Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Mrt 2015 22:01

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee, ik zou hier nooit bewust voor kiezen. Maar ik had dan ook niet van jongs af aan al een sterke kinderwens. Ik ben blij dat ik de leuke en minder leuke kanten kan delen met mijn man. Ik kan me overigens best voorstellen dat anderen dit wel doen, het zou alleen niet mijn keus zijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Linvi

Bericht 18 Mrt 2015 22:03

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nu ik al kinderen heb en weet hoe zwaar dat is zou ik Nee zeggen. Had je het me 5jaar geleden gevraagd had ik zeker wel ja gezegd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Mrt 2015 22:27

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Bolus26 schreef:nee ik had dan voor een andere levensstijl gekozen, ondanks mijn kinderwens. Ik snap van anderen overigens wel dat ze hier voor kiezen.

Dit.
Ik heb en had ook een hele sterke kinderwens, al jaren. Maar wel met het idee dat het in een gezinssituatie opgroeit.
Mocht ik mijn vriend niet zijn tegengekomen, had ik mij denk ik op de paarden gestort, of honden of een carrière. Of een kattenvrouwtje geworden.
Maar wie weet dat ik er tegen mijn 30e dan ook wel nog meer over na ging denken.
<<

Anoniem286

Bericht 18 Mrt 2015 22:42

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik denk het wel. Ik denk dat het zwaar en moeilijk zou zijn, zeker de eerste jaren. Maar ik denk dat ik het wel zou doen. Ik zou wel wachten tot een jaar of 35 denk ik.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 07:39

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik heb er soms wel moeite mee hoe mijn vrijgezelle vriendinnen hierover praten, die zeggen bijvoorbeeld dat ze zichzelf nog 3 jaar geven om een leuke man te ontmoeten en anders 'doen ze het zelf wel'. Ik vind dat altijd nogal makkelijk en enigszins verwend klinken op de een of andere manier. Alsof je zo even een kind 'neemt'. Alsof het een leuke accessoire is.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Mrt 2015 07:51

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nougat schreef:Ik heb er soms wel moeite mee hoe mijn vrijgezelle vriendinnen hierover praten, die zeggen bijvoorbeeld dat ze zichzelf nog 3 jaar geven om een leuke man te ontmoeten en anders 'doen ze het zelf wel'. Ik vind dat altijd nogal makkelijk en enigszins verwend klinken op de een of andere manier. Alsof je zo even een kind 'neemt'. Alsof het een leuke accessoire is.


Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vriendinnen zijn, maar als ik zo'n opmerking zou maken, zou daar een hele gedachtengang aan vooraf gegaan zijn. Wat ik al zei, mijn kinderwens bestaat nou eenmaal zowel binnen als buiten mijn relatie. Nu ik een relatie heb, wil ik niets liever dan een kindje van ons samen, maar toen ik single was, had ik óók een grote kinderwens voor later. Als ik inderdaad op m'n midden dertigste was geweest en nog geen relatie maar wél een kinderwens dan had ik deze optie zeker overwogen. Niet over één nacht ijs, maar wel serieus overwogen, en niet uit het idee van dan 'neem' ik maar een kind.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 07:57

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

In onze gesprekken doen ze er dan vrij luchtig over, maar ik geloof direct dat er misschien wel een gedachtegang aan vooraf is gegaan en dat ze het serieus overwegen. Ik denk alleen dat als je zelf zwanger bent (geweest) en een kind hebt, je pas echt goed kan inschatten hoeveel impact het heeft. Voor ik zwanger werd en kinderen kreeg wist ik echt wel dat het niet makkelijk zou zijn, maar tegelijk kon ik me er werkelijk geen voorstelling van maken.

Ik ben nu zo blij dat ik een lieve en betrokken man naast me heb staan. Zou serieus niet weten hoe ik het allemaal alleen moest doen. Praktisch gezien wel hoor, maar emotioneel?
<<

Anoniem119

Bericht 19 Mrt 2015 08:02

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Natuurlijk lijkt me dat super zwaar, in je eentje een kind opvoeden, en niet altijd even praktisch.
Maar de optie is er tegenwoordig (al best lang eigenlijk haha) wel, dus waarom zou je het dan niet moeten doen, omdat het te zwaar zou zijn? Ik denk niet dat er iemand luchtig over moet denken, maar ik denk ook niet dat het je moet weerhouden áls je zo'n grote wens hebt.

Ik ben ook blij voor je dat je een betrokken man hebt. Dit geldt echter niet voor iedereen, niet binnen noch buiten een relatie. Ik vind niet dat als je een kinderwens hebt, je die maar moet opgeven omdat je geen relatie hebt. Het ene hoeft het andere niet persé uit te sluiten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Mrt 2015 08:15

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik heb natuurlijk al een kind.
Maar ik dat ik dat anders wel serieus over na zou denken rond mijn 34e ofzo.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem140

Bericht 19 Mrt 2015 08:47

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee ik zou dat nooit doen. Een vriendin van mij heeft dat ook inderdaad gezegd dat ze dat zou doen als ze voor haar 35e geen partner zou hebbebn.
Ik vind het opvoeden an sich niet eens zo zwaar om alleen te doen, maar er voor kiezen zou ik nooit doen. Het lijkt mij zo fijn dingen te delen over mijn kind die voor diegene dan net zo belangijk zijn. Of even advies vragen, of net een andere blik op de situatie die een eventuele partner misschien zou hebben.
Nu heb ik mijn ouders wel maar dat is toch anders. Bij mij is het zo gelopen dat ik het uiteindelijk alleen doe, en begrijp me niet verkeerd, ik geniet met volle teugen maar er bewust voor kiezen een kind alleen op te voeden is toch andere koek.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Mrt 2015 08:54

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Pfoe lastige, ik denk dat je dat pas echt weet als je in die situatie staat, omdat je dan ook weet hoe de rest is (evt hulp, financiën). Ik snap mensen zeker wel als ze dit doen, maar weet ook dat er nadelen zijn, voor zowel moeder als kind.
En ja tis zwaar in je eentje, maar de liefde die je ervoor terug krijgt is met geen pen te beschrijven. Vanuit deze positie snap ik dat want ik zou t geen sec meer kwijt willen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Mrt 2015 08:56

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik weet het niet. Nu zou ik nee zeggen, maar dat is natuurlijk makkelijk praten in mijn situatie. Ik snap wel dat vrouwen deze keuze maken. Mijn kinderwens is ook enorm sterk. Maar tegelijkertijd heb ik echt het verlangen naar het complete gezin die ik zelf vroeger nooit heb gehad (gescheiden ouders).
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 09:38

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Elsa schreef:En ja tis zwaar in je eentje, maar de liefde die je ervoor terug krijgt is met geen pen te beschrijven. Vanuit deze positie snap ik dat want ik zou t geen sec meer kwijt willen

Als je het doet om de liefde die je krijgt, vind ik het best egoistisch eigenlijk. Je gunt een kind toch ook een vader? Ik vind het weer een totaal ander verhaal als een lesbisch stel er bijvoorbeeld voor kiest om voor een kind te gaan. Twee moeders of twee vaders, ook prima. Maar alleen een kind 'nemen' omdat het je zoveel liefde geeft (liefde die je misschien mist in andere relaties in je leven?) Ik vind dat een te grote verantwoordelijkheid voor een kind.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 19 Mrt 2015 09:48

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik heb geen kinderwens. Maar ik denk dat ik als ik wel een sterke wens zou hebben, dit ook in mijn eentje zou doen. Het lijkt me heel erg om kinderloos te blijven omdat je geen partner kunt vinden.

Nougat, mensen "nemen" toch altijd kinderen voor zichzelf? Ik vind samen een kind "nemen" net zo goed egoïstisch.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Mrt 2015 10:00

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nougat schreef:
Elsa schreef:En ja tis zwaar in je eentje, maar de liefde die je ervoor terug krijgt is met geen pen te beschrijven. Vanuit deze positie snap ik dat want ik zou t geen sec meer kwijt willen

Als je het doet om de liefde die je krijgt, vind ik het best egoistisch eigenlijk. Je gunt een kind toch ook een vader? Ik vind het weer een totaal ander verhaal als een lesbisch stel er bijvoorbeeld voor kiest om voor een kind te gaan. Twee moeders of twee vaders, ook prima. Maar alleen een kind 'nemen' omdat het je zoveel liefde geeft (liefde die je misschien mist in andere relaties in je leven?) Ik vind dat een te grote verantwoordelijkheid voor een kind.

Volgens mij kies je een kind altijd uit egoïsme. Je kiest een kind uit liefde, omdat t een verrijking van je leven is, of je nu alleen of in relatie zit. Niemand die zegt, goh laat ik eens voor t kind zelf een kind 'nemen'.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem125

Bericht 19 Mrt 2015 10:04

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik denk daar toch anders over. Ik zou ook nooit praten over 'een kind nemen', ik zie een kind als een geschenk, een manier om het leven door te zetten, om iets van waarde achter te laten ook nadat ik ben gestorven. Als een natuurlijk iets, iets dat ik niet mijn leven lang wil tegenhouden door voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ik zie het dus meer in een breder perspectief. Als ik aan mijn gezin denk, dan denk ik ook meer aan wat ik kan geven, dan wat ik eruit haal voor mezelf.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Mrt 2015 10:13

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik lees toch vooral redenen waar jij gelukkig(er) van wordt, dus uit jouw eigenbelang, dus om in jou termen te spreken uit egoïsme. Zoals jij t zegt dan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem122

Bericht 19 Mrt 2015 10:17

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Nee zeker niet, nu heb ik ook geen kinderwens dus misschien als dat wel zo was ik er anders in zou staan. Maar vind het ergens toch wel "egoistisch" om maar aan kinderen te beginnen omdat jijzelf dat zo graag wilt. Dan kan je een kind nog zoveel liefde geven, er zal altijd een andere ouder ontbreken.. en ja, dat kan altijd gebeuren door scheiding of plotseling overlijden, maar dat is voor mij gevoelsmatig toch iets anders als een kind krijgen dmv een zaaddonor.
Krijg het idee dat er alleen gekeken wordt naar de eigen behoefte en niet naar het kind.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 19 Mrt 2015 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Mrt 2015 10:25

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik heb altijd een sterke kinderwens gehad en ook serieus vroeger al eens geroepen dat als ik rond m'n 35ste geen vriend/man zou hebben ik alleenstaand ouderschap zou overwegen. Inmiddels 2 kids en ik weet dat t zelfs met partner zwaar is, maar toch zou ik het overwegen als ik alleen was geweest.

Ik zou dan nog in m'n oude stad wonen met een heel vangnet qua vrienden en familie dus dan had ik dat wel aangedurfd.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Mrt 2015 10:27

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik heb altijd geweten dat ik heel graag kinderen wilde, maar hier nooit over na hoeven denken omdat ik al vanaf mijn 19de met mijn man samen ben en ik wist dat hij ook een kinderwens had. Ik denk dat ik er uiteindelijk wel overna was gaan denken om het alleen te doen maar dan pas rond mijn 38ste, dus echt als uiterste optie.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mrt 2015 10:35

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik gedaan had als het zo was, maar ik kan het wel heel goed begrijpen dat vrouwen die op latere leeftijd nog single zijn deze optie overwegen. Ik vind het ook heel raar om te suggereren dat zij kinderen als een accessoire zien, een kinderwens is voor singles net zo legitiem als voor stellen. Ik denk ook niet dat een kind ongelukkiger wordt bij een bewust alleenstaande moeder, zeker niet als er verder veel mensen om het kind heen staan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem216

Bericht 19 Mrt 2015 10:44

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

ไม่เป็นไร schreef:Nee zeker niet, nu heb ik ook geen kinderwens dus misschien als dat wel zo was ik er anders in zou staan. Maar vind het ergens toch wel "egoistisch" om maar aan kinderen te beginnen omdat jijzelf dat zo graag wilt. Dan kan je een kind nog zoveel liefde geven, er zal altijd een andere ouder ontbreken.. en ja, dat kan altijd gebeuren door scheiding of plotseling overlijden, maar dat is voor mij gevoelsmatig toch iets anders als een kind krijgen dmv een zaaddonor.
Krijg het idee dat er alleen gekeken wordt naar de eigen behoefte en niet naar het kind.


Je doet dit toch altijd vanuit je eigen behoefte. Dan is een stelletje net zo egoïstisch als een single.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Mrt 2015 22:25

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik zou daar zelf denk ik niet voor kiezen. Voor mijn huidige relatie had ik geen kinderwens, maar nu wel.
<<

Anoniem122

Bericht 19 Mrt 2015 23:35

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Dimmel schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Nee zeker niet, nu heb ik ook geen kinderwens dus misschien als dat wel zo was ik er anders in zou staan. Maar vind het ergens toch wel "egoistisch" om maar aan kinderen te beginnen omdat jijzelf dat zo graag wilt. Dan kan je een kind nog zoveel liefde geven, er zal altijd een andere ouder ontbreken.. en ja, dat kan altijd gebeuren door scheiding of plotseling overlijden, maar dat is voor mij gevoelsmatig toch iets anders als een kind krijgen dmv een zaaddonor.
Krijg het idee dat er alleen gekeken wordt naar de eigen behoefte en niet naar het kind.


Je doet dit toch altijd vanuit je eigen behoefte. Dan is een stelletje net zo egoïstisch als een single.


Je snapt niet hoe ik het bedoel.
<<

Anoniem107

Bericht 20 Mrt 2015 03:33

Re: Zou jij bewust alleen voor een kindje gaan?

Ik vind het nogal een behoorlijk kritische noot die je plaatst, eigenlijk. Zo kan ik nog wel een honderdtal situaties opnoemen waarvan er wél twee ouders in het spel zijn en ik de keuze voor een kindje écht egoïstisch vind.

Hoewel ik deels begrijp wat je bedoelt hoor, ben ik het er niet mee eens. Ik denk dat een kind in een (al dan niet bewust gekozen) eenoudergezin ook prima in z'n behoeften voorzien kan worden.
Maar, nu we het hoer dan toch over hebben ben ik wel benieuwd of je specifiek kunt benoemen waarom dit dan noet goed zou zijn voor een kindje? Omdat er een vaderfiguur ontbreekt? En waarom precies is dat niet goed? Geen kritiek overigens hoor, maar ik ben benieuwd waar jij bang voor bent dat kinderen in zo'n situatie tegenaan gaan lopen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers