hem kijken :face: ), ik werd daar helemaal geirriteerd van, ik voelde me eindelijk weer goed en wilde met mijn kind pronken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mrt 2015 18:13

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Dat buikslapen zit er dan voorlopig nog niet in, als ik het hier zo lees. Ik wil namelijk ook borstvoeding gaan geven.

Het wordt tegenwoordig afgeraden om snijworst, salami, cervelaat, droge worst etc te eten. Maar toch lees je er op internet wisselende verhalen over, er zijn genoeg sites die aangeven dat het wel mag. Ik heb vorige week dan ook genoten van een paar stukjes droge worst. Toch was het eenmalig en wacht ik met de snijworst etc. tot na de bevalling.

Ik kijk er ook naar uit om weer normale activiteiten te kunnen ondernemen, zoals fietsen en wandelen zonder (bang te zijn om) harde buiken te krijgen. En ik zal blij zijn wanneer ik weer zonder verstopte neus kan gaan slapen en er niet standaard neusspray naast mijn bed hoeft te staan.

Maar nogmaals, ondanks dat wil ik mijn mooie zwangere buik de komende weken nog niet kwijt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mrt 2015 18:19

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik had zin in een normaal lijf, met m'n eigen kleding en hoge hakken. En wijn.
#teammaple🍁
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Mrt 2015 18:19

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Oh en idd het normaal kunnen omdraaien in bed zonder van de bekkenpijn te verrekken.
En dan dat vreselijke maagzuur op het einde.
Eigenlijk is alles stom vanaf week 34. Sokken aandoen. Schoenen aandoen.
Na het zwangerschapszwemmen ging ik zonder sokken en zonder ondergoed gewoon in een joggingpak de auto in. :smile:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem97

Bericht 19 Mrt 2015 18:30

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Op mijn buik slapen, nu met stuwing lukt dat even niet maar ik heb al heerlijk 2 nachten zo geslapen en als de stuwing voorbij is kan dat ook weer prima.

Verder straks weer sporten en gewoon weer stukken kunnen wandelen en fietsen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Mrt 2015 18:31

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Vooral het niet na hoeven denken over wat ik wel en niet kan/mag eten.
Mijn conditie weer volledig op kunnen bouwen
Mijn emoties weer onder controle hebben
Weer een lichaam hebben dat mee werkt
2015 💙
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 19 Mrt 2015 18:32

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Me weer fit voelen! Oh ik kan niet wachten

En dat ga ik vieren met sushi en een goed biefstuk als toetje ;)

Ik kijk uit naar mijn dochter, hoe ze eruit ziet en is en lekker met haar in de draagdoek met de hond het strand op en gewoon weer kunnen lopen ipv waggelen en om de zoveel tijd stoppen ivm harde buik.

En minder werken waardoor ik meer thuis ben en de tijd heb lekker te tutten en mijn man wat meer te zien!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Mrt 2015 18:43

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Sushi at ik gewoon toen ik zwanger was.

Verder had ik last van brandend maagzuur, dus ik ben blij daar van af te zijn.
M:21072011
J :08012014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Mrt 2015 18:50

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik keek er toen erg naar uit om weer op mijn buik te kunnen slapen. Ook had ik de hele zwangerschap zo`n zin in een pistoletje met filet american, dag na de bevalling gegeten en vond het niet eens lekker haha.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

anoniem203

Bericht 19 Mrt 2015 18:52

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Op wat eten na niet veel eigenlijk. Ik heb beide keren opzich een goede zwangerschap gehad en ik vond het ook fijn om zwanger te zijn. Ik keek eigenlijk nergens naar uit. Meer van ach dat komt wel weer over een paar weken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers