Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2015 12:52

De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

http://www.harpersbazaar.nl/Beauty/In-s ... een-minuut

Wie heeft dat wel eens gedaan? Hielp het?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mrt 2015 12:56

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Ja, ik heb het wel geprobeerd. Het is niet dat ik dan meteen in slaap val, maar ik ben daarna wel meer ontspannen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2015 13:03

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Aha oke. Ik lees ook wel dat het niet altijd even veilig kan zijn. Klopt dat?
Ik snap alleen die 4 sec. inademen niet zo. Dat kan toch ook met 1?
In die link zegt iemand dat ze binnen 1 minuut in slaap is gevallen wat me stug lijkt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mrt 2015 13:10

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Het gaat er om dat je bewust je ademhaling vertraagd. Een snelle ademhaling hoort bij een stresssituatie. Een langzame ademhaling hoort bij ontspannen. Je lichaam en geest hebben invloed op elkaar. Door dingen aan je houding te veranderen kun je je geest aanpassen en andersom. In feite is het een ontspanningsoefening. Zoals het hier nu staat is het vrij kort door de bocht. Zou het gewoon eens proberen. Het zijn fijne oefeningen.
2015 💙
<<

Anoniem107

Bericht 19 Mrt 2015 13:12

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Het gaat denk ik vooral om de rust die je creëert met vier seconden inademen. Ik zit er nu even bewust op te letten, maar een normale inademing is bij mij al drie seconden. Één seconde lijkt me wat aan de korte kant :)
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2015 13:13

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Ik ga het zeker proberen, maar denk dat het bij mij niet echt zal helpen omdat ik teveel nadenk als ik niet kan slapen.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 19 Mrt 2015 13:15

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

caribbeanlover schreef:Ik ga het zeker proberen, maar denk dat het bij mij niet echt zal helpen omdat ik teveel nadenk als ik niet kan slapen.


Juist dan zou het weleens kunnen helpen, omdat je bezig bent met je ademhaling i.p.v. nadenken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mrt 2015 13:21

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Maple schreef:Het gaat denk ik vooral om de rust die je creëert met vier seconden inademen. Ik zit er nu even bewust op te letten, maar een normale inademing is bij mij al drie seconden. Één seconde lijkt me wat aan de korte kant :)

Je houdt daarna je adem 7 seconden in en ademt 8 seconden uit, dat is vrij ver, daardoor is je volgende ademhaling automatisch heel erg diep. Volgens mij is dat het effect, en die ademhaling moet je dan vasthouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem107

Bericht 19 Mrt 2015 13:24

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Dat begreep ik al idd. Ik snap niet zo goed wat je net je reactie wilt zeggen :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mrt 2015 13:26

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

ga het eens proberen, zal vast niet werken niks werkt bij mij om te gaan slapen. Is altijd een drama slapen
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mrt 2015 13:27

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Ik had het idee dat je vier seconden inademen lang vindt, maar dat is het juist niet in verhouding tot de tijd dat je je adem inhoudt en uitblaast, de inademing na de oefening is pas een diepe.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem107

Bericht 19 Mrt 2015 13:29

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Susan schreef:Ik had het idee dat je vier seconden inademen lang vindt, maar dat is het juist niet in verhouding tot de tijd dat je je adem inhoudt en uitblaast, de inademing na de oefening is pas een diepe.


Nee, ik reageerde op CBL, ik had het idee dat zij het lang vond, ze dacht dat één seconde inademen ook wel goed was.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 19 Mrt 2015 13:35

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Ik doe zoiets als ik de hik heb en daar werkt het erg goed tegen, vooral dat heel lang uitademen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 19 Mrt 2015 14:52

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Ik had dit al een keer ergens gelezen en toevallig gister uitgeprobeerd en bij mij werkte het niet. Maar ik lig ook echt altijd minimaal een uur wakker dus wat kon ik verwachten ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Mrt 2015 00:49

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Heb het gisteravond gedaan en het helpt niet zeker met zo'n blaffende hond naast me.
Trouwens hoe kan je nou 8 sec. uitademen? Ik kan dat niet en deed het in etappes en ik tel niet heel langzaam.
Zo ook met het inademen.
<<

Anoniem107

Bericht 21 Mrt 2015 07:16

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Haha, je moet het inderdaad ook wel in volledige rust doen, dus met een blaffende hond naast je, waar je door afgeleid wordt, gaat dat niet werken idd.. Acht seconden uitademen is voor mij als astmapatiënt ook lastig trouwens, maar als m'n teug inademen diep en groot genoeg is, en ik rustig uitadem, red ik het nét aan. Vier seconden inademen is dan weer geen probleem voor mij. Wellicht is jouw ademhaling heel snel en oppervlakkig (dat idee kreeg ik al toen je het had over 1 seconden inademen, dat is écht heel weinig), maar dit kun je trainen. Ademhalingsoefeningen zijn sowieso fijnen ontspannend, dus blijf het gewoon proberen :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Mrt 2015 11:51

Re: De 4,7,8, truuk voor snel inslapen.

Staat er ook bij he, dat het in het begin lastiger is.
2015 💙

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers