Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand kennis van planten?

<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 16 Mrt 2015 22:38

Iemand kennis van planten?

Is er hier iemand die verstand heeft/kennis van planten?

Ons balkon is saai, leeg en betonnerig. Ik zou het graag, met oog op mijn verlof gedurende de zomer, wat gezelliger maken. Ik heb een loungebank en that's it.

Wij wonen vlak aan zee en 9/10 dagen is er een zoute zeewind op ons balkon, we hebben al een aantal planten geprobeerd maar tot nu toe overleefd niets... Het balkon ligt op het zuiden dus lang zon.

Iemand de gouden tip? Het liefst iets in potten welke ik heen en weer kan schuiven.

Mijn man komt nu alleen nog maar met helmgras aan, dat is mijn laatste optie haha
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2015 08:39

Re: Iemand kennis van planten?

Bamboe? www.bamboe.nl heeft veel tips en trics. Ook bamboe voor in bakken! Staat lekker tropisch vind ik :)
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 17 Mrt 2015 10:48

Re: Iemand kennis van planten?

En heideplantjes en vetplanten ook al geprobeerd? Dat in combinatie met helmgras en andere grassoorten in een pot geeft in ieder geval meer kleur en sfeer.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Mrt 2015 20:18

Re: Iemand kennis van planten?

Bamboo ja? Heb daar altijd zo'n tropen idee bij met veel vocht enzo, maar wel een soort onkruid qua hoe het groeit dus wellicht idd het proberen waard :)

We hebben heide geprobeerd en die deed het niet, maar misschien had dat wel een hele andere reden haha

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon een mordenaar ben ;)

Zou zo graag kruiden e.d. Maar dat zit er niet in
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Mrt 2015 20:45

Re: Iemand kennis van planten?

Ik zou het met vetplanten proberen, je hebt vetplanten die prachtig bloeien.
Deze is bijvoorbeeld heel vrolijk en wil graag droogte en zon: http://www.tuinplanten4u.nl/content/2013/09/ijsbloem
Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 17 Mrt 2015 21:22

Re: Iemand kennis van planten?

Ik zou geen planten met groot blad of grote bloemen nemen, die kunnen niet tegen veel zon.
Probeer eens een portulaca. Weer niet of ze nu al te koop zijn bij de tuincentrums of dat je nog een maandje moet wachten.
En lavendel of siergras kan ook veel hebben.
Zorg wel dat ze in ruime potten staan. En leg iets van boomschors snippers op de aarde. Anders blijf je water geven.
Succes.
<<

Anoniem127

Bericht 17 Mrt 2015 22:24

Re: Iemand kennis van planten?

Is wel moeilijk met die zoute lucht, kun je niet eens bij je buren spieken wat die zoal hebben staan en wat dus blijkbaar overleeft?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Mrt 2015 00:42

Re: Iemand kennis van planten?

Portulaca, die zocht ik om aan te raden! Grappig. Ik ken dus iemand die dat op haar balkon op drie hoog heeft. Ze woont weliswaar niet aan zee, maar er staat meestal een flinke wind daar omdat het boven de andere gebouwen uitsteekt en aan de rand van Amsterdam ligt waardoor ze uitkijkt over de polder en wind dus redelijk vrij spel heeft en bovendien ligt het op de zon. Daar doet de portulaca het eigenlijk prima terwijl de meeste dingen door gaan.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 18 Mrt 2015 01:19

Re: Iemand kennis van planten?

Ik wilde ook lavendel opperen maar hou er rekening mee dat het bijen aantrekt. Ik werk momenteel als imker dus ik kan het alleen maar promoten om bijenvriendelijke planten te hebben maar op een balkon met een kleine op komst lijkt het me geen heel goed idee. :)
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Mrt 2015 19:06

Re: Iemand kennis van planten?

Ja lavendel is de revue gepasseerd maar heeft het helaas niet volgehouden...

Thnx voor de tip, we gaan ernaar kijken!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers