Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 18 Mrt 2015 03:02

Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik sprak vanavond een collega die 34 is en bezig is met de eerste stappen om via een zaaddonor te proberen zwanger te worden.
Nou ben ik een paar jaartjes jonger en er dus nog niet zo erg mee bezig, maar het zette me wel aan het denken....
Dus ik vroeg me af;

Als jij alleen bent, zou jij dan op een gegeven moment alleen voor een kindje gaan? Waarom wel of niet? En heb je daarbij een bepaalde leeftijdsgrens in gedachte?

Ik ben zelf alleen en heb een hele sterke kinderwens. Ben toen met mijn ex een jaar lang bezig geweest om zwanger te raken, maar dat is toen (achteraf gelukkig) niet gelukt. Omdat we toen niet zover zijn gekomen om uit te zoeken waarom het niet lukte, ben ik wel eens bang dat ik misschien verminderd vruchtbaar ben. Ik zou daarom niet tot de 38 ofzo wachten met een traject om alleen zwanger te raken, maar denk dat ik rond 33-34 me er wel serieus in zou gaan verdiepen.


Ben benieuwd hoe jullie hierover denken :)
En in de tussentijd ga ik er natuurlijk vanuit dat ik voor die tijd gewoon een leuke vent tegenkom :D
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 18 Mrt 2015 03:21

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik weet het niet zeker omdat ik nou eenmaal nooit in die situatie zal zitten, maar ik denk het niet. Mijn kinderwens was voor mij echt afhankelijk van mijn relatie, kwam pas opzetten bij de juiste persoon. En nu ik weet hoe zwaar het ouderschap met z'n tweeën soms al kan zijn, zou ik er al helemaal niet voor kiezen.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Mrt 2015 06:38

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Uiteindelijk denk ik wel. Mijn kinderwens bestaat ook los van mijn partner. Natuurlijk gaan die twee ook samen in mijn relatie, maar zou ik geen partner hebben, zou mijn kinderwens nog steeds bestaan. Ik zou dat wel een hele moeilijke beslissing vinden, maar ik zou me er zeker rond m'n 35e in gaan verdiepen.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Mrt 2015 08:08

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik wel ja. Mijn kinderwens is heel groot. Dus ik was altijd voor kinderen gegaan ook zonder man. Met veel familie als back up moet dat wel lukken.
<<

Anoniem107

Bericht 18 Mrt 2015 08:17

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ja, absoluut.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Mrt 2015 08:19

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Dandelion schreef:Ik wel ja. Mijn kinderwens is heel groot. Dus ik was altijd voor kinderen gegaan ook zonder man. Met veel familie als back up moet dat wel lukken.

Zo denk ik er ook over. Rond mijn 32ste zou ik me er denk ik in gaan verdiepen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Mrt 2015 08:29

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee, dat denk ik niet. Dat is namelijk niet hoe ik het voor me zie en daarnaast lijkt het me niks om met een kind 4/5 dagen te moeten werken en het naar de opvang te brengen.
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2015 08:40

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Lastig oordelen als de situatie zich niet voordoet, maar ik denk nee.

Nu ik weet hoe het is om een kindje te hebben, zou ik er echt niet aan moeten denken om die zorg alleen te hebben.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2015 08:40

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik zelf niet, ik sta er hetzelfde in als LG. Ik wilde kinderen met hem, niet kinderen sowieso. Ik kan me van anderen wel voorstellen dat ze ervoor kiezen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2015 08:50

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Lotus schreef:Lastig oordelen als de situatie zich niet voordoet, maar ik denk nee.

Nu ik weet hoe het is om een kindje te hebben, zou ik er echt niet aan moeten denken om die zorg alleen te hebben.


Dit ja. Daarnaast kwam mijn kinderwens pas echt naar voren toen ik mijn vriend leerde kennen. Daarvoor was het een soort van "zoals het hoort-plaatje" in m'n hoofd, maar zeker geen oergevoel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem114

Bericht 18 Mrt 2015 08:54

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee, ik niet. Mijn kinderwens is namelijk aanwezig door mijn vriend.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Mrt 2015 08:54

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee dat zou ik nooit doen. Nu is het ook wel zo dat ik me heel goed een leven zonder kinderen kan voorstellen dus dat scheelt natuurlijk wel. Maar ik zou alleen voor kinderen gaan als ik daar de juiste partner voor zou vinden. Alleen een kindje opvoeden naast een carrière die ik nastreef dat gaat simpelweg niet lukken en dan zou ik compromissen moeten gaan sluiten en daar word ik en en het kind uiteindelijk niet gelukkig van. Daarnaast vind ik dat mijn (ik zet hier bewust mijn neer omdat ik geen discussie wil uitlokken dit is puur mijn mening) kind recht heeft op 2 ouders en natuurlijk kan er van alles gebeuren als je bewust voor kinderen kiest samen met een partner maar om al te beginnen zonder partner nee dat gun ik mijn kind en ook mezelf niet.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Mrt 2015 09:07

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Mijn kinderwens is duidelijk gekoppeld aan mijn relatie. Deze groeide ook pas nadat ik jaren samen was met mijn man. Ik vind het belangrijk dat een kind opgroeit in een liefdevol gezin. Persoonlijk zou ik er dan ook nooit voor hebben gekozen om er alleen voor te gaan. Lijkt me ontzettend zwaar als je alles alleen moet opknappen, maar ook voor het kind in kwestie lijkt het me geen fijne situatie. Stel dat ik een kinderwens had ontwikkeld, als single, dan nog zou ik het belang van het kind belangrijker vinden dan mijn eigen wens.
<<

Anoniem275

Bericht 18 Mrt 2015 09:20

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik wilde altijd al kinderen, ik ben er bijna zeker van dat ik rond mijn 30e of zo wel actie had ondernomen, mocht ik geen partner hebben gehad..

Nu ben ik 27 en moeder van 2, maar ook erg blij dat ik het niet alleen heb hoeven doen, vooral de eerste maanden vond ik echt heel zwaar..
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Mrt 2015 09:21

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik zit niet in de situatie dus echt oordelen kan ik niet. Maar mijn eerste reactie was nee. Ik sta er natuurlijk veel alleen voor en ik vind dat best pittig. Zeker omdat je voor alles oppas moet regelen, voor sporten, voor een avond werken, voor een leuke avond met vriendinnen, voor een bijeenkomst op school. Alles wat niet onder kinderdagverblijf tijd plaats vind daar moet ik oppas voor regelen en dat vind ik lastig. Je kan niet met een partner afstemmen wie wanneer thuis is zodat de ander kan sporten of zo iets.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 18 Mrt 2015 09:24

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee, precies. Daar komt dan nog bij dat je alles ook alleen moet betalen, dus je zult veel moeten werken. Lijkt me ook niet leuk voor een kind. Heb je alleen een moeder en die werkt dan ook nog alle dagen.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Mrt 2015 09:29

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee ik zou dat nooit doen. Niet omdat je er overal alleen voor staat, maar ik zou nooit bewust mijn kind een andere ouder ontnemen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Mrt 2015 10:00

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Lotus schreef:Lastig oordelen als de situatie zich niet voordoet, maar ik denk nee.

Nu ik weet hoe het is om een kindje te hebben, zou ik er echt niet aan moeten denken om die zorg alleen te hebben.


Precies dit! Ik geniet volop van mijn kinderen en vind het heelijk om mama te zijn. Maar nee alleen zou ik het niet willen!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Mrt 2015 10:06

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik zou het wel overwegen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2015 10:15

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Geen idee.. Ik had geen kinderwens toen ik met m`n vriend een relatie kreeg. Inmiddels heb ik wel een kinderwens, maar ik heb geen idee of ik die ook gehad zou hebben als single.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 10:17

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Je kunt natuurlijk zelf beslissen of je alleen de stap neemt om voor een kindje te gaan, maar je kunt nooit zeker weten of je het ook alleen opvoedt. Voor hetzelfde geld krijg je vlak na de geboorte van het kind ineens een partner die er ook voor open staat om te helpen bij de opvoeding.
En andersom hetzelfde, je kunt samen met je partner voor een kindje gaan, maar er zijn genoeg scenario's te bedenken waardoor je als ouder alsnog alleen de opvoeding op je schouders krijgt. Relaties kunnen stuklopen, je partner kan overlijden.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je nooit weet hoe de toekomst eruit ziet. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je achter je keuze staat op het moment dat je hem maakt. Maar ik zie nu moeders (of moeders in spé) zeggen dat ze die verantwoordelijkheid niet alleen willen hebben of aan denken te kunnen en dan denk ik: dat zou nu ook kunnen gebeuren. Natuurlijk wil je het dan alsnog niet, maar het kan dus wel gebeuren dus ik vind wel dat je, op het moment dat je met partner voor een kindje gaat, ook rekening moet houden met het feit dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat je alsnog alleen voor de opvoeding staat.

Ik heb zelf al van kleins af aan een grote kinderwens en zou er denk ik wel serieus over nadenken om alleen voor een kindje te gaan als ik geen partner zou hebben.

♥♥
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2015 10:19

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Daar heb ik je ook helemaal gelijk in elliot. Maar het gaat erom of je bewust voor een kindje zou kiezen alleen. Nu ik weet hoe het dus is een kindje te hebben, zou ik daar dus nooit bewust voor kiezen. Als de omstandigheden ernaar zijn dat ik er toch alleen voor kom te staan, ja dan zal zullen we ons ook vast redden. Maar het zou geen situatie zijn waar ik voor zou kiezen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2015 10:24

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Lotus schreef:Daar heb ik je ook helemaal gelijk in elliot. Maar het gaat erom of je bewust voor een kindje zou kiezen alleen. Nu ik weet hoe het dus is een kindje te hebben, zou ik daar dus nooit bewust voor kiezen. Als de omstandigheden ernaar zijn dat ik er toch alleen voor kom te staan, ja dan zal zullen we ons ook vast redden. Maar het zou geen situatie zijn waar ik voor zou kiezen.

Ja precies. Ik kreeg een beetje het idee dat niet iedereen er rekening mee houdt/heeft gehouden dat een partner geen garantie is dat je er nooit alleen voor komt te staan maar zoals jij het nu uitlegt, dat is precies de instelling die ik zocht. Haha! :)

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Mrt 2015 10:25

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee. Ik had geen kinderwens.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Mrt 2015 10:34

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Natuurlijk kan er altijd van alles gebeuren met je relatie, maar het gaat erom of je bewust alleen voor een kind zou gaan. Nee dus. Ik vind het ook een heel andere situatie, of de vader nog wel aanwezig is in het leven van het kind, of dat het echt alleen de moeder is. Van mijn man wist is bijvoorbeeld heel zeker dat toen we aan kinderen begonnen hij zijn kind nooit in de steek zou laten. Mij misschien wel. Relaties/Huwelijken kunnen stranden, maar een vader BEN je voor de rest van je leven, tenminste zo staat mijn man er wel in.

De optie is er ook dat hij komt te overlijden natuurlijk, maar ja. Dat is een scenario dat je nu eenmaal niet kunt uitsluiten.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom