Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lenen jullie geld uit?

<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2015 21:49

Lenen jullie geld uit?

Lenen jullie geld aan uit aan vrienden? Dit is de zoveelste keer dit jaar dat dezelfde vriend aan mij vraagt of hij geld mag lenen. En dit is dus de eerste keer dat ik 'nee' heb gezegd en voel me zo schuldig. Het is een klein bedrag, maar het staat me gewoon erg tegen dat hij zelf niet met geld kan omgaan en ik al meerdere keren dit jaar in de laatste week voor zijn salarisuitbetaling bijspring. Nu voel ik me echt een trut, want ik vond het heel irritant dat hij dit deed toen ik zelf werkloos was en dus niet bepaald geld over had; nu heb ik inmiddels weer een baan en toch heb ik geweigerd.

Ik zou nooit hebben geweigerd bij een vriend(in) die goed met geld kan omgaan, maar door domme pech ff niet rondkomt. Daar is in dit geval dus echt geen sprake van en nu baal ik alweer van mezelf dat ik nu degene ben die me schuldig voel. Hoe doen jullie dit? Het zijn overigens altijd kleine bedragen geweest (10-20 euro).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Mrt 2015 21:49

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem216

Bericht 18 Mrt 2015 21:50

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee, met vrienden en familie moet je wandelen en niet handelen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2015 21:51

Re: Lenen jullie geld uit?

Dat wordt me nooit gevraagd.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 21:53

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee. Wel schiet ik soms iets voor, voor mijn ouders of zus. Bijvoorbeeld als mijn zus en ik een gezamenlijk cadeau voor onze ouders kopen ofzo. Dan betaal ik het eerst helemaal en dan krijg ik later de helft van haar terug.
Maar echt geld uitlenen omdat iemand zelf niet rond kan komen daar ga ik niet aan beginnen.

♥♥
<<

Anoniem152

Bericht 18 Mrt 2015 21:57

Re: Lenen jullie geld uit?

Niet meer. Door schade en schande ben ik wel wijzer geworden.
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2015 22:09

Re: Lenen jullie geld uit?

Urban Naked schreef:Dat wordt me nooit gevraagd.


Is dat nooit gebeurd? Relaxt! :)
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2015 22:09

Re: Lenen jullie geld uit?

Voelden jullie je daarna ook schuldig?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2015 22:10

Re: Lenen jullie geld uit?

Als mensen niet rond kunnen komen dan is het hun 'probleem'.
Ik wil wel geld uitlenen met bijvoorbeeld het tennissen. Vaak kan je alleen cash betalen en dan heeft niet iemand te weinig gepind o.i.d. Dan leen ik wel even geld, maar vaak storten ze het met het internetbankieren gelijk weer op mijn rekeningen. Dus echt lenen is het dan niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem127

Bericht 18 Mrt 2015 22:14

Re: Lenen jullie geld uit?

Mij wordt dat ook nooit gevraagd. Ik zou het denk ik wel lenen aan mijn broer of vriendinnen. Geen van hen zou het ook vragen om de maand nog net te kunnen redden maar wel met een goede reden, ze kunnen allemaal wel met geld omgaan. Dus met dat in het achterhoofd zou ik ze zeker laten lenen.

Vorig jaar heeft de belastingdienst fout op fout gemaakt bij mij, waardoor ik onterecht een enorm bedrag moest terug betalen. Was ook meer dan ik had en iedereen bood ook aan te helpen, dat vond ik zo fijn om te merken! Daarom zou ik het andersom ook sowieso doen. Uiteindelijk hoefde ik gelukkig niet te lenen omdat de fout op tijd werd hersteld.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2015 22:16

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee. Maar het is me ook nooit gevraagd.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 18 Mrt 2015 22:16

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee :-)
Zoon *
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 18 Mrt 2015 22:18

Re: Lenen jullie geld uit?

Totaal geen problemen mee.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2015 22:20

Re: Lenen jullie geld uit?

Izar schreef:
Urban Naked schreef:Dat wordt me nooit gevraagd.


Is dat nooit gebeurd? Relaxt! :)

Nee, kan het me ook niet voorstellen. Mijn vrienden zijn allemaal volwassen types met banen en huizen. Heel vroeger heb ik wel eens geld uitgeleend hoor, maar toen was ik 20 ofzo.

Edit: deze reactie komt misschien wat suggestief over maar zo bedoel ik m niet.
#teammaple🍁
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 18 Mrt 2015 22:34

Re: Lenen jullie geld uit?

Het wordt mij ook nooit gevraagd eigenlijk.
Wel betalen we regelmatig dure rekeningen van mijn schoonouders ( dure apk of wasmachine) en krijgen dat terug als ze het weer iets ruimer hebben.
Dit vragen ze overigens niet, we betalen het gewoon omdat we weten dat zij zulke onverwachte rekeningen niet altijd meteen kunnen betalen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2015 22:53

Re: Lenen jullie geld uit?

Urban Naked schreef:
Izar schreef:
Urban Naked schreef:Dat wordt me nooit gevraagd.


Is dat nooit gebeurd? Relaxt! :)

Nee, kan het me ook niet voorstellen. Mijn vrienden zijn allemaal volwassen types met banen en huizen. Heel vroeger heb ik wel eens geld uitgeleend hoor, maar toen was ik 20 ofzo.

Edit: deze reactie komt misschien wat suggestief over maar zo bedoel ik m niet.


Ik snap wat je bedoelt; dit is precies wat ik ook dacht. En toch voel ik me er wel schuldig over. In principe is het niet mijn zaak hoe iemand zijn/haar geld uitgeeft voordat diegene aan mij een tientje vraagt. Maar het is daarentegen weer aan mij of ik het wil uitlenen. Ik heb nooit eerder geweigerd, dus dit is nieuw voor me. ;-) Als iemand niet kan rondkomen door overmacht, zou ik geen seconde twijfelen. Dat is hier niet het geval. :)
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2015 22:57

Re: Lenen jullie geld uit?

Dank jullie wel voor de reacties! Eerlijk gezegd ken ik ook niemand anders die het me zou vragen (paar keer per jaar). Vind het ook weinig passen bij mensen van mijn leeftijd met een baan en een woning. Dan doe je toch iets niet helemaal goed, als je vaak niet uitkomt met je geld, terwijl je echt nog een riant bedrag hebt om uit te geven na het betalen vd vaste lasten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2015 23:22

Re: Lenen jullie geld uit?

Wel gedaan bij mijn broer dan kreeg die maandags zijn geld en kon dat geen boodschappen halen op vrijdag dan leende ik het en op maandag had ik het terug. Maar toen ik hem eens vroeg kon het niet. Dus ik doe het niet meer
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2015 23:30

Re: Lenen jullie geld uit?

Wordt ons ook nooit gevraagd.
<<

anoniem196

Bericht 18 Mrt 2015 23:35

Re: Lenen jullie geld uit?

Ja. Maar niet zomaar aan iedereen.

Mijn nichtje leen ik af en toe geld. Die kan een onverwachtse rekening niet in één keer betalen.
Meestal is het een bedrag van 100 euro en heb ik het binnen een maand terug. Dit spreken we duidelijk af, en gaat tot nu toe goedm
<<

Anoniem105

Bericht 19 Mrt 2015 00:34

Re: Lenen jullie geld uit?

Nooit meer. Helaas door schade en schande wijs geworden.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 07:34

Re: Lenen jullie geld uit?

Nooit grote bedragen (meer dan 50 euro) en alleen wanneer iemand even in de knel zit om de een of andere reden. Dus bijvoorbeeld, je bent op een festival met een goede vriend en zijn pinpas is ineens kapot ofzo. Of een vriendin van mij heeft moeite om te gaan met geld en die krijgt dan bijvoorbeeld maandag pas haar geld gestort, dan leen ik haar 30 euro zodat we in t weekend gezellig kunnen eten en drinken, ze stort het altijd dan ook echt maandag terug, dus ik vertrouw haar volledig.

Nou ja, dat soort dingen. Maar absoluut geen grote bedragen en ik zou er ook klaar mee zijn als dezelfde vriend mij keer op keer vroeg.
<<

Anoniem178

Bericht 19 Mrt 2015 08:30

Re: Lenen jullie geld uit?

Als ik denk dat ik zelf zou moeten vragen om terugbetaling niet. Mensen die heel dichtbij staan wil ik het ook wel geven als ze het echt nodig hebben, maar die hebben hetzelfde netwerk als ik (ouders bijvoorbeeld) en zie ik het ook niet snel gebeuren.
Onlangs nog wel ergens 300 euro voorgeschoten en later gedeclareerd. Ik wist niet exact wanneer ik het terug zou krijgen, maar wel zeker dat het terug zou komen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2015 08:38

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee, het is me nog nooit gevraagd.
Als het nodig is vind ik het oke, afhankelijk van wie het vraagt en waarvoor het is. Voor boodschappen vind ik belangrijker dan een concert bijvoorbeeld.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem321

Bericht 19 Mrt 2015 09:01

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik heb het regelmatig gedaan, aan ouders en broers. Het ging om kleine maar ook grote bedragen. Het meeste heb ik uiteindelijk teruggekregen en er loopt ook nog een terugbetalingsregeling.
Het meeste stamt uit de tijd dat mijn ouders in scheiding lagen. Ze hadden beiden geen geld. Er moest voor pa een andere auto konen, voor ma een wasmachine en de advocaat- en makelaarskosten moesten worden betaald. ik heb het allemaal voorgefinancierd.
Inmiddels sta ik er niet meer zo welwillend tegenover want door al dat geleen is er wel een bepaald verwachtingspatroon ontstaan. En dan heb ik het niet alleen over noodzakelijke uitgaven (wat nog te begrijpen is en waar ik iets welwillender in ben), maar ook over verre vakanties. Geld nodig: Ragazza leent het wel uit.
Ik ben gek geweest maar een dezer dagen zal ik toch eens nee moeten verkopen, ook al kan ik het geld wel missen.
Niet quoten aub.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31