Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lenen jullie geld uit?

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 19 Mrt 2015 08:36

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik weet eigenlijk niet goed of ik dat zou doen. Familie zou ik denk ik wel doen, maar ik ben blij dat het me nooit gevraagd is. Ik heb daar wel moeite mee, ik zou zelf ook niet geld lenen van een vriendin. Een tientje voorschieten als ze haar portemonnee vergeten is, is natuurlijk geen probleem.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 09:01

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik snap echt niet waarom je zoiets zou doen. Dat iemand anders op vakantie wil en dat jij dan even 500 euro betaalt, ofzo. Daar komen toch alleen maar problemen van?
<<

Anoniem108

Bericht 19 Mrt 2015 09:09

Re: Lenen jullie geld uit?

Heb de reacties gelezen; kan nu even niet echt reageren. Komt later. Thnx!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2015 10:11

Re: Lenen jullie geld uit?

Urban Naked schreef:
Izar schreef:
Urban Naked schreef:Dat wordt me nooit gevraagd.


Is dat nooit gebeurd? Relaxt! :)

Nee, kan het me ook niet voorstellen. Mijn vrienden zijn allemaal volwassen types met banen en huizen. Heel vroeger heb ik wel eens geld uitgeleend hoor, maar toen was ik 20 ofzo.

Edit: deze reactie komt misschien wat suggestief over maar zo bedoel ik m niet.


Jij hebt wel eens zomaar omdat ik blut was 20 euro op mijn rekening gestort toen we nog een stuk jonger waren :smile: Vond ik heel lief van jou!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 19 Mrt 2015 10:22

Re: Lenen jullie geld uit?

Ja hoor, regelmatig! Ik leen zelf trouwens ook best vaak van anderen, ik betaal het altijd netjes en op tijd terug en heb niet de indruk dat mensen dit vervelend vinden. Ik begrijp wel dat het je tegen staat dat hij niet met geld om kan gaan, ik ben zelf ook zo'n persoon, misschien kun je daarover eens met hem in gesprek gaan? Het klinkt alsof hij wel wat hulp kan gebruiken.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Mrt 2015 10:49

Re: Lenen jullie geld uit?

Inmiddels niet meer. Heb vorig jaar een vriend een paar duizend euro geleend en toen hadden we het ineens zelf onverwacht nodig omdat de verbouwing duurder was dan gepland. Daar heb ik toen echt slapeloze nachten om gehad.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mrt 2015 10:54

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik heb laatst € 60,- aan een vriendin uitgeleend, omdat ze anders de maand niet door kwam. 4 dagen later kreeg ze weer geld en heeft het toen gelijk terugbetaald.
Ik zou het niet zo snel doen, ben toch altijd bang dat ik het niet terug krijg.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mrt 2015 12:01

Re: Lenen jullie geld uit?

Nougat schreef:Ik snap echt niet waarom je zoiets zou doen. Dat iemand anders op vakantie wil en dat jij dan even 500 euro betaalt, ofzo. Daar komen toch alleen maar problemen van?



Ja mee eens
Zoon *
<<

Anoniem126

Bericht 19 Mrt 2015 12:37

Re: Lenen jullie geld uit?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Mrt 2015 13:19

Re: Lenen jullie geld uit?

Het word mij ook nooit gevraagd. Ik zie er gelukkig uit als een arme sloeber :smile: .
Maar ik zou er wel moeite mee hebben, zou het dus ook niet snel doen. En al helemaal niet voor luxe dingen als een vakantie of andere onzin. maar dat komt misschien omdat ik zelf erg zuinig ben (Zeeuws bloed).
Ik hoor ook altijd alleen maar ellende.
Voorschieten van boodschappen ect doe ik wel.
<<

Anoniem134

Bericht 19 Mrt 2015 15:47

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik denk dat de enige aan wie ik iets uit zou lenen mijn ouders en mijn tante zijn. Heb zelf nog nooit van iemand iets geleend, nooit bij stil gestaan ook om te doen. Geld wat ik niet heb kan ik niet uitgeven, dus ik ga dan ook niet lenen.
<<

Anoniem108

Bericht 19 Mrt 2015 16:35

Re: Lenen jullie geld uit?

Zo, kan nu even reageren. Wat een wisselende reacties. :) Dank jullie wel! Als het al voorkomt, lenen jullie geld uit (of zelfs geven) aan mensen met onvoorziene rekeningen. Dat zou ik ook zonder meer doen. Het gaat me nu ook niet om het bedrag, maar meer de gewoonte die erin lijkt te sluipen van hem. Dat staat me tegen.

Toet: heb het al wel eens zijdelings benoemd, maar vind mijzelf ook niet de aangewezen persoon om een andere volwassene hierop duidelijk aan te spreken. Hij weet het zelf ook, denk ik dan.

Charles: wauw, ik kan me voorstellen dat dit stress opleverde. Haha, loop ik te miepen over een tientje. ;-)
<<

Anoniem321

Bericht 19 Mrt 2015 18:33

Re: Lenen jullie geld uit?

Nougat schreef:


In mijn geval heeft het gelukkig geen problemen opgeleverd, ik heb nu bijna al mijn geld terug, maar ik ga het niet meer doen, dat weet ik nu wel, want het voelt toch niet goed idd als een familielid van mijn geld op vakantie gaat. Moeten ze voortaan zelf maar sparen!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Mrt 2015 20:19

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik schiet vaak geld voor, maar uitlenen niet echt vaak want dat wordt met niet vaak gevraagd. Wel eens aan een zusje toen ze krap zat en ik het toch maar spaarde. Als iemand het zou vragen zou ik het wel lenen.
Izar, ik kan me voorstellen dat het regelmatige karakter van het lenen je enorm tegenstaat. Ik zou me trouwens kapot schamen als ik iedere maand geld moest lenen.
<<

Anoniem181

Bericht 19 Mrt 2015 21:52

Re: Lenen jullie geld uit?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 21 Mrt 2015 09:16

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik heb een vriendin eens 10 euro geleend omdat ze niet meer uitkwam met haar boodschappen, heb dat netjes terug gekregen en mijn ouders heb ik ook wel eens wat geleend. Maar bij mijn ouders is het meer een wisselwerking, we heloen elkaar als het nodig is. Nu schiet ik wel eens social deal dingetjes voor bijvoorbeeld omdat mijn vader niet weet hoe dat moet haha.
Veel geld zou ik nooit uitlenen, ook omdat ik het zelf niet kan missen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Mrt 2015 17:45

Re: Lenen jullie geld uit?

Nog nooit heeft iemand me dat gevraagd, maar ik zou dat niet zo heel snel doen. Behalve even geld voorschieten, dat gebeurd weleens.

Ik voel me daar wel ongemakkelijk bij en ik zou dat niet zo snel doen als iemand gewoon niet goed met zijn of haar geld om kan gaan en het einde van de maand niet kan halen.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Mrt 2015 17:47

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik schiet wel eens een paar euro voor, maar ik leen geen geld uit. Is me ook nog nooit gevraagd.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 24 Mrt 2015 00:51

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik schiet wel eens iets voor voor vrienden of collega's omdat zij op dat moment hun portemonnee niet bij zich hebben of het op dat moment niet kunnen missen. Grotere bedragen heb ik ook weleens uitgeleend aan mijn broer en aan vrienden van ons maar alleen omdat ik weet dat het op dat moment voor hen echt noodzaak is, ik weet/ erin geloof dat ik het echt terug krijg en ik het op dat moment "kon missen". Gelukkig ben ik daarmee nog nooit te mist in gegaan. Ik leen het alleen uit als het of echte "noodzaak" is of omdat iemand gewoon op dat moment de portemonnee niet bij zich heeft en uiteraard als ik het zou kunnen missen.
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Mrt 2015 10:34

Re: Lenen jullie geld uit?

Ja, ik leen regelmatig wel even wat geld uit. Zullen geen bedragen boven de 100 euro zijn maar aan mijn familie en vrienden lee ik wel uit. Ik vertrouw erop dat ik het terug krijg van ze.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 27 Mrt 2015 12:47

Re: Lenen jullie geld uit?

Aan bepaalde familieleden vind ik het niet erg om geld uit te lenen, dat zit altijd goed. Er zijn ook maar een paar vriendinnen waar ik aan uit zou lenen maar die vragen het gelukkig zelde. Ik heb het een keer gedaan waarvan ik dacht dat het een vriendin was en dat was een keer maar nooit meer. De vriendschap was gelijk over en met moeite het over grote gedeelte geld terug gekregen. Dus ik denk nu wel een paar keer na voor ik geld uitleen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 27 Mrt 2015 12:59

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik leen nooit geld uit. Ik word er ook niet naar gevraagd gelukkig. Het lijkt me gewoon geen slim idee dat een ander enigszins afhankelijk van je is door je geld. Leidt denk ik tot problemen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2015 20:16

Re: Lenen jullie geld uit?

Ik heb nog nooit iemand geld hoeven uitlenen, gelukkig, maar denk dat ik wel zou doen. Juist omdat in mijn omgeving zo'n vraag niet veel voorkomt, zou ik graag iemand helpen als het wel gebeurd.

Toen ik in Sydney kwam, hadden wij een financiele tegenvaller en kwam mijn visum in het gedrang. Ik had een vriendinnetje die ik nog maar 2 keer had gemeet voor koffie toendertijds (nu zijn we onafscheidelijk) en die bood meteen aan om me de 5000 dollar te lenen.. Ik ben er nog in shock van, wat een vertrouwen! Nu kwam het uiteindelijk toch goed (foutje van de bank, hoe stom). Maar vond het toen mega lief.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 29 Mrt 2015 16:36

Re: Lenen jullie geld uit?

Wauw Marsy, dat vind ik wel heel bijzonder, wat lief van haar.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 01 Apr 2015 21:42

Re: Lenen jullie geld uit?

Nee, dat zou ik waarschijnlijk niet doen. Het is me nog nooit gevraagd hoor maar veel te bang dat ik het niet terug zou krijgen ...
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers