Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb je nou echt nodig?

<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 18 Mrt 2015 16:21

Wat heb je nou echt nodig?

Leuk hoor, al die babyuitzet lijstjes met wat je moet aanschaffen...
Ik heb het niet zo breed en kan niet alles zomaar kopen. Eigenlijk regel ik alles via marktplaats/kringloop of krijg ik spullen.

Maar wat heb je nou echt nodig voor een pasgeboren baby?
Mijn baby wordt geboren in juli, dus volop zomer. Wat trek je zo'n kind bijvoorbeeld aan? Wat nou als het 30 graden is, of als het 18graden is?

Rompers, kleertjes etc. ik heb echt geen idee wat ik nou nodig heb. Wat hebben jullie veel gebruikt, wat was onmisbaar en waar kan je niet genoeg van hebben? Wat was volkomen overbodig?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2015 16:28

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik vond meer dan twee lakentjes, dekentjes en hoeslakens overbodig.

Heel ideaal vonden wij de isofix base in de auto en de diaperchamp.

We hadden veel zwitsal producten en dat was ook overbodig. Kind is hartstikke allergisch en dat komt best vaak voor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem96

Bericht 18 Mrt 2015 16:30

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb een duur thermobadje op standaard wat ik echt geldverspilling nummer 1 vindt.
Echt maar kort gebruikt !,
Nu staat het in de weg.

Mijn tip haal een badje bij bijvoorbeeld de ikea en badder je kleintje op het aanrecht of op een tafel.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Mrt 2015 16:37

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Er staat altijd veel meer op het lijstje dan nodig is.

Qua kleding:
Paar rompertjes
Paar kledingsets (met vijf kan je prima wisselen)
Omslagdoek (lekker voor bij het cb e.d.)

Met beddenspul met spencer eens, twee lakentjes, dekentjes en hoeslaken is voldoende.
Vijf hydrofielendoeken (een in bedje, een in de wagen, twee voor met afdrogen en een reserve).
Spuugdoekjes vond ik zelf erg handig, maar je kan ook een hydrofiel ervoor gebruiken.
Qua douchespullen gebruiken wij enkel iets voor in bad en bodylotion/olie voor daarna.
Voor het aankleedkusssen zou ik ook niet te veel hoezen halen, twee is voldoende kan je goed afwisselen.

Zo uit het hoofd is het lastig te bedenken. Kan je anders een lijst neerzetten en dat wij daarop schieten?
<<

Anoniem121

Bericht 18 Mrt 2015 16:38

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ritualz schreef:Ik heb een duur thermobadje op standaard wat ik echt geldverspilling nummer 1 vindt.
Echt maar kort gebruikt !,
Nu staat het in de weg.

Mijn tip haal een badje bij bijvoorbeeld de ikea en badder je kleintje op het aanrecht of op een tafel.


Mijn tip. Haal een flexibath en zet die op tafel. Klein op te vouwen en tot 3 jaar kunnen ze er zeker nog in.
<<

Anoniem96

Bericht 18 Mrt 2015 16:40

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Een dure wagenbak vind ik ook zo sonde.
Ik heb hem maar heeeel kort gebruikt.

Ik had beter een wagen kunnen kopen die helemaal plat kon en ook veilig is.
<<

Anoniem96

Bericht 18 Mrt 2015 16:41

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Pluis schreef:
Ritualz schreef:Ik heb een duur thermobadje op standaard wat ik echt geldverspilling nummer 1 vindt.
Echt maar kort gebruikt !,
Nu staat het in de weg.

Mijn tip haal een badje bij bijvoorbeeld de ikea en badder je kleintje op het aanrecht of op een tafel.


Mijn tip. Haal een flexibath en zet die op tafel. Klein op te vouwen en tot 3 jaar kunnen ze er zeker nog in.


Goede tip ook.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Mrt 2015 16:51

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Goed topic, al hebben wij het meeste inmiddels. De kraamzorg zei bij de intake dat de baby in het begin onder twee dekentjes in de wieg moet. Is dat echt zo? Is vanaf begin mei een lakentje, een dekentje en een kruik niet voldoende?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 18 Mrt 2015 16:54

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Wolfinschaapskleren schreef:Vijf hydrofielendoeken (een in bedje, een in de wagen, twee voor met afdrogen en een reserve).
Spuugdoekjes vond ik zelf erg handig, maar je kan ook een hydrofiel ervoor gebruiken.


Vijf hydrofielen vind ik erg weinig. Er liggen hier standaard een paar in bed voor bij de nachtvoedingen. Daarnaast ligt er wel één in de box, twee bij de bank etc. Ik gebruik ze echt veel en zou het met vijf nooit redden. Volgens mij heb je er al meer nodig als je thuis wil bevallen (en daar moet je wel altijd op voorbereid zijn).

Qua doeken, kleertjes, spuugdoekjes etc is het wel erg afhankelijk van je eigen gebruik en hoe je kindje is. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit spuugdoekjes, want die zijn zo klein. Daar gebruik ik de hydrofielen voor. Beddengoed heb ik ook niet veel en kleertjes ook niet. Maar heb je een spugertje, dan heb je veel meer nodig. Al hoef je het dan niet van tevoren kopen, kan ook als je kind er is en een spuger blijkt.

Een badje vind ik zonde van het geld. We hebben het amper gebruikt, gaan altijd samen onder de douche. Een babyfoon vind ik zelf ook zinloos, hebben we hier nooit gehad. Overslagrompers vond ik ondingen, de stretchrompers van de Hema vind ik fijn.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Mrt 2015 16:55

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Lady, het dekentje wordt in het begin dubbel geslagen, maar als je echt minidekens hebt, lukt dat niet en dan zou je twee dekentjes kunnen gebruiken. Maar bij de gewone wiegdekens past dat prima.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Mrt 2015 17:13

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik denk dat je je niet moet verkijken op de temperatuur, ik denk maar zo het kindje is nog hartstikke klein. In verhouding heeft het super veel oppervlakte in vergelijking met inhoud dus warm houden is al lastig en dan heeft het ook nog eens 9 maanden een constante temperatuur van zo'n 37 graden om zich heen gehad.
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 18 Mrt 2015 17:30

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Bij ons werd het dekentje ook dubbel geslagen. Dat icm 2 laagjes kleding was warm genoeg.

De isofix (of easybase) vind ik ideaal, maar is wel het eerste waar ik op zou bezuinigen. Het is een duur ding en zonder wil ook prima, vind ik.

Hydrofielluiers en monddoekjes heb ik veel gebruikt, ik kocht ze bij wibra, dat scheelde ook een hoop.

Voor in bad had ik zeepvrije wasgel en shampoo gekocht, ik gebruikte in het begin alleen de wasgel.

Broekjes waar de voetjes aanzitten vond ik erg onhandig, en je doet langer met een broekje en losse sokjes.

Flanellen luiers en navelbandjes heb ik niet gekocht en ook niet gemist.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mrt 2015 17:38

Re: Wat heb je nou echt nodig?

ik had echt heel veel rompers en vond dat ideaal. Ik had echt geen zin om elke dag te moeten wassen, had wel andere dingen te doen. Dus ik had iets van 15 rompers, zodat ook al was er elke dag een kleine lekkage ik nog een week vooruit kon. Qua kleding 10 setjes ook ivm het wassen :P
Maar als je elke dag wilt wassen, tja dan kun je met veel minder af natuurlijk.
Hydrofielluiers en spuugdoekjes had ik er ook wel 15 van, ik gebruikte die dingen overal voor en ze lagen ook over al.

In de kleine maatjes vond ik overslagrompers en kleding echt heel fijn, dan hoefde dat niet helemaal over het hoofd, maar kon je dat neerleggen op het aankleedkussen en dan het kindje erop.
2 aankleedkussens! 1 beneden en 1 boven, scheelt een hele hoop gesjouw.
<<

Anoniem121

Bericht 18 Mrt 2015 17:42

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Qua dekentjes ligt het er ook aan of je kindje zich goed warm kan houden. Verder hangt het ad van de TOG waarde van de deken. Ik had 4 seizoenen dekens met aan de binnenkant teddy en aan de buitenkant gebreid kabelpatroon daarvan is de waarde 2.4 terwijl die van een gewone deken rond de 1 ligt.

Wat ik wel een aanrader vond was de voetenzak van wallaboo in de maxicosi. Die is zo warm dat ze geen jas aan hoefde want dan had ze zweet over haar bolletje lopen.
<<

Patsy

Bericht 18 Mrt 2015 17:49

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Alibi schreef:2 aankleedkussens! 1 beneden en 1 boven, scheelt een hele hoop gesjouw.


Dit! Echt zo fijn!
<<

Anoniem205

Bericht 18 Mrt 2015 17:49

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Sokken van de kruidvat (van Bambino) :hulde: :hulde: Wat een geweldige dingen zijn dat! Die blijven tenminste zitten!
Stretchrompers van de zeeman. Zijn fijn en flink goedkoper dan die van de Hema. Enige is dat ze geen envelophals hebben, maar 2 drukknoopjes. Maar dat boeit me vooralsnog niet veel.

5 hydrofiele zijn voor ons ook te weinig, ik heb een stapel van 20 en ben zo blij dat ik niet elke dag hoef te wassen! Er ligt er standaard 1 (of 2) in/rond de box, een in bed, een in de wagenbak. Daarbij altijd een of 2 in de luiertas. Spuugdoekjes heb ik er ook een stuk of 15 van, ook ideaal. Moet zeggen, ik heb de hydrofielen en spuugdoekjes gekregen.

2 hoezen voor het aankleedkussen

Isofix systeem vind ik ook ideaal, ben blij dat we dat gedaan hebben.
Genoeg rompers (zodat ik tenminste 5 dagen niet zou hoeven te wassen). Stretchrompers kunnen ze vrij lang aan. Een of 2 omslag rompers voor als ze net geboren zijn vond ik ook erg fijn.
Kleding hadden we 2 of 3 broekjes en 4/5 shirtjes. Zoon was er reuze snel uit gegroeid. Vooral in 62/68 hadden we veel.

Luieremmer/diaperchamp gebruiken wij niet. Gewoon een prullenbak van ikea en de geurzakjes van action
<<

Patsy

Bericht 18 Mrt 2015 18:21

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Wibra heeft ook strechrompers trouwens. Erg fijn en goedkoop.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 18 Mrt 2015 18:30

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Dank voor al jullie reacties!

Hydrofieldoeken en genoeg rompers dus... Ik heb ook geen zin om elke dag te wassen haha.

2 aankleedkussens, ik stel mezelf voor dat ik de baby in de woonkamer gewoon even op de bank leg om te verschonen (met iets eronder). Of is dat niet praktisch?

Zo'n opvouwbadje lijkt me ook wel wat ja, we wonen niet zo groot dus dan is zo'n standaard ding ook maar een sta in de weg.

Wanneer het buiten ook maar een beetje zomers is, is het bij ons binnen erg warm (25 graden). Zou ik dan alsnog lange kleding en dekens enzo moeten gebruiken?

En nog een vraag, ik zoek een wandelwagen (liefst zo'n 3 in-1 ding, met wagenbak, maxicosi en zitstoel voor als ze groter zijn). Deze moet vooral heel fijn lopen, waarbij je geen rugpijn krijgt (wij zijn allebei lang!). Hebben jullie daar ervaring mee?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Mrt 2015 18:43

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Luieremmer (zo'n diaper champ) zijn wij ook ingetrapt. Niet nodig, wij gooien nu bij nr. 3 alles meteen in de kliko.

Spuugdoekjes en hydrofielen heb je wel veel nodig.

5 setjes kleding is toch veels te weinig? Wij hadden 3 spugers en soms hadden ze wel 4 of 5 truitjes op 1 dag aan

Badje: hebben wij nauwelijks gebruikt.

Dekens heb je echt wel nodig. Wij hebben een mei en augustus kindje en beiden hebben lang met kruiken en dekens geslapen.

Navelbandjes heb je niet nodig.

Aankleedkussen: 1 is zat, ik verschoonde beneden altijd in de box of gewoon op de bank.

Wipstoel hebben wij nauwelijks gebruikt.

Sokjes van de Kruidvat zijn echt een aanrader, de enigen van die kleine maatjes die blijven zitten.

Ehm ik denk nog even na!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Patsy

Bericht 18 Mrt 2015 18:46

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Tommie schreef:Dank voor al jullie reacties!


2 aankleedkussens, ik stel mezelf voor dat ik de baby in de woonkamer gewoon even op de bank leg om te verschonen (met iets eronder). Of is dat niet praktisch?



Zeker met spuitluier zou ik dat niet fijn vinden. Ik ben sowieso een knoeier maar zelfs nu onze zoon 1 is komt er nog wel eens wat ontlasting op het kussen. En een plassende baby wanneer de luiers net uit was kwam hier ook veel voor.
<<

Patsy

Bericht 18 Mrt 2015 18:47

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Waarom lees ik dat nu pas van die sokjes van de Kruidvat :palm:?
<<

anoniem196

Bericht 18 Mrt 2015 18:52

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb een badje wel veel gebruikt. Ik zie ze hier vaak voor 5 euro bij de kringloop staan inclusief standaard.

Ipv spuugdoekjes gebuikte in gasten handdoekjes. Zijn groter en wat dikker. En die had ik genoeg in huis..
<<

Anoniem154

Bericht 18 Mrt 2015 19:12

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Wij hebben het badje veel gebruikt, een simpel ding van een paar euro. In de winter lekker warm op het aanrecht in de keuken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 18 Mrt 2015 19:58

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Tommie schreef:En nog een vraag, ik zoek een wandelwagen (liefst zo'n 3 in-1 ding, met wagenbak, maxicosi en zitstoel voor als ze groter zijn). Deze moet vooral heel fijn lopen, waarbij je geen rugpijn krijgt (wij zijn allebei lang!). Hebben jullie daar ervaring mee?
Wij hebben een Topmark, een van de goedkoopste en ik ben erg tevreden (inmiddels voor 2 kinderen gebruikt). Mijn ampn is 1.90 en ook als hij nog wat langer was zou hij er volgens mij nog wel comfortabel mee lopen. Wandelwageninzet kan ook naar je toe, vind ik een grote pré.

Edit: of je laat de hele kinderwagen achterwege en koopt alleen een maxicosi en een draagdoek.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Mrt 2015 20:04

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Blijven speuren op weggeefhoeken bij jou in de buurt. Ook bestaan er vraaghoeken.

Okee, dat staat er wel heel klinisch (bracht mijn zoontje naar bed). Maar ik zie in mijn groepen regelmatig babyspul langs komen.

Ik heb zelf een verschoningsmat van Ikea, doet het prima. Ik had echt een lading hydrofiele luiers, maar ik heb er ook een hoop weer nieuw weggedaan. Aan tien had ik er meer dan genoeg gehad.

Wij hebben de Mutsy Evo, ook in een goedkoper segment en ik ben er erg tevreden over. Maar eerlijk gezegd doen we 80-90% van de dingen met een drager of draagdoek. Dat vinden we ook praktischer vanuit de flat. Op een drager zou ik alleen nooit beknibbelen, die BabyBjorns zijn niet ergonomisch voor jou of je kindje. Chico heeft ook dragers die niet prettig zijn. Maar voor advies daarover kun je je richten tot het Draagtopic.

Ik heb al het babyspul al weg, anders had je het zo mogen hebben.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers