Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2015 21:09

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oeps! Als groupie of groupie zijnde bedoelde ik uiteraard :angel:
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Apr 2015 21:23

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ben maar niet bang Bliss. Ik ga pas in september.

Wat betreft een auto huren. Ik ga mij er nog meer verdiepen. Met name hoe vaak en waar de bussen naar toe rijden. Iemand daar een goede site voor? Googlemaps werkt aardig, maar ik zoek eigenlijk een site waar het hele busnet op de kaart van Malta staat afgebeeld met de tijden.
<<

anoniem213

Bericht 14 Apr 2015 22:38

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Bliss schreef:Oeps! Als groupie of groupie zijnde bedoelde ik uiteraard :angel:

Was gewoon nog de schrik van je gestolen fiets vanochtend.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2015 22:42

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

June schreef:
Bliss schreef:Oeps! Als groupie of groupie zijnde bedoelde ik uiteraard :angel:

Was gewoon nog de schrik van je gestolen fiets vanochtend.


Zeker, ik ben de hele dag al uit m'n doen!

Fred, ik zal het goed voor je achterlaten dan ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Apr 2015 09:16

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Fred, ik zou een auto huren echt niet aanraden. In september is het nog best druk met toeristen begreep ik van de 'locals'. Toen wij er vorige week waren was het qua toeristen nog erg rustig en alsnog stond er elke dag file. En je raadt het al, die file staat voornamelijk tussen St. Julians/Sliema en Valletta. Precies op het punt waar jij iedere dag wilt gaan rijden.
De bussen rijden ieder kwartier (tenminste, dat is de planning, maar helaas staan die bussen ook altijd in de file). Een kaartje waarmee je de hele dag kunt bussen is maar € 1,50 p.p. dus het kost niks.
Als je in Sliema zit kun je in ieder geval de file vermijden door met de boot naar Valletta te gaan (duurt 5 minuutjes want je hoeft alleen maar een baai over te steken, met de bus duurt het 45 minuten volgens mij) en dan vanaf het busstation daar een bus te pakken naar het rustige gedeelte van het eiland, bijvoorbeeld als je naar Golden Bay of Mdina ofzo wilt.

Oh, en wat je écht écht écht moet doen is naar de Blue Lagoon. Dat is zo verschrikkelijk mooi!

Hierbij een paar fotootjes van mijn vakantie (sorry het is een beetje spam misschien, maar ik vond het daar zo mooi!):

Sliema
Afbeelding

Wij hadden trouwens telkens als we in Sliema of Valletta kwamen 'slecht' weer. Niet echt slecht, maar van die dikke wolken zoals op de foto. Echt alleen als we in één van die plaatsen waren, haha. Gewoon toeval natuurlijk, maar wel heel gek.

Valletta
Afbeelding
Deze foto is vanaf het pontje gemaakt, toen wij van Sliema naar Valletta overstaken.

Afbeelding
Heel Valletta zit vol met dit soort toffe steegjes.

Afbeelding
Uitzicht vanaf het fort. Aan de andere kant kun je helemaal over de haven kijken, maar daar heb ik niet echt mooie foto's van.

St. Julians
Afbeelding
Afbeelding

Azure Window
Afbeelding

Blue Lagoon
Afbeelding
Afbeelding
Die boot die je ziet, daar vaarden wij die dag mee.

Afbeelding
Afbeelding

Xlendi Bay (Gozo)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elliot op 15 Apr 2015 14:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2015 09:51

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Gave foto's! Wij waren trouwens ook van plan een auto te huren, gewoon een dagje misschien. Tegen die tijd maar eens kijken of dat handig is. En scooters anders?? (niet dat ik dat kan haha)
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Apr 2015 10:14

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Mijn vriend wilde ook scooters huren maar ik vond het best wel een soort van eng. Het verkeer is echt chaotisch en ik heb nog nooit op een scooter gereden. Wij hebben het daarom niet gedaan. Maar er zijn wel veel plaatsen waar het kan, dus het is wel een optie.

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Apr 2015 10:20

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ik vond scooter huren ook te eng en toen wij er waren (net voor schoolvakanties) was het er ook echt al druk qua verkeer dus huurauto had weinig zin en inderdaad parkeerplekjes leken erg lastig te vinden. Dus wij hebben gewoon met de bus het eiland verder verkend. Uitzoeken van tijden wel gedaan, maar bleek in de praktijk zelden op tijd te rijden, dus wij keken meer gewoon naar welke lijnen waarheen reden en dan hopen dat het niet al te lang wachten was haha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Apr 2015 11:04

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Mooie foto's Elliot.

Ik had gezien dat er een bus reed naar een grote parkeerplaats iets buiten St. Julians. Wellicht is dat nog een optie. Wij willen namelijk wel veel zien. oa ook de prehistorische tempels en daar naar toe zijn de busverbindingen niet al te goed volgens mij.

Een ochtendje/dagje naar Comino (kleinste eiland) kan wel met de bus (rijdt er elk half uur heen vanaf Sliema). Daar zou het door de week erg rustig zijn.

Voor de uithoeken rijden de bussen niet zo frequent of wel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Apr 2015 11:11

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ja dat is Pembroke P&R (of Pimbroke of iets in die trant in ieder geval). Daar wordt op dit moment veel aan de weg gewerkt waardoor daar ook veel file staat, maar in september zal dat misschien wel klaar zijn.

Comino is het eiland van de Blue Lagoon, daar kun je alleen met de boot heen. Of bedoel je dat je met de bus naar de haven van Valletta gaat? Want vanaf Sliema gaan er ook veel bootjes heen, dat lijkt mij sneller.

De bussen rijden inderdaad voornamelijk rond Valletta heel veel. Naar de andere kant van het eiland gaan veel minder bussen. Ik denk wel dat het verkeer daar veel rustiger is.

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Apr 2015 11:14

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Er gaan ook veel bootjes vanuit St. Paul's naar Comino, dat is inderdaad zo'n beetje half uur rijden vanaf Sliema. Bedoel je dat? Bussen naar Golden Bay gaan volgens mij nog wel redelijk frequent, naar die tempels weet ik niet eigenlijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Apr 2015 12:45

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Bailando schreef:Er gaan ook veel bootjes vanuit St. Paul's naar Comino, dat is inderdaad zo'n beetje half uur rijden vanaf Sliema. Bedoel je dat? Bussen naar Golden Bay gaan volgens mij nog wel redelijk frequent, naar die tempels weet ik niet eigenlijk.


Ja, dit bedoel ik. Een retourtje daarvan af naar Comino zou 8 euro kosten (of vanaf waar je ook naar Gozo kunt gaan). Naar die plaats gaat elk half uur bussen vanaf Sliema zag ik.
Vanaf Sliema helemaal naar Comino varen lijkt mij wat ver, maar lijkt mij ook wel heerlijk.

Zit trouwens de pond naar Valletta vanaf Sliema in het dagticket van 1,50 van de bussen.

Ja, Pembroke bedoel ik inderdaad. Dat je daar de auto neerzet en vanaf daar bus neemt naar je hotel. Dan hoef je niet minder de drukte in met de huurauto. Ten minste dat hoop ik dan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Apr 2015 14:05

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Wij zijn vanaf Sliema naar Comino gevaren. Was inderdaad wel een eindje, anderhalf uur ongeveer, maar dat kwam ook omdat het heel hard waaide en de boot dus heel veel moeite had om over de enorme golven heen te komen. Voor de beeldvorming, van de 25 passagiers waren er volgens mij 20 zeeziek. Wij gelukkig niet, haha! Maar in de zomer zal de wind minder sterk zijn denk ik.

De pont naar Valletta zit niet inbegrepen in het buskaartje. Wij waren voor een enkeltje naar Valletta 3 euro kwijt, dus 1,50 p.p.
Laatst gewijzigd door Elliot op 15 Apr 2015 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Apr 2015 14:10

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Waarom willen jullie steeds 500 gram naar Valetta meenemen (pond ipv pont)? :smile:

Wij zijn overigens met een georganiseerde tocht naar Comino gegaan, dus niet met een soort OV dienst. Naar Gozo wel gewoon met de ferry.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Apr 2015 14:14

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Haha oeps! Ik pas het even aan :D

Wij zijn ook met een georganiseerde tocht naar Comino gegaan, via Hera Cruises. Naar Gozo inderdaad wel gewoon met de ferry.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2015 09:28

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Bliss en je moet links rijden, lijkt me ook pittig op de scooter!

Elliot wat een leuke foto's supertof om alles weer te zien, mooie foto's hebben jullie gemaakt! Wij zijn 2 keer naar Malta geweest, als ik de foto's zie wil ik weer! Ben je ook naar het vuurwerk wezen kijken? Het vuurwerk is niet zo boeiend, veelal grondvuurwerk, maar die stadjes zijn zo mooi! Prachtige kerken, overal heilige beelden op straat en heel veel (kitcherige) lampjes, heel mooi om te zien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Apr 2015 09:32

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Thanks Carrie! Ik vond het ook echt heel leuk! Bedoel je het vuurwerk bij het hotel? Dat was op vrijdagavond, dat hebben we vanaf ons balkonnetje gekeken. We werden alleen toen de volgende ochtend om half 5 opgehaald dus we zijn verder niet meer weggeweest.
Die kerken zijn daar inderdaad echt prachtig! Die mooie rode koepeltjes op de torens, heel leuk!

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2015 09:35

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Elliot schreef:Thanks Carrie! Ik vond het ook echt heel leuk! Bedoel je het vuurwerk bij het hotel? Dat was op vrijdagavond, dat hebben we vanaf ons balkonnetje gekeken. We werden alleen toen de volgende ochtend om half 5 opgehaald dus we zijn verder niet meer weggeweest.
Die kerken zijn daar inderdaad echt prachtig! Die mooie rode koepeltjes op de torens, heel leuk!


Hm nee, wij gingen echt met een busje naar een andere stad, en daar liepen een hele hoop mensen op straat, echt in een feeststemming, en dan dus al die lichtjes en om 0.00 vuurwerk. Er waren een soort heilige dagen ofzo, misschien waren die dagen er nog niet toen jullie er waren. Dat vuurwerk vanaf het hotel heb ik overigens ook gezien! Maar je kunt er ook echt heen zeg maar :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Apr 2015 09:38

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Oh nee dat hebben wij niet gedaan, daar heb ik ook niks over gelezen of gehoord. Jammer, het klinkt wel heel leuk! Of wacht, nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik wel iets gehoord over festivalletjes gedurende de zomer. Elk weekend zou er dan in een ander dorp een feest georganiseerd worden ofzo. Misschien dat dat het was? In ieder geval was dat nog niet toen wij er waren, we zaten nog te vroeg in het seizoen. Jammer!

♥♥
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mei 2015 19:48

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Ik krijg heimwee van je foto's :(
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Mei 2015 00:36

Re: Malta, wat moet je zien en wat kun je overslaan?

Wat fijn dat Malta zo goed is bevallen Elliot, mooie foto's ook! Ik krijg meteen weer zin om terug te gaan :smile:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers