Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

<<

Anoniem144

Bericht 20 Mrt 2015 12:43

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Na de bv periode ; wijntje drinken en sigaretje roken :redface:
Meteen na de zwangerschap had ik niet echt iets waar ik echt naar uit gekeken heb. Ik heb ook niet zoveel gelaten ( als ik met anderen vergelijk) Wat ik zeker liet staan was drank, sigaretten en rauw vlees.

Verder keek ik wel erg uit naar weer te voelen dat mijn lichaam van mij was en fijn wat kilo's kwijt te raken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Mrt 2015 13:19

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik keek uit naar:
- carpaccio (in de kraamweek drie keer een broodje besteld bij een broodjeszaak haha)
- winkelen/wandelen zonder binnen 5 minuten overal pijn te hebben. Vooral in de laatste weken was dat een opgave (ik ben met 41+2 bevallen)
- mijn eigen lijf weer terug. Hoewel ik de kilo's op zich weer snel kwijt was voelde ik mij pas echt weer mezelf toen J. rond de 9 maanden was.
- hardlopen
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Mrt 2015 13:28

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Elliot schreef:
Sam schreef:Niet meer overgeven
Carpaccio
Optimel



Mag je geen optimel tijdens de zwangerschap? Dat wist ik niet. Waarom is dat?


Dat mag wel, maar kan er even niet tegen :nopompom:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Mrt 2015 14:00

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Oh bah, irritant lijkt me dat!

Hopelijk gaat dat snel over Sam.

♥♥
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 20 Mrt 2015 14:16

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Carpaccio! Met stip op nr 1. Toen ik bevallen was van onze dochter heeft mijn man nog voordat hij naar huis ging in het centrum een overheerlijk groot bord gehaald met Carpaccio en wat stukjes stokbrood. Het bord mocht hij meenemen omdat ze niet wisten hoe ze dat anders netjes mee moesten geven. Een paar maanden na haar geboorte hebben we het bord terug gebracht en nog een broodje Carpaccio gegeten daar.

En op mijn buik slapen had ik ook heel erg gemist, was blij dat het weer kon.

Verder niet veel dingen die ik erg gemist heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Mrt 2015 21:39

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Sam schreef:
Elliot schreef:
Sam schreef:Niet meer overgeven
Carpaccio
Optimel



Mag je geen optimel tijdens de zwangerschap? Dat wist ik niet. Waarom is dat?


Dat mag wel, maar kan er even niet tegen :nopompom:


'grappig' zeg. Ik heb nooit hoeven overgeven maar was af en toe wel misselijk en dikke drankjes als optimel hielpen mij dan juist!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 20 Mrt 2015 22:30

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

- minder pijn hebben
- weer kunnen zitten
- weer kunnen staan
- weer kunnen lopen
- douchen!
- tuin in
- wijn drinken
- terrasje pakken
- in de tuin aan de slag
- wandelen in het bos
- leuke kleding aan
- genieten van het leven! Weer leven!

Douchen, gaat sinds twee weken goed zonder flauwvallen!
Wijntje kan gepland na de voeding, zitten, staan en lopen lukt in korte mate. Laatst eerste terrasje gepakt, had veel last, maar het was het waard! Langzaam aan komt het allemaal weer, is sowieso al beter dan tijdens de zwangerschap.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Mrt 2015 23:43

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Zora schreef:
Sam schreef:
Dat mag wel, maar kan er even niet tegen :nopompom:


'grappig' zeg. Ik heb nooit hoeven overgeven maar was af en toe wel misselijk en dikke drankjes als optimel hielpen mij dan juist!


Daar ging ik eerst ook vanuit. Maar zuurdere melkproducten prikkelen mij heel erg.
Zo jammer want ben juist ook van yoghurt enzo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Mrt 2015 23:44

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Pff wolfinschaapskleren, lijkt me heel heftig!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 21 Mrt 2015 00:03

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ooh zuivel trek ik ook slecht, alleen een bakkie vla af en toe. En idd thee! Ik drink al sinds week 6 geen warme dranken meer.

Ik ben benieuwd of alles zometeen weer 'normaal' wordt of dat er dingen/voorkeuren zo blijven. Kan me nu eigenlijk niet voorstellen ooit weer zin in een kop koffie te hebben.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mrt 2015 09:17

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik keek alleen uit naar mijn baby en miste niks. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn en had het best nog weken vol kunnen houden. Maar ja.. ik houd ook niet van rauw vlees en alcohol dus dat scheelt al een hoop :smile:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Mrt 2015 09:31

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Hier bij Elena hetzelfde als Zenna, ik keek er alleen naar uit om geen maagzuur meer te hebben, voor de rest kon ik het nog wel maanden volhouden.

Bij Naomi ging het iets minder soepel, had al snel genoeg van het maagzuur, veel bekkenpijn (heb ik nu nog) ik was moe, last van mijn banden... Nee ik was blij toen ze er was, helemaal omdat ik op het eind cholestase had en dus verging van de jeuk, buiten de stress om dat het gevaarlijk was voor Naomi.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Mrt 2015 10:41

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Sam schreef:
Zora schreef:
Sam schreef:
Dat mag wel, maar kan er even niet tegen :nopompom:


'grappig' zeg. Ik heb nooit hoeven overgeven maar was af en toe wel misselijk en dikke drankjes als optimel hielpen mij dan juist!


Daar ging ik eerst ook vanuit. Maar zuurdere melkproducten prikkelen mij heel erg.
Zo jammer want ben juist ook van yoghurt enzo.


Dat kon ik inderdaad ook echt niet drinken, net zoals sapjes, sinaasappelsap kwam er ook regelrecht weer uit bijvoorbeeld, alles wat ook maar een tikkeltje zuur is.
En thee dronk ik ook nog maar heel soms, terwijl ik normaal op een werkdag wel 20kopjes thee drink. Het voelde als een plas vocht op mijn maag waar ik geen voedingswaarde uit kon halen en daar dus alleen maar als een steen lag. Na de bevalling ben ik meteen weer thee gaan drinken.

Rond 17 weken is er weer een moment dat veel vrouwen van hun misselijkheid af zijn, dan is het vruchtzakje opgelost of zo iets? Ik hoop voor je dat je dan van je misselijkheid af bent!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem117

Bericht 21 Mrt 2015 15:08

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Guus schreef:Ooh zuivel trek ik ook slecht, alleen een bakkie vla af en toe. En idd thee! Ik drink al sinds week 6 geen warme dranken meer.

Ik ben benieuwd of alles zometeen weer 'normaal' wordt of dat er dingen/voorkeuren zo blijven. Kan me nu eigenlijk niet voorstellen ooit weer zin in een kop koffie te hebben.


Ik lustte ook geen thee meer. Met sommige dingen is het goed gekomen, zoals met koffie en thee. Maar ik lust nog steeds geen broccoli en vis. Sinds de zwangerschap gruwel ik van elke soort vis, terwijl ik daar eerst wel van hield.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Mrt 2015 15:50

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Oef, er is dus nog hoop dat ik over een maand of 4,5 weer thee lust, yay!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem136

Bericht 21 Mrt 2015 16:05

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik lust ook geen thee meer. Gekookt water drink ik dan weer wel. Dat begon ineens al voordat ik wist dat ik zwanger was en ik heb dit tijdens de andere zwangerschappen niet zo gehad.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mrt 2015 16:38

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik heb de hele zwangerschap ook amper thee gedronken, nu gaan er weer liters doorheen :)

Ik keek ernaar uit om alles weer te kunnen eten & drinken. In de kraamweek dus ook aan de carpaccio en sinaasappelsap, daar kreeg ik zo'n maagzuur van.

Helaas nu geen melk/ei/soja en alcohol vanwege de borstvoeding/allergie. Dus weer iets om naar uit te kijken..
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mrt 2015 20:00

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik vind avocado ineens niet meer lekker, heel apart.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mrt 2015 21:37

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik heb eigenlijk niks dat ik ineens niet meer lekker vond. Ik heb ook geen last van cravings ofzo, ik heb wel meer behoefte aan zoetigheid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 22 Mrt 2015 09:03

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

In mijn vorige zwangerschap lustte ik geen koffie meer, tijdens het eerste ontbijt na de bevalling snapte ik daar niks meer van, wat een lekkere kop koffie was dat.

Net als vis, ik walgde echt van alle soorten vis. 2 dagen na de bevalling heb ik een heerlijk gebakken visje gehad.

Apart hoe snel alles dan weer "normaal" is.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mrt 2015 09:18

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Blue Phone schreef:Helaas nu geen melk/ei/soja en alcohol vanwege de borstvoeding/allergie. Dus weer iets om naar uit te kijken..


Oh ja, dat had ik idd ook. Ik heb 1,5 jaar een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd. Ik was zo gelukkig toen ik alles weer kon eten! Je went er aan als je niks mag, maar wat een verademing toen het voorbij was.

Blue phone, val je ook zoveel af?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mrt 2015 09:36

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Lady schreef:Ik heb eigenlijk niks dat ik ineens niet meer lekker vond. Ik heb ook geen last van cravings ofzo, ik heb wel meer behoefte aan zoetigheid.

Dit had ik ook.

Oh en m'n pds werd wel ineens veel heftiger, maar dat kon ik een beetje opvangen door minder brood en zuivel te gebruiken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 22 Mrt 2015 11:35

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Ik heb tussen de 6e en 16e week (zoiets) ook geen koffie meer gedronken. De geur, de smaak, brrr. Maar dat was gelukkig tijdelijk. En de enige 'cravings' die ik had, waren nootjes en waterijs-zin. Maar niet buiten proportie.
<<

Anoniem154

Bericht 22 Mrt 2015 12:16

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Biefstuk, filet, carpaccio
Op mijn buik slapen
<<

Anoniem286

Bericht 22 Mrt 2015 12:44

Re: Waar kijken/keken jullie naar uit, ná de zwangerschap?

Koffie! Ik was zo verslaafd aan koffie voordat ik zwanger was en zwanger vond ik het zo enorm vies. De dag na de bevalling smaakte de koffie weer goed,echt fijn!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron