Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je laten omscholen

<<

Anoniem198

Bericht 18 Mrt 2015 15:07

Je laten omscholen

Ik ben benieuwd wie zich heeft laten omscholen.
En hoe je dit hebt gedaan. Zelf of via je werkgever?
Hoeveel contact uren had je?
Was dit totaal wat anders dan je hiervoor deed?
Heb/had je een gezin toen je dit deed?
Zo ja vond je het zwaar?

Zelf denk ik er steeds meer over om dit te gaan doen. Dit zou alleen mijn 3e studie gaan worden. Heb eerst mbo en toen hbo gedaan. Dus ik wil wel 100% achter mijn keuze staan en niet zomaar wat gaan doen.
De beroepen waar ik aan zit te denken zijn totaal wat anders dan ik nu doe. Ik werk nu in de commerciele sector en zit meer te denken aan dienstverlening/zorg.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Mrt 2015 16:36

Re: Je laten omscholen

Ik ben er mee bezig. Maar ik heb het met behulp van een loopbaancoach uitgezocht omdat ik niet nog een foute studiekeuze wilde maken. Daarna eerst met de opleiding begonnen (zelf betalen) en daarna een baan in die sector gevonden mbt een studiegenoot. Inmiddels ben ik (op mijn scriptie na) klaar met mijn opleiding en werk ik ruim 3 jaar in dit vakgebied.

Ik werkte 32 tot 36 uur per week, ging gemiddeld 1 avond per week naar school. We hadden les in blokken van 8 weken en ik heb de avondvariant gekozen. Een avondles was van 7 tot 10 's avonds. Je kon ook eens per 2 weken op zaterdag (of een andere dag door de week), dan had je les van 10 tot 16u. Had geen gezin op dat moment, alleen een vriend. En ja, het was zwaar. Maar ik haalde veel energie uit hetgeen ik leerde.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 19 Mrt 2015 09:44

Re: Je laten omscholen

Naar aanleiding van een aankomende fusie, en mijn minimale aantal dienstjaren heb ik drie jaar geleden besloten me te laten omscholen. Ik ben een andere studierichting gaan doen, maar wel binnen dezelfde sector gebleven. Uiteindelijk ben ik nu nog bezig met de studie, en werk ik al in de functie die ik graag wilde.

En hoe je dit hebt gedaan. Zelf of via je werkgever?
Via mijn werkgever, het wordt volledig betaald omdat het binnen de reorganisatie viel.

Hoeveel contact uren had je?
36 uur, waarvan ik zes uur per week aan mijn studie mag besteden.

Was dit totaal wat anders dan je hiervoor deed?
Ja, het werk is anders, maar wel bij dezelfde werkgever uiteindelijk.

Heb/had je een gezin toen je dit deed?
Ja, ik had al twee kinderen en heb tijdens de studie de derde gekregen.

Zo ja vond je het zwaar?
Ja, zwaar is het wel. Je moet vooral heel goed plannen en echt vaste leermomenten pakken. En hulp van je omgeving is heel fijn.
3 mooie meiden!
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:59

Bericht 22 Mrt 2015 12:00

Re: Je laten omscholen

Ik ben 3,5 jaar geleden van baan veranderd.
Ik werkte in de kinderopvang en ben de opleiding directiesecretaresse gaan doen, totaal iets anders dus.
Ik heb dit zelf geregeld/gedaan. Ik ben een BBL opleiding gaan volgen dus 1 dag naar school en 4 dagen werken.
Na 3,5 jaar heb ik nog steeds geen spijt dat ik die switch heb gemaakt, ik heb nu veel meer mogelijkheden.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 23 Mrt 2015 21:25

Re: Je laten omscholen

Nu ik hier (https://www.hrpraktijk.nl/topics/wervin ... m=LinkedIn) heb gelezen dat de kans op een nieuwe baan voor mij vrij klein is ben ik hier ook wel over aan het nadenken maar de vraag is nog wat ik zou dan zou willen doen en of ik daar echt mijn brood mee kan verdienen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Mei 2015 15:10

Re: Je laten omscholen

*weg*

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers