Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontspannen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Mrt 2015 14:57

Ontspannen

Wat doe jij om te ontspannen?

Ik merk dat ik bijna nooit echt helemaal ontspannen ben als ik aan het werk ben. Op vakantie lukt het heel goed, als ik iets te doen heb (lezen, sporten, iets doen). Wanneer ik teveel op mijn telefoon ga of iPad, dan word ik toch onrustiger.

Dinsdag lag ik in bad, met een boek en een kop thee. Toen pas merkte ik na een half uur dat mijn hoofd niet zo onrustig was (onrustig in de zin van aan dingen denken die ik nog moet doen, terwijl het opgeschreven is of zelfs al af is...eraan denken dat ik bepaalde mensen nog een berichtje wil sturen, etc.)

Ook zit ik altijd 'paraat' op mijn stoel. Nu zit ik bewust met mijn benen ontspannen, niet over elkaar, maar rechtuit en los.

Ik wil vaker thuis boeken gaan lezen in plaats van op vakantie of in de avond op de iPad of tv kijken. Ik ontspan ook van creatief bezig zijn, maar kan ik niet altijd tijd voor maken. En ik ontspan heel erg van sporten. Actief kan ik dus best goed ontspannen, maar passief niet.

Kun jij dat? En hoe doe je dat?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem124

Bericht 18 Mrt 2015 14:59

Re: Ontspannen

Ik weet niet of je überhaupt moet streven naar complete ontspannenheid op je werk. Althans, ik ben dat niet hoor. Die mate van spanning maakt mij wel scherp en alert.

Ik ontspan als ik zwem, muziek luister, hardloop, fotografeer (vrije tijd) of lekker op de bank hang met man en/of kids. Maar er was een tijd dat ik niet meer kon ontspannen. De oefeningen van Jacobson hebben me erg geholpen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Mrt 2015 15:01

Re: Ontspannen

Klopt hoor, helemaal ontspannen kan niet. Maar ik kan bijvoorbeeld een verslag zitten tikken en dan mijn benen heel aangespannen houden of steeds mijn billen aanknijpen. Ik moet dan echt bewust zijn dat ik ze ontspan.

Ohja, ik heb bijna het geld bij elkaar om mijn nieuwe camera te gaan kopen! Daar ontspan ik ook van, niet van het geld dat ik hem eindelijk kan kopen ;-), wel van fotografie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem205

Bericht 18 Mrt 2015 15:03

Re: Ontspannen

Ik ga bewust 1x per week in bad met mijn ereader. Vriend zorgt dan voor zoon zodat ik echt even rust heb. Is heerlijk en lig dan makkelijk een uur te liggen. Ben dan ook helemaal rozig en duik daarna mijn bed in. En als ik onrust in mijn hoofd heb pak ik vaak ook mijn ereader. Lezen brengt mij rust.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Mrt 2015 15:10

Re: Ontspannen

Bij mooi weer ga ik gewoon buiten in de tuin zitten. Heerlijk!
Ook in de winter met jas aan en terras verwarming. Al is het maar eventjes, daar ontspan Ik van.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 18:57

Bericht 18 Mrt 2015 15:15

Re: Ontspannen

Bij mij heeft haptotherapie geholpen om echt te kunnen ontspannen. Ik had ook altijd zo'n ' aangespannen' gevoel in al mijn ledematen en nu kan ik dat makkelijk loslaten.

Verder, handwerken is echt super ontspannend. Breien, haken, knutselen whatever.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 20 Mrt 2015 20:32

Re: Ontspannen

ik ontspan enorm van even douchen,ook na het werk om alles letterlijk af te spoelen en andere kleren aan te doen.Verder als ik een boek lees of van lekekr zingen.Na een zware werkdag kan ik letterijk alles eruit bleren door keihard mee te zingen in de auto
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Mrt 2015 21:21

Re: Ontspannen

Ik ontspan door:
- in bad gaan
- lezen
- hardlopen
- wandelen
- yoga

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers