Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas oma; vergoeding

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 12:12

Oppas oma; vergoeding

Sinds 3 weken past mijn moeder 1 dag in de week op onze dochter.
Omdat er een wachttijd is bij de opvang van onze voorkeur, is dit een tijdelijke oplossing.

Mijn moeder rijdt dus elke week 125 km enkele reis om op te passen. Ze doet het met alle liefde (het was zelfs haar eigen voorstel) en ze wil er eigenlijk niet eens een vergoeding voor hebben.

Nu hebben wij de afgelopen keren de parkeerkosten (+/- €20,- per dag) en 20 ct per km (€50,-) aan haar gegeven.
Verder eet ze 's avonds met ons mee en is er uiteraard genoeg te eten en drinken in huis.

Toch voelt het alsof ze het voor niks doet omdat ze alleen haar onkosten vergoed krijgt.

Hoe hebben jullie dit met oppassende opa's en oma's geregeld?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem236

Bericht 19 Mrt 2015 12:17

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn ouders passen bij hen thuis op maar halen hem op en brengen hem weer terug. 40km enkele reis dus 120 per dag. Maar zij weigeren hier iets voor terug te willen.
Schoonmoeder past ook bij haar thuis op maar die woont tussen werk en huis in op de route.
Beide geven wij geen geld hiervoor want dat willen ze niet.
Af en toe een extra kadotje geven we wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mrt 2015 12:18

Re: Oppas oma; vergoeding

Ik denk dat je moeder dit gewoon graag met liefde voor je wil doen en graag wil dat je dat accepteert en aanneemt. Ik zou inderdaad zorgen dat er altijd genoeg in huis is, haal de dingen die zij lekker vindt, speciaal beleg waar ze van houdt, een vers sapje, zoiets.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mrt 2015 12:29

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn moeder past ook regelmatig op, maar ik breng de kinderen bij haar.
Zij wil er ook absoluut niks voor hebben.
Wat wij doen is af en toe een bosje bloemen meenemen en met kerst een pakket met lekkere dingen geven.

Mijn schoonzusje past 1 middag in de week op in ons huis. Voor haar zorg ik er altijd voor dat er in de kast ligt wat ze lekker vindt.

Ik pas ook 2 middag op mijn neefje, daar hoef ik ook echt niks voor te hebben.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mrt 2015 12:40

Re: Oppas oma; vergoeding

Haha, ooooooh ik dacht door de titel dat je oma een oppas had, maar het gaat om een oppasoma :smile:.

Heb je haar al gevraagd wat ze zelf van de situatie nu vindt? Als het tijdelijk is, vind ik het niet zo gek hoe jullie het nu doen hoor. Het is misschien ook afhankelijk van haar financiële situatie en daar weet ik natuurlijk niets van.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 12:56

Re: Oppas oma; vergoeding

Ja ze wil er niks voor hebben.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mrt 2015 13:07

Re: Oppas oma; vergoeding

Wat lief van je moeder. Ik zou doen wat Susan zegt, ervoor zorgen dat er lekkere dingen in huis zijn.
En misschien af en toe wat leuks voor haar meenemen, bosje bloemen, of een mooi boek.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 13:11

Re: Oppas oma; vergoeding

Sanne schreef:Wat lief van je moeder. Ik zou doen wat Susan zegt, ervoor zorgen dat er lekkere dingen in huis zijn.
En misschien af en toe wat leuks voor haar meenemen, bosje bloemen, of een mooi boek.


Hier dacht ik zelf ook aan inderdaad. Toch niet zo'n gek idee ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 19 Mrt 2015 13:12

Re: Oppas oma; vergoeding

Sanne schreef:Wat lief van je moeder. Ik zou doen wat Susan zegt, ervoor zorgen dat er lekkere dingen in huis zijn.
En misschien af en toe wat leuks voor haar meenemen, bosje bloemen, of een mooi boek.

Dat zou ik denk ik ook doen. Mijn schoonouders zouden het denk ik heel vervelend vinden om betaald te krijgen voor het oppassen, maar zouden zoiets wel leuk vinden denk ik. Als ik het zo lees, schat ik in dat het bij je moeder ook zo werkt.
<<

Anoniem151

Bericht 19 Mrt 2015 13:48

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn oma heeft vroeger op mij en mijn broertje opgepast. Ze wilde ook alleen onkostenvergoeding.
Toen ze stopte met oppassen heeft ze gouden oorbellen met een diamantje gekregen. Nu, dik 20 jaar later draagt ze ze nog altijd iedere dag.
Dus je zou ook op het eind een 'groot' cadeau kunnen geven, ipv de al genoemde bosjes bloemen en boeken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Mrt 2015 13:53

Re: Oppas oma; vergoeding

Hier wordt er ook veel opgepast door mijn oma en moeder. Aangezien zij mij financieel ondersteunen zouden ze waanzinnig boos worden wanneer ik hen ervoor zou betalen. Daarom maak ik regelmatig wat met de meisjes en geven we dat. Daar zijn ze zo blij mee. Of ik kook een keer voor hen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 19 Mrt 2015 14:28

Re: Oppas oma; vergoeding

Hier passen mijn moeder en schoonmoeder om de week op en hoeven er niets voor te hebben. Geef af en toe iets,bv een bloemetje. En nemen ze twee x per jaar ongeveer mee uit eten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Mrt 2015 14:36

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn moeder en stiefmoeder kregen af en toe een aardigheidje als ik ergens wat leuks tegenkwam. Met moederdag en Kerst verwende ik ze vaak met wat extra's, gewoon op deze manier mijn waardering laten blijken. Geld wilden ze absoluut niet, maar hen verrassen met af en toe wat leuks vonden ze fijn.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Mrt 2015 14:40

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn schoonmoeder past iedere dinsdagmiddag op en ze wil er ook niets voor hebben. Ik geef af en toe een bloemetje of wat chocola en we nemen opa en oma elk half jaar een keer mee uit. Kan een dagje uit zijn of ergens wat eten/lunchen. Met kerst wat extra's en met Moederdag ook wat extra's. Heb haar ook al eens een abbo gegeven voor zo'n opa en oma tijdschrift. Dat vond ze erg leuk.
<<

Anoniem134

Bericht 19 Mrt 2015 16:27

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn ouders passen sinds T. een maand of 5 is op haar, en inmiddels ook op haar zusje. Ze blijven van woensdag op donderdag altijd daar slapen. Mijn ouders willen absoluut geen vergoeding, dus neem ik regelmatig wat boodschappen, een bloemetje mee of nemen we hen mee uit eten/dagje weg.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 19 Mrt 2015 16:55

Re: Oppas oma; vergoeding

Als ze er verder geen vergoeding voor wil hebben zou ik kaartjes kopen van bijv. de dierentuin waar ze dan samen met jullie dochter naar toe kan gaan. En zelf eens met haar een dagje naar de wellness, hightea of een massagebon oid
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 17:15

Re: Oppas oma; vergoeding

Bedankt voor jullie reacties!
Zo te horen gaat het overal soortgelijk. Ik denk dat we haar binnenkort eens lekker mee uit eten nemen ofzo :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Mrt 2015 17:41

Re: Oppas oma; vergoeding

Mijn moeder past wel 3x in de week op (ene x een dag, ander x dagdeel, ander x uurtje) maar wil er ook absoluut niks voor. In het begin mocht ik nog niet eens dankjewel zeggen ;)
Ik zou ze gewoon idd eens in de zoveel tijd iets geven of meenemen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron