Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 10:04

Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Jaa, na volgens mij 100 topics hier op het forum en maanden wikken en wegen samen met mijn vriend hebben we eindelijk een keuze gemaakt! We gaan op huwelijksreis naar Malta! :dance:

Volgens mij is St. Julian de beste plek om te zitten met een hotel, en daar hebben we ook een heel leuk hotel gezien. Maar als iemand andere tips heeft, laat maar weten! Het OV op Malta is niet duur, ik las ergens dat je voor € 6,50 euro een kaart hebt voor de hele week onbeperkt bussen. Prima dus! Maar ik las ook weer ergens dat het ook leuk is om scooters te huren en daarmee het eiland te verkennen. Iemand een idee wat leuker/handiger is?

En dan natuurlijk de planning, wat moeten we zien? Ik lees op internet van alles over de bekendste toeristische plekjes zoals The Blue Lagoon, de hoofdstad Valletta, het oude stadje Mdina, de Blue Grotto.. Zijn al deze plekken de moeite waard om te bezoeken of is het allemaal heel toeristisch en valt het tegen?

Oh, en is Malta duur qua levensonderhoud? Wat kost het eten op Malta gemiddeld?

Alle tips, trics, do's en dont's zijn welkom!

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2015 10:35

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Leuk dat je naar Malta gaat! Hoe lang gaan jullie?

Wat sowieso leuk is, is om ook een dagje naar Gozo te gaan (het andere eiland). Verder vond ik Mdina echt leuk, toen wij er waren was het daar helemaal niet zo druk. Valetta is ook erg leuk om heen te gaan.

Wij hebben daar alles met de bus gedaan. Prima te doen want alles is goed bereikbaar en niet duur. Houd er wel rekening mee dat sommige bussen er lang over doen, de routes zijn niet altijd het meest logisch en het verkeer op Malta is best wel druk voor de wegen die er zijn. Scooter huren heb ik geen ervaring mee, dat is ook echt niets voor ons.

Hoe de prijzen precies waren weet ik niet goed meer, maar uit eten gaan is er niet zo duur vond ik, een stuk goedkoper dan in Nederland als ik me goed herinner.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 10:37

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Jaa heel leuk! We gaan 8 dagen, van 3 tot 11 april waarschijnlijk.
Gozo had ik inderdaad ook gelezen, klinkt ook leuk! Boottochtje was volgens mij ook echt maar 4,75 retour p.p., geen geld! :)

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 18 Mrt 2015 10:42

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

St. Julians is volgens mij idd prima om te zitten, wij zaten wat verderop bij Buggiba/St. Paul's Bay, maar handigste is als je in ieder geval plaats hebt met veel busverbindingen. Bussen zijn prima, alleen soms erg druk en ze doen over bepaalde stukken absurd lang, maar ach, genoeg te zien onderweg. Eten vond ik in verhouding met Nederland iets goedkoper. Er komen redelijk wat cruiseschepen in de zomer, maar ook toen wij in Mdina waren viel het reuze mee. Valetta was iets drukker met toeristen, maar ook niet enorm druk en terwijl wij midden juli waren.

Wij zijn naar de Blue Lagoon (Comino) geweest, Valetta, Marsaxlokk, Mdina en voor strand naar Golden Bay en vond dat allemaal aanraders. In Mosta heb je nog een kerk met een enorme koepel, helaas was die dicht toen wij er waren, maar schijnt de moeite waard te zijn. Daarnaast hebben we nog enkele dagen gedoken, waaronder bij Gozo. Op Gozo was voor mij het hoogtepunt de Azure Window.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2015 10:43

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Je moet trouwens op Gozo als ik het me goed herinner wel een ander buskaartje kopen dacht ik. Maar dat zou je even moeten uitzoeken. De Azure window daar is inderdaad schitterend.

Ik heb denk ik nog wel wat fotootjes online staan van Malta. Ik kan wel even wat plaatsen als je dat leuk vindt?
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 18 Mrt 2015 10:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 10:45

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh Bailando wat en boel tips ook! Heel leuk, ik ga ze allemaal googelen :)

Fotootjes zou ik heel leuk vinden Mizz_S!

♥♥
<<

Anoniem107

Bericht 18 Mrt 2015 22:25

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh, Malta! Ik ben daar in 2011 met ex geweest en wil eigenlijk nog wel een keertje terug. De hele vakantie is daar door omstandigheden behoorlijk langs me heen gegaan, jammer, want ik weet nog wel dat we zoveel mooie plekjes gezien hebben. Echt zandstranden heb je niet, alleen Golden Bay, maar dat is ook goed met de bus te doen. Verder vond ik de Blue Grotto erg mooi, en de Blue Lagoon ook. Volgens mij was het eten daar over het algemeen niet duur. Maar echt handige tips kan ik je niet geven, het meeste weet ik niet echt meer. Wij zaten overigens in een hotel in Qawra.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2015 22:38

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Haha, Elliot, ik dacht dat ik heel veel foto's online had maar helaas... Het is er maar 1 en je hebt er weinig aan denk ik haha! Dit is bij de Azure window.

*weg*
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 19 Mrt 2015 12:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem107

Bericht 18 Mrt 2015 22:45

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh, die beklimming naar de Azure Window heb ik nog (zo dom) op m'n Havaianas gedaan. Nu ik die rotsen weer zie... :palm:

Edi: ik heb op Facebook trouwens nog twee kleine mapjes met foto's staan, zie ik net.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 22:49

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Haha! Wel heel lief dat je even hebt gezocht! Rond welke tijd waren jullie er? Omdat je met een jas aan zit :)

Maple, goeie tip, stevige schoenen mee dus :D

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Mrt 2015 22:53

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Leuk, ik ga van de zomer ook naar Malta! Topic nog niet goed gelezen, ga ik morgen ff doen. Wij hebben via Wimdu een appartement in Sliema, tien minuten lopen van de boulevard/promenade/place to be haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2015 22:59

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Wij waren in december. Toen was het al wel lekker weer, die dag net wat minder warm, vandaar de jas. Het was rond de 16 graden volgens mij die dag (die mensen daar liepen in dikke winterjassen en snowboots, zo koud vonden ze het haha). Maar we hadden ook twee dagen twintig graden, dan had je dus geen jas nodig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Mrt 2015 10:48

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Hee wat leuk Bliss! Ik zal je een update geven met de hotspots als wij terug zijn :smile:

Mizz_S wow zelfs in december nog 20 graden gehad! Heerlijk :) Haha heel grappig dat de 'locals' daar met 16 graden in snowboots lopen, terwijl wij bij 16 graden echt de was buiten gaan hangen en de tuin op orde brengen omdat we het zulk heerlijk weer vinden!

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mrt 2015 10:58

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ik vond het eigenlijk allemaal wel leuk. Wij hebben toen ook een boottocht met jeepsafari gemaakt: met een grote boot naar Gozo en dan zeilen naar Comino en met de jeep over Gozo. Dat was echt heel leuk. Valletta is ook heel leuk om naartoe te gaan, trek wel makkelijke schoenen aan want je moet heel veel traplopen.

Paparazzi is heel leuk om te eten, dat zit in St. Julians aan het water.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Mrt 2015 11:19

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Elliot schreef:Hee wat leuk Bliss! Ik zal je een update geven met de hotspots als wij terug zijn :smile:


Ja doe maar! Ik heb er echt zo'n zin in joh! Ga met Esperanza, we hebben twee maanden geleden al geboekt. Extra lang voorpret :D (gaan pas in augustus) We willen in elk geval een keer een auto huren, maar scooters is ook leuk ja! Misschien dat ik een proefcursusje duiken wil proberen, lijkt me doodeng, maar wel gaaf. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Mrt 2015 11:27

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh ja dat wil mijn vriend ook, duiken. Ik vind het ook heel eng, maar ben ook wel benieuwd naar hoe het is! Even kijken daar wat het kost, dat kan ik zo 123 niet vinden op internet.

Susan, bedankt voor jouw tips. Zo'n jeepsafari heb ik op Kos ook eens gedaan, zo gaaf vond ik dat. :)

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mrt 2015 11:30

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Als je trouwens een keer zin hebt om te winkelen maar niet om helemaal naar Valletta te gaan: in Sliema is een heel leuk winkelcentrum en dat is heel dicht bij St. Julians. In St. Julians kun je ook wel winkelen, maar toch minder.

O, en als je dingen ziet die je leuk vindt, koop ze meteen en wacht niet net als ik tot de laatste dag om alle leuke dingen die je voor jezelf hebt gereserveerd op één dag te kopen, ik had van alles gezien wat ik hebben wilde en toen was de laatste dag een nationale feestdag. Alle winkels dicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Mrt 2015 11:38

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Duiken is zo leuk, zeker doen! Ik kijk altijd op Tripadvisor naar duikscholen die goed aangeschreven staan en vergelijk daarvan dan de prijzen. De meeste duikscholen verzorgen ook gratis pick-ups in de buurt van en naar je accommodatie. Als je wilt kan ik ook mijn duikschool (die bij St. Paul's Bay zit) even vragen wat zij aanraden bij jullie in de buurt?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Mrt 2015 12:46

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh haha, wij waren trouwens helemaal niet in december maar in januari... :palm:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 19 Mrt 2015 12:59

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh Malta is leuk!! Comino, Gozo en Valetta vind ik wel aanraders. Wij zaten in Qawra, ook een prima plek en genoeg te doen 's avonds. In St Julians is wel wat meer uitgaanspubliek.

Ik vond alles prima te doen met het openbaar vervoer, geweldig al die oude bussen (we waren er wel zo'n 8 jaar al, dus weet niet of alles nog is zoals toen, inmiddels zijn er wat grotere hotels bijgekomen volgens mij). Ik vond het allemaal niet heel duur, zowel eten en drinken als openbaar vervoer. Aan een scooter zou ik me daar als toerist niet wagen, maar dat is persoonlijk. Het is er erg druk op de wegen en ze rijden er links, dus dat vonden wij te link :-)

Ik heb er ook gezwommen met dolfijnen (bij marine park Malta, ook leuk om gewoon te bezoeken trouwens), was ook super! Ik wil meteen terug als ik er weer aan denk, veel plezier alvast :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mrt 2015 13:41

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Wij hebben net geboekt, helaas was het hotel van onze eerste keuze al volgeboekt dus het is nu een hotel in Qawra geworden. Ben heel benieuwd!

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Apr 2015 19:15

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ook hier gaat het Malta worden. Ik wil wel een auto huren om zo ook de uithoeken te kunnen zien van Malta en Gozo waar je met de bus niet kunt komen. Ik zit in Smeila. Hoeveel dagen kun je dan het best een auto huren?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2015 19:20

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Sliema bedoel je? :P Wanneer ga je?! Toch niet tegelijk met mij hè, als groupie zijnde?
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Apr 2015 19:53

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ik zou in de zomer echt geen auto huren op Malta. Je mag op heel veel plekken niet parkeren zonder vergunning, als je al een plekje kan vinden. En het verkeer is echt heel druk, er staan vaak files/langzaam rijdend verkeer of het is heel druk. Dat vond ik in januari al, laat staan in de zomer als er nog veel meer toeristen zijn.
Als je het wel doet, houd er dan rekening mee dat je links moet rijden.
<<

anoniem213

Bericht 14 Apr 2015 20:09

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Bliss schreef:Sliema bedoel je? :P Wanneer ga je?! Toch niet tegelijk met mij hè, als groupie zijnde?

:shock:
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron